کمربند زنانه یکی از اکسسوری‌های مهم و تاثیرگذار است که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و اهمیت آن در استایل زنانه معمولا نادیده گرفته می‌شود. این کمربندها را می‌توان همراه با شلوار، مانتو، دامن و لباس مجلسی می‌توان استفاده کرد که نه تنها کمک می‌کند لباس شما درست بایستد بلکه با تاکید روی کمر و باریک‌تر نشان دادن آن، در زیبایی و تناسب اندام و ارتقاء استایل هم نقش اساسی دارد. خوشبختانه در سال‌های اخیر طراحان مد توجه بیشتری به کمربند زنانه داشته‌اند و مدل‌های جذاب و متنوعی از این اکسسوری را طراحی کرده‌اند باب طبع خانم‌های خوش سلیقه هم هست و دیگر نیازی نیست از مدل‌های خسته کننده و تکراری قدیمی استفاده کنید. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چطور یک کمربند زنانه مناسب انتخاب کنید.

کمربند زنانه

با افزایش تنوع کمربندهای زنانه و انتخاب‌های بیشتر، خانم‌ها بیش از گذشته می‌توانند این اکسسوری را به عنوان یک عنصر شیکپوشی و استایل به کار روند اما لازمه این کار آشنایی با اصول اولیه کمربند است. از آنجایی که بسیاری از خانم‌ها سابقه استفاده از کمربند را ندارند ممکن است در انتخاب درست آن و استفاده از آن با مشکل مواجه شوند و لازم است با مواردی مثل جنس، سایزبندی، استایل و رنگبندی کمربندها آشنا شوند. اگر تاکنون از کمربند استفاده نکرده‌اید بهتر است کار خود را با کمربندهای ساده و پایه شروع کنید (البته همه خانم‌ها باید حداقل یک کمربند ساده و پایه در میان مجموعه کمربندهای خود داشته باشند). کمربندهای پایه به طور کلی دو نوع هستند، کمربند عریض و کمربند باریک. کمربند عریض اثری دراماتیک روی استایل دارد و همیشه روی خط طبیعی کمر قرار می‌گیرد. اما کمربند باریک راحت‌تر و غیررسمی‌تر است و حالتی شیک دارد به خصوص اگر کمی پایین‌تر از خط کمر و روی خط باسن قرار بگیرد. اولین انتخاب‌های شما بهتر است یکی از این دو نوع کمربند و از نوع ساده در رنگ‌های یکدست و خنثی باشد تا مشکلی از نظر هماهنگی رنگی و مدل آن نداشته باشید. پس از تسلط روی استایل ساده می‌توانید مدل‌های پیچیده‌تر و رنگبندی‌های متنوع‌تر برای کمربند زنانه را نیز امتحان کنید.

راهنمای خرید کمربند زنانه

انتخاب کمربند بر اساس فرم اندام

برای انتخاب یک کمربند مناسب بهتر است نیم نگاهی به فرم اندام خود هم داشته باشید چون هر نوع کمربند برای فرم خاصی از اندام مناسب‌تر است و آن را شکیل‌تر نشان می‌دهد. هدف استفاده از کمربند این است که قسمت‌هایی از اندام را که دچار مشکل است بپوشانید و روی زیبایی‌های اندام تاکید کنید به طور مثال اگر بالاتنه شما بلند است می‌توانید از هر نوع کمربند استفاده کنید اما اگر بالاتنه شما کوتاه است بهت است از کمربند باریک استفاده کنید. علاوه بر این خانم‌هایی که کمر ضخیم و شکم بزرگی دارند باید از کمرهای کشی به جای کمربند چرم استفاده کنند، استفاده از کمربند با رنگ تیره هم در کوچک دیده شدن شکم تاثیرگذار است.

سابزبندی کمربند زنانه

سایز کمربند تنها به طول آن بر اساس سانتیمتر و اینچ بستگی دارد اما معمولا به اشکال دیگری مشخص می‌شود مثل خیلی کوچک XS،  کوچک S ،متوسط M،   بزرگ L و … که متناسب با سایزبندی لباس‌های زنانه تعیین می‌شود. برای کسانی که قصد خرید اینترنتی را دارند آشنایی با نحو سایزبندی ضروری است به طور مثال برای سایز خیلی کوچک معمولا طول کمربند بین ۲۴ تا ۲۶ اینچ است، سایز کوچک ۲۸ تا ۲۶ اینچ دور کمر را شامل می‌شود و مدیوم هم برای دور کمر بین ۳۲ تا ۳۴ اینچ مناسب است. سایز بزرگ برای دو کمر ۳۶ تا ۳۸ اینچ استفاده می‌شود و خیلی بزرگ هم معمولا ۳۸ تا ۴۰ اینچ را شامل می‌شود. اما لازم است که حتما دور کمر را ۵ سانتیمتر بزرگ‌تر بگیرید تا از اندازه بودن کمربند خود مطمئن باشید.

راهنمای خرید کمربند زنانه

جنس و استایل کمربند زنانه

پس از این که با اصول مربوط به کمربند زنانه و نحوه اندازه گیری آن آشنا شدید می‌توانید استایل و نوع کمربند مناسب خود را تعیین کرده و انتخاب کنید. کمربندهای زنانه انواع مختلفی دارند و از مواد مختلفی تهیه می‌شوند که همواره هم در حال تغییر و نو شدن است، مواردی که در ادامه می‌خوانید تنها چند نوع از انواع مختلف کمربند زنانه است:

کمربند چرم: کلاسیک‌ترین نوع کمربند است که معمولا از چرم ظریف با رنگ‌های تیره تهیه می‌شوند. سگک این نوع کمربندها زیبا و ظریف است و چرم آن می‌تواند طبیعی یا مصنوعی باشد.

کمربند جیر: کمربند جیر طبیعی یا مصنوعی می‌تواند ساده یا دارای بافت باشد و میزان رسمی و کلاسیک بودن آن از کمربند چرم کمتر است. این کمربند را می‌توان پایین‌تر از خط کمر و روی خط باسن هم استفاده کرد.

کمربند کشی: این نوع کمربند از مواد دارای قابلیت انعطاف تهیه می‌شود مثل انواع پارچه و پلاستیک که دقیقا روی خط کمر استفاده می‌شود.

کمربند بافته شده: کمربندهای بافته شده می‌توانند از هر جنسی باشند، چرم، جیر، پارچه یا مواد دیگر که حالت فانتزی و غیررسمی دارند و بسته به سایز در قسمت‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

راهنمای خرید کمربند زنانه

روش‌های استفاده از کمربند زنانه

وجود رنگبندی، جنس و مدل‌های متنوع برای کمربند با وجود گسترده کردن انتخاب، می‌تواند کار انتخاب کمربند را مشکل‌تر کند و مهم‌تر از آن پاسخ به این سوال که هر نوع کمربندی را باید با چه لباسی بپوشید دشوارتر خواهد شد. البته همیشه می‌توان با کمک آزمون و خطا به انتخاب‌های مناسبی رسید اما بر اساس این اصول می‌توانید کمربند جدید خود را با لباس‌های درستی بپوشید:

روی خط طبیعی کمر: اصولی‌ترین و کلاسیک‌ترین راه برای بستن کمربند بستن آن روی خط طبیعی کمر است یعنی باریک‌تری قسمت بالاتنه. این روش را هم با کمربند باریک و هم با کمربند عریض می‌توان پیاده کرد مخصوصا اگر لباس شما گشاد و یکدست باشد با این کار روی کمر باریک خود تاکید می‌کنید.

بالاتر از خط طبیعی کمر: در این روش که به آن روش امپایر هم گفته می‌شود کمربند در زیر برجستگی سینه بسته می‌شود. چنین کمربندی باید کاملا ساده و باریک باشد تا اندام را زیباتر جلوه دهد. البته این نوع کمربندها باید به لباس متصل شوند چون نمی‌توان آن را در این محل نگه داشت.

روی خط باسن: بستن کمربند روی خط باسن از قدیمی‌ترین روش‌های استایل است، برای این کار کافی است کمربندی را شل ببندید و اجازه دهید روی خط باسن قرار بگیرد. یک کمربند باریک ساده برای این کار مناسب است اما می‌توان از کمربندهای عریض‌تر هم استفاده کرد.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه جواهرات و اکسسوری مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: eBay (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)