علم هر روز و هر ساعت در حال پیشرفت است و دانشمندان در حال ابداع ابزارهای جدید برای راحتی زندگی ما هستند. زیبایی هم از این پیشرفت‌ها بی‌بهره نمانده است و ابزارهای زیبایی مختلفی به عنوان روش‌های جدید جوانسازی و زیبایی پوست و مو معرفی می‌شوند. این ابزارهای زیبایی در مقایسه با روش‌های درمانی جراحی و غیرجراحی گوناگونی که امروزه شایع شده‌اند بسیار کم هزینه‌تر هستند و عوارض کمتری را هم به دنبال دارند و شما برای استفاده از آن‌ها نیاز به وقت گرفتن از پزشک و رفتن به کلینیک ندارید چون می‌توانید خودتان در منزل از آن‌ها استفاده کنید و از مزایای آن‌ها بهره مند شوید. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز شما را با انواع مختلف ابزارهای زیبایی، کاربرد و مزایای هریک از آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

این روزها ما با انواع مختلفی از ابزارهای زیبایی مواجه هستیم که هر یک از آن‌ها کار خاصی را انجام می‌دهند و روش کاربرد خاصی هم دارند. محبوبیت این ابزارها تا حدی رسیده است که به عادت روزمره خانم‌ها و حتی آقایان تبدیل شده‌اند و جای خود را در برنامه مراقبت پوست و موی آن‌ها باز کرده‌اند. اما این ابزارهای زیبایی انواع مختلفی دارند و هر یک از آن‌ها روش کاربرد و تاثیر خاصی دارند و در این مقاله ما شما را با پنج نوع مختلف از ابزارهای زیبایی و دو نمونه از هر یک از آن‌ها آشنا خواهیم کرد و روش کاربرد و تاثیر آن‌ها را بیان خواهیم نمود.

ابزارهای زیبایی برای بهداشت دهان و دندان

بهداشت دهان و دندان جایگاه خاصی در زیبایی دارد و اصولا یک چهره زیبا بدون دندان‌های سالم و سفید و مرتب هیچ ارزشی ندارد. به همین دلیل تولید کنندگان ابزارهای زیبایی اهمیت خاصی برای بهداشت دهان و دندان قائل هستند و نمونه‌های مختلفی از این ابزارها را تولید می‌کنند تا کار تمیز کردن دندان‌ها ساده‌تر و در زمان کمتری انجام شود. یکی از نمونه‌های این ابزارها مسواک برقی مسی Quip است که دارای سیستم اعلام زمان در چهار دوره سی ثانیه‌ای است تا شما بتوانید زمان مسواک زدن را در دو دقیقه کامل انجام دهید. این مسواک برقی به اندازه مسواک‌های دستی قابل کنترل است و در عین حال مزایای استفاده از مسواک‌های برقی یعنی صرفه جویی در وقت را نیز دارد و زیبایی و سفیدی دندان‌ها را برای داشتن لبخندی زیبا تضمین می‌کند.

جدیدترین گجت‌ها و ابزارهای زیبایی

مورد دوم ابزارهای زیبایی برای بهداشت دهان و دندان به زیبایی لب‌ها مربوط می‌شود. ابزار نوردرمانی برای لب موسوم به Revive نوعی ابزار تقویت کلاژن سازی است که روی لب‌ها اثر می‌کند و با افزایش جریان خون در لب‌ها باعث برجسته شدن و جوانسازی لب شده و چروک‌ها و خطوط روی آن را از بین می‌برد. اصولا استفاده از هر نوع ابزار زیبایی روی لب‌ها می‌تواند باعث نگرانی و استرس شود اما این ابزار با کمک نور LED واقعا می‌تواند بدون عارضه خاصی لب‌های شما را زیباتر کند.

جدیدترین گجت‌ها و ابزارهای زیبایی

ابزارهای زیبایی برای موزدایی

موهای زائد از دشمنان کلاسیک زیبایی به شمار می‌روند و از این رو خانم‌ها همیشه در تلاش بوده‌اند تا با ابزارهای مختلف به جنگ این موها بروند و روش‌های مختلفی مثل کندن، تیغ زدن، لیزر و … را برای این منظور به کار می‌برند. خوشبختانه تولید کنندگان ابزارهای زیبایی هم از این نیاز آگاهند و ابزارهای مختلفی را برای موزدایی ابداع کرده‌اند. یکی از جدیدترین ابزارها برای این منظور، تیغ‌های جیبی دردار جالبی وارد بازار شده‌اند که می‌توانند موها را بدون عارضه خاصی در کمترین زمان از ریشه قطع کنند. تیغ قابل حمل سه در یک Sphynx یکی از این ابزارها است که شما با کمک آن در هر زمان و مکان می‌توانید از شر موهای آزاردهنده خلاص شوید.

جدیدترین گجت‌ها و ابزارهای زیبایی

درماپلنینگ Dermaplaning یکی از روش‌های درمانی کلینیکی برای زیبایی است که با لایه برداری مناسب باعث درخشش پوست می‌شود. ابزار dermaflash نیز بر این اساس طراحی شده است و شما با استفاده از آن می‌توانید پوست خود را در منزل به سادگی موزدایی و لایه برداری کنید. این ابزار کاملا بی‌خطر است و تیغه استیل آن از تجمع سلول‌های مرده و بلند شدن موهای زائد پرزی روی پوست جلوگیری می‌کند. این ابزار کاملا بدون درد است و شما در کمترین زمان با استفاده از آن می‌توانید پرزهای روی پیشانی و گونه‌ها را اصلاح کنید و پوستی درخشان داشته باشید.

جدیدترین گجت‌ها و ابزارهای زیبایی

ابزارهای زیبایی برای ماساژ صورت

ماساژ صورت تاثیر زیادی روی درخشش و شادابی پوست دارد اما همه نمی‌توانند از ماساژهای گران قیمت در کلینیک‌های زیبایی بهره ببرند به همین دلیل متخصصان، ابزارهای زیبایی مختلفی را برای ماساژ صورت در منزل ابداع کرده‌اند. یکی از این ابزارها رولر کوارتز است که باعث درخشش پوست می‌شود. سنگ کوارتز از دوران باستان به دلیل انرژی مثبت و خواص تغذیه کننده پوست، در زیبایی مورد استفاده قرار می‌گرفته است و استفاده از ماساژور کوارتز باعث افزایش سرعت بازسازی سلول‌ها و تقویت خاصیت کشسانی پوست می‌شود و مایعات انباشته زیر پوست را تخلیه می‌کند. علاوه بر این، این ابزار خاصیت خنک کنندگی هم دارد و باعث از بین رفتن التهاب پوست شده و بافت زیباتر و محکم‌تری به آن می‌دهد.

جدیدترین گجت‌ها و ابزارهای زیبایی

نمونه دیگر از ابزارهای زیبایی برای ماساژ، کیت تقویت پوست NuFace است که از تکنولوژی جدید میکروکارنت بهره می‌برد. این تکنولوژی با تقویت ماهیچه‌های صورت و افزایش حجم پوست باعث از بین رفتن چروک‌های سطحی پوست شده و ظاهری درخشان و جذاب به پوست می‌دهد. این ابزار اگرچه تکنولوژی پیشرفته‌ای دارد اما کاربرد آن بسیار ساده است و حسی خوب به پوست می‌دهد و حتی با یک بار استفاده تفاوت را کاملا در پوست خود حس خواهید کرد.

جدیدترین گجت‌ها و ابزارهای زیبایی

ابزارهای زیبایی برای از بین بردن چین و چروک

کمتر کسی را می‌توان یافت که به دنبال جوان کردن چهره و یا حفظ جوانی خود نباشد. به همین دلیل است که روش‌های درمانی کلینیکی و جراحی مختلفی هر روز در همه جای جهان روی پوست افراد مختلف انجام می‌شود. ابزارهای زیبایی جوانسازی مختلفی هم وجود دارند که می‌توانند چین و چروک‌های سطحی پوست را از بین ببرند و پوست را جوان و شاداب کنند. یکی از این ابزارها، دستگاه لیزر خانگی Tria Beauty است که مشابه دستگاه‌های لیزر کلینیکی است اما کاربرد بسیار ساده‌تری دارد و شما می‌توانید در منزل هم از آن استفاد کنید. هر بار استفاده از این دستگاه تنها دو دقیقه زمان می‌برد و ظاهری بسیار شاداب‌تر به چهره می‌دهد.

جدیدترین گجت‌ها و ابزارهای زیبایی

نمونه دیگر، دستگاه نوردرمانی جوان کننده Skin Clinical است که از تکنولوژی نوردرمانی LED بهره می‌برد و با تقویت کلاژن سازی پوست را شاداب‌تر کرده و چروک‌ها را از بین می‌برد. هر بار استفاده کامل از این دستگاه سه دقیقه زمان می‌برد اما شما بسته به نیاز پوست خود می‌توانید آن را به مدت کمتری هم مورد استفاده قرار دهید و این ابزار را با کلیه مراحل جوانسازی پوست خود جایگزین کنید و وقت و هزینه کمتری را برای این کار صرف کنید.

جدیدترین گجت‌ها و ابزارهای زیبایی

ابزارهای زیبایی برای پاکسازی پوست

پوست ما هر روز به پاکسازی و لایه برداری نیاز دارد و این کار سلامت و شادابی پوست را تضمین می‌کند. اگر پوست خود را لایه برداری نکنید به مرور زمان سلول‌های مرده روی آن انباشته می‌شوند و پوست حالتی خشک و کدر پیدا می‌کند اما لایه برداری باعث از بین رفتن سلول‌های مرده سطح پوست شده و پوست صاف و شاداب را بیرون می‌آورد. یکی از ابزارهای زیبایی که به این منظور ابداع شده است لایه بردار سیلیکونی صوتی است که با یک سیستم پیشرفته می‌تواند تا ۹۸.۵ درصد از چربی‌ها و آلودگی‌های روی پوست را از بین ببرد. این ابزار از سیلیکون ساخته شده و تمیز کردن آن بسیار آسان است و با لایه برداری عمیق، روزنه‌های پوستی و چروک‌های سطحی را نیز از بین می‌برد.

جدیدترین گجت‌ها و ابزارهای زیبایی

نمونه دیگر، ابزار درمان آکنه با کمک نور آبی است که با از بین بردن باکتری‌های سطح پوست، پوست را عمیقا پاکسازی کرده  علاوه بر درمان آکنه از به وجود آمدن آکنه های جدید هم جلوگیری می‌کند. این ابزار یک روش مناسب و موثر برای درمان جوش‌های کیستی است که استفاده از آن زمان زیادی نمی‌برد و شما در هر موقعیت و هر وضعیتی به سادگی می‌توانید از آن استفاده کرده و با پاکسازی عمیق پوست، آکنه‌ها را نیز درمان کنید.

جدیدترین گجت‌ها و ابزارهای زیبایی

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت پوست مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)