تمیزی و نظافت و رسیدگی به بهداشت و اصلاح صورت شرط لازم برای خوش تیپ شدن و جذابیت مردانه است. به همین منظور آقایان به یک سری لوازم اساسی نیاز دارند تا بتوانند نظافت و اصلاح صورت خود را به خوبی رعایت کنند. کیف آرایش مردانه از نظر ظاهری چیزی شبیه به کیف آرایش زنانه است اما محتویات آن کاملا با کیف آرایش زنانه متفاوت است. این کیف‌ها از گذشته‌های دور کاربرد داشته‌اند اما امروزه آقایان بیشتر در سفر و موقعیت‌های خاص به جمع و جور کردن یک کیف آرایش مردانه کامل نیاز پیدا می‌کنند. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز درباره کیف آرایش مردانه در سفر و چیزهایی که باید در آن قرار دهید و چیزهایی که نباید در آن قرار دهید مطالبی بیان خواهیم نمود.

کیف آرایش مردانه چیست؟

کیف آرایش مردانه کلاسیک یک کیف دستی کوچک زیپ‌دار از جنس چرم است که در سفرها مورد استفاده قرار می‌گیرد که در زبان انگلیسی به آن Dopp Kit  گفته می‌شود. چارلز داپلت انگلیسی کسی بود که این کیف را در سال ۱۹۱۹ ابداع کرد و نام خود را روی آن گذاشت. البته محبویت کیف آرایش مردانه به زمان جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد چون در این زمان سربازان آمریکایی از این کیف‌ها استفاده می‌کردند و باعث محبوبیت آن در جهان شدند. البته امروز دیگر ضرورتی ندارد از کیف‌های چرم استفاده کنید، کیف‌های نایلونی و چرم مصنوعی با هزینه کمتر و دوام بیشتر به خوبی می‌توانند نیاز شما را برطرف کنند.

کیف آرایش مردانه

هدف از اختراع این کیف، نظم دادن به زندگی و در دسترس بودن لوازم ضروری بهداشتی و آرایشی مردانه و مرتب بودن تحت هر شرایط است. این کیف‌ها را می‌توان در سفر، برای باشگاه، خوابگاه و یا گذراندن یک شب در خانه دوستان می‌توان آماده سازی و استفاده کرد. با توجه به سایزکوچک کیف آرایش مردانه، قرار دادن آن در چمدان سفر بسیار ساده است و حتی می‌توان آن را در جیب کت هم گذاشته و در صورت نیاز مورد استفاده قرار داد.

محتویات ضروری در کیف آرایش مردانه

بسته به ظرفیت کیف آرایش مردانه، چیزهای مختلفی را می‌توان درون آن قرار داد اما قبل از آماده شدن برای سفر یا موقعیت مشابه باید مطمئن شوید که این چیزهای ضروری را داخل آن قرار داده‌اید:

تیغ با یدک: اگر در منزل از ریش تراش برقی استفاده می‌کنید باید بدانید که در سفر معمولا این امکان وجود ندارد پس باید برای اصلاح با تیغ آماده باشید چون تیغ اصلاح نیازی به برق ندارد و جای بسیار کمتری می‌گیرد. بسته به این که سفر شما چقدر طول خواهد کشید باید تعدادی سری یدک هم برای تیغ خود همراه داشته باشید.

کیف آرایش مردانه

کرم اصلاح سفری: اگر تیغ داشته باشید با یک لیوان آب هم می‌توانید اصلاح خود را انجام دهید اما حمل کردن یک لیوان آب هم یک بار اضافی است به همین دلیل توصیه می‌شود از کرم‌های اصلاح استفاده کنید. یک تیوب کوچک از این کرم‌ها که خیلی آبکی هم نباشد حتما باید در کیف اصلاح سفری شما قرار داشته باشد. اگر به محلی خشک و سرد سفر می‌کنید از ژل‌های آبرسان استفاده کنید تا پوست صورت شما تحریک نشود.

شامپوی سر و بدن: برای این که شامپو جای کمتری را در کیف سفری شما اشغال کند یک شامپوی دوکاره برای سر و بدن تهیه کنید. شاید جدا شدن از شامپوی برند محبوبتان برای شما ساده نباشد اما باید بدانید که این کار ارزشش را دارد چون به سفری سبک‌بار منجر خواهد شد. همان طور که می‌دانید فشار هوا در داخل هواپیما تغییر می‌کند در نتیجه ممکن است محتویات بطری داخل کیف شما بریزد پس سعی کنید قبل از قرار دادن شامپو داخل کیف، هوای آن را کاملا خالی کنید.

افترشیو مسافرتی: حمل مایعات بیش از حد مشخصی در هواپیما ممنوع است بنابراین اگر به سفر هوایی می‌روید بهتر است یک بسته کوچک افترشیو مسافرتی یا از نوع اشانتیون تهیه کنید و در کیف خود بگذارید. عطر افترشیو را متناسب با آب و هوای مقصد خود انتخاب کنید و باز هم یادآوری می‌کنیم که افترشیوهای آبرسان و ضدالتهاب برای هوای سرد مناسب‌تر هستند.

کیف آرایش مردانه

دئودورانت: شما حتما در سفر به دئودورانت نیاز خواهید داشت، دئودورانت‌های استیکی و رولی برای این مورد انتخاب بهتری هستند چون برخلاف دئوردورانت‌های پودری و اسپری محدودیتی برای حمل آن‌ها در سفر وجود ندارد. عطر و کیفیت دئودورانت را نیز عاقلانه و درست انتخاب کنید.

عطر مناسب برای سفر: اگر اهل استفاده از عطر نیستید باید در این تفکر خود تجدید نظری داشته باشید. همه آقایان حتی در سفر هم به عطر زدن نیاز دارند و این کار مزایای زیادی برای شما دارد. البته اگر با هواپیما سفر می‌کنید میزان مایعاتی که می‌توانید حمل کنید محدود است پس بهتر است از اتومایزر عطری یا عطرهای جیبی استفاده کنید. عطر را بر اساس شرایط آب و هوایی مقصد انتخاب کنید مثلا برای هوای گرم عطرهای مرکبات و سبک مناسب است و برای هوای سرد بهتر است عطرهای تند و چوبی را انتخاب کنید. اما عطرهای تمام فصل گزینه مناسب‌تری هستند.

برس اصلاح سفری: یک برس مخصوص اصلاح که ظرف محافظ خود را هم داشته باشد یکی از ضروری‌ترین وسیله‌هایی است که باید در کیف آرایش مردانه خود قرار دهید.

مسواک و خمیردندان سفری: اگر یک مسواک و خمیردندان سفری در کیف خود همراه داشته باشید  بسیار بهتر از این است که بخواهید مسواک و خمیردندان اصلی خود را همه جا با خود حمل کنید. مسواک‌های تاشو و خمیردندان‌های اشانتیون بهترین انتخاب برای قرار دادن در کیف شما هستند.

حالت دهنده مو: بسته به این که موهایتان چه حالتی دارد شما به یک محصول حالت دهنده مو برای استفاده روزمره نیاز دارید مثلا اگر موهایتان به هم می‌چسبد استفاده از واکس خشک برای مو توصیه می‌شود یا اگر موهای بی‌حالتی دارید به اسپری حجم دهنده نیاز خواهید داشت که می‌توانید این محصول را داخل کیف خود قرار دهید و در سفر استفاده کنید.

چه چیزهایی را نباید در کیف آرایش مردانه قرار دهید؟

 

کیف آرایش مردانه

موزن بینی: زدن موی بینی هر دو روز یا دو هفته یک بار کافی است پس نیازی به حمل کردن این وسیله در کیف خود ندارید.

پاک کننده صورت: پاک کردن صورت برای آقایان به صورت روزمره ضرورتی ندارد، البته وقتی در منز هستید این کار را انجام دهید اما لازم نیست پاک کننده را در سفر هم با خود حمل کنید چون جای زیادی را اشغال می‌کند.

لوسیون بدن: شما باید سبک‌بار سفر کنید پس حمل کردن چیزهای غیرضروری مثل لوسیون بدن فقط کیف شما را سنگین‌تر می‌کند در حالی که به آن نیاز چندانی نخواهید داشت.

صابون قالبی: شامپوی بدن و سر همان چیزی است که شما برای استفاده در سفر نیاز دارید پس لازم نیست صابون قالبی خود را که لیز و مرطوب هم هست با خود حمل کنید و کیف خود را کثیف کنید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت پوست مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Men Real Style (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)