اگر بخواهید یک کسب و کار مناسب در فضای اینترنتی راه اندازی کنید یا کسب و کار فعلی خود را گسترش دهید باید بدانید که طراحی سایت برای شما بهتر است یا استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام. مقایسه بین وب سایت و اینستاگرام می تواند جالب باشد چرا که هر کدام دارای معایب و مزایای مخصوص به خود است که در این مقاله به آن اشاره خواهیم داشت.

می دانید که در سال های اخیر استفاده مردم از اینترنت و شبکه اجتماعی نظیر اینستاگرام افزایش یافته است که این امر به گسترش کسب و کارهای امروزی کمک می کند تا با بهره گیری از فضای مجازی بتوانند درآمد خود را افزایش دهند. همچنین وجود قابلیت های متنوع در وب سایت های امروزی می تواند برای مدیریت بهتر محصولات و خدمات موثر باشد. اگر می خواهید در مورد مقایسه بین وب سایت و اینستاگرام بیشتر بدانید بهتر است تا پایان همراه ما باشید.

گسترش کسب و کار در فضای مجازی

همان طور که در بالا به آن اشاره شد برای این که بتوانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید یا شعبه مجازی برای کسب و کار خود ایجاد کنید باید بتوانید نیازهای خود را بشناسید. شناخت نیازهای کاری شما باعث می شود تا یک تصمیم درست برای گسترش کسب و کار خود اتخاذ کنید. فعالیت در شبکه اینستاگرام و داشتن یک وب سایت هر کدام دارای مزایای مخصوص به خود است. مقایسه بین وب سایت و اینستاگرام می تواند باعث روشن شدن معایب و مزایای هر کدام شود که در ادامه به آن می پردازیم.

مزایا و معایب ایجاد وب سایت برای کسب و کار

برخی از کسب و کارهای امروزی به گونه ای هستند که نیاز به طراحی وب سایت دارند، در واقع شما از طریق شبکه اجتماعی نمی توانید نیازهای خود و مشتریان را رفع کنید. در ادامه به مزایا و معایب ایجاد یک وب سایت اشاره خواهیم داشت:

مزایا

راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی به کمک ابزارهایی که وجود دارد باعث می شود تا بتوانید خدمات قابل توجهی را به مشتریان ارائه دهید. از طریق داشتن یک وب سایت می توانید محصولات خود را به صورت دسته بندی شده برای مشتریان ارائه دهید. بسته به نوع کسب و کار خود می توانید دسته های مختلف را برای مدیریت بهتر محصولات در نظر بگیرید که این امر به مشتریان کمک می کند تا بتوانند محصولات خود را در وب سایت به صورت مرتب و جداگانه مشاهده کنند.

طراحی یک وب سایت برای کسب و کار، باعث می شود تا بتوانید مدیریت راحت تری بر روی محصولات فروشگاهی خود داشته باشید. در صورتی که دسته بندی محصولات در شبکه های اجتماعی اینستاگرام امکان پذیر نیست. مقایسه بین وب سایت و اینستاگرام نشان می دهد که اگر بخواهید بر روی موجودی های محصولات خود مدیریت کامل تری داشته باشید باید از یک وب سایت استفاده کنید. در سایت قادر خواهید بود تا به راحتی درگاه آنلاین را جهت پرداخت مشتریان قرار دهید تا مشتریان با چند کلیک بتوانند محصولات خود را بدون دغدغه خریداری کنند و در یک محیط امن پرداخت خود را انجام دهند.

ایجاد وب سایت برای کسب و کار

مهم ترین مزیت وب سایت جذب ترافبک از طریق موتورهای جست و جو است. در اینجا مفهومی به نام سئو وجود دارد. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که سئو چیست؟ سئو به معنای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جست و جو است و به مجموعه اقداماتی گفته می شود که برای جذب ترافیک از طریق موتورهای جست و جو انجام میگیرد. سئو از مهم ترین کانال های بازاریابی دیجیتال است که می تواند مشتریان هدفمند را به سمت وب سایت هدایت کند.

معایب

علاوه بر مزایای بیان شده اگر بخواهید یک وب سایت برای کسب و کار خود داشته باشید باید هزینه زیادی در ابتدا پرداخت کنید. همچنین اگر بخواهید به عنوان یک وب سایت مطرح شناخته شوید قطعاً باید زمان زیادی صرف کنید که این موضوع برای شبکه اینستاگرام وجود ندارد. مقایسه بین وب سایت و اینستاگرام نشان می دهد که معایب راه اندازی وب سایت برای کسب و کار اندک است.

مزایا و معایب استفاده از اینستاگرام برای کسب و کار

مزایا

یکی از مهم ترین مزایای این شبکه رایگان بودن آن است که افراد می توانند به صورت رایگان کسب و کار خود را ایجاد کنند. کار کردن با این شبکه بسیار ساده است که هر شخصی می تواند به راحتی با آن کار کند. اگر بتوانید یک بازاریابی مناسب انجام دهید می توانید به راحتی کسب و کار خود را در این شبکه گسترش دهید.

معایب

دسته بندی مشخصی برای محصولات و خدمات در این شبکه وجود ندارد و نمی توانید به راحتی محصولات خود را در پست های قرار داده شده به روزرسانی کنید. شبکه اجتماعی اینستاگرام به گونه ای است که فرآیند پرداخت در آن دشوار است و ممکن است بنا به دلایل مختلف در معرض فیلتر شدن قرار بگیرید. پس باید دقت کنید که معایب گوناگونی این شبکه را تهدید می کند.
استفاده از اینستاگرام برای کسب و کار

جمع بندی

با توجه به شغل خود و در نظر گرفتن معایب و مزایای هر کدام از موارد بالا باید یک تصمیم مناسب برای گسترش کسب و کار خود اتخاذ کنید. مقایسه بین وب سایت و اینستاگرام در بالا به زبان ساده بیان شده تا با مطالعه ویژگی های هر کدام بتوانید یک تصمیم صحیح برای ایجاد کسب و کار خود بگیرید. اگر بخواهید یک وب سایت راه اندازی کنید پاسخ دادن به سؤال بهترین شرکت طراحی سایت کدام است می تواند به شما در انتخاب یک شرکت مناسب جهت راه اندازی یک وب سایت کمک کند.

برای راه اندازی وب سایت خود بهتر است به دنبال یک شرکت طراحی سایت معتبر نظیر شرکت وب وان باشید. این شرکت با سال ها تجربه و سابقه همکاری با برندهای معتبر، نامی آشنا در حوزه طراحی وب است.

منبع: https://namnak.com/Digital-Business.p79167