رپورتاژ آگهی


ماسک خانگی برای جوش صورت ایده خوبی است! جوش روی صورت ظاهر پوست را خراب می کند و اعتماد به نفس فرد را از بین می برد. متخصصین کلینیک زیبایی الیزه تاکید می کنند که عوامل مختلفی باعث ایجاد آکنه می شوند که مهم ترین آنها چربی بیش از حد، وجود پوست مرده در سطح پوست و تغییرات هورمونی است. اما خبر خوب این است که با تعدادی ماسک صورت شگفت انگیز می توانید آکنه را تحت کنترل داشته باشید.

در ادامه سعی می کنیم طرز تهیه انواع ماسک های خانگی برای آکنه را به شما ارائه دهیم.

  1. سرکه سیب

یکی از بهترین ماسک های خانگی برای رفع آکنه سرکه سیب است. کسانی که آکنه زیاد دارند ابتدا صورت خود را بشویند و سپس از حوله برای خشک کردن پوست استفاده کنند. سپس مقداری سرکه را با آب مخلوط کنید و روی پوست بمالید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. سپس صورت خود را با آب بشویید و کمی نرم کننده بمالید تا پوست نرم شود. این درمان را باید ۲ تا ۳ بار در روز تکرار کنید.

  1. ماسک دارچین و عسل

ماسک دارچین و عسل روی پوست معجزه می کند و ماسکی خانگی برای آکنه محسوب می شود. برای استفاده از این ماسک موارد زیر را انجام دهید:
– یک قاشق چایخوری پودر دارچین را با ۲ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید
– این مخلوط را روی صورت خود بمالید.
– اجازه دهید ۱۵ دقیقه روی صورت بماند.
– پس از آن صورت خود را بشویید و با حوله خشک کنید.
– از این درمان ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید.

  1. ماسک تکه یخ

اگر به دنبال ماسک صورت خانگی برای آکنه هستید، باید یخ را روی صورت خود بمالید. برای این کار مقداری یخ روی پارچه تمیزی قرار دهید و روی جوش خود قرار دهید. این کار را چندین بار در طول روز انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

  1. ماسک خمیر دندان

یکی از ماسک های خانگی برای آکنه، خمیر دندان است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید خمیر دندان می تواند به طور معجزه آسایی آکنه را از روی پوست شما پاک کند. توصیه می شود مقداری خمیر دندان روی جوش های خود بمالید و ۳۰ دقیقه صبر کنید. سپس صورت خود را بشویید و نرم کننده بزنید. این کار را ۲ تا ۳ بار در هفته تکرار کنید.

  1. ماسک آبلیمو

اگر به دنبال یک ماسک صورت خانگی سریع برای آکنه هستید، می توانید از لیموی تازه استفاده کنید. آب لیموی تازه را روی جوش ها بمالید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. پس از آن صورت خود را با آب سرد بشویید و از پاک کننده صورت استفاده کنید. می توانید این کار را دو بار روی صورت انجام دهید تا آکنه به طور کامل بهبود یابد.

  1. ماسک سیر

بهترین ماسک صورت برای آکنه ماسک صورت سیر است. برای تهیه این ماسک مراحل زیر را دنبال کنید:
– سیر را خرد کنید.
– سپس مقداری آب گرم اضافه کنید.
– این مخلوط را با کمک پنبه روی صورت خود بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند.
– خوب است بدانید سیر باعث التهاب پوست می شود. اگر پوست حساسی دارید یا پوست شما به این ماسک واکنش نشان می دهد، استفاده از آن را متوقف کنید.

  1. ماسک گوجه فرنگی

برای تهیه ماسک خانگی برای جوش و جوش می توانید از گوجه فرنگی به صورت زیر استفاده کنید:
– ابتدا گوجه فرنگی ها را خرد کنید.
– گوجه فرنگی رنده شده را روی پوست خود بمالید.
– بگذارید این ماسک به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست بماند.
– پس از آن پوست را با آب سرد بشویید.
– می توانید هر روز از این روش استفاده کنید.

امیدوارم که از پیشنهادات ماسک خانگی، برای درمان جوش توسط متخصصین کلینیک زیبایی الیزه، لذت کافی را برده باشید و نتیجه ی خوبی بگیرید و بدرخشید.