اتاق نشیمن یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه است چون هر کسی به محض ورود به منزل با دکوراسیون اتاق نشیمن و جزئیات آن روبرو می‌شود بنابراین دکوراسیون این بخش از جایگاه خاصی برخوردار است. راه‌های مختلف، ایده‌های متنوع و سبک‌های گوناگونی برای دکوراسیون اتاق نشیمن وجود دارد که انتخاب آن‌ها به سلیقه، سبک زندگی و خلاقیت خود شما بستگی دارد. اما آشنایی با چند ایده و طرح که توسط معروف‌ترین طراحان داخلی آماده شده‌اند می‌تواند ذهنیت خوبی برای طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن به شما بدهد. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز چندین ایده متنوع و شیک و جذاب برای دکوراسیون اتاق نشیمن به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانید از آن‌ها الگو بگیرید و اتاق نشیمن خود را بر این اساس شکل دهید.

ایده‌های متنوع و جذاب برای دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن

این منزل زیبا در شمال لندن قرار دارد و دکوراسیون اتاق نشیمن آن به سبک دهه ۱۹۲۰ انجام شده است و قبل از هرچیزی یادآور کتاب گتسبی بزرگ نوشته اسکات فیتزجرالد است. دیوارهای چوبی تیره و چراغ آویز بزرگ فضایی خاص در اتاق نشیمن به وجود آورده و آن را خاطره انگیز کرده است.

دکوراسیون اتاق نشیمن

این اتقاق نشیمن با رنگ‌های ملایم و خنثی فضایی آرامش بخش به وجود آورده است که در عین حال مدرن بوده و برای برگزاری مهمانی شام بسیار مناسب است. چراغ‌های آویز طوری قرار گرفته‌اند که فضا را به طور مناسب روشن می‌کنند بدون آن که باعث خیرگی شوند.

دکوراسیون اتاق نشیمن

این دکوراسیون اتاق نشیمن، با وجود استفاده از رنگ‌های سرد و ملایم، فضایی گرم و پرنور دارد که هم از نور طبیعی بهره می‌برد و هم نورهای موضعی به درستی در آن مورد استفاده قرار گرفته است. این اتاق نشیمن سبکی ترکیبی از سبک مدرن و نوستالژیک در خود دارد.

دکوراسیون اتاق نشیمن

هارمونی و هماهنگی در طراحی دکوراسیون این اتاق نشیمن، به خوبی رعایت شده است. صندلی‌های چرمی با رنگ گرم ترکیبی جذاب با رنگ‌های سرد دیوارها و میز به وجود آورده است و در کنار این ترکیب، نقاشی‌ها و آثار هنری روی دیوار زیبایی این فضا را چندین برابر کرده است.

دکوراسیون اتاق نشیمن

سادگی و تمیزی این فضا در کنار گرما و صمیمیت، زیبایی خاصی به آن داده است. با وجود این که رنگ سفید رنگ غالب دکوراسیون این اتاق نشیمن است اما بافت‌ها و رنگ‌های گرم و سرد مختلفی که در آن به کار رفته است به جذابیت و دلپذیری آن کمک شایانی کرده است.

دکوراسیون اتاق نشیمن

اگر به دنبال یک دکوراسیون اتاق نشیمن، ساده و مدرن هستید این نمونه دقیقا همان چیزی است که به آن نیاز دارید. رنگ‌های خنثی و ملایم، بافت ساده چوب در کنار بافت‌های دیگر و یک اثر هنری مدرن زیبایی خاصی به این فضا داده است که با هیچ رنگ و طرح دیگری قابل پیاده سازی نیست.

دکوراسیون اتاق نشیمن

در این اتاق نشیمن ارتباطی مستقیم با فضای آشپزخانه و بیرون از خانه وجود دارد که باعث گرم‌تر شدن و دلپذیرتر شدن محیط شده است. درهای فرانسوی این فضا را از حیاط جدا می‌کنند و آن را به یک اتاق نشیمن عالی برای مهمانی‌های باربکیوی آخر هفته تبدیل می‌کنند.

دکوراسیون اتاق نشیمن

اگر طرفدار سبک قدیمی و کلاسیک هستید و به عناصر طبیعی و نوستالژیک در دکوراسیون اتاق نشیمن اهمیت می‌دهید این همان سبکی است که شما به آن نیاز دارید. یک میز بزرگ از چوب طرح‌دار با پرده‌های طرح‌دار زیبا که فضای داخل را از  بیرون جدا می‌کنند به زیبایی این اتاق نشیمن کمک کرده است.

دکوراسیون اتاق نشیمن

این اتاق نشیمن ترکیبی مدرن اما دوست داشتنی و خودمانی دارد. رنگ‌های تیره و روشن فضا باعث مدرن شدن فضا شده است و در عین حال بافت چوبی کف زمین و چراغ‌های خاص و زیبا به صمیمیت و گرمای آن کمک شایانی کرده است.

دکوراسیون اتاق نشیمن

این اتاق نشیمن با وجود کوچک بودن فضایی بسیار دوست داشتنی با دسترسی کامل به وجود آورده است. در این فضا بهره مندی از نور طبیعی در بالاترین میزان قرار دارد اما نور طبیعی خورشید با نورهای گرم مصنوعی ترکیب شده است تا فضایی دلپذیر و زیبا بسازد.

دکوراسیون اتاق نشیمن

رنگ‌های مسی و قهوه‌ای رنگ‌های غالب این فضا هستند که گرمای خاصی به آن داده‌اند و در کنار رنگ‌های سرد و خنثی به خوبی خودنمایی می‌کنند. این دکوراسیون برای اتاق‌های نشیمن نه چندان بزرگ که دسترسی خوبی به نور طبیعی دارند بهترین گزینه است.

دکوراسیون اتاق نشیمن

این فضا ترکیبی از سبک‌های مختلف را در خود دارد که به صورت متنوع با هم ترکیب شده‌اند. صندلی‌های شیشه‌ای که با کاورهای خز پوشیده شده‌اند با وجود داشتن یک ترکیب متناقص هماهنگی بسیار خوبی با دیگر قسمت‌های فضا دارند.

دکوراسیون اتاق نشیمن

در دکوراسیون اتاق نشیمن تنها مبلمان و صندلی‌ها و … نیستند که حائز اهمیت هستند بلکه ظرف و ظروف و چیزهایی که به عنوان وسایل غذاخوری و دکور روی میز ور استفاه قرار می‌گیرند هم اهمیت زیادی دارند و شما باید به هماهنگی و کامل بودن آن‌ها توجه داشته باشید.

دکوراسیون اتاق نشیمن

یک اتاق نشیمن بزرگ می‌تواند بخش‌های مختلفی داشته باشد مثلا بخشی از این فضا به عنوان کتابخانه و بوفه لوازم تزئینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بخشی به عنوان میز و صندلی ناهارخوری و بخشی دیگر به عنوان محل نشیمن انتخاب می‌شود.

دکوراسیون اتاق نشیمن

انتخاب یک رنگ غالب برای دکوراسیون اتاق نشیمن به وحدت و زیبایی بیشتر آن کمک می‌کند. این رنگ می‌تواند یک رنگ سرد یا گرم باشد اما بهتر است از رنگ‌های تند و روشن که بیش از حد جلب توجه می‌کنند برای این کار استفاده نکنید.

دکوراسیون اتاق نشیمن

گاهی یک اثر هنری خاص و متفاوت، یک عکس خانوادگی بزرگ یا یک تابلوی نقاشی زیبا می‌تواند نقطه کانونی فضای اتاق نشیمن باشد و بقیه لوازم و مبلمان هماهنگ و با محوریت این اثر چیده شود.

دکوراسیون اتاق نشیمن

جمع شدن دور یک میز برای صرف غذا لزوما نباید روی صندلی‌های مرتفع و ناراحت انجام شود. گاهی یک مبلمان گر چیده شده دور یک میز هم می‌تواند فضایی متفاوت اما صمیمی و گرم در اتاق نشیمن شما به وجود آورد و ارتباطات خانوادگی را قوی‌تر کند.

دکوراسیون اتاق نشیمن

طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن لزوما نباید مدرن و امروزی باشد بلکه شما می‌توانید از سبک‌های سنتی هم برای این کار استفاده کنید و سلیقه و زیبایی شناسی خاص و متفاوت خود را به رخ مهمانان بکشید.

دکوراسیون اتاق نشیمن

در این سبک دکوراسیون، همه اشیای موجود در فضا حالتی اورسایز و بزرگ دارند اما به شکلی متقارن و مدرن چیده شده‌اند. البته اورسایز بودن و استفاده از وسایل بزرگ تنها در فضاهایی امکان پذیر است که سقف بلندی دارند.

دکوراسیون اتاق نشیمن

داشتن فضای کوچک به معنای محدودیت در تزئین فضا نیست و شما می‌توانید در کوچک‌ترین فضاها نیز با استفاده از اکسسوری‌های مناسب، میز ناهارخوری و اتاق نشیمن زیبا و مدرنی بسازید.

دکوراسیون اتاق نشیمن

غذا خوردن در کنار اعضای خانواده شاید برای همه جذاب و جالب نباشد اما خلق فضاهایی که در عین گرما و صمیمیت هر کسی محدوده شخصی خود را در آن دارد می‌تواند به جذاب‌تر شدن جمع‌های خانوادگی کمک کند.

دکوراسیون اتاق نشیمن

در حال حاضر بیشتر خانواده‌ها غذا را نه در اتاق نشیمن بلکه در بخشی از آشپزخانه صرف می‌کنند. در این شرایط باید مرز بین دو فضا به خوبی مشخص باشد تا از راحتی و دنج بودن اتاق نشیمن و محل صرف غذا کاسته نشود.

دکوراسیون اتاق نشیمن

این اتاق نشیمن در خانه‌ای در لندن واقع است که در یک آشپزخانه اوپن قرار گرفته است ولی رنگ‌های خنثی و سرد فضای آشپزخانه و اتاق نشیمن طوری انتخاب شده است که مرزبندی مشخصی بین آن‌ها وجود داشته باشد.

دکوراسیون اتاق نشیمن

اگرچه طرای فضاهای کوچک کار ساده‌ای نیست اما فضاهای بزرگ هم محدودیت خاص خود را دارند و اگر تقسیم بندی فضا و عمق سازی روی دیوارها درست انجام نشود ممکن است فضا تخت و دوبعدی به نظر برسد.

دکوراسیون اتاق نشیمن

گاهی هم چراغ و روشنایی اتاق نشیمن می‌تواند به عنوان نقطه کانونی آن انتخاب شود. در این شرایط بقیه قسمت‌ها هم باید منعکس کننده زیبایی و نور این روشنایی باشند.

دکوراسیون اتاق نشیمن

سبک جدید و محبوب در دکوراسیون اتاق نشیمن برای سال جدید، استفاده از طرح‌ها و عناصر طبیعی از جمله گیاهان است. پس اگر می‌خواهید دکوراسیون شیکی در اتاق نشیمن داشته باشید، گیاهان سبز را فراموش نکنید.

دکوراسیون اتاق نشیمن

اگر به سبک‌های قدیمی و نوستالژیک علاقمند هستید به روش‌های مختلفی می‌توانید آن‌ها را در اتاق نشیمن خود پیاده کنید مثلا از دیوارهای دارای بافت استفاده کنید و یا یک کمد و بوفه قدیمی به دکوراسیون اضافه کنید.

دکوراسیون اتاق نشیمن

این اتاق نشیمن فضایی آرام و زیبا و در عین حال گرم و شاد و صمیمی دارد که با رنگ‌های روشن و متالیک مثل قرمز و طلایی و بافت چوب و پارچه، زیبایی خاص و متفاوتی را شکل داده است.

دکوراسیون اتاق نشیمن

این خانه شیک و زیبا در هایدپارک لندن قرار دارد که با دکوراسیون لوکس و لوازم تزئینی زیبا کامل شده است. همه چیزهایی که یک اتاق نشیمن لوکس و سطح بالا باید داشته باشد در این فضا وجود دارد.

دکوراسیون اتاق نشیمن

اتاق نشیمن به طور کلی فضایی عمومی و جمعی است که افراد خانه در آن جمع می‌شوند تا به گفتگو و غذا خوردن بپردازند. به همین دلیل است که این فضا بهترین فرصت را برای نمایش بهترین چیزهایی که در خانه دارید فراهم می‌کند.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش سایر مقالات در مجله قرمز شاخه دکوراسیون داخلی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Amara (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)