زمانی پیش می‌آید که می‌خواهید به مهمانی یا عروسی یا جای دیگری بروید اما نمی‌دانید با موهای خود چه کنید. یا وقت رفتن به آرایشگاه را ندارید و یا مدل‌های خیلی پیچیده و عجیب و غریب آن‌ها برایتان جذابیت ندارد که در این صورت یک مدل موی گرد ساده و زیبا می‌تواند بهترین انتخاب باشد، این مدل را می‌توانید به سادگی در منزل خودتان انجام دهید و هم از ریختن موها روی صورت پیشگیری کنید و هم ظاهری شیک به استایلتان بدهید که با لباس شما هم هماهنگ باشد. در این مقاله شما را با ده مدل موی گرد ساده و زیبا که در کمترین زمان انجام می‌شوند آشنا می‌کنیم.

مدل موی گرد سرخپوستی

مدل موی گرد ساده

برای خانم‌هایی که موی کوتاه و متوسط دارند و نمی‌توانند از یک مدل گرد معمولی و ساده استفاده کنند این مدل سه گانه بهترین انتخاب است. مدل موی گرد سرخپوستی حالتی جسورانه و خاص دارد و برخلاف ظاهر عجیبش به سادگی درست می‌شود. کافی است موها را به سمت عقب شانه کنید و از پشت گوش‌ها یک دسته جدا کرده و ببندید سپس دسته دوم را از امتداد ابروها جدا کنید و با کش ببندید سپس با قسمت جلو همین کار را تکرار کنید، هر دسته را پوش دهید و گرد کنید و با سنجاق مویی ثابت نگه دارید.

مدل گرد پیچی

مدل موی گرد ساده

درست کردن این مدل زیبا  وشیک شاید بیش از سی ثانیه زمان نبرد و مناسب خانم‌هایی است که موهای حالت‌دار و فر دارند و علاقه‌ای به صاف کردن موهای خود ندارند. برای درست کردن موها به این شکل یگ بافت ساده در دوطرف موها انجام دهید و انتهای آنرها را محکم کنید سپس این بافت‌ها را با موهای خود بپیچید و گرد کنید و در انتها با سنجاق مویی محکم کنید.

مدل موی دوناتی

مدل موی گرد ساده

این مدل موی گرد از زیباترین و تمیزترین مدل‌های مو است که معمولا توسط رقاصان باله استفاده می‌شود تا موها مانع فعالیت آن‌ها نشود. اما این مدل نسبت  به مدل کلاسیک یک برتری دارد و آن پیچ‌های ریزی است که دور گردی مو انجام شده است. برای درست کردن موها به این شکل می‌توانید از کش‌های دوناتی مخصوص این کار استفاده کنید و دو دسته از قسمت بلند موها را جدا نگه دارید و در انتهای کار آن‌ها را دور گردی مو بپیچید تا ظاهر موها تمیزتر و مدرن‌تر شود.

مدل موی گرد با فر ریز

مدل موی گرد ساده

خانم‌هایی که موهای وز با فرهای خیلی ریز دارند معمولا در درست کردن موهای خود دچار مشکل می‌شوند و به همین دلیل به صاف کردن موها رو می‌آورند که در دراز مدت به موها آسیب وارد می‌کند. درحالی که این مدل گرد ساده می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای خانم‌هایی باشد که موهای فر ریز و وز دارند. برای این کار کافی است ابتدا موها را به سمت بالا حالت دهید و در دو دسته جدا کنید، دسته‌ها را به هم بپیچید و با سنجاق محکم کنید.

مدل گرد نیمه

مدل موی گرد ساده

مدل نیمه اخیرا از مدل‌های محبوب آرایش موی زنانه بوده است و مدل گرد نیمه نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این مدل شما می‌توانید هم از دردسر ریختن موها روی صورت خلاص شوید و هم دسته‌های بلند موهای خود را در معرض نمایش بگذارید. برای درست کردن موها به این شکل کافی است دو دسته از موهای دوطرف صورت را در پشت سر به هم برسانید و با کش ببندید. این دسته را گرد کنید و با سنجاق محکم کنید.

مدل موی گرد موزی

مدل موی گرد

اگر مدل‌های ساده و تروتمیز برای شما مناسب نیستند و دوست دارید زیبا اما بدون تلاش به نظر برسید مدل موزی را انتخاب کنید. این مدل برای موهای بلند مناسب است و برای انجام آن باید به این روش عمل کنید، موها را به سه دسته تقسیم کنید و دسته وسط  را به شکل شل با کش ببندید. دسته کناری موها را دور دسته وسط بپیچید سپس دسته سوم را از میان حلقه قبلی عبور دهید و بپیچانید. انتهای موها را گرد کنید و با سنجاق محکم کنید.

مدل گرد با بافت برعکس

مدل موی گرد ساده

اگر پف شدن پشت موها دردسر همیشگی شما است و به همین دلیل هیچ وقت سراغ مدل‌های گرد مونمی‌روید بهتر است مدل بافت برعکس در پشت را امتحان کنید. البته برای درست کردن این مدل باید بافت فرانسوی را بلند باشید، سر را به طرف پایین بگیرید و از کسی که بافت فرانسوی بلند است بخواهید آن را پشت موهای شما انجام دهد سپس این دسته مو را با دسته موهای جلوی سر گرد کنید و با سنجاق محکم کنید.

مدل گرد نامرتب

مدل موی گرد ساده

این مدل برای موهایی که چندان تمیز و خوش حالت نیستند مناسب است. برای درست کردن موها به این شکل ابتدا دو دسته از کناره صورت را پشت سر جمع کنید و با کش کوچکی ببندید. این دسته را از داخل موها عبور دهید تا دو سه بار پیچ بخورد. بقیه موها را به سه قسمت تقسیم کنید و انتهای هریک را با کش ببندید سپس هر دسته را از حلقه ایجاد شده پشت سر عبور دهید و این حالت گرد نامرتب و زیبا را در موها به وجود آورید.

مدل موی گرد دومرحله‌ای

مدل موی گرد ساده

اگر موهای متوسطی دارید که مدل گرد رایج روی آن قابل انجام نیست این مدل دومرحله زیبا را امتحان کنید. برای درست کردن موها به این شکل ابتدا با یک کش نامرئی کوچک موها را پایین سر به شکل نیمه جمع کنید و سپس حالت و حجم دلخواه را در قسمت جلوی موها به وجود آورید. حال مرحله دوم آغاز می‌شود، یک دسته از گردی مو را از پشت سر خارج کنید و این دسته را دور گردی مو بپیچید و با سنجاق محکم کنید تا حالت دلخواه شما را بگیرد. درست کردن موها به این روش کمتر از یک دقیقه زمان می‌برد و بسیار شیک و جذاب است.

مدل موی گرد دوبل

مدل موی گرد ساده

این مدل برای موهای کوتاه و متوسطی که به راحتی پشت سر جمع نمی‌شوند مناسب است. برای درست کردن موها به این شکل ابتدا چتری موها را جمع کنید و پیچ بدهید و با سنجاق بالای سر محکم کنید. سپس دسته دوم را از کناره گوش‌ها جمع کنید و حالت گرد به آن بدهید و با سنجاق پشت سر محکم کنید. سپس باقیمانده موها را جمع کنید و پشت سر گرد کنید و با سنجاق در محل خود محکم کنید تا دو گردی زیبا در موازات هم تشکیل شود. این مدل برای موهای حالت دار و سبک مناسب است و بهتر است سایز گردی‌ها با هم متفاوت باشند تا زیباتر دیده شوند.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت و زیبایی مو مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)