در بحث سلامت و مراقبت از پوست، همیشه استفاده از یک ضد آفتاب مؤثر، به عنوان عاملی بسیار تأثیرگذار شناخته می‌شود. در واقع ضد آفتاب یک سپر آهنین در مقابل ضربه‌های اشعه‌های مضر خورشیدی و پرتوهای فرا بنفش است. مضرات این اشعه‌ها و پرتوها بسیار گسترده هستند؛ از تیره کردن رنگ پوست و ایجاد چین و چروک گرفته تا ایجاد انواع سرطان‌های پوستی! از این رو تنها استفاده مکرر و مداوم از ضد آفتاب است که می‌‌تواند از رسیدن آن‌ها به پوست و ایجاد چنین عوارضی جلوگیری کند.

 

صورت به عنوان عضوی که بیشتر از سایر اعضا در معرض آفتاب است، نیاز به حفاظت بیشتری دارد و اعمال این حفاظت به صحیح‌ترین شیوه تنها با استفاده از کرم‌های ضد آفتاب میسر است. افراد دارای پوست چرب به دلیل احساس سنگینی‌ای که اکثر ضد آفتاب‌ها برای آن‌ها ایجاد می‌کنند از استفاده از آن‌ها سر باز می‌زنند. اما کم نیستند ضد آفتاب‌هایی که مخصوص پوست چرب طراحی شده‌اند و علاوه بر اثرگذاری، به هیچ وجه ایجاد احساس سنگینی یا چربی بیش از حد نمی‌کنند. با ما همراه باشید تا در ادامه لیستی تحت عنوان “بهترین مارک ضد آفتاب برای پوست چرب” به شما معرفی کنیم‌.

محصول بهترین مارک ضد آفتاب برای پوست چرب، باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟

چنین محصولی در وهله اول باید فاقد چربی باشد در غیر این صورت با افزایش چربی پوست، سبب ایجاد سنگینی بر روی پوست می‌شود و همچنین ماتی چهره را تحت شعاع قرار می‌دهد. چرب شدن پوست علاوه بر موارد گفته شده سبب ایجاد جوش و در پوست‌های مستعد آکنه، سبب ایجاد آکنه نیز می‌شود!

بسیاری از خانم‌ها از کرم ضد آفتاب در زیر آرایش خود استفاده می‌کنند. کرم ضد آفتاب نامناسب به خصوص برای پوست‌های چرب، سبب خراب شدن و اصطلاحاً ماسیدن آرایش می‌شود. ضد آفتاب مناسب باید ماندگاری بالایی داشته باشد و زیرساز خوبی نیز برای آرایش باشد.

ویژگی مهم بعدی ایجاد محافظت بالاست. همه ضد آفتاب‌ها بر روی خود عددی منصوب به اس پی اف (SPF) دارند. اس پی اف به معنی فاکتور محافظت در برابر خورشید (Sun Protector Factor) است. هر چه عدد اس پی اف بیشتر باشد محافظتی که ضد آفتاب ایجاد می‌کند نیز بیشتر است. نحوه عملکرد آن به این صورت است که به عنوان مثال، رسیدن و تأثیر اشعه‌های مضر خورشیدی نظیر UVA و UVB و همچنین پرتوهای فرا بنفش، در صورت استفاده از ضد آفتابی با اس پی اف ۳۰، ۳۰ برابر بیشتر از حالت بدون استفاده از ضد آفتاب طول می‌کشد! از این‌رو هر چه  اس پی اف ضد آفتابی بیشتر باشد، ماندگاری و محافظت آن بیشتر و طولانی‌تر است.

در ادامه، کرم‌های ضد آفتابی که دارای ویژگی‌های گفته شده هستند آورده شده‌اند.

بهترین مارک ضد آفتاب برای پوست چرب

  • کرم ضد آفتاب لایسل مدل sunsel مناسب برای پوست چرب

حتماً تا به حال نام برند لایسل (Liesel) و خصوصاً کرم دور چشم آن را بسیار شنیده‌اند. محصولات این برند تازه تأسیس در کشور سوئیس فرموله می‌شوند؛ کشوری که در در خصوص محصولات مراقبتی و آرایشی بسیار بر سر زبان‌هاست. ضد آفتاب لایسل، مطابق شعار این برند یعنی “تنفس زیبایی، رهایی از آلودگی” دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی است‌. چنین ترکیباتی با خنثی کردن اثر مخرب رادیکال‌های آزاد پوستی و همچنین آلودگی‌های محیطی، پوستی درخشان و سالم را به شما هدیه می‌دهند.

بهترین مارک ضد آفتاب برای پوست چرب

محافظت در برابر تعریق و رطوبت، ویژگی‌ای است که هر کرم ضد آفتاب خوبی باید داشته باشد. این ویژگی سبب می‌شود که ضد آفتاب به طور تثبیت شده بر روی پوست به مدت طولانی بماند و همچنین آرایش روی خود را نیز خراب نکند‌. اس پی اف این محصول ۵۰ بوده که با جلوگیری از تأثیر اشعه‌های مضر، از آفتاب سوختگی و دیگیر اثرات خورشید نظیر چین و چروک‌ها، سلامت آن را تضمین می‌کند. این ضد آفتاب در نوع رنگی موجود است که می‌توانید با انتخاب رنگ مناسب، به عنوان زیر ساز و پایه آرایش و یا حتی به عنوان ضد آفتاب کرم پودری نیز از آن استفاده کنید.

  • کرم ضد آفتاب فاقد چربی نئودرم مدل highly protected max and tinted

کرم ضد آفتاب نئودرم کرمی فاقد چربی و پارابن است که برای پوست‌های چرب و مختلط بسیار مؤثر و مناسب است. پارابن ترکیبی بسیار مضر است که در اغلب لوازم آرایشی و مراقبتی استفاده می‌شود. اخیراً مضرات آن شامل سرطان سینه و نازایی در دست تحقیق هستند. به همین دلیل برخی از برندهایی که به سلامت مصرف کنندگانشان اهمیت می‌دهند همانند برند نئودرم،  پارابن را از  فرمول محصولات خود حذف کرده‌اند.

کرم ضد آفتاب نئودرم نه تنها پوست چرب را چرب‌تر نمی‌کند بلکه با دارا بودن سبوماین، ترشح چربی پوست را نیز تنظیم و کنترل می‌کند در نتیجه شرایط پوست چرب شما بهبود پیدا می‌کند و به طور کلی پوست سالم‌تری را به افراد هدیه می‌دهد. ضد آفتاب نئودرم نیز دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی است که با تقویت ذخائر آنتی اکسیدانی پوست، مقابله با آلودگی محیطی و رادیکال‌های آزاد را افزایش داده و باعث سلامت پوست می‌شود.

گفته می‌شود که در یک روز آفتابی، بهترین ضد آفتاب‌ها هم پس از دو ساعت اثر خود را از دست می‌دهند و باید تمدید شوند. پس ممکن است با داشتن بهترین ضد آفتاب‌ها نیز پوست دچار آفتاب سوختگی شود. آفتاب سوختگی باعث التهاب و سوزش پوست می‌شود. این کرم با داشتن ترکیبات ضد التهابی و التیام بخش نظیر آلفابیزابولول، در چنین مواقعی التهاب و سوزش احتمالی ناشی از آن را کاهش می‌دهد.

ضد آفتاب آردن مدل Acnesol

  • ضد آفتاب آردن مدل Acnesol

اکثر پوست‌های چرب، درگیر جوش و آکنه نیز هستند. در چنین شرایطی، استفاده از یک ضد آفتابِ ضد آکنه بهترین انتخاب است. ضد آفتاب آردن فاقد چربی بوده و با خواص ضد آکنه‌ای که دارد به داشتن پوستی سالم‌تر کمک می‌کند. ماندگاری این ضد آفتاب به شدت بالا بوده و با ظاهر مات و پوشانندگی بالایی که دارد یک زیرساز مناسب برای زیر آرایش نیز محسوب می‌شود. ضد تعریق و مقاومت در برابر شستشو نیز ویژگی‌هایی هستند که ضد آفتاب آردن را برای استفاده روزانه نیز مناسب می‌سازند. این کرم حاوی عصاره کاکتوس است. عصاره کاکتوس در ویتامین و آب رسانی به پوست بسیار مؤثر است.

کرم ضد آفتاب را از الانزا تهیه کنید!

علاوه بر این که مارک ضد آفتابی که استفاده می‌کنید مهم است، فروشگاهی که ضد آفتاب را از آن تهیه می‌کنید نیز بسیار مهم است چرا که محصولات فیک و غیر اصل می‌توانند به شدت به پوست آسیب برسانند. فروشگاه اینترنتی الانرا با عرضه محصولات اصل و با کیفیت، همواره به دنبال جلب رضایت مشتریان است. محصولات متنوع این فروشگاه شامل محصولات بهداشتی، آرایشی و بهداشتی، انواع عطر و ادکلن، پوشاک زنانه و مردانه و … است. برای مشاهده و خرید محصولات به نشانی اینترنتی https://elanza.com/ مراجعه نمایید.