رپورتاژ آگهی


بهترین جنس کابینت چیست؟ مقایسه کامل انواع جنس کابینت

تصور کنید در حال طراحی آشپزخانه رویایی خود هستید و به نقطه‌ای رسیده‌اید که باید برای انتخاب جنس کابینت تصمیم بگیرید. این سوال شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد؛ اما تصمیم گرفتن بین جنس‌های مختلف کابینت چالش‌برانگیز خواهد بود. به دلیل بالا بودن قیمت کابینت، تعویض این وسیله کار آسانی نیست. به همین خاطر پیش از انتخاب باید درباره انواع کابینت اطلاعاتی کسب کنید. در این مطلب قصد داریم انواع جنس کابینت را همراه با ویژگی‌‌ها، معایب و مزایای هر کدام را به شما عزیزان معرفی کنیم. با مطالعه این مطلب یک انتخاب آگاهانه‌تر و هوشمندانه‌تر برای آشپزخانه‌تان خواهید داشت.

کابینت هایگلاس به سرعت تمیز می‌شود

یکی از جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه، هایگلاس نام دارد. این کابینت‌ها سطح براق دارند و فضای آشپزخانه را مدرن و شیک نشان می‌دهند. استفاده از ماده‌ای مثل ام دی اف در مغز محصول و پلکسی‌گلاس در روکش، مقاومت هایگلاس را به صورت قابل توجهی افزایش داده است. همچنین به خاطر سطح براق و صاف این کابینت‌ها، امکان پاک کردن سریع لکه‌ها و روغن‌ها وجود دارد. کابینت‌های ممبران به دلیل زیبایی و تنوع بالای رنگ، قابل تطبیق با هر سبک و سلیقه‌ای نیز هست.

ویژگی‌های مثبت کابینت هایگلاس باعث بروز عیب‌هایی نیز شده است! به‌عنوان مثال به دلیل وجود لایه پلکسی‌گلاس، سطح رویی در مقابل خراش بسیار حساس می‌شود یا سطح براق این محصول باعث باقی ماندن اثر انگشت خواهد شد. البته قیمت کابینت هایگلاس به دلیل ترکیباتی که در تولید و نصب آن به کار می‌رود، بالاست.

تنوع در کابینت‌های ممبران؛ قابلیت تطبیق با هر سبک و سلیقه‌ای

رنگ‌ها و طرح‌های متنوع باعث شده است تا کابینت ممبران جدید ظاهری بسیار شیک و مدرن به آشپزخانه بدهد. پوشش ممبران روی ام دی اف باعث بالا رفتن مقاومت کابینت در مقابل رطوبت خواهد شد. همچنین سطح بدون درز و صاف این مدل سبب شده است تا نظافت با تلاش و زمان کمتری انجام شود. البته ممبران‌ها در مقابل حرارت حساس هستند و در صورت قرارگرفتن در معرض حرارت بالا، آسیب می‌بینند. توجه داشته باشید که طرح و رنگ پوشش پیش از نصب مشخص می‌شود و تغییر آن ممکن نیست. این موضوع امکان دارد محدودیتی برای تغییرات آینده در دکوراسیون آشپزخانه به وجود بیاورد.

بهترین جنس کابینت چیست؟ مقایسه کامل انواع جنس کابینت

کابینت فلزی و استیل؛ بهترین انتخاب برای مناطق شرجی

کابینت‌های فلزی و استیل از جنس فلزاتی هم‌چون فولاد ضدزنگ، آلومینیوم و استیل تولید می‌شوند. این مدل در مقابل رطوبت و آب مقاومت بالایی دارند. همین ویژگی کابینت‌های استیل را برای مناطق شرجی به گزینه عالی تبدیل کرده است. سطح صیقلی کابینت‌‌های فلزی باعث ساده شدن نظافت آن‌ها می‌شود. البته ممکن است سطح این وسیله بیشتر دچار خراشیدگی شود. در نظر داشته باشید به دلیل رسانا بودن، فلزات حرارت را به خوبی منتقل می‌کنند؛ بنابراین نباید با حرارت مستقیم در تماس باشند.

کابینت‌های ام‌ دی اف؛ کاربردی‌ترین ترفند برای کاهش هزینه‌ها

به دلیل استفاده از چوب‌‌های خرده و فرم‌بندی آسان، هزینه کابینت‌های ام دی اف کمتر از سایر کابینت‌هاست. به کمک روکش‌های مختلف به راحتی رنگ آن‌ها را با لوازم دیگر خانه ست کنید. توجه داشته باشید که در صورت ضربه ناگهانی، روی سطح ام دی اف خرده‌ها یا لکه‌های ایجاد می‌شود که قابل تعمیر نخواهند بود.

کابینت‌های پی‌وی‌سی مقاومت بالایی دارند

روکش‌های PVC مقاومت بالایی در مقابل رطوبت و آب دارند. ویژگی‌هایی هم‌چون صاف و بدون درز کابینت پی‌وی‌سی به شما امکان می‌دهد تا لکه‌ها و روغن‌ها را به راحتی پاک کنید. ورق‌های پی وی سی در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی وجود دارند که امکان انتخاب محصول مورد‌نظر را به شما می‌دهند. البته این مدل نسبت به حرارت مقاومت کمی دارد. به همین خاطر از قرار دادن حرارت یا شعله مستقیم با کابینت‌های پی وی سی جلوگیری کنید.

بهترین جنس کابینت چیست؟ مقایسه کامل انواع جنس کابینت

کابینت شیشه‌ای؛‌ مناسب‌ترین گزینه برای آشپزخانه‌های کوچک

شیشه یکی از بهترین متریال برای استفاده در کابینت‌های آشپزخانه به‌شمار می‌رود. کابینت‌های شیشه‌ای را می‌توان به دو صورت بدون فریم (تمام شیشه) و با فریم استفاده کرد. به دلیل قدرت انتقال نور توسط کابینت‌های شیشه‌ای، فضای آشپزخانه دل‌بازتر و روشن‌تر به نظر می‌رسد. همچنین وجود این مدل باعث می‌شود تا فضا کاملا مینیمال و مدرن به نظر برسد.

شیشه نسبت به ضربه و شکستن حساس است؛ پس در صورت ورود ضربه امکان شکستن آن وجود دارد. همچنین اثر انگشت، لکه و علامت‌های دست روی سطح شیشه خود را نشان می‌دهند و باید مدام در حال نظافت باشید. یکی دیگر از ویژگی‌های کابینت شیشه‌ای، نمایش محتوای داخل کابینت به همه افراد است. اگر به دنبال حفظ حریم شخصی هستید، این مدل را انتخاب نکنید.

نکاتی برای انتخاب بهترین جنس کابینت در آشپزخانه

درصورتی‌که قصد انتخاب بهترین جنس کابینت آشپزخانه را دارید، موارد مختلفی همچون آب‌وهوای محیط زندگی، مدل، طرح، رنگ و قیمت جنس‌های کابینت‌ها را با هم مقایسه کنید. به عنوان مثال برای مناطق شرجی استفاده از کابینت‌های پی وی سی و استیل توصیه می‌شود. اگر بودجه محدودی در اختیار دارید، پیشنهاد ما کابینت‌های ام دی اف است. در‌صورتی‌که محدودیتی از نظر هزینه ندارید، کابینت‌های ممبران، هایگلاس و شیشه‌ای گزینه‌های مناسبی هستند. در آخر توجه داشته باشید که کابینت باید در مقابل رطوبت مقاوم باشد و به راحتی نظافت شود.

بهترین جنس کابینت را از گروه صنعتی دکورین بخواهید

در پایان، برای پاسخ به سوال «بهترین جنس کابینت چیست؟» باید گفت که نیازها، سلیقه و بودجه‌ شما نقش مهمی در انتخاب بین این دو گزینه دارند. کابینت‌های ممبران و هایگلاس ظاهری زیبا و مقاومت مناسبی دارند، اما هزینه تولید و نصبشان بالاتر است. در‌حالی‌که کابینت ام دی اف علاوه‌بر مقاومت، هزینه معقول‌تری نسبت به محصولات دیگر دارد.

به‌منظور سفارش هریک از جنس‌های کابینت می‌توانید به‌صورت آنلاین به مجموعه دکورین مراجعه کنید. تیم دکورین با‌توجه‌به تنوع نیازها و سلیقه‌های مشتریان، همیشه در تلاش است تا با ساخت و نصب انواع کابینت‌ها و خدمات مشاوره‌ای، به شما در انتخاب تصمیمی بهتر کمک کند. برای اطلاع از خدمات دیگر این تیم حرفه‌ای پیشنهاد می‌کنیم به وب‌سایت decoringroup.com مراجعه کنید.