رپورتاژ آگهی


10+1 راهکار موثر برای از بین بردن جوش و منافذ باز صورت

آیا شما هم وقتی در آینه نگاه می­کنید احساس بدی از منافذ باز و بزرگ خود دارید؟ اگر همواره فکر می­کنید که پوست شما بدون این منافذ باز جذابتر می­شد ما اینجا هستیم که با شما همدردی کنیم و بگوییم چنین اتفاقی رخ خواهد داد. در واقع کارهای زیادی می­توانید انجام دهید تا منافذ کمتر دیده شوند. بسیاری از این کارها را می­توانید به تنهایی انجام دهید. ما توصیه متخصان پوست را با شما در میان خواهیم گذاشت.

  1. ماسک

انواع ماسک­ صورت برای پوست خشک یا چرب را امتحان کنید. ماسک­هایی که به فروش می­رسد می­توانند به بهبود شرایط منافذ پوست شما کمک کنند و همچنین بسیاری از این محصولات به روشن شدن پوست کمک خواهد کرد.

  1. ماسک­های دستساز

شما می­توانید بعضی از ماسک­های لایه بردار را در منزل تهیه کنید. این ماسک­ها به پوست شما در دفع پوست­های مرده کمک می­کنند و جریان خون در زیر پوست را بهبود می­دهند. به عنوان مثال از شکر و عسل می­توانید به عنوان یک لایه بردار ملایم کمک بگیرید. دانه­های شکر را با مقداری عسل ترکیب کنید و به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست ماساژ دهید.

ماسک دیگری که می­تواند به شما در بهبود منافذ و جوش کمک کند ترکیب خیار، عسل و آبلیمو است. فراموش نکنید آبلیمو یک اسید طبیعی است که می­تواند آسیب زیادی به پوستتان وارد کند. مقدار کمی از این ماده را با عسل و خیار­های برش خورده مخلوط کنید. خیار­ها را روی قسمت­های مورد نظر قرار دهید و پس از ۲۰ دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید.

  1. لب­ها را فراموش نکنید

10+1 راهکار موثر برای از بین بردن جوش و منافذ باز صورت

لب­ها مقدار زیادی از زیبایی پوست شما را در اختیار دارند. با سفارش یک مدل مرطوب کننده یا بالم لب، از لب­ها مراقبت کنید. لب­هایی خشک و کدر زیبایی صورت شما را محدود خواهد کرد.

  1. محصولات مراقبت از پوست

کلمه “غیر کومدون زا” به این معنی است که این کالا ضرری برای منفذ پوست ندارد و منافذ شما را مسدود نمی­کند. هنگامی که منافذ مسدود می­شوند، منبسط می­شوند، و این مشکل می­تواند باعث شود منافذ شما بزرگتر به نظر برسند. برای جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوست، به دنبال یکی از عبارات­های (غیر کومدوژنیک، بدون روغن، بدون چربی، منافذ را مسدود نخواهد کرد) روی هر چیزی که به صورت خود می‌زنید باشید و اگر این­ها را نمی­بینید از آن محصول صرفه نظر کنید.

  1. پاکسازی مداوم داشته باشید

منافذ مسدود شده یا پوست چرب می­تواند منافذ را بزرگتر نشان دهد. شستشوی مداوم صورت در طول روز می­تواند منافذ را پاک کند، از مسدود شدن منافذ جلوگیری کند و چربی را کاهش دهد. هنگام تمیز کردن صورت خود، سعی کنید از آب گرم استفاده کنید. آب داغ می­تواند پوست شما را تحریک کند و باعث بزرگتر به نظر رسیدن منافذ شود. به آرامی صورت خود را بشویید. اسکراب می­تواند پوست شما را تحریک کرده و باعث التهاب شود. هنگامی که پوست ملتهب می­شود، منافذ بیشتر قابل توجه هستند. یک پاک کننده ملایم و غیر کومدون زا پیدا کنید. هر کاری که می­توانید انجام دهید تا از تحریک پوست خود جلوگیری کنید و منافذ خود را مسدود نکنید.

  1. از رتینول استفاده کنید

اگر پوست چرب، آکنه خفیف دارید، یا پوست شما نسبت به گذشته سفت تر به نظر می­رسد، منافذ می­توانند بزرگتر به نظر برسند. استفاده از یک محصول مراقبت از پوست با رتینول یا رتینیل پالمیتات ممکن است کمک کند. برای بهترین نتیجه، محصول را قبل از رفتن به رختخواب به صورت خود بزنید. برخی افراد پس از استفاده متوجه می­شوند که این نوع محصولات مراقبت از پوست باعث تحریک پوست آنها می­شود. می­توانید با شستن صورت خود و سپس صبر کردن ۳۰ دقیقه برای استفاده از این محصول از این امر جلوگیری کنید.

اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید، نباید از محصولات حاوی رتینول یا رتینیل پالمیتات استفاده کنید.

  1. درمان آکنه

آکنه منافذ شما را می­بندد که می­تواند منافذ شما را بیشتر نمایان کند. استفاده از پاک کننده با اسید سالیسیلیک ممکن است کمک کننده باشد. مطالعات نشان می­دهد که اسید سالیسیلیک می­تواند منافذ را باز کند. برخی از پاک کننده­های حاوی اسید سالیسیلیک به اندازه کافی ملایم هستند که بتوان از آنها هر روز استفاده کرد. اگر اسید سالیسیلیک پوست شما را خشک یا تحریک می­کند، پاک کننده­های متناوب را امتحان کنید. هنگام بیدار شدن از خواب از یک پاک کننده ملایم و غیر کومدون زا و قبل از خواب از پاک کننده اسید سالیسیلیک استفاده کنید.

  1. هر روز از صورت خود با ضد آفتاب محافظت کنید

10+1 راهکار موثر برای از بین بردن جوش و منافذ باز صورت

هر چه آفتاب بیشتر به پوست شما آسیب برساند، استحکام آن کمتر می­شود. هنگامی که پوست شروع به از دست دادن استحکام خود می­کند، منافذ بیشتر به نظر می­رسند. استفاده از کرم ضد آفتاب با طیف وسیع و مقاوم در برابر آب با SPF 30 یا بالاتر به جلوگیری از آسیب پوست در برابر نور خورشید کمک می­کند. برای محافظت از پوست خود، هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، حتی زمانی که بیرون باران می­بارد یا سرد است. هر بار که اشعه­های خورشید به پوست ما برخورد می­کند، می­تواند به پوست ما آسیب برساند. این آسیب به مرور زمان ایجاد می­شود و ما کم کم متوجه آسیب­های شدید خورشید خواهیم شد.

  1. لایه برداری

لایه برداری ممکن است منافذ را کوچکتر کند. برای به دست آوردن نتایجی که می­خواهید، باید با خیال راحت لایه برداری کنید تا آسیبی به پوستتان وارد نشود. می­توانید از فیلم­های آموزشی برای لایه برداری صحیح در خانه استفاده کنید تا آسیبی به پوستتان وارد نشود. اگر لایه برداری پوست باعث نگرانی شما می­شود یا مطمئن نیستید که این کار برای شما مناسب است، یک متخصص پوست دارای می­تواند کمک کند. با مراجعه به متخصص پوست، می­توانید متوجه شوید که آیا لایه برداری ممکن است به کمتر دیده شدن منافذ پوست کمک کند یا خیر. یک متخصص پوست همچنین ممکن است بتواند پوست شما را در طی یک یا چند جلسه لایه برداری کند.

  1. با پوست خود ملایم باشید

شستشوی بیش از اندازه صورت باعث پاک‌تر شدن آن نمی‌شود، اما شستشوی صورت می‌تواند پوست شما را تحریک کند، که این کار می‌تواند منافذ شما را بزرگ‌تر نشان دهد. فشار دادن یا فرو بردن منافذ پوست نیز می­تواند پوست شما را تحریک کند و باعث می­شود که منافذ بیشتر قابل توجه به نظر برسند. به این دلایل، بهتر است تا با پوست خود بسیار ملایم باشید. هرگز آکنه­ها را با فشار خارج نکنید پوست صورت را نکشید یا فشار ندهید.

  1. درمان­های پزشکی را امتحان کنید

اگر مشکلات پوست، آکنه و منافذ باز پوست با هیچکدام از روش­های ذکر شده بهبود نیافت بهترین راه درمان­های شیمیایی و پزشکی است. این درمان­ها زیر نظر پزشک و با بعضی دستگاه­های مناسب صورت می­گیرد تا شرایط پوست بهتر شود.

جوش و آکنه زیبایی پوست را مختل می­کند و منافذ باز باعث می­شود چهره شما نامرتب دیده شود. نسبت به بهبود سریع این مشکلات پوستی اقدام کنید تا پایگاه­های آکنه روی صورتتان ایجاد نشود.

نویسنده: سارااقبالی