رپورتاژ آگهی


بهترین ماسک موها را از روژا شاپ بخرید

ماسک‌‌های مو محصولات بسیار شگفت انگیزی هستند که با چندبار استفاده می‌توانند خشک‌ترین و شکننده‌ترین تارهای مو را به درخشنده‌ترین و براق‌ترین موها تبدیل کنند. واقعیت این است که ما در طول روز موهای خود را با حالت دادن، بستن، اتو مو و سشوار کشیدن و … تحت فشار زیادی قرار می‌دهیم، ولی  تهیه و استفاده از ماسک موی مناسب می‌تواند به کاهش شکستگی مو و ایجاد احساس سلامتی در تار موها کمک کند.  اما متاسفانه بسیاری از اوقات، قدرت ماسک مو دست کم گرفته می‌شود و گاهی هم آنها را با نرم‌کننده‌های معمولی مقایسه می‌کنند.

اصلی ترین کاربرد ماسک مو

با توجه به شدت و میزان آسیب‌هایی که با هربار رنگ و دکلره، سشوار، موخوره یا آسیب های مشابه بر سر موهایمان می‌آوریم، استفاده از انواع ماسک مو می‌تواند رطوبت و لطافت از دست رفته مو را به آن بازگرداند و به نوعی احیا کننده بافت و جان بخشنده به ساختار موها است.

ماسک‌های مو در ترکیب خود حاوی روغن‌های گیاهی، تقویت کننده‌ها و مواد مغذی هستند که با توجه به نیاز شما و آسیب وارد شده به موها، انواع مختلفی دارند. این ماسک‌ها قدرت آبرسانی بسیار بیشتری نسبت به نرم کننده‌ها دارند. همچنین با قدرت نفوذ فوق‌العاده‌ای که به کوتیکول‌های مو دارند، می‌‌توانند مواد مغذی مورد نیاز مو را مستقیما تامین کنند.

انواع ماسک مو، برای حل مشکلات مختلف موها

این روزها ماسک موهای مختلفی برای مشکلات متفاوت موها در فروشگاه ها و در دسترس برای خرید وجود دارد. برای موهایی که آسیب دیده از انواع مواد فر کننده، دکلره و رنگ مو هستند ماسک موهای تغذیه کننده، آبرسان و تثبیت کننده در دسترس است. با استفاده از این مدل ماسک مو که اغلب بدون سولفات اند، موها مجدد تغذیه و احیا می‌شود.
استفاده از ماسک مو ( داخل و بیرون از حمام) برای انواع موهای خشک، چرب و حتی معمولی نیز نیاز است تا به نوعی بازسازی شوند. آبرسانی، محافظت در برابر عوامل محیطی، جلوگیری از ایجاد موخوره، استحکام بخشی به بافت و ساقه مو و … از نمونه مزایای استفاده از ماسک مو است.

بهترین ماسک موها را از روژا شاپ بخرید

نحوه استفاده از ماسک مو در حمام

اگرچه ماسک‌های مو می‌توانند به آبرسانی و تقویت موهای آسیب دیده کمک کنند، اما برای استفاده موثر، لازم است به درستی از آنها استفاده کنید. برای شروع استفاده از ماسک مو، ابتدا لازم است موهایتان را کاملا بشویید و از تمیز بودن آنها اطمینان حاصل کنید. به صورت کلی به جز روغن‌های تقویتی که روی موی خشک استفاده می‌شوند انواع ماسک مو، بعد از شستن موها و تمیزی کامل مو قابل استفاده است.

  • اگر موهای ضخیم و بلندی دارید، با استفاده از کلیپس یا گیر مو، آنها را به چهار قسمت تقسیم کنید.
  • مقداری از ماسک موی مورد نظرتان را روی دستتان بریزید و با انگشتان خود، ماسک مو را با فاصله از ریشه و کف سر،کاملا روی موهایتان بزنید .البته می‌توانید از برس رنگ کوچک نیز برای انجام این کار استفاده کنید.
  • پس از اتمام استفاده از ماسک، با استفاده از شانه بزرگ و دندانه پهنی موهایتان را شانه کنید تا از پخش شدن یکنواخت ماسک در تمام قسمت موهایتان اطمینان حاصل نمایید.
  • اجازه دهید ماسک مو حدود ۵ تا ۳۰ دقیقه (بنابر دستورالعمل درج شده روی خود ماسک مو) روی موهایتان بماند.
  • در آخر موهایتان را با آب سرد یا ولرم آبکشی کنید. این کار به بسته شدن کوتیکول‌ها و حفظ رطوبت آنها کمک می‌کند. برای آبکشی موها به هیچ عنوان از آب داغ استفاده نکنید، چرا که گرمای بیش از حد آب، باعث آسیب به موها و از بین رفتن رطوبت آنها می‌شود.

بهترین ماسک موها را از روژا شاپ بخرید

باید و نبایدهای استفاده از ماسک مو

برای موهای خشک و آسیب دیده

  • اگر موهای خشک، فر یا وزی دارید، استفاده از ماسک مو را در نزدیکی پوست سر و قبل از رسیدن به ریشه‌ها شروع کنید و به سمت انتهای موها حرکت کنید. هنگامی که تمام موهایتان را به ماسک مو آغشته کردید، می‌توانید آن را روی پوست سرتان به آرامی ماساژ دهید.
  • برای آبرسانی موهای خشک و آسیب دیده، از ماسک موهایی با فرمولاسیون مغذی استفاده کنید.
  • اگر هدف‌تان از استفاده ماسک مو، رام کردن موهای وز و مجعد است، از ماسک‌های حاوی روغن‌های گیاهی کمک بگیرید. چرا که وجود روغن در این ماسک‌ها، ضمن تامین رطوبت مورد نیاز مو، به رفع موخوره نیز می‌انجامد.
  • اگر به طور خاص از ماسک مو برای درمان شوره سر استفاده می‌کنید، لازم است از پوست سرتان کار را شروع کنید.

ماسک مو مناسب برای موهای خشک بهتر است در فرمولاسیون خود حاوی موادی باشد که موهای آسیب دیده و خشک شما را در کم‌ترین زمان ممکن احیا کند. معمولا پرو ویتامین B5، عصاره آلوئه ورا (کمک به آبرسانی عمیق کوتیکول‌های مو )، سیر، جنسینگ ( ترمیم بافت و ساقه مو ) و روغن های مغذی بهترین نوع ترکیب برای این نوع مو هستند.

برای موهای صاف و چرب

  • برای مبارزه با چربی اضافه پوست سر، از ماسک موهایی استفاده کنید که بر پایه خاک رس تولید شده‌اند. جهت اطلاع اینکه، خاک رس چربی اضافه را جذب می‌کند.
  • اگر موهای چربی دارید، استفاده ماسک مو را از وسط ساقه موهایتان شروع کنید. این کار از چرب شدن و کثیف به نظر رسیدن موها جلوگیری می‌کند.
  • بیشتر ماسک‌های مو برای یک بار استفاده در هفته طراحی شده‌اند. اینکه چند وقت یکبار از ماسک مو استفاده می‌کنید کاملا به جنس موی شما و نوع ماسک مورد استفاده‌تان بستگی دارد.
    اما در نظر داشته باشید که بیش از حد از ماسک مو استفاده نکنید. این کار از تنفس صحیح پوست سر جلوگیری می‌کند و تولید سبوم پوست سر را افزایش می‌دهد و در نتیجه باعث ایجاد چربی و کثیفی کاذب روی موهایتان می‌شود.
  • اگر موهای صاف یا چربی دارید، بیش از دوبار در هفته از ماسک موها استفاده نکنید.

بهترین ماسک موها را از روژا شاپ بخرید

به دلیل تفاوت ساختاری موهای چرب و برای نتیجه بهتر گرفتن از انواع ماسک مو بایستی از محصولاتی استفاده شود که به صورت اختصاصی برای این جنس مو طراحی و تولید شده است.

دارا بودن منتول و زینک در فرمولاسیون این نوع ماسک موی اختصاصی، تولید چربی و سبوم پوست سر را کنترل می‌کنند و از چرب شدن مجدد موها جلوگیری می‌نمایند. همچنین بهتر است در ترکیبات آن کالاندولا نیز وجود داشته باشد. خاصیت عصاره کالاندولا التیام بخشی به التهابات پوستی است.

برای موهای کراتین شده

  • استفاده از ماسک موهای بدون سولفات الزامی است. وجود سولفات در ماسک مو و شامپو باعث ریزش جدی موهای شما خواهد شد.
  • این ماسک ها به دلیل تامین رطوبت مو و همچنین بالا بردن قابلیت انعطاف پذیری، اثر کراتینه را بیشتر می‌کنند و باعث می‌شوند موهایی خوش حالت تر داشته باشید.

برای خرید محصولات اختصاصی مو بهتر است به سراغ آنهایی بروید که بدون سولفات، بدون پارابن و کرولتی فری باشند. با خرید ماسک مو از روژا، می‌توانید در خصوص اصل بودن کالا مطمئن شوید، نظرات کاربران در مورد کیفیت و کاربرد هر مدل ماسک را بخوانید و با توجه به تنوع بالا در مورد هر محصول بهترین انتخاب را داشته باشید.