رپورتاژ آگهی


دکوراسیون اتاق زیر شیروانی

اگر شما هم تمامی وسیله‏های قدیمی خودتان را در اتاق زیرشیروانی خانه قرار دادید و اتاق را به یک انباری از وسایل قدیمی و بلااستفاده تبدیل کردید، زمان تغییر دکوراسیون آن فرا رسیده است! اگر از کودکی آرزوی داشتن یک اتاق زیرشیروانی شیک و فانتزی را داشتید اما هرگز نتوانستید آن را به اتاق رویایی خود تبدیل کنید، حالا زمان آن رسیده تا با چند ترفند ساده، اتاقی جذاب و دلنشین برای خودتان داشته باشید.

شما می‏توانید با تغییر دکوراسیون اتاق زیر شیروانی خود آن را به اتاقی برای کار، استراحت، مطالعه و یا بازی و سرگرمی تبدیل کنید. در ادامه همراه ما باشید تا چند نکته و ترفند برای تغییر دکوراسیون اتاق زیر شیروانی را به شما معرفی کنیم.

۶ نکته برای ایجاد تغییر اساسی دکوراسیون اتاق زیرشیروانی

۵ نکته‏ای که به شما کمک می‏کند یک فضای منحصر به فرد و جذاب برای اتاق زیرشیروانی خلق کنید عبارتند از:

۱. در نظر گرفتن کارآیی اتاق

آیا می‏خواهید آن را به یک اتاق خواب دنج، اتاق کار، اتاق استراحت و مطالعه، فضای بازی و یا سرگرمی تبدیل کنید؟ اگر قبل از شروع به تغییر دکور اتاق بدانید که انتظارتان از آن چیست و به چه منظوری می‎خواهید از آن استفاده کنید، می‏توانید برای خرید نوع مبلمان، نحوه نورپردازی اتاق و یا نوع فرش و لوازم جانبی و دکوری تصمیم بهتری بگیرید.

۲. توجه کردن به نحوه نورپردازی اتاق

نورپردازی اتاق زیر شیروانی

نورپردازی صحیح عاملی بسیار مهم در تغییر دکوراسیون اتاق زیر شیروانی به شمار می‎رود. اگر اتاق شما پنجره‏های زیاد یا بزرگی دارد، می‏توانید به تنهایی از نور طبیعی خورشید استفاده کنید؛ اما اگر پنجره کم یا کوچکی دارید و می‏خواهید اتاقتان نور بیشتری داشته باشد، می‏توانید از لامپ‏های سقفی، دیواری و یا چراغ های مطالعه پرنور استفاده کنید.

۳. در نظر گرفتن ترکیب رنگی مناسب برای اتاق

یک راهکار عالی برای دلنشین‏تر کردن و بزرگ‏تر نشان دادن فضای اتاق زیرشیروانی بعد از تغییر دکوراسیون، تغییر ترکیب رنگی آن است. شما می‏توانید در روند تغییر دکور اتاق زیرشیروانی خودتان از رنگ‎های گرم و روشن مانند سفید، کرم، زرد یا نارنجی برای ایجاد یک فضای شاد و بزرگ استفاده کنید. همچنین می‏توانید از رنگ‎های سرد و تیره مانند مشکی، سبز، خاکستری و سرمه‎ای برای ایجاد یک محیط آرامش بخش و دنج استفاده کنید.

۴. خلاقیت در استفاده از صندلی و مبلمان

نوع و اندازه صندلی و مبلمانی که در اتاق زیر شیروانی استفاده می‎کنید بسیار مهم است. نکته مهمی که در این خصوص وجود دارد این است که نباید از مبلمان‎های سلطنتی و بزرگی در اتاق زیر شیروانی استفاده کنید؛ بلکه بهتر است مبلمان‏ها و صندلی‎های راحتی، کوچک و جمع و جور سفارش دهید و برای تغییر دکوراسیون اتاق زیر شیروانی خود از آن‏ها استفاده کنید.

۵. استفاده از انواع وسایل تزئینی و دکوری

اضافه کردن وسایل تزئینی و دکوری متناسب با شخصیت شما، جلوه‏ی منحصر به فردی به اتاق می‎بخشد. به عنوان مثال می‏توانید دکور اتاق زیر شیروانی خود را با قاب عکس، تابلو، مجسمه، گل و گلدان و … تزئین کرده و محیط اتاقتان را شخصی سازی کنید.

۶. به کار بردن فرش‎ها یا موکت‎های طرح‏دار

برای پوشاندن کف اتاق زیر شیروانی خود می‏توانید از فرش و موکت‎هایی با طرح‏های ساده و مینیمال یا الگوهای جذابی استفاده کنید که به شما احساس آرامش بیشتری می‏بخشد.

چند نکته خاص برای یک تغییر دکوراسیون!

اتاق زیر شیروانی

اگر می‎خواهید اتاق زیر شیروانی خاصی بسازید، می‏توانید از نکات طراحی داخلی زیر استفاده کنید:

  • اگر اتاق زیر شیروانی کوچک است، از رنگ‏های روشن، میز و صندلی و مبلمان‏های کوچک استفاده کنید تا فضایی دلباز و بزرگتر ایجاد شود.
  • اگر اتاق زیر شیروانی شما نور طبیعی زیادی دارد، می‏توانید از ترکیب رنگ‎های تیره استفاده کنید تا فضایی آرامش بخش و دنج طراحی کنید.
  • برای تغییر دکوراسیون اتاق زیر شیروانی به اتاق خواب، می‏توانید از تخت خواب‎های کوچک و جمع و جور یا مبلمان‏های تخت خواب‎شو استفاده کنید.
  • برای تبدیل اتاق زیر شیروانی به اتاق کار، می‏توانید یک میز کار کوچک یا میزی با قابلیت جمع و بسته شدن بخرید تا بتوانید فضای بیشتری برای حرکت آزادانه در اتاق داشته باشید.
  • اگر می‎خواهید اتاق زیر شیروانی را به اتاق بازی و سرگرمی برای کودکان و نوجوانان تبدیل کنید، می‎توانید از سرسره‏های کوچک پلاستیکی، میزهای شطرنج، و یا یک قفسه چوبی کوچک برای قرار دادن عروسک‏ها استفاده کنید.

ایده‎هایی برای تزئین و تغییر دکور اتاق زیر شیروانی

اگر به دنبال ایده برای تغییر دکوراسیون اتاق زیر شیروانی هستید، ایده‎های زیر را دنبال کنید:

·         تبدیل اتاق زیر شیروانی به سینما یا اتاق فیلم

شما می‏توانید روی یکی از دیوارهای اتاق زیر شیروانی خود، یک پارچه سفید یا پارچه سینمایی آویزان کنید و با استفاده از یک پروژکتور کوچک، تصویر فیلم و سریال‎های مورد علاقه‏تان را روی پرده بیندازید و به تماشای فیلم بپردازید.

بیشتر بدانید: ایده دکوراسیون نشیمن

·         تبدیل اتاق زیر شیروانی به کتابخانه و محلی برای مطالعه

تغییر دکوراسیون اتاق زیر شیروانی

شما می‏توانید کتابخانه‏های کوچک چوبی ایستاده خریداری کرده و برای تغییر دکوراسیون اتاق زیرشیروانی خود، از آن‎ها استفاده کنید. برای راحتی بیشتر، به جای صندلی می‏توانید یک تشک کوچک با بالش‏های متعدد نرم را روی زمین قرار دهید و آن را به محل مطالعه خودتان تبدیل کنید.

·         تبدیل اتاق زیر شیروانی به اتاق کار

برای تغییر دکوراسیون اتاق زیرشیروانی خود به اتاق کار، بهتر است تا نورپردازی مناسب، صندلی ارگونومیک برای جلوگیری از خستگی، میزکار کوچک یا تاشو و همچنین رنگ‏ها و دکوراسیون شاد و پرانرژی استفاده کنید.

اصول دکوراسیون داخلی در اتاق زیر شیروانی

مهمترین اصول در طی تغییر دکوراسیون داخلی اتاق زیر شیروانی که یک محیط خاص و متفاوت ایجاد می کنند، به شرح زیر هستند:

طراحی سقف

یکی از اصول اجرای دکوراسیون داخلی در اتاق زیر شیروانی، طراحی جذاب و منحصر به فرد سقف است؛ چرا که سقف هر اتاقی نقش بسیار مهمی در تعیین اندازه آن دارد. در اجرای سقف اتاق زیر شیروانی می‎توان از رنگ‏های روشن و دارای هارمونی با کفپوش استفاده کرد.

انتخاب نوع و رنگ کفپوش

اگر می‏خواهید اتاق زیر شیروانی بزرگ‏تر و دنج‏تر به نظر برسد، می‏توانید از یک کفپوش چوبی با رنگ روشن استفاده کنید. دقت داشته باشید که رنگ کفپوش و پارکت چوبی شما حتماً با رنگ دیوارها همخوانی داشته باشد تا اتاقتان بزرگ و دلبازتر شود.

طراحی صحیح راه پله

راه پله‏ها مهم‏ترین بخش از هر اتاق زیر شیروانی هستند که باید به درستی و طبق اصول دکوراسیون داخلی اجرا شوند. شما می‎توانید برای طراحی یک جلوه خاص و متمایز، به جای پله‏های ساده و معمولی، از پله‎هایی پیچ در پیچ استفاده کنید.

طراحی سیستم تهویه مطبوع

اگر می‎خواهید محیط اتاق زیر شیروانی شما هوای خوب و مطلوبی داشته باشد، دم نکند یا سرد نباشد، بهتر است تا در حین تغییر دکوراسیون داخلی آن حتماً یک سیستم تهویه مطبوع مناسب و مطلوب برای این اتاق طراحی کنید.

بهترین شرکت برای طراحی و اجرای دکوراسیون اتاق زیر شیروانی

اگر برای شما هم این سوال پیش آمده است که چطور بهترین شرکت دکوراسیون داخلی را انتخاب کنیم؟، حتما به نکات ذکر شده در اینجا توجه کنید.

تیم معماران جهت مجموعه‎ای تخصصی در حوزه بازسازی، طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی انواع ساختمان‎های مسکونی، اداری، تجاری، کلینیک‎های پزشکی و دندانپزشکی و … می‎باشد که با استفاده از نیازها و سلایق شما عزیزان، محیطی زیبا، کارآمد و راحت را برایتان فراهم می‎کنند. برای آشنایی بیشتر با خدمات و نمونه کارهای جهت می‎توانید به وبسایت این شرکت مراجعه کنید.