لاک‌های رنگ خنثی میان خانم‌ها بسیار محبوب هستند اما در این میان رنگ لاک پایه یعنی لاکی که همرنگ پایه ناخن و پوست دست باشد هم جزو محبوب‌ترین رنگ‌ها به شمار می‌رود چون علاوه بر پوشاندن عیوب ناخن و یکدست نشان دادن سطح آن، باعث براق شدن و ظریف شدن ناخن‌ها می‌شود و دستان شما را زیباتر نشان می‌دهد. اما همان طور که می‌دانید پوست انسان‌ها طیف وسیعی از رنگ‌ها را شامل می‌شود که تفاوت‌های عمده‌ای دارند. مثلا رنگ لاک پایه برای پوست روشن را اگر روی پوست تیره امتحان کنید صورتی به نظر خواهد رسید و پوست را مات و بدرنگ نشان خواهد داد، برعکس این هم صادق است و اگر رنگ لاک تیره را روی پوست روشن بزنید ظاهر جالبی نخواهد داشت. پس رنگ لاک پایه و همرنگ ناخن مناسب برای رنگ پوست شما چیست؟

در سال ۲۰۱۳ کریستین لوبوتن مجموعه‌ای از کفش‌های زنانه مجلسی رنگ پا را در پنج رنگ مختلف معرفی کرد چون معتقد بود هر زنی باید کفشی نزدیک به رنگ پوست خود داشته باشد تا با آن زیبایی‌های اندام و لباس‌های خود را بیشتر به نمایش بگذارد. این مجموعه کفش‌ها با استقبال بی‌نظیری مواجه شد و در مدت کم تعداد زیادی از آن‌ها به فروش رسید. پوشیدن کفش مجلسی همرنگ پوست کمک می‌کند که پاهای شما کشیده‌تر و زیباتر به نظر برسد و بر همین اساس رنگ لاک پایه نیز همین اثر را روی دستان شما دارد یعنی باعث می‌شود انگشتان شما کشیده‌تر و بلندتر به نظر رسد و دستان شما و اکسسوری‌های روی آن زیباتر و جذاب‌تر دیده شوند. به همین دلیل کارشناسان زیبایی توصیه می‌کنند زمانی که قصد لاک زدن هم ندارید حداقل از لاک رنگ پایه که همرنگ ناخن و پوست شما است استفاده کنید و از مزایای آن بهره ببرید.

رنگ لاک پایه و همرنگ ناخن مناسب برای رنگ پوست شما چیست؟

خبر خوب این است که رنگ‌های لاک پایه لزوما بژ و خاکستری نیستند و تنوع بالایی دارند که هر کدام می‌تواند برای رنگ پوست خاصی مناسب باشد.رنگ‌های پایه لاک ناخن انواع مختلفی دارند مثل شنی، هلویی، صورتی، کرم و یا بژ. انتخاب کردن از میان این رنگ‌ها ساده نیست چون تا زمانی که لاک را روی دست خود امتحان نکرده باشید نمی‌توانید بگویید کدام رنگ پوست دست شما را زیباتر نشان خواهد داد. البته اگر تردید دارید می‌توانید رنگ خاکستری را انتخاب کنید اما همیشه لازم نیست این کار را بکنید چون انتخاب‌های زیبایی برای رنگ لاک پایه شما وجود دارد که کافی است آن را پیدا کنید. حال کدام رنگ لاک پایه برای رنگ پوست شما مناسب است؟ رنگی که دستان شما را زیباتر نشان می‌دهد و چندان هم روی آن مشخص نیست؟ پاسخ این سوال را در ادامه این مقاله بخوانید.

رنگ لاک پایه برای پوست رنگ پریده تا روشن

اگر پوست خیلی روشن و روشنی دارید بهترین رنگ برای لاک پایه شما رنگی است که ترکیبی از کرم و بژ را در خود داشته باشد و سایه کمرنگی از صورتی خیلی روشن هم در آن دیده شود. این انتخاب روی پوست‌های روشن بهترین جلوه را خواهد داشت و از رنگ پریده دیده شدن و به زردی زدن رنگ پوست جلوگیری می‌کند. این رنگ لاک باید پوشش کاملی داشته باشد و صدفی یا نیمه شفاف نباشد. البته برای ایجاد عمق بیشتر روی دست‌های خود می‌توانید از طیف‌های کمی تیره‌تر مثل صورتی چرک هم استفاده کنید. فراموش نکنید که این نوع لاک‌ها به عنوان لاک اصلی یا لاک پایه به کار می‌روند یعنی می‌توانید آن را به تنهایی به کار ببرید یا در کنار آن‌ها از فرنچ یا تزئینات دیگر هم استفاده کنید.

رنگ لاک پایه رنگ لاک پایه

رنگ لاک پایه برای پوست روشن تا متوسط

کارشناسان آرایشی معتقدند برای پوست‌هایی که در دسته روشن تا متوسط قرار می‌گیرند یعنی پوست‌های به اصطلاح گندمی بهتر است از رنگ لاکی استفاده کنید که طیف متوسطی از صورتی را در خود داشته باشد و مقدار خیلی کمی هم قرمز مرجانی در آن دیده شود تا به گرمی رنگ آن بیفزاید. به طور کلی طیف‌های خنثایی که ته رنگ صورتی گرم و متوسط در خود داشته باشند (مانند تصاویر زیر) انتخاب مناسبی برای افرادی هستند که پوست روشن متمایل به متوسط و متوسط دارند چون این رنگ‌ها دستان آن‌ها را روشن‌تر و انگشتان را کشیده‌تر نشان می‌دهند. فراموش نکنید که همیشه برای لاک پایه از بافت براق استفاده کنید، بافت‌های مات یا اکلیلی گزینه مناسبی برای این نوع لاک در نوع ساده آن نیستند.

رنگ لاک پایه رنگ لاک پایه

رنگ لاک پایه برای پوست متوسط تا تیره

اگر پوست شما در طیف متوسط و مایل به تیره قرار می‌گیرد و به اصطلاح برنزه است بهتر است قدر زیبایی رنگ پوست خود را بدانید و برای این که دستانتان هم زیباتر و جذاب‌تر دیده شود از لاکی به عنوان رنگ پایه استفاده کنید که گرمی و درخشش پوست شما را به خوبی نشان دهد. رنگ‌های برنزه برای رنگ لاک بهترین انتخاب برای این هدف هستند و کمک می‌کنند که پوست شما درخشان‌تر و گرم‌تر دیده شود بدون آن که تیره یا مرده به نظر برسد. رنگ‌هایی که کمی طیف بنفش یا صورتی هم در ته رنگ آن‌ها وجود داشته باشد برای پوست‌های سرد و رنگ‌های با ته رنگ قهوه‌ای و کرم برای پوست گرم مناسب است.

رنگ لاک پایه رنگ لاک پایه

رنگ لاک پایه برای پوست تیره و خیلی تیره

اگر رنگ پوست شما تیره و یا خیلی تیره است و در قسمت انتهایی طیف رنگ پوست قرار می‌گیرد باز هم می‌توانید از رنگ پایه برای لاک ناخن خود استفاده کنید. کارشناسان آرایش معتقدند لاکی که مناسب پوست تیره است باید رنگ‌های بژ، کرم و صورتی را در خود داشته باشد اما در طیفی تیره‌تر. فراموش نکنید که لاک پایه شما باید پوشش کامل داشته باشد تا اگر رنگ لاک از رنگ ناخن روشن‌تر بود تداخلی به وجود نیاید. طیف‌های گرم و سرد هر دو مناسب پوست تیره هستند اما تاثیری متفاوت روی پوست دست دارند.

رنگ لاک پایه رنگ لاک پایه

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه دست و ناخن مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)