ربات اسپات (Spot)، یک ربات سگ نامه رسان است و درحالی که برخی شرکت‌ها مشغول تحقیق بر روی نحوه‌ی استفاده از پهپادها یا وسایل خودمختار برای رساندن محصولات به مشتریان هستند، شرکت سازنده‌ی اسپات (Boston Dynamics)، به او تعلیم داده است تا چنین کاری را انجام دهد. با مجله قرمز همراه باشید تا درمورد این ربات سگ نامه رسان، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

ربات‌ها دنیای جذاب و عجیبی دارند که برای بسیاری، پیچیدگی و هیجان خاص خود را دارد. در این میان، ربات‌های انسان نما یا حیوان نما، بیشترین طرفدار را دارند. امروزه تکنولوژی درگیر ساخت ربات‌هایی است که بتواند آسودگی را برای زندگی بشر به ارمغان آورد؛ از این رو، رباتی به نام Spot نیز درحال باز کردن راه خود به زندگی انسان‌ها است تا بتواند مسئولیت رساندن بسته‌های شما را به عهده بگیرد.

ربات سگ نامه رسان و قابلیت‌های آن

اسپات (Spot) یک ماشین چهار پا به شکل سگ است که توسط شرکت فناوری متعلق به گوگل (Boston Dynamics) ساخته شده است. ربات سگ نامه رسان ابتدا در یک ویدئوی یوتیوب در سال ۲۰۱۵ معرفی شد. اسپات در این ویدئو، قابلیت دویدن، بالا رفتن از پله‌ها و نگهداری تعادل خود در زمانی که آن را هل می‌دهند را به نمایش گذاشته بود. حال، این ربات سگ نامه رسان می‌تواند بسته‌های شما را که به پشت آن بسته می‌شود، تحویل دهد. قابلیت نامه رسانی اسپات در کنفرانس TED2017 توسط بنیانگذار Boston Dynamics معرفی شد.

Raibert در این مورد گفت: “ما ربات‌های خود را به خانه‌های مشتریان بردیم تا متوجه شویم می‌توانیم از مسیرهای مختلف دستیابی استفاده کنیم یا خیر. این موضوع به خوبی پیش می‌رود و ربات سگ نامه رسان، حدود ۷۰ درصد مسیرها را می‌پیماید.”

این ربات سگی، برادر کوچکتری هم دارد که “اسپات مینی” (SpotMini) نامیده می‌شود. ربات اسپات مینی ترکیبی از یک زرافه کوچک و یک سگ بزرگ است. ربات اسپات مینی در این کنفرانس، بر روی صحنه، یورتمه رفت و توانایی‌های خود را به نمایش گذاشت.

ربات اسپات مینی نقشه‌ای از جهان را در دور خود ایجاد می‌کند که امکان مسیریابی از میان موانع را به سادگی برایش فراهم می‌کند. علاوه بر آن، در کنفرانس نیز از مانعی بر روی صحنه عبور کرد و برای Raibert، نوشیدنی برد.

فراتر از خدمات تحویل، Boston Dynamics درحال آزمودن استفاده‌ی دیگری برای این روبات‌ها است که شامل انجام وظایف در خطوط تولید کارخانه‌ است.

دیگر فعالیت‌های Boston Dynamics

اسپات (Spot) و اسپات مینی (SpotMini) تنها دو نمونه از ربات‌های Boston Dynamics هستند. این شرکت، یک ربات انسان نما به نام ربات اطلس (Atlas) نیز توسعه داده است که می‌تواند بر روی زمین ناهموار هم راه برود و تعادل خود را به خوبی حفظ کند. اصلی‌ترین هدف ربات اطلس، امداد رسانی در زمان زلزله و رویدادهای طبیعی خواهد بود.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Kacey Deamer

منبع: livescience