این هفت روغن طبیعی بیماری رزاسه را به خوبی درمان می‌کنند


درمان گیاهی روزاسه

بیماری رزاسه یک بیماری شایع پوستی است که عوارض آزاردهنده‌ای مثل قرمزی و التهاب پوست، بزرگ و مشخص شدن رگ‌های خونی زیر پوست و بروز جوش‌های ریز را به دنبال دارد.

بیماری رزاسه سطوح مختلفی دارد که از خیلی خفیف تا خیلی شدید را شامل می‌شود و حالت موقت یا دائمی دارد. در هر صورت افرادی که به این بیماری مبتلا هستند از نظر زیبایی دچار مشکلات جدی می‌شوند و گاهی روش‌های درمانی مختلف نیز بی‌نتیجه است.

در این شرایط بهترین راه کمک گرفتن از طبیعت است، روغن‌های گیاهی طبیعی متعددی وجود دارند که علائم رزاسه را بهبود می‌بخشند و حتی می‌توانند به درمان کامل آن نیز منجر می‌شوند. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز هفت روغن طبیعی را که در درمان و بهبودی بیماری رزاسه موثر هستند به شما معرفی خواهیم کرد.

روغن‌های گیاهی می‌توانند در درمان مشکلات پوستی مختلفی موثر باشند از آکنه و جوش‌های سرسیاه پوستی گرفته تا اگزما و پسوریازیس و البته بیماری رزاسه. البته روغن‌های گیاهی انواع بی‌شماری دارند که هر کدام در درمان مشکل پوست خاصی موثر است و اگر از روغن گیاهی نامناسبی برای درمان بیماری رزاسه استفاده کنید ممکن است مشکل شما بدتر شود و پوست شما دچار التهابات شدیدتری شود.

پس اولین قدم در درمان بیماری رزاسه شناخن روغن‌هایی است که در برطرف کردن عوارض آن موثر هستند. تاکنون هفت روغن گیاهی برای این منظور شناخته شده است که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد. البته این نکته را هم مد نظر داشته باشید که انتخاب روغن گیاهی درمان بیماری شما را تضمین نمی‌کند بلکه شما باید قبل از استفاده از این روغن با پزشک پوست خود مشورت کنید و مهم‌تر از همه این که از محصولات استاندارد و بهداشتی و اصل موجود در بازار استفاده کنید.

درمان بیماری رزاسه با روغن درخت چای

روغن درخت چای یکی از ترکیبات شناخته شده در درمان بسیاری از مشکلات پوستی است که از گذشته‌های دور مورد استفاده قرار می‌گرفته است. روغن درخت چای اثر ضدباکتری و ضدالتهاب دارد و می‌تواند باکتری‌های ایجاد کننده آکنه را از بین ببرد و حتی جای جوش را نیز به مرور زمان محو کند.

اگر مقدار مناسبی از این روغن را در یک روغن حامل مخلوط و رقیق کنید می‌توانید از آن برای درمان رزاسه نیز بهره ببرید. بسیاری از افرادی که از این روغن برای رزاسه استفاده کرده‌اند از تاثیر معجزه آسای آن در درمان بیماری خود رضایت کامل داشته‌اند.

اگر مرتب از این روغن روی نقاط مبتلا به رزاسه استفاده کنید به تدریج آثار آن را مشاهده خواهید کرد و پس از مدتی خواهید توانست مانند یک پوست عادی با ان رفتار کنید، لایه برداری کنید و از محصولات آرایشی دلخواه خود استفاده کنید.

روغن درمان گیاهی خانگی روزاسه

روغن اسطوخودوس

پزشکان و کارشناسان در مورد روغن‌های گیاهی نظر واحدی ندارند و گروهی آن‌ها را باعث ایجاد التهاب و حساسیت‌های پوستی می‌دادند و گروهی دیگر استفاده از آن‌ها را به عنوان یک روش درمانی توصیه می‌کنند. اما وقتی نوبت به روغن اسطوخودوس یا لوندر می‌رسد همه پزشکان و متخصصان در مورد آن اتفاق نظر دارند چون روغن اسطوخودوس اثر آرامبخش و ضدالتهاب دارد و با این ویژگی‌ها می‌تواند در درمان بیماری رزاسه بسیار موثر باشد.

البته اگر این روغن با روغن‌های دیگری که اثر تغذیه کننده و ضدالتهاب دارند (مثل ویتامین E یا روغن میوه گل رز) ترکیب اثر فوق العاده‌ای روی پوست‌های ملتهب خواهد داشت خواه این التهاب ناشی از رزاسه باشد یا عوامل دیگر. حتما روغن اسطوخودوس را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید و قبل از استفاده کردن آن روی پوست از عدم آلرژی و حساسیت زایی آن روی پوست خود اطمینان حاصل کنید.

روغن درمان گیاهی خانگی روزاسه

روغن بابونه

وقتی صحبت از بابونه می‌شود همه ما به نوشیدنی داغ این گیاه پرخاصیت فکر می‌کنیم، البته یک فنجان بابونه دم شده خواص بسیار زیادی دارد و باعث آرامش سیستم عصبی و کاهش التهاب دستگاه گوارش می‌شود اما روغن این گیاه هم مانند دم کرده آن اثر ضدالتهاب دارد و می‌تواند به عنوان یک درمان موضعی برای درمان التهابات پوستی از جمله بیماری رزاسه مورد استفاده قرار گیرد. حتی اگر به روغن بابونه دسترسی ندارید می‌توانید خشک شده این گیاه را که برای تهیه دمنوش به کار می‌رود خیس کنید و روی پوست بمالید تا اثر جادویی آن را در تسکین پوست و کاهش التهاب مشاهده کنید.

تحقیقات دانشمندان نیز این اثر معجزه آسا را تایید می‌کند و گزارشات مختلف نشان می‌دهد که افراد مبتلا به رزاسه توانسته‌اند با استفاده از محصولات حاوی عصاره بابونه عوارض ناشی از این بیماری را به حداقل برسانند. البته بابونه انواع مختلفی دارد که همه انواع آن اثر ضدالتهاب دارند و شما می‌توانید از آن‌ها برای درمان التهاب پوستی بهره ببرید.

روغن درمان گیاهی خانگی روزاسه

درمان بیماری رزاسه با روغن شمعدانی

شمعدانی جزو گیاهانی است که در هر خانه ای یافت می‌شود و رایحه آن در ساخت انواع عطرها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما روغن این گیاه هم اثر درمانی فوق العاده‌ای دارد و از آن می‌توان به عنوان یک درمان طبیعی برای بیماری رزاسه استفاده کرد.

روغن شمعدانی خاصیت ضدالتهاب دارد و می‌تواند زخم‌ها را سریع‌تر بهبود ببخشد. علاوه بر این، اثر ضدباکتری این روغن می‌تواند در بهبود آکنه و عوارض ناشی از رزاسه مورد استفاده قرار بگیرد. روغن شمعدانی اثر متعادل کننده دارد و شما می‌توانید آن را به همراه شیر نارگیل یا شیر جوی دوسر آب حمام خود اضافه کنید و از خواص فوق العاده آن روی پوست بدن خود بهره مند شوید.

روغن شمعدانی یک آنتی اکسیدان قوی است و علاوه بر جوانسازی پوست، از آن در مقابل عوامل محیطی و آسیب‌زا به خوبی مراقبت می‌کند.

روغن درمان گیاهی خانگی روزاسه

روغن گل سرخ

روغن گل سرخ جزو روغن‌های پراستفاده در انواع محصولات آرایشی و بهداشتی مراقبت پوست است و این مساله بی‌دلیل نیست چون اثر این روغن روی سلامت و زیبایی پوست کاملا ثابت شده است.

مطالعات نشان داده است که روغن گل سرخ یکی از بهترین روغن‌های طبیعی در جهت درمان بیماری‌های التهابی پوست است و قدمت استفاده انسان از این روغن هم بی‌دلیل نبوده است.

روغن گل سرخ اثر التیام بخش دارد، زخم‌ها را به سرعت بهبود می‌بخشد و سلامت پوست شما را تضمین می‌کند. این روغن به اندازه کافی ملایم است و با هر نوع پوستی اعم از پوست‌های دچار التهاب سازگاری دارد پس برای کسانی که به بیماری رزاسه مبتلا هستند نیز مشکلی به وجود نمی‌آورد.

اگر به محصولات حاوی روغن گل سرخ اعتماد ندارید می‌توانید از خود عصاره گل سرخ و گلاب برای این منظور استفاده کنید و علاوه بر کاهش عوارض رزاسه، پوست شاداب و زیبایی داشته باشید.

روغن درمان گیاهی خانگی روزاسه

روغن گل دگمه

گل دگمه که به عنوان گل بی‌مرگ هم شناخته می‌شود گیاهی از خانواده کاسنی‌ها است که گونه‌های مختلفی دارد. این گیاه، گیاهی بیابانی است که گل‌های آن رنگ‌های روشن و زیبایی دارند و از گذشته برای درمان بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

مطالعات جدید در مرکز بهداشت ملی و کتابخانه پزشکی آمریکا نشان داده است که گل دگمه یا گل بی‌مرگ اثر چشمگیری در کاهش التهابات پوستی از جمله آکنه، رزاسه، اگزما و پسوریازیس دارد.

روش‌های مختلفی برای استفاده از عصاره این گیاه وجود دارد اما راه ساده‌تر، به کار بردن محصولاتی است که حاوی این عصاره هستند. خوشبختانه برندهای معتبر، محصولات بهداشتی و مراقبتی متعددی را با استفاده از این روغن تولید می‌کنند که شما می‌توانید از آن‌ها برای بهبود بیماری رزاسه و سایر التهابات پوستی استفاده کنید.

روغن درمان گیاهی خانگی روزاسه

درمان بیماری رزاسه با روغن درخت سرو

درخت سرو گیاهی از تیره مخروطیان و کاج‌ها است که همه شما آن را دیده‌اید اما روغن این درخت شاید جزو روغن‌های کمتر شناخته شده باشد و شما احتمالا نام آن را هم به عنوان یک روغن ضدالتهاب نشنیده باشید.

روغن سرو آثار درمانی فوق‌العاده‌ای دارد از جمله می‌تواند جوش‌های پوستی، نقاط سرسیاه و حتی زخم‌های خفیف پوستی را به سرعت درمان کند و با اثر ضدالتهاب و تسکین دهنده خود به درمان رزاسه کمک کند.

این روغن یک روغن ملایم و سبک است که به سرعت جذب پوست می‌شود و با آبرسانی به آن می‌تواند وضعیت کلی پوست را بهبود ببخشد. این روغن سرشار از آنتی اکسیدان و امگا۳ است که برای حفاظت و تغذیه پوست بسیار ضروری هستند و می‌توانند زیبایی و سلامت پوست شما را تضمین کنند.

روغن درمان گیاهی خانگی روزاسه

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت پوست مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)