التهاب زخمی شونده روده بزرگ ( و یا کولیت زخمی، کولیت اولسروز)، نوعی از انواع بیماری های التهاب روده است که بخش های کولون و راست روده را، درگیر می کند . در این مقاله ما ، ۸ شخصیت مشهور که با این بیماری دست و پنجه نرم کردند را به همراه تجربیات آنها، معرفی می کنیم.

گریگوری ایتزین (Gregory Itzin )

که بیشتر با عنوان چارلز لوگان رئیس بخش نمایش وبگاه فاکس ۲۴ و مدیر برنامه ویرژیل مینلی در CBS و همچنین منتالیست شناخته می شود، بازیگر قدیمی ۶۳ ساله، یکی از حدود ۰۰۰،۷۰۰ نفر مبتلا به التهاب زخمی شونده روده بزرگ در آمریکا، است. او در سال ۲۰۱۰، آگهی خدمات عمومی به منظور افزایش آگاهی در مورد این بیماری التهابی روده، برای بنیاد کرون و کولیت آمریکا، ضبط کرد.
ایتزین در بیانیه ای در مورد ابتلای به این بیماری گفت: “خوشبختانه من این بیماری را با ترکیبی از رژیم غذایی و سعی و ممارت فردی تحت کنترل ، اما موارد زیاد بیمارمبتلا به التهاب زخمی شونده روده بزرگ و بیماری کرون وجود دارد که هر روز درد و رنج را تحمل می کنند”.

جان اف کندی   (John F. Kennedy) مشهورترین چهره مبتلا به التهاب زخمی شونده روده بزرگ

او جوانترین رئیس جمهور ایالات متحده راه یافته به کاخ سپید بود. کندی درد شکم را از زمان نوجوانی و جوانی تجربه کرد . در سال ۱۹۳۴، او به کلینیک مایو مراجعه کرد ، جایی که برای او التهاب روده و یا حداقل آن چه در آن زمان التهاب روده نامیده می شد، تشخیص داده شد. یک معاینه کامل از سوابق پزشکی او نشان داد که او در درد بسیار را تحمل کرده و داروهایی از جمله داروهایی برای کمر درد را در دوران ریاست جمهوری خود را مصرف کرده که مردم در مورد این موارد، در آن زمان می دانستند.

کیسی آبرامز (Casey Abrams )

او یک هنرمند جاز ریشو دمدمی مزاج بود که مورد ستایش داوران در فصل ۱۰ از بت آمریکایی بود. طرفداران در مورد سرنوشت این خواننده ۲۰ ساله در هنگامی که او در شب پنجشنبه ، از این مسابقه حذف شد، نگران بودند.
“شما متوجه خواهید شد که کیسی از گروه از دست رفته است . او در حال حاضر متاسفانه بیمار و در بیمارستان است،” این را رسانه ها در زمانی گزارش دادند که آبرامز، دو واحد خون تزریقی برای درمان التهاب زخمی شونده روده بزرگ، دریافت کرده بود.
دکتر چودهری در این باره می گوید: عود می تواند، در هر بیماری مزمن رخ دهد. “حتی اگر شما همه چیز را با مراقبت کرده باشید، شما ممکن است دچار عود یک بیماری شوید”.

امی برنمن (Amy Brenneman )

او با التهاب زخمی شونده روده بزرگ در دوران بارداری دوم او، تشخیص داده شد. وی برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره امی بود و سعی در انجام کاری که باعث تسکین علائم او می شد، داشت. او جدای از رژیم غذایی خود، داروهای مختلف را استفاده می کرد، و حتی سعی در استفاده از طب سوزنی، سبزیجات و مکمل داشت که هیچ چیز به نظر می رسید که مثمر ثمر باشد. در سال ۲۰۱۰، او عمل جراحی ای را برای برداشتن روده بزرگ خود، انجام داد. برنمن در حال حاضر شخصیت روانپزشک بنفش ویولت را در نمایشی در شبکه CBS به تصویر می کشد و همچنین او اظهار می دارد که در حال حاضر، سالم است.

فرناندو پیسانی (Fernando Pisani )

مهاجم سابق ادمونتون اویلرز ( و در حال حاضر در شیکاگو بلک هاوکس در نقش بال راست، بازی می کند) با التهاب زخمی شونده روده بزرگ در سال ۲۰۰۵ تشخیص داده شد اما او مبارزه برای رهبری تیم خود را در ۷ بازی از مرحله نهایی جام استنلی در سال ۲۰۰۶ با مالکیت ۱۴ گل، انجام داد. در سال ۲۰۰۷، علائم او بازگشت و او ۳۰ پوند از ۲۰۵ پوند وزن خود را از دست داد، اما او با درمان و یخ درمانی در ماه دسامبر ، بهبود یافت.
او به مطبوعات کانادا در این باره گفت: “من قصد دارم به بیرون بروم و زندگی من بر همان روال سابق انجام شود “من قصد ندارم در مورد آنچه دوباره اتفاق می افتد نگران باشم، این راهی به سوی زندگی است. من فقط می خواهم همه چیز را که در گذشته برای من اتفاق افتاده است، را پشت سر بگذارم”.

سر استیو ردگریو (Sir Steve Redgrave )

ردگریو یک پارو زن بریتانیا بود که با التهاب زخمی شونده روده بزرگ در سال ۱۹۹۲، و همچنین با دیابت در سال ۱۹۹۷ تشخیص داده شد. اما او بر این بیماری برای به دست آوردن افتخار و شکوه المپیک غلبه کرد. اوطلا در سیدنی در سال ۲۰۰۰ طلا گرفت و تبدیل به تنها پارو زن در تاریخ شد که پنج مدال طلا در پنج بازی متوالی المپیک، در طی سالهای ۱۹۸۴-۲۰۰۰، کسب کرده بود.
او اگر چه از ورزش کناره گیری کرد ولی حال در سن ۴۹ سالگی به عنوان یک نویسنده، نیکوکار، و سخنران انگیزشی، فعال باقی ماند.

تونی اسنو (Tony Snow )

دبیر مطبوعاتی سابق کاخ سفید که در سن ۵۳ سالگی و پس از یک دوره کشمکش با سرطان روده بزرگ، درگذشت.
در سال ۲۰۰۶ رادیو با متخصص گوارش هیوستون، جوزف گالاتی پزشک متخصص و یک مفسر فاکس نیوزمصاحبه کرد. او در این باره می گوید، “من التهاب زخمی شونده روده بزرگ را، وقتی که ۲۷ ساله بودم، داشتم . این بیماری حداقل در مورد من، احتمالا مادرزادی است “.
افراد التهاب زخمی شونده روده بزرگ در معرض خطر بالاتری برای ابتلا به سرطان روده بزرگ هستند . علیرغم کولونوسکوپی های به طور منظم ، یک نوع سرطان که سریعا در حال بود در نهایت، جان او را گرفت.

التهاب زخمی شونده روده بزرگ و کولونوسکوپی

ماروین بوش (Marvin Bush )

پسر بوش، علائم کمی از بیماری را در دوران ریاست جمهوری پدرش داشت. اما در سال ۱۹۹۰، جوانترین پسر باربارا و جورج دبلیو بوش ، حریم خصوصی خود را فدا کرد تا تبدیل به سخنگوی بنیاد ملی برای ایلئیت و کولیت (در حال حاضر بنیاد کرون و کولیت ایالات متحده امریکا) شود.
او بالتیمور سان گفت :” این سازمان تنها فرصتی است که من از نام پدرم به نفع چیزی استفاده کنم” .
او با التهاب زخمی شونده روده بزرگ در سال ۱۹۸۵ در سن ۲۸ سالگی ، تشخیص داده شد. شرایط او بدتر شد، که منجر به جراحی او برای برداشتن روده بزرگش و ایجاد یک استومی، برای باز کردن شکمش برای حذف مواد زائد بدن شد.

منبع: HEALT
این مقاله توسط Karen Pallarito به رشته تحریر در آمده است و توسط مجله قرمز به صورت اختصاصی، ترجمه شده است. در صورتی که این مطلب، برای شما مفید بود، لطفا نظرات، انتقادات و موضوعات مورد علاقه پیشنهادی خود را با ما به اشتراک بگذارید.َ