گاهی تغییرات کوچک می‌توانند تاثیرات بزرگی داشته باشند و تغییر در دکوراسیون منزل هم یکی از کارهایی است که می‌تواند با نو کردن و زیبا کردن محیط زندگی، کیفیت زندگی را بهبود ببخشد. اما تغییر در دکوراسیون منزل لزوما کار پرهزینه‌ای نیست و نیاز به صرف وقت و زحمت زیادی ندارد و اگر شما با ترفندهای این کار آشنا باشید با کمترین هزینه و دردسر می‌توانید دکوراسیون منزل خود را نو کنید و شکل دهید. فرقی نمی‌کند اگر در حال نقل مکان به یک منزل جدید هستید و یا می‌خواهید با تغییر در دکوراسیون منزل فعلی خود به آن رنگ و روی تازه‌ای بدهید، ما در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز نه روش و ایده هوشمندانه برای تغییر در دکوراسیون منزل به شما آموزش خواهیم داشت که به سادگی قابل انجام هستند و هزینه زیادی هم به شما تحمیل نمی‌کنند اما محیط زندگی شما را زیباتر، شادتر و دلپذیرتر خواهند کرد.

اتاق‌های کوچک را با رنگ‌های روشن‌تر رنگ کنید

رنگ‌های تیره خاصیت جمع کنندگی دارند و رنگ‌های روشن خاصیت باز کنندگی، این دو خاصیت را می‌توان در دکوراسیون منزل هم مورد استفاده قرار داد و فضا را با آن شکل داد. در خانه‌های کوچک با متراژ کم که اتاق نشیمن و اتاق خواب فضای زیادی ندارد استفاده از رنگ‌های روشن می‌تواند به بزرگ‌تر شدن و دلباز شدن فضا کمک کند. در حالی که رنگ‌های تیره اثر معکوس دارند و باعث می‌شود که فضا بسته‌تر و کوچک‌تر به نظر برسد و حتی با وجود پنجره‌های بزرگ و ورود نور طبیعی هم نمی‌توان این این دلگیری را از بین برد. پس اگر فضای منزل شما محدود است و اتاق‌های کوچکی دارید حتما از رنگ‌های روشن برای رنگ کردن دیوارهای منزل استفاده کنید.

تغییر در دکوراسیون منزل

برای تغییر در دکوراسیون از آینه در ابعاد مختلف استفاده کنید

برای اتاق‌های کوچک و به خصوص اتاق‌هایی که مقدار کافی نور طبیعی دریافت نمی‌کنند استفاده از آینه بهترین راه برای باز کردن فضا و روشن کردن آن است. آینه‌های دیواری در ابعاد بزرگ نور را در جهات مختلف منعکس می‌کنند و باعث می‌شوند که نور طبیعی به همه قسمت‌های اتاق برسد. علاوه بر این، آینه این قابلیت را دارد که با خطای دید فضا را بزرگ‌تر و دلبازتر نشان دهد. سعی کنید آینه را درست روبروی پنجره اتاق نصب کنید و ابعاد آن را متناسب با فضایی که دارید در نظر بگیرید. برای این کار می‌توانید از آینه‌های ساده دیواری و یا آینه‌های تزئینی هم استفاده کنید تا فضای اتاق شما زیباتر و دلپذیرتر شود.

تغییر در دکوراسیون منزل

چیزهای مختلف را با هم ترکیب کنید و ایده‌های جدیدی خلق کنید

در دکوراسیون منزل لزومی ندارد که همه چیزها با همدیگر هماهنگ باشند و هیچ اشکالی ندارد اگر اشیای متفاوت را در کنار هم قرار دهید مثلا لوازم قدیمی و آنتیک می‌توانند در کنار مبلمان مدرن شما قرار بگیرند و همچنان زیبا به نظر برسند و لازم نیست حتما سراغ یک دست مبل آنتیک بروید. همه طراحان داخلی به خوبی می‌دانند که دکوراسیون منزل شما باید انعکاسی از شخصیت خود شما و سبک زندگی شما باشد. مثلا میز آنتیکی که از پدربزرگتان به شما به ارث رسیده است داستانی برای خود دارد و از گذشته شما سخن می‌گوید اما مبلمان مدرن شما نیز با راحتی و زیبایی خود از زمان آن شما سخن می‌گوید و همه این ترکیب‌ها هستند که در کنار هم  زیبایی می‌آفرینند و باعث جذابیت محیط زندگی شما می‌شوند. پس دلیلی ندارد که نتوانید یک تابلوی منبت را در کنار یک تابلوی رنگ روغن امپرسیونیسم نصب کنید و چیزهای ساده و ارزان و چیزهای گران قیمت را با هم به کار ببرید.

تغییر در دکوراسیون منزل

برای تغییر در دکوراسیون همیشه راحتی را مد نظر داشته باشید

روکش مبل اگرچه محبوبیت چندانی ندارد و بیشتر مردم احساس خوبی نسبت به آن ندارند. اما این وسیله ساده و ارزان قیمت می‌تواند بهترین و آسان‌ترین روش برای تغییر در دکوراسیون منزل باشد. شما می‌توانید با استفاده از روکش مبل در هر فصل دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید و در آن تنوع و جذابیت ایجاد کنید. علاوه بر این استفاده از روکش مبل زندگی شما را بسیار ساده‌تر خواهد کرد و شما دیگر نگران کثیف شدن مبل‌ها نخواهید بود چون به راحتی می‌توانید روکش‌ها را بشویید و مجددا استفاده کنید. به این ترتیب نه تنها زیبایی و تنوع دکوراسیون منزل شما بیشتر خواهد شد بلکه راحتی و آسایش زندگی شما نیز ارتقاء خواهد یافت.

تغییر در دکوراسیون منزل

سبدهای حصیری یک ابزار زیبا و ارزان برای تغییر در دکوراسیون

سبدهای حصیری ابزارهایی بسیار زیبا اما ارزان قیمت هستند و می‌توانند کاربردهای زیادی در فضای منزل شما داشته باشند. یک سبد حصیری ساده و زیبا نه تنها می‌تواند فضایی برای قرار دادن وسایل مختلف مثل کتاب، سی دی، مجله، کنترل تلویزیون و حتی میوه و لوازم دیگر باشد بلکه به عنوان یک عنصر معماری، زیبایی و جذابیتی خاص از نوع طبیعی به محیط زندگی شما اضافه خواهد کرد. پس اگر می‌خواهید با کمترین هزینه و دردسر به تغییر در دکوراسیون خود اقدام کنید چند عدد سبد حصیری در ابعاد و اشکال مختلف تهیه کنید و در قسمت‌های مختلف منزل خود قرار دهید.

تغییر در دکوراسیون منزل

از چیزهایی که دارید برای تغییر در دکوراسیون منزل استفاده کنید

تغییر در دکوراسیون منزل همیشه به معنای صرف هزینه‌های گزاف برای خرید چیزهای جدید نیست بلکه شما می‌توانید با همان چیزهایی که در منزل دارید تغییراتی جالب در دکوراسیون منزل خود به وجود آورید، چیزهایی ظاهرا بی‌ارزش اما قابل استفاده  که در منزل شما جاخوش کرده‌اند و هیچ توجهی به آن‌ها نداشته‌اید. این لوازم می‌توانند جعبه‌هایی در ابعاد مختلف، تنه درخت، ظروف مختلف مثل بشقاب و سینی، جاشمعی و لوازم تزئینی دیگری باشند که می‌توان به روش‌های جدیدی از آن‌ها استفاده کرد و ظاهری جدید و جالب به دکوراسیون منزل داد. با استفاده از این وسایل دوریختنی و به ظاهر بی‌ارزش خواهید دید که چه تغییر چشمگیری در دکوراسیون منزل شما ایجاد شده و بر زیبایی آن افزوده خواهد شد.

تغییر در دکوراسیون منزل

از ظروف آویز در آشپزخانه استفاده کنید

فضای آشپزخانه باید فضایی گرم و دلپذیر باشد چون شما مدت زیادی را در این فضا سپری می‌کنید خواه برای آماده کردن غذا و خواه برای سرو کردن و صرف غذا. وسایلی که به طور مکرر در آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند مثل ماهی تابه در سایزهای مختلف، لیوان آب خوری هر عضو خانواده و … باید همیشه در دسترس باشند و اگر این وسایل در جایی مقابل دید شما آویزان شده باشند نه تنها به راحتی در دسترس خواهند بود بلکه حسی از امنیت و صمیمیت را در فضا به وجود می‌آورند که باعث بهبودی و ارتقای دکوراسیون آشپزخانه شما خواهد شد. کمتر کسی را می‌توان یافت که از محدودیت فضای کابینت‌های آشپزخانه خود شاکی نباشد و این کار فضای در دسترس شما را افزایش خواهد داد.

تغییر در دکوراسیون منزل

گل و گیاه و اهمیت آن‌ها را فراموش نکنید

اگر می‌خواهید فضای منزل خود را زیباتر و دلپذیرتر کنید در همه قسمت‌ها، چه اتقاق خواب، چه اتاق نشیمن و آشپزخانه و حتی سرویس بهداشتی از گل و گیاه آپارتمانی در ابعاد و اشکال مختلف استفاده کنید. استفاده از گل و گیاه یک روش کم هزینه برای تزئین فضای منزل و اضافه کردن رنگ و بافت به محیط است. گیاهان نه تنها زیبا هستند بلکه هوای منزل را هم تصفیه می‌کنند و رطوبت محیط را متعادل می‌سازند. گل‌ها و گیاهان، آلودگی‌های هوا و گازهای مضر آن را جذب می‌کنند و هیچ منزلی نباید از وجود آن‌ها بی‌بهره باشد.

تغییر در دکوراسیون منزل

پشت قفسه‌ها و کتابخانه‌ها را رنگ یا کاغذ دیواری کنید

اگر می‌خواهید قسمت‌هایی از دیوار منزل را با رنگ‌های شاد رنگ آمیزی کنید و یا از کاغذ دیواری در آن استفاده کنید، پشت قفسه‌ها و کتابخانه‌های غیرقابل جابجایی بهترین محل برای این کار هستند. رنگ کردن پشت قفسه و بوفه و کتابخانه و همچنین بالای شومینه با رنگ‌های روشن و جذاب باعث گرم شدن و دلپذیر شدن فضای منزل می‌شود و به آن عمق می‌بخشد بدون آن که باعث شلوغ شدن محیط شود و یا آن را کوچک و تاریک کند. این کار حالتی از غیرمنتظره بودن به فضای منزل می‌دهد و آن را از تکراری بودن و یکنواخت بودن خارج می‌کند و شما در استفاده از رنگ‌های شاد و جذاب برای این قسمت‌ها هیچ محدودیتی نخواهید داشت.

تغییر در دکوراسیون منزل

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش سایر مقالات در مجله قرمز شاخه طراحی دکوراسیون مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Fresh Home (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)