هدف از برگزاری هفته‌های مد شاید معرفی مدل‌های جدید لباس برندها و طراحان مختلف جهان باشد اما در کنار این رویداد مهم اتفاقات دیگری هم می‌افتد از جمله معرفی تیپ‌های جدید و ترکیب‌های تازه لباس که در بطن نمایش‌های مد یا در حاشیه آن یعنی تیپ‌های خیابانی مدل‌ها و ستارگان مد قابل مشاهده است. این تیپ‌های جدید نقشی تعیین کننده در دنیای مد و فشن دارند و حتی ممکن است ترندهای فصل‌هایی آتی را هم تحت تاثیر خود قرار دهند به همین دلیل کارشناسان مد و عکاسان توجه زیادی به این تیپ‌های خیابانی و ترکیب‌های جدید لباس به کار رفته در هفته‌های مد از خود نشان می‌دهند. در این میان هفته مد نیویورک از اهمیت و تاثیر بیشتری برخوردار است و در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به تیپ‌های جدید و ترکیب‌های خاص لباس که دو ماه پیش در هفته مد نیویورک مشاهده شد.

کت و شلوارهای اورسایز

فرقی نمی‌کند یک کت چهارخانه ساده باشد یا یک کت مخمل رنگی و زیبا، کت تک باشد یا کت و شلوار دست، چیزی که در این میان اهمیت دارد این است که این کت باشد اورسایز و بزرگ باشد تا شیک و به روز تلقی شود. این ترند جالب از دهه هشتاد میلادی و با اقتباس از سبک لباس مردانه طراحی شده است و زیبایی ویژه‌ای را به استایل شما اضافه خواهد کرد. یک کت اورسایز را می‌توانید به سادگی روی مانتوی روزمره خود بپوشید و به عنوان یک پوشش پاییزی معمولی و راحت استفاده کنید که هم کاربردی و هم مد روز است.

تیپ‌های جدید و ترکیب‌های تازه لباس

بوت سفید

شاید تصور کنید پوشیدن لباس سفید پس از پایان زمستان کار غلطی است و خلاف قوانین مد است اما این قانون نه تنها مدت‌ها است که منسوخ شده است بلکه در این میان بوت سفید محبوب‌ترین ترندهای کفش پاییزی به شمار می‌رود. بوت سفید را می‌توانید در مدل‌ها و طرح‌های مختلف از تخت گرفته تا پاشنه بلند و ساق کوتاه و نیم بوت تهیه کنید و به عنوان کفش روزمره غیرمنتظره پاییزی خود استفاده کنید. خوشبختانه مشکلی هم در ست کردن رنگ‌های لباس‌های خود با این بوت نخواهید داشت.

تیپ‌های جدید و ترکیب‌های تازه لباس

هرچیزی که قرمز باشد

درباره اهمیت رنگ قرمز و جایگاه خاصی که این رنگ در دنیای فشن دارد قبلا صحبت کرده‌ایم و می‌دانید این رنگ تنها رنگی است که به همه می‌آید و خبر خوب این که امسال هر لباس یا اکسسوری که رنگ قرمز داشته باشد شیک و مد روز محسوب می‌شود چون این رنگ را تقریبا در همه نمایش‌های مد نیویورک و در بسیار از تیپ‌های جدید و خیابانی ستارگان مد مشاهده کردیم. قرمز را می‌توانید در طیف‌های مختلف آن از گوجه‌ای گرفته تا زرشکی و آلبالویی و در همه لباس‌ها از مانتو و شال گرفته تا کیف و کفش و اکسسوری‌های دیگر استفاده کنید.

تیپ‌های جدید و ترکیب‌های تازه لباس

 

سوئیشرت‌های مدل جدید

هیچ لباسی راحت‌تر و کاربردی‌تر از یک سوئیشرت در فصل پاییز نیست و چه بهتر است که این سوئیشرت زیبا و مد روز و متناسب با تیپ و شخصیت شما هم طراحی شده باشد. وقت آن رسیده است که مانتوها و تیشرت‌های نوشته‌دار را که قدیمی شده‌اند کنار بگذارید و به جای آن‌ها از سوئیشرت های طرح‌دار گرافیکی با نوشته‌های جذاب و جالب استفاده کنید. سوئیشرت‌های یقه گرد، زیپ‌دار و گشاد بهترین گزینه برای پوشیدن با شلوار جین و مانتوی اسپورت پاییزی شما هستند.

تیپ‌های جدید و ترکیب‌های تازه لباس

همان کیف کوچک قدیمی

می‌دانیم که چقدر به کیف کوچک خود علاقمند هستید و شاید شنیدن این خبر که کیف‌های کوچک در حال از مد افتادن هستند شما را ناراحت کند اما لازم نیست نگران باشید، کیف‌های کوچک جایی نمی‌روند و همه مدل‌های آن‌ها به خصوص مدل‌های دستی جزو ترندهای غالب و برتر هفته مد نیویورک هستند البته بهتر است این کیف‌ها را در رنگ‌های خاص و جذاب مثل قرمز و سبز و جنس‌های خاص مثل مخمل و جین و در فرم‌های متنوع و متفاوت مثل دایره و مثلث تهیه کنید تا همچنان به روز و سطح بالا باشید.

تیپ‌های جدید و ترکیب‌های تازه لباس

رنگ‌های پاستل

اگر نگاهی به تصاویر منتشر شده از تیپ‌های جدید خیابانی در هفته مد نیویورک بیندازید چیزی که بیش از همه جلب توجه می‌کند رنگ‌های پاستل است. رنگ‌های کم مایه و روشنی که از ترکیب سفید با رنگ‌های خالص به دست می‌آید مثل آبی آسمانی، لیمویی، صورتی، نعنایی و یاسی. لازم نیست حتما فقط از یک یا دو رنگ پاستل در تیپ خود استفاده کنید، شما می‌توانید تمام تیپ خود را با ترکیب کردن چند لباس از رنگ‌های پاستیل بسازید مثل مانتوی آبی آسمانی با شال صورتی و کیف نعنایی.

تیپ‌های جدید و ترکیب‌های تازه لباس

مخمل کبریتی

این فصل را می‌توان فصل تولد دوباره پارچه مخمل کبریتی نامگذاری کرد که هم در لباس‌های زنانه و هم در لباس‌های مردانه عمر دوباره‌ای پیدا کرده است. این پارچه هم گرم و مناسب پاییز است و هم زیبا و تطبیق پذیر و مناسب برای لباس‌های پاییزی مثل شلوار و دامن و کت مخمل. این ترند از دهه هشتاد اقتباس شده است و چه بهتر است که ترندهای دهه هشتاد را نیز با آن پیاده کنیم مثل شلوار فاق بلند و کت‌های گشاد. اما این تیپ‌های جدید را می‌توانید نسبت به گذشته با رنگ‌های متنوع‌تر و جذاب‌تری مورد استفاده قرار دهید.

تیپ‌های جدید و ترکیب‌های تازه لباس

راه راه‌های رنگارنگ

لباس‌های راه راه مدتی است که در دنیای مد حرف اول را می‌زنند و جزو ترندهای بهاری فصل اخیر هم بوده‌اند اما با شروع فصل جدید قرار نیست جایی بروند. شما می‌توانید لباس‌های پاییزی و تیپ‌های جدید پاییزی خود را نیز با کمک این طرح ساده و زیبا بسازید. مثلا با پوشیدن یک ژاکت راه راه افقی رنگارنگ تشکیل شده از رنگ‌های محبوبتان تیپ پاییزی جذاب‌تر و دلپذیرتری داشته باشید.

 

تیپ‌های جدید رنگارنگ

یکی از جالب‌ترین چیزهایی که در هفته مد نیویورک و در نمایش‌های آن مشاهده شد ترکیب‌های نامتجانس رنگی بود که هرچند کمتر مشابه آن را دیده بودیم اما دریچه جدیدی به زیبایی‌های رنگ‌ها به روی ما گشودند. به طور مثال ترکیب رنگ یاسی و سبز کمرنگ و یا قرمز با نارنجی، صورتی و بنفش با سفید و ترکیب‌های جدید و رنگارنگی که قبلا ندیده بودید اما از این به بعد می‌توانید امتحان کنید.

 

کیف کمری

طی هفته مد اخیر در کنار کیف‌های کوچک و خیلی کوچک (مینی و میکرو) مدل جدیدی از کیف‌ها هم معرفی شد که تفاوت زیادی با مدل‌های رایج دارد. کیف کمری هرچند چیز جدیدی نیست و از گذشته مورد استفاده بوده است اما هرگز به عنوان یک عنصر فشن مطرح نبوده است اما برندهای مارک جیکوبز و الکساندر ونگ نظر متفاوتی در این زمینه دارند و کیف کمری را به عنوان یک مدل جدید کیف که اتفاقا از استایل خیابانی هم الهام گرفته شده است معرفی کردند.

تیپ‌های جدید و ترکیب‌های تازه لباس

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه مدل‌های جدید لباس و پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)