خانم‌های علاقمند به لباس‌های جین به خوبی می‌دانند که یک شلوار جین زنانه عالی می‌تواند تا سا‌ل‌ها جای خود را در کمد لباس شما حفظ کند. این شلوار را در همه فصل‌ها می‌توان پوشید و تقریبا با هر لباسی قابل استفاده است. شما می‌توانید شلوار جین زنانه خود را با بلوز مجلسی، تیشرت، مانتو، لباس راحتی و هر نوع کفشی بپوشید اما ترکیب‌هایی که به این روش‌ها ایجاد می‌شوند هرکدام کاربرد خاص خود را دارند. یعنی برای استفاده صحیح از شلوار جین خود باید بدانید که در هر موقعیتی چطور باید از آن استفاده کنید. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز سه مدل اصلی شلوار جین زنانه و روش‌های ترکیب این شلوار با لباس‌های دیگر را برای شرایط مختلف معرفی خواهیم کرد.

شلوار جین زنانه دمپاگشاد

مدل شلوار جین زنانه دمپاگشاد

این مدل شلوار جین از دهه هفتاد میلادی باب شد و آنجایی که فرم خاص آن باعث کشیده‌تر دیده شدن پاها و بلندتر شدن قد می‌شد محبوبیت بسیاری پیدا کرد. در دهه ۲۰۰۰ میلادی هم این شلوارها بازگشت پیروزمندانه‌ای داشتند و با فرم بلوز‌های کوچک و تنگ آن زمان هماهنگی خوبی داشتند. در این دوره هم شما می‌توانید شلوار دمپاگشاد جین بپوشید به شرطی که آن را با لباس‌های درستی ترکیب کنید. اگر شلوار دمپاگشاد را برای اداره و محل کار می‌پوشید آن را با یک مانتوی بالای زانوی اداری و کیف شیک همراه کنید. این شلوار را می‌توانید برای گردش‌های آخر هفته در خارج از شهر به خصوص در فصل پاییز استفاده کنید، فقط کافی است آن را با مانتوی اسپورت کوتاه بپوشید. توجه داشته باشید که بهترین مانتو برای پوشیدن با این مدل شلوار مانتوی بالای زانویی است که خیلی گشاد و خیلی تنگ نباشد. اگر جنس این شلوار کمی حالت کشی داشته باشد بهتر روی تن می‌ایستد و برای خانم‌هایی که پاهای چاق دارند انتخابی ایده‌آل برای لاغر نشان دادن پاها خواهد بود.

شلوار جین زنانه لوله تفنگی

مدل شلوار جین زنانه تنگ

شلوار جین تنگ از محبوب‌ترین مدل‌های شلوارهای زنانه جین است و هر خانمی حداقل به یک عدد از این شلوارها نیاز دارد. توصیه می‌شود این شلوارها را از رنگ‌های تیره‌تر از معمول انتخاب کنید چون جلوه بهتری به پاها می‌دهند. برای این که دوام شلوار جین شما بیشتر باشد آن از جنسی انتخاب کنید که به اندازه کافی کشی باشد تا زود ساییده و پاره نشود. از این شلوار در هر فصلی می‌توانید استفاده کنید اما پوشیدن آن برای محیط‌های اداری و رسمی چندان توصیه نمی‌شود. شلوارهای جین تنگ را با مانتوی بلند که حداقل بیست سانتی‌متر زیر زانو باشد بپوشید تا هم پاهای شما لاغرتر دیده شود و هم قدتان بلندتر به نظر برسد. در فصل زمستان می‌توانید این شلوار را زیر بوت و نیم بوت هم بپوشید و همزمان از پالتو یا کاپشن بلند استفاده کنید. این شلوار را با هر مدل کفشی اعم از تخت و عروسکی، ورزشی، مجلسی و پاشنه بلند می‌توانید بپوشید.

شلوار جین زنانه راسته

مدل شلوار جین زنانه راسته

شلوار راسته شلواری است که برش یکدستی دارد و نه مانند شلوار لوله تفنگی تنگ و چسبان است و نه مانند مدل‌های گشاد و دمپا آزاد است البته بسته به فرم اندام شما نحوه ایستادن این شلوار بر تن شما متفاوت است مثلا اگر اندام گلابی شکل داشته باشید قسمت بالای این شلوار برای شما چسبان خواهد بود اما برای اندام لاغر این مدل شلوار راسته و یکدست است اما هراندامی که داشته باشید می شلوار جین زنانهتوانید این شلوار را بپوشید. این مدل شلوار حالت مدرن‌تری دارد که برای خانم‌هایی که به استایل راحت و بدون تلاش علاقمندند انتخابی ایده‌آل است. این مدل شلوار را می‌توانید برای هر موقعیتی حتی اداره و محل کار هم بپوشید البته بهتر است برای شرایط جدی‌تر رنگ‌های تیره‌تر را انتخاب کنید. این شلوار برای خرید و گردش روزانه در داخل شهر بهترین انتخاب است و آن را می‌توان با هر مدل مانتو (ترجیحا مدل‌های قد زانو) پوشید. موقع انتخاب شلوار به قد شلوار توجه کنید و شلواری انتخاب کنید که بلندی آن درست تا پایین قوزک پا باشد و روی کفش شما نیفتد چون در آن صورت روی مچ پا جمع خواهد شد و ظاهر خوبی ایجاد نخواهد کرد مگر این که از مدل‌هایی که در قسمت بغل مچ پا دارای چاک هستند استفاده کنید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: She Knows (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)