داشتن ابروهای پرپشت و زیبا و خوش فرم اولین گام در داشتن آرایش زیبا و جذاب است. از آنجایی که در سال‌های اخیر داشتن ابروهای پرپشت و بلند مد روز بوده است خانم‌ها به دنبال این هستند که ابروهایی پر و کشیده داشته باشند. حتی افرادی که به طور طبیعی نیز از این نعمت برخوردارند نیاز دارند که با رسیدگی و آرایش درست ابرو آن‌ها را هماهنگ و مرتب کنند. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز مراحل مختلف برای داشتن ابروهای پرپشت با آرایش را برای شما آموزش خواهیم داد.

آماده کردن ابروها

موهای اضافی را بردارید: قبل از شروع به آرایش ابرو باید ابروهای خود را تمیز و مرتب کنید. اطراف ابرو را به دقت بررسی کنید و هر موی اضافی که خارج از مرز ابروها رشد کرده است با موچین بردارید. اگر برای اولین بار می‌خواهید ابروهای خود را بردارید بهتر است به یک آرایشگر مراجعه کنید تا این کار را به صورت حرفه‌ای برایتان انجام دهد.

موهای بلند ابرو را قیچی کنید: اگر تعدادی از موهای ابروهای شما از عرض طبیعی ابرو بلندتر باشد باید اضافات آن را قیچی کنید. ابتدا همه موهای ابرو را به سمت بالا شانه کنید سپس در امتداد مرز ابروها آن را قیچی  کنید. این کار را با یک قیچی کوچک و به صورت افقی انجام دهید. برای موهای زبرتر ابرو یک بار دیگر نیز آن را به سمت پایین شانه کرده و قیچی کنید. دقت کنید که موها را بیش از حد قیچی نکنید چون اگر موهای ابرو خیلی کوتاه شوند ابرو خالی به نظر می‌رسد.

زیر ابروها مداد بکشید: مداد ابروی همرنگ موی ابرو را بردارید و خط پایین کمان ابرو را دنبال کنید. با خطوط نرم و کمرنگ شروع کنید و آن را بیش از حد پررنگ نکنید. هدف از این کار مشخص کردن مرز پایین ابروها و ایجاد تیزی بیشتر با ظاهری طبیعی‌تر در قسمت بالای ابرو است. اگر خطی که کشیده‌اید پررنگ به نظر می‌رسد با برس آن را به سمت بالا محو کنید. سپس با یک رنگ مداد روش مثل سفید یا رنگ پوست زیر خط ابرو بکشید تا مرز آن مشخص‌تر شود.

شکل ابروها را مشخص کنید: در این مرحله شما باید نقطه شروع ابرو، تاج ابرو و نقطه پایانی ابروها را مشخص کنید. این کار را با یک وسیله صاف مثل مداد، مثلا مداد ابرو انجام دهید و آن را در امتداد نوک بینی و چشم  مانند تصویر زیر قرار دهید تا سه نقطه کلیدی ابروها مشخص شود و فرم ابروها را شکل دهید. برای یادگیری دقیق‌تر این مرحله مقاله آموزش آرایش ابرو را مطالعه کنید.

ابروهای پرپشت

پرکردن داخل ابروها

رنگ پوست خود را در نظر بگیرید: رنگی که با آن ابروهای خود را پر می‌کنید باید با رنگ پوست شما هماهنگ باشد به طور مثال اگر پوست شما تیره است از رنگی استفاده کنید که مقداری ته رنگ قرمز در خود داشته باشد تا رنگ ابروهای شما طبیعی‌تر به نظر خواهد رسید. اما اگر پوست روشنی دارید ولی موهای شما تیره است از سایه‌های قهوه‌ای برای پر کردن ابروها استفاده کنید. اگر در پیدا کردن رنگ درست مشکل دارید می‌توانید با آزمون و خطا رنگ مناسب را برای ابروهای خود پیدا کنید.

با پودر داخل ابروها را پر کنید: برای این کار شما به یک برس ابروی مناسب و باکیفیت که کمی دارای زاویه باشد  نیاز دارید. این برس را داخل پودر ابرو با رنگی که انتخاب کرده‌اید بزنید، برس را بتکانید تا اضافات پودر جدا شود سپس به آرامی مرزهای ابرو را با برس پر کنید. هنگام پرکردن ابروها جهت رشد موها را در نظر بگیرید و از محدوده ابروها خارج  نشوید. از وسط کمان ابرو شروع کنید و به تدریج به طرفین ادامه دهید تا ظاهر ابروهای شما طبیعی‌تر شود و ابروهای پرپشت و پررنگی داشته باشید.

دور ابروها را پر کنید: بدون آن که مجددا برس را داخل پودر بزنید سعی کنید با لبه‌های برس مرزهای ابرو را کمی گسترش دهید تا هم مرز ابروها مشخص‌تر شود و هم در صورت لزوم بتوانید کمی به ضخامت ابروها اضافه کنید. سعی کنید این کار را روی قسمت‌های طرفین ابرو بیشتر انجام دهید و به ضخامت تاج ابرو اضافه نکنید چون اگر تاج ابرو خیلی بالا برود چهره شما خشن به نظر خواهد رسید.

ابروها را برس بکشید: حال نوبت به برس کشیدن و هماهنگ کردن رنگ داخل ابرو می‌رسد. برس خود را تمیز کنید و با حرکات عمودی و در امتداد رویش ابروها حرکت دهید. این کار باعث می‌شود ابروهای شما طبیعی‌تر به نظر برسد. برس کشیدن در داخل ابروها باعث می‌شود رنگدانه‌های پودر کاملا پخش شده و جذب پوست شود و آرایش ابروی شما دوام بیشتری داشته باشد. در این مرحله می‌توانید در صورت نیاز  کمی پودر به نقاط خالی و کمرنگ ابرو هم اضافه کنید.

نتیجه کار خود را بررسی کنید: حال باید کار خود را بررسی کنید، مطمئن شوید که هر دو ابرو کاملا قرینه و مشابه هم هستند، اگر به آینه اعتماد ندارید برای این کار می‌توانید از شخص دیگری نظر بخواهید. سپس مانند مراحل قبلی با یک وسیله صاف نقاط کلیدی ابروها را چک کنید و ایرادات احتمالی را برطرف کنید مثلا اگر ابروی شما کوتاه شده است آن را با مداد  امتداد دهید.

ابروها را تثبیت کنید: پس از آن که از نتیجه کار مطمئن شدید نوبت به تثبیت آرایش ابرو می‌رسد. برای این کار شما به یک ژل ابروی بیرنگ نیاز دارید، البته اگر دوست دارید ابروهای خود را پررنگ‌تر کنید می‌توانید از ریمل ابرو هم استفاده کنید اما ممکن است ابروهایتان دورنگ به نظر برسد. از میانه ابروها شروع کنید و موهای آن قسمت را به سمت بالا برس بکشید و به سمت دم ابروها امتداد دهید تا شکل ابرو طبیعی شود و ابروهای پرپشت و زیبایی داشته باشید.

پرکردن ابرو، ابروهای پرپشت

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WikiHow (ترجمه‌ اختصاصی توسط مجله قرمز)