جمعیت خانم‌های شاغل در جهان و در کشور ما رو به افزایش است و این مساله انتخاب لباس و پوشش مناسب محل کار را می‌طلبد.. لباس ضروری زنانه در محیط کار باید شرایط خاصی داشته باشد یعنی لباسی باشد که در عین راحتی و زیبایی، حرفه‌ای هم باشد و چیزی از ظرافت زنانه کم نکند. اما کدام لباس‌ها برای محیط کار مناسب و ضروری هستند؟ آیا شایسته است هر نوع لباسی را که برای گردش و … می‌پوشیم در محیط کار هم بپوشیم؟ پاسخ منفی است. در این مقاله ما چند نمونه لباس ضروری زنانه برای محیط کار را معرفی خواهیم کرد تا با کمک آن‌ها بتوانید زیبا‌ترین، شیک‌ترین و حرفه‌ای‌ترین استایل کاری ممکن را داشته باشید.

شلوار پارچه‌ای رسمی

چند لباس ضروری زنانه اداری

مانتوی اداری شما باید همراه با شلوار پوشیده شود پس شلوار پارچه‌ای یک لباس ضروری زنانه برای محیط کار شماست و این شلوار بهتر است یک شلوار پارچه‌ای رسمی و خوش‌دوخت باشد که از پوشاک مردانه الهام گرفته ‌شده‌است، دست و پا گیر نباشد و پوشش کامل داشته باشد و از طرف دیگر مناسب فرم اندام شما هم باشد. شلوار رسمی پارچه‌ای بهترین هماهنگی را با کفش پاشنه بلند دارد و چنین استایلی فاصله زیادی با مانتو شلوار مدرسه شما خواهد داشت. این شلوار را بهتر است در رنگ‌های خنثی مثل مشکی، خاکستری، سرمه‌ای و یا کرم هماهنگ با بقیه لباس‌های خود تهیه کنید.

کفش تخت پنجه باریک

چند لباس ضروری زنانه اداری

کفش پاشنه بلند تنها انتخاب شما برای لباس اداری نیست چون همیشه نمی‌توان کفش پاشنه بلند پوشید و حتی ممکن است این نوع کفش مغایر با قوانین محیط‌های کاری خاص باشد. در هر صورت شما به یک کفش تخت رسمی نیاز دارید و برای تناسب بهتر آن با اندام خود توصیه می‌شود به جای مدل‌های تخت پنجه گرد از مدل‌های پنجه باریک استفاده کنید. این مدل‌ها باعث کشیده‌تر دیده شدن پاها می‌شوند و اثر کفش پاشنه بلند را دارند.

کیف دورنگ چرم

چند لباس ضروری زنانه اداری

هر خانم کارمند همراه مجموعه لباس ضروری زنانه خود برای اداره به یک کیف نیاز دارد. این کیف باید فضای کافی برای حمل وسایل روزمره شما را داشته باشد و در عین حال بادوام و مقاوم باشد تا بتوانید مدت طولانی از آن استفاده کنید. هرچه کیف شما شیک‌تر و زیباتر باشد استایل کلی شما نیز زیباتر و جذاب‌تر خواهد شد مانند این مدل کیف دورنگ چرم که به راحتی با لباس‌های رسمی شما هماهنگ می‌شود.

شلوار جین یک لباس ضروری زنانه

چند لباس ضروری زنانه اداری

اگر تصور می‌کنید شلوار جین مناسب محیط کار نیست در اشتباه هستید. این شلوار اگر درست انتخاب شود کاملا مناسب محیط‌های رسمی است و یک لباس ضروری زنانه مهم برای شما خواهد بود. شلوار جینی که برای محیط کار می‌پوشید نباید رنگ روشنی داشته باشد، هیچ گونه آثار سنگشور و ساییدگی نباید روی آن دیده شود و از همه مهم‌تر نباید خیلی تنگ یا گشاد باشد پس مدل راسته و تیره بهترین انتخاب است.

کفش پاشنه بلند مشکی

اگر طرفدار پوشیدن کفش پاشنه بلند هستید و مهارت این کار را هم دارید بهتر است یک جفت از این کفش‌ها برای اداره هم تهیه کنید. هر کفش پاشنه بلندی مناسب محیط کار نیست و شما قرار نیست با کفش مهمانی که صدای تق تق می‌دهد سرکار بروید! بلکه کفش کاملا رسمی، ساده و مشکی با پاشنه بین ۵ تا ۹ سانتی‌متر چیزی است که به آن نیاز دارید.

کیف دوشی کوچک

چند لباس ضروری زنانه اداری

شما معمولا هرروز وسایل زیادی را با خود به محیط کار نمی‌برید بنابراین موقعی هست که یک کیف کوچک هم می‌تواند نیاز شما را برطرف کند. پس یکی از اکسسوری‌های ضروری محیط کار است که حتما به آن نیاز دارید. اما قوانین سفت و سختی درباره این مدل کیف وجود ندارد و شما می‌توانید کیف‌های دوشی رنگی و فانتزی یا با تزئینات جالب تهیه کنید و به این شکل سلیقه و شخصیت خود را نشان دهید.

ساعت مچی مدل مردانه

چند لباس ضروری زنانه اداری

داشتن ساعت مچی نشانه حرفه‌ای بودن شما است، یعنی شما به زمان اهمیت می‌دهید و برای آن هزینه می‌کنید. پس اگر تاکنون گوشی همراه شما تقش ساعت را برایتان بازی می‌کرده است بهتر است در این مورد تجدید نظر کنید و یک ساعت مچی مناسب تهیه کنید. ساعت مچی مناسب برای محیط کار نباید خیلی ظریف و زنانه باشد بلکه مدلی مناسب شما است که حالت جدی داشته باشد و تا حدودی از استایل مردانه الهام گرفته شده باشد.

مانتوی چپ و راستی

چند لباس ضروری زنانه اداری

اگر محیط کار شما یونیفورم مخصوص خود را دارد در این مورد انتخابی برای شما وجود ندارد. در هر صورت اگر محدودیتی ندارید بهتر است در کنار مانتوی مشکی و رسمی اداری خود یک مانتوی چپ و راستی زیبا که مناسب فصل‌های گرم هم باشد تهیه کنید. این مانتوها در کنار داشتن پوشش مناسب بسیار راحت هستند و کمک می‌کنند تا ایرادهای اندام به خوبی پوشانده شود و محدودیتی هم از نظر هماهنگ شدن با بقیه لباس‌ها مثل شلوار و مقنعه و … ندارند.

عینک آفتابی

چند لباس ضروری زنانه اداری

هرکسی وقتی در معرض تابش آفتاب قرار دارد باید از عینک آفتابی استفاده کند تا از چشمانش محافظت کند. البته پشت میز کار جای مناسبی برای عینک آفتابی زدن نیست اما موقع رانندگی و … حتما از این اکسسوری استفاده کنید و نقش آن را در ارتقاء سطح استایل خود دست کم نگیرید. عینک آفتابی مد روز، رنگی و شیک می‌تواند لباس‌های اداری کسل کننده شما را زنده کند و تیپ شما را جذاب‌تر کند.

بوت ساق کوتاه

چند لباس ضروری زنانه اداری

شما هر چهار فصل سال را سر کار می‌روید پس نیاز به لباس ضروری زنانه زمستانی هم دارید و یکی از مهم‌ترین این لباس‌ها و اکسسوری‌ها کفش و بوت زمستانی است. بوت بلند انتخاب مناسبی برای محیط کار نیست اما بوت ساق کوتاه را به راحتی می‌توانید با شلوار جین یا شلوار رسمی خود بپوشید و علاوه بر گرم نگه داشتن پاها استایل شیکی هم داشته باشید. توصیه می‌کنیم بوت پاشنه‌دار تهیه کنید تا از مزایای پاشنه آن هم بهره‌مند شوید.

پالتو و بارانی

چند لباس ضروری زنانه اداری

برای گرم ماندن در روزهای زمستانی شما باید پوشش کافی داشته باشید و برای این مساله استفاده از پالتو یا بارانی توصیه می‌شود. البته در ترکیب این لباس‌ها دقت کافی داشته باشید و در نظر بگیرید که قرار نیست تمام روز را با پالتو سر کنید پس اصل روی هم پوشیدن لباس‌ها را رعایت کنید و حتما یک مانتوی مناسب زیر آن بپوشید تا دچار مشکل نشوید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)