رپورتاژ آگهی


10 نکته مهم برای آرایش چشم های ریز و گود

مهمترین قسمت در صورت شما چشمانتان است. چشم­های درشت زیبا هستند اما این به معنی زشت و نامناسب بودن چشم­های ریز نیست. اگر چشم­های شما ریز است و می­خواهید تغییر زیادی در چهره خود ایجاد کنید، آرایش چشم کمک کننده خواهد بود. گرچه ترندهای زیبایی برای آرایش چشم وجود دارد، اما آرایش چشم درشت آن چیزی است که هرگز از مد نمی­افتد. به لطف جادوی آرایش، این ظاهر دیگر به کسانی که چشمان بادامی و درشت دارند، اختصاص ندارد. با تغییرات اندکی در روتین آرایش شما، هر کسی می­تواند بدون توجه به فرم طبیعی چشم، ظاهری بزرگتر و درخشان تر داشته باشد. در اینجا نکات آرایشی برای بزرگتر کردن چشم­ها را به شما آموزش خواهیم داد.

  1. زیرسازی صحیح

اولین نکته در آرایش چشم­های ریز سایه­ها هستند. منظور ما سایه آرایشی چشم نیست. سایه­هایی که روی پوست باعث برجستگی قسمت­های مختلف می­شوند اهمیت بالایی دارند. شما به یک زیرسازی حرفه­ای احتیاج دارید. قسمت­هایی باید برجسته­تر شوند و بعضی قسمت­ها هم باید از دیده پنهان باشند. یکی از قسمت­هایی که باعث ریزتر شدن چشم­ها می­شود، پلک­های افتاده و چف دار است. پلک­های افتاده جلوی درخشش و بزرگی چشم­ها را می­گیرند. شما ابتدا باید با استفاده از یک کانتور مناسب رنگ پوست، این قسمت را کمی تیره و پنهان کنید. مقدار مناسبی کانتور را بردارید و روی پف پلک خود بزنید.

در قدم بعد باید بتوانید قسمت­ پشت مژه­ها را کمی روشن کنید. با این کار چشم­های شما کمی درشت­تر و پف پلک شما کمی محدود تر خواهد شد. این کار را به استفاده از کانسیلر متناسب با رنگ پوست خود انجام دهید. سعی کنید تا حد امکان رنگ­های مات از کانسیلر و کانتور را استفاده کنید. انواع کانسیلر جامد و ماتیکی برای شما مناسب­تر خواهد بود.

  1. آرایش فصلی داشته باشید

آرایش فصلی داشته باشید

هر فصل ویژگی­های خاص خود را دارد. فصل پیش رو گرم است و باید برای این فصل آماده باشیم. از نکات مهم برای مقابله با آفتاب داغ تابستان که پوست شما را محافظت می­کند استفاده از سدهای محافظتی مثل روغن آفتاب یا روغن برنزه و کرم ضدآفتاب است. پس از مراقبت پوستی به آرایش چشمی احتیاج دارید که به روز بوده و بتواند چشم­های شما را برجسته­تر نشان دهد. خط چشم­های رنگی را امتحان کنید. بی شک رنگ­های زرد، بنفش و آبی برای شما عالی خواهند بود. بعضی افراد با زدن خط چشم­های مشکی رنگ باعث می­شوند تا چشم­ها خشن به نظر برسد. خط چشم­های رنگی این مشکل را تا حد زیادی حل می­ند.

این خط چشم­ها توجه را به سمت چشمان شما جلب می­کنند. خط چشم دنباله دار یا گربه­ای را امتحان کنید. فراموش نکنید خط چشم را به صورتی بزنید که کل فاصله پلک تا پف پشت چشم را پر نکند و از خط چشم نازک­تری استفاده کنید.

  1. ابروها تعیین کننده هستند

ابروهایی نازک را فراموش کنید. شما به یک قاب مناسب­تر برای چشم­ها احتیاج دارید. برای مدتی ابروهای خود را اصلاح نکنید و تنها قسمت­های اضافه را با موچین بردارید. اگر ابروهای کم و کوتاهی دارید با استفاده از محصولاتی ماننده سایه ابرو یا هاشور ابرو می­توانید یک قاب بهتر نقاشی کنید. هاشور ابرو طبیعی­تر خواهد بود. می­توانید از یک ژل یا صابون ابرو استفاده کنید تا ابتدا ظاهر ابروهای شما مرتب شود، که برای انتخاب بهترین مدل آن می‌توانید این مقاله را بخوانید. پس از آن قسمت­های خالی را با هاشور ماژیکی اصلاح کنید. نیازی نیست بیش از اندازه ابروها را تیره و پر کنید. رنگ متناسبی تهیه کنید و تنها بعضی قسمت­های خالی را پر کنید تا ظاهری طبیعی داشته باشید.

  1. ایرادهای چشم را تا حد امکان اصلاح کنید

شاید چشمان شما حقیقتا ریز باشد اما همیشه بعضی نکات باعث ریزتر نشان داده شدن آن خواهد شد. عیوبی مانند، حلقه­های تیره در زیر چشم می­تواند چشمان شما را گود و کوچکتر نشان دهد. بعضی از ایرادات پوستی مانند آکنه هم می­تواند توجه را از چشمان شما منحرف کند. تا حد امکان زمانی که می­خواهید چشمان درشت­تری داشته باشید باید این ایرادات را برطرف کنید. کانسیلر یک وسیله آرایشی ضروری است و معجزه می­کند تا عیوب را محو کند و حلقه های تیره را برطرف کند تا ناحیه زیر چشم شما را روشن­تر به نظر برسد.

  1. معجزه خط چشم

معجزه خط چشم

زمانی که از خط چشم استفاده می­کنید، در حقیقت در حال تاکید بر چشمانتان هستید. اسن کار اگر به درستی انجام شود چشمان شما بزرگتر به نظر می­رسد. نکته­ای که هرگز نباید فراموش کنید این است که استفاده از  خط چشم برای دور تا دور چشم اصلا کار درستی نیست. این کار ظاهر زیبایی نخواهد داشت و همچنین چشمان شما را خشن و ریز خواهد کرد. محل مناسب برای استفاده از خط چشم در واقع یک سوم انتهایی پلک بالا است. همانطور که گفته شد، خط چشم را باید به صورتی بزنید که کل فاصله پلک تا پف چشم پر نشود و باید تا حد امکان خط چشم ظریفی بکشید. خط چشم را به سمت بالا ادامه دهید تا دنباله آن کشیده شود. این کار چشمان شما را کشیده­ و درشت خواهد کرد.

  1. هایلایتر

قدم دیگری که برای بزرگتر دیده شدن چشم­ها باید انجام دهید استفاده از یک هایلایتر است. اگر چشم­هایی گود دارید قسمت انتهایی استخوان گونه را با هایلایتر روشن­تر کنید. فراموش نکنید ابتدا گودی چشم را با کانسیلر بپوشانید. هایلایتر استخوان گونه شما را برجسته­تر خواهد کرد. هایلایتر می­تواند صورت شما را شاداب و سرحا­تر نشان دهد. از این وسیله برای قسمت­هایی از بینی هم استفاده می­شود.

  1. فرمژه بزنید

یکی دیگر از مهمترین قدم­های برجسته کردن چشم­ها فرمژه است. مژه­هایی رو به پایین و صافه چشمانتان را بسته و کوچک نشان می­دهد. فرمژه می­تواند این مشکل را حل کند. پس از آن از ریمل استفاده کنید تا فرم مژه­ها ثابت و رو به بالا باقی بماند.

  1. خط چشم دائم را امتحان کنید

اگر می­خواهید همیشه چشم­های آراسته و درشتی داشته باشید می­توانید روش­های جدید را امتحان کنید. انواع مختلفی از مدل­های خط چشم دائم برای شما مناسب خواهند بود. می­توانید مدل سایه را هم امتحان کنید. تا حد امکان مدل ظریف و باریکی را امتحان کنید تا بعد از چند سال از زدن آن پشیمان نشوید.

  1. به روش صحیح ریمل بزنید

ریمل کمک می­کند تا چشمان شما برجسته شود، که هدف شماره یک برای چشم­های کوچک است. اما قبل از اینکه شروع به زدن ریمل کنید، ما یک تغییر کوچک در تکنیک را توصیه می­کنیم. تمرکز خود را به دو سوم انتهای مژه­ها بگذارید. تا حد امکان این قسمت­ها را به سمت بالا بکشید. این کار چشمان درشت­تری به شما می­بخشد.

  1. مژه مصنوعی یا کاشت مژه

اگر مژه­های شما کم و کوتاه است بهتر است برای آن جایگزین مناسبی پیدا کنید. بعضی از خانم­ها به کاشت مژه دائم علاقه دارند و بعضی هنوز مژه­های مصنوعی را ترجیح می­دهند. انتخاب با خودتان است. اگر می‌خواهید مژه­های خود را بالا ببرید، مژه‌های مصنوعی می‌توانند این کار را انجام دهند. پیدا کردن مدل مناسبی که فرم چشم شما را تکمیل می­کند ضروری است.

تمام نکات را قدم به قدم اجرا کنید تا چشمانی درشت داشته باشید و ظاهر گود چشم­های خود را بهبود ببخشید.

نویسنده: سارااقبالی