رپورتاژ آگهی


آیا تا به حال به ساخت عطر و ادکلن خانگی فکر کرده‌اید؟ هر فردی علاقه‌مند به یک رایحه و عطر خاص می باشد. قیمت بالا و ورود محصولات فیک به بازار باعث شده است تا خرید عطر و ادکلن برای بسیاری از افراد به چالش تبدیل شود. در بازار عطرهای تقلبی زیادی وجود دارند که از کیفیت نامطلوبی برخوردار می باشند. به همین خاطر بسیاری از افراد، علاقه مند به تهیه عطر و ادکلن خانگی هستند.

روش ساخت عطر خانگی

روش ساخت عطر خانگی

تهیه عطر خانگی، کار چندان سختی نیست. تنها با استفاده از چند مواد اولیه که در هر خانه ای وجود دارد، می توانید محصولی مشابه با ادکلن دیور زنانه اصل و مردانه یا هر برند مطرح دیگری که در بازار موجود می باشند را تهیه نمایید. اگر قصد خرید عطر و ادکلن زنانه و مردانه اصل را دارید، می توانید از طریق فروشگاه های اینترنتی معتبر در این زمینه اقدام نمایید. در ادامه این مقاله قصد داریم به شما عزیزان، نحوه تهیه عطر خانگی و نکاتی که باید در این رابطه بدانید را آموزش دهیم.

روش ساخت عطر خانگی

قبل از ساخت عطر خانگی باید در رابطه با نت های عطری، اطلاعات جامعی داشته باشید. آشنایی با مفاهیمی چون نت بالایی، نت میانی و نت پایه باعث می شود تا بتوانید عطر و ادکلن محبوب مورد علاقه ی خود را تهیه نمایید. اولین رایحه ای که به هنگام بوییدن عطر به مشام شما می آید و به سرعت از بین می رود، نت بالایی است. لیمو، ترنج، پرتقال و گریپ فروت از جمله مهمترین رایحه های نت بالایی به شمار می روند. نت میانی که بعد از ناپدید شدن نت بالایی ظاهر می شود، نقش مهمی در ماندگاری عطر دارد. میخک، صنوبر، یاسمن، گل رز و هل از جمله مهمترین رایحه های نت میانی به شمار می روند. آخرین رایحه ای که بعد از نت میانی به مشام می رسد و ماندگاری بسیار بالایی دارد، نت پایه نامیده می شود. نعناع هندی، چوب درخت کاج، صندل، وانیل و چوب سدر از جمله مهمترین رایحه های نت پایه به شمار می روند.

نکات مهمی که باید در رابطه با آموزش ساخت عطر خانگی دانست

نکات مهمی که باید در رابطه با آموزش ساخت عطر خانگی دانست

با داشتن این اطلاعات شما می توانید بهترین عطر و ادکلن خانگی را با توجه به زنانه و مردانه بودن آن بسازید. اگر قصد تهیه عطر خنک زنانه یا عطر خنک مردانه را دارید، بهتر است با توجه به اطلاعات بالا از رایحه های مخصوص استفاده کنید. به عنوان مثال از رایحه های چوب صندل یا کاج می توان جهت تهیه عطر مردانه خنک استفاده نمایید. همچنین از رایحه های دیگر می توان جهت تهیه عطرهای زنانه خوشبو استفاده نمود. البته قاعده خاصی در این رابطه وجود نداشته و می توان آن را یک امر سلیقه ای دانست.

ساخت عطر با گلاب

جهت ساخت عطر خانگی در این روش حتما عصاره گل محمدی را از قبل تهیه نمایید. شما می توانید از دستورالعمل زیر جهت ساخت عطر با گلاب استفاده نمایید.

  • در ابتدا، روغن نگهدارنده را به میزان دو قاشق غذاخوری داخل یک ظرف بریزید.
  • سپس۳۰ قطره رایحه های مورد علاقه خود را با توجه به درصدهایی که در ادامه مقاله برای نت های مختلف عطر به آنها اشاره خواهیم کرد، به ترکیب اضافه نمایید.
  • حدود ۳ الی ۴ اونس الکل را جهت ماندگاری بیشتر رایحه عطر به ترکیب اضافه نمایید.
  • سپس ترکیب را داخل شیشه تیره رنگ ریخته و درب آن را به خوبی ببندید. شیشه عطر را به مدت یک الی ۶ هفته در یک مکان مناسب قرار دهید. بعد از گذشت مدت زمان مشخص، می توانید از عطر خانگی خوشبوی خود استفاده نمایید.
چگونگی ساخت عطر با صابون

چگونگی ساخت عطر با صابون

ساخت عطر با صابون

ساخت عطر صابونی کار چندان سختی نیست. شما برای این کار می توانید ۲۰ الی ۳۰ قطره از صابون مایع خوشبو و مورد علاقه خود را با مقدار مساوی آب به خوبی مخلوط کنید. مایع عطر صابونی را داخل ظرف دربسته ریخته و محتویات داخل شیشه را به خوبی ترکیب نمایید. به مدت دو روز، عطر را در یک مکان مناسب قرار داده و به آن دست نزنید. جهت ماندگاری بیشتر رایحه عطر می توانید حدود ۳ الی ۴ اونس الکل را در شیشه بریزید. البته این مورد الزامی نمی باشد.

مواد لازم برای ساخت عطر

مهمترین نکته، این است که چند درصد از سه نت اصلی را در رابطه با ساخت ادکلن خنک زنانه یا مردانه استفاده می کنید. البته این قاعده کلی است. روش ساخت عطر و ادکلن ها با رایحه های شیرین، تند و تلخ کاملا یکی است. جهت تهیه عطر و ادکلن های خانگی از قاعده زیر پیروی نمایید:

  • از رایحه نت ابتدایی به میزان ۳۰ درصد استفاده نمایید.
  • از رایحه نت میانی به میزان ۵۰ درصد استفاده نمایید.
  • از رایحه نت پایه به میزان ۲۰ درصد استفاده نمایید.
مواد لازم برای ساخت عطر

مواد لازم برای ساخت عطر

با رعایت دستورالعمل بالا می توانید بهترین عطر خانگی را مشابه با عطر دیور موجود در بازار یا سایر برندهای مطرح تهیه نمایید. در گام بعد، نیاز است که مواد اولیه لازم را جهت ساخت عطر در خانه داشته باشید. جهت تهیه این وسایل نیاز نیست که به بازار بروید. زیرا این مواد اولیه به راحتی در هر خانه ای یافت می شوند.

  • از الکل در تهیه عطر خانگی خود استفاده کنید. قدرت تبخیر الکل بسیار بالا بوده و در پخش شدن عطر خانگی شما به اطراف، نقش مهمی را ایفا می کند. البته، تهیه الکل ضد چربی در این رابطه توصیه می شود.
  • از روغن های نگهدارنده (روغن جوجوبا، روغن بادام شیرین و…) می توانید در تهیه عطر خانگی خود استفاده نمایید. وجود روغن نگهدارنده در عطر باعث ماندگاری رایحه آن به مدت طولانی تری می شود.
  • یک شیشه اسپری تیره رنگ و تمیز را جهت آماده سازی عطر تهیه نمایید. شیشه تیره رنگ از ورود نور به داخل آن و خراب شدن عطر جلوگیری می کند.
  • عصاره رایحه های مورد علاقه خود را از بازار تهیه نمایید.

چگونه با وسایل ساده عطر درست کنیم؟

امروزه، قیمت عطر خنک مردانه یا زنانه به نحوی است که بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای خرید جهت تهیه آن به صورت خانگی اقدام نمایند. برای تهیه عطر خانگی در رایحه های مختلف، نیازی نیست که هزینه زیادی را صرف نمایید. مردانه و زنانه بودن رایحه عطر دست ساز به نوع موادی که قصد استفاده از آنها را دارید، بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر قصد تهیه ادکلن خنک مردانه را دارید، بهتر است که از رایحه های چوب از جمله کاج یا صندل استفاده نمایید. مواد اولیه جهت تهیه عطر در هر خانه ای موجود می باشد. تنها نکته مهم در این رابطه، میزان استفاده به اندازه از درصد نت های عطر بوده که در جملات بالا به آنها اشاره نمودیم. شما می توانید با توجه به یک سری دستورالعمل های مهم، بهترین عطر خانگی را مشابه عطرهای موجود در بازار تهیه نمایید.

نتیجه گیری

دنیای عطر، دنیایی با طیف گسترده از رایحه های مختلف است. این موضوع باعث می شود تا فرآیند خرید برای بسیاری از خانم ها و آقایان دشوار شود. گالری عطر مارسلا، یکی از معتبرترین فروشگاه های اینترنتی در کشور بوده که امکان خرید عطر و ادکلن مردانه و زنانه اصل را برای مشتریان گرامی فراهم کرده است. در فروشگاه اینترنتیMarcella  می توانید ادکلن دیور مردانه اصل و سایر برندهای عطر را با قیمت مناسب تهیه نمایید.

شرایط قیمت و خرید عطر خنک زنانه یا مردانه اورجینال به نحوی است که اکثر افراد جهت تهیه عطرهای خانگی تمایل زیادی از خود نشان می دهند. در این مقاله به روش های ساخت عطر خانگی و نکات مهم در این رابطه اشاره شده است. امیدواریم که محتوای این مقاله برای شما عزیزان مثمر ثمر واقع شده باشد. در ادامه شما عزیزان می توانید سوالات یا پیشنهادات خود را در رابطه با این موضوع در قسمت نظرات با کارشناسان سایت مارسلا در میان بگذارید.