جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
  • مهشید
  • ۱ خرداد ۱۳۹۷
  • ۱۸:۰۰
  • 1,784
چند حرکت یوگا برای صورت که از پیری چهره جلوگیری می‌کند

چند حرکت یوگا برای صورت که از پیری چهره جلوگیری می‌کند

قسمت مهمی از علایم پیری در چهره نه فقط از پیری و آسیب‌های پوستی بلکه از تضعیف عضلات صورت ناشی می‌شود. همه ما با افزایش سن حجم مهمی از عضلات خود را از دست می‌دهیم و تنها ورزش است که می‌تواند این تضعیف را جبران کند. حرکت یوگا برای صورت هم نوعی ورزش است که می‌تواند در بازسازی فرم چهره و جوان شدن آن نقش مهمی داشته باشد و شما می‌تواند با انتخاب مناسب یک حرکت یوگا برای صورت آن را به شکل دلخواه خود تغییر دهید. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز چند حرکت یوگا برای صورت که باعث جوان شدن چهره می‌شود به شما اموزش خواهیم داد و شما می‌توانید با انجام دادن این حرکات صورت خود را جوان‌تر کرده و به شکل دلخواه فرم دهید.

حرکت یوگا برای صورت زیبا و جوان

این روزها باورهای زیبایی تصویر خاصی را از یک چهره زیبا و بی‌نقص ارائه کرده است که این تصویر ایده‌آل باعث افزایش آمار جراحی‌های زیبایی در نقاط مختلف جهان به خصوص کشور ما شده است. اگر شما هم جزو افرادی هستید که تصور می‌کنید با چهره ایده‌آل خود فاصله دارید لازم نیست حتما سراغ جراحی‌های و تزریق‌های گران قیمت، دردناک و پر از عارضه بروید. چون این عمل‌های زیبایی نه تنها هزینه و دردسر زیادی دارند بلکه ممکن است به دلخواه شما نتیجه ندهند و باعث پشیمانی شما شوند. در حالی که فواید ورزش صورت  در مطالعات علمی ثابت شده است و شما با انجام چند حرکت یوگا برای صورت می‌توانید آثار پیری را در چهره از بین برده و صورت خود را همان طور که می‌خواهید شکل دهید.

چند حرکت یوگا برای صورت

صاف کردن پیشانی

اگر پیشانی شما دچار چروک‌های سطحی شده است شما می‌توانید با حرکت یوگا برای صورت پیشانی خود را صاف کنید و این خطوط را از بین ببرید. این حرکات تنش را در عضلات پیشانی از بین برده و باعث حذف خط اخم و خطوط موازی روی پیشانی می‌شوند:

  • دستانتان را مشت کنید و بند میانی انگشتان وسط و سبابه را روی وسط پیشانی قرار دهید و به آن فشار وارد کنید.
  • همزمان با وارد کردن فشار، مشت‌های خود را به دو طرف حرکت دهید.
  • در مرحله آخر یک فشار ضعیف‌تر به قسمت گیجگاهی وارد کرده و کار را تمام کنید.
  • این حرکت را ۴ بار دیگر تکرار کنید.

چند حرکت یوگا برای صورت

بالا کشیدن گردن

بسیاری از خانم‌ها پس از مدتی دچار افتادگی پوست در قسمت گردن و زیر چانه می‌شوند که این اتفاق معمولا بر اثر ضعف عضلانی رخ می‌دهد. شما می‌توانید این ضعف را با حرکات زیر جبران کرده و غبغب را از بین برده و گردن صاف‌تری داشته باشید:

  • لب‌ها را غنچه کنید و تا می‌توانید به یک سمت صورت حرکت دهید تا حدی که فشار را روی گونه‌ها حس کنید.
  • سر خود را به همان سمت بچرخانید و با زاویه ۴۵ درجه به سمت بالا بگیرید طوری که فشار را روی گردن احساس کنید.
  • سه ثانیه به همان حال باقی بمانید و سپس مجددا حرکت را تکرار کنید.
  • همه این مراحل را برای طرف دیگر صورت هم انجام دهید.

چند حرکت یوگا برای صورت

کشیدن صورت

خطوط اطراف دهان همیشه اولین نشانه‌های پیری چهره هستند در حالی که با چند حرکت یوگا برای صورت می‌توان این خطوط را از بین برده و حالت کشیدگی در آن به وجود آورده و تنش‌های عضلات صورت را برطرف کرد:

  • دو کف دست خود را روی قسمت‌های گیجگاهی قرار دهید.
  • دستان خود را به سمت بالا و عقب بکشید طوری که صورت شما همراه با کف دستانتان حرکت کند.
  • دهان خود را به شکل O باز کنید و فک خود را باز کنید تا صورت شما به کشیده‌ترین حالت ممکن برسد.
  • این وضعیت را به مدت ۵ ثانیه حفظ کنید و دو بار دیگر این حرکت را انجام دهید.

چند حرکت یوگا برای صورت

کشیدن چشم‌ها

اگر اطراف چشمان شما و ناحیه اطراف دهان و بینی دچار چروک‌های سطحی شده است می‌توانید با این حرکات ساده آن‌ها را از بین برده و چهره جوان‌تری داشته باشید:

  • شانه‌ها را به سمت پایین فشار دهید و یک بازوی خود را بالا بگیرید و همان بازو را روی سر خود بیندازید طوری که نوک انگشت شما به ناحیه گیجگاهی برسد.
  • با نوک انگشت خود به آرامی گیجگاه را بگیرید و به سمت بالا و عقب بکشید. سپس سر خود را به سمت شانه خم کنید.
  • این وضعیت را چند ثانیه حفظ کنید و به آرامی با دهان نفس بکشید.
  • همین کار را با طرف دیگر صورت و با بازوی دیگر خود انجام دهید.

چند حرکت یوگا برای صورت

فرم دادن به گونه‌ها

داشتن گونه‌های برجسته زیبایی چهره را چندین برابر کرده و باعث جوان‌تر شدن آن می‌شود. اگر احساس می‌کنید گونه‌های برجسته‌ای ندارید و صورتتان تخت و بی حالت به نظر می‌رسد نگران نباشید، این حرکات کمک می‌کند که گونه‌های شما فرم بهتری بگیرد و جذابیت چهره شما افزایش یابد:

  • بدون آن که دندان‌هایتان بیرون بیاید لبخند بزنید و با بالا دادن گوشه‌های دهان سعی کنید تا حد ممکن سعی کنید لب‌های خود را بیشتر نشان بدهید. شما با خندیدن با گوشه لب‌ها فشار مناسبی را به عضلات گونه وارد می‌کنید و باعث می‌شوید که این عضلات تقویت و برجسته شوند. اگر این حرکت را درست انجام داده باشید باید کمی سوزش و فشار در گوشه‌های دهان احساس کنید.
  • انگشتان سبابه خود را بالای دو گوشه دهان قرار دهید و محکم فشار دهید. سپس انگشتان را به آرامی به سمت بالا و با فشار زیاد روی گونه‌ها حرکت دهید تا به میانه عضلات گونه برسند.
  • با نوک انگشتان خود گونه‌ها را به سمت بالا و به طرف گوشه چشم‌ها فشار دهید. وقتی به بالای گونه‌ها رسیدید متوقف شوید و با فشار محکم، گونه‌ها را در محل خود نگه دارید.
  • بیست ثانیه این کار را ادامه دهید طوری که فشار را در گونه‌های خود حس کنید. مراقب باشید که انگشتانتان را زیاد از هم باز نکنید و عضلات گونه را گم نکنید.
  • برای فشار بیشتر انگشت وسط خود را نیز با انگشت سبابه همراه کنید و همچنان به لبخند زدن با دهان بسته ادامه دهید.
  • آرام باشید و این حرکت را دو بار دیگر تکرار کنید.

چند حرکت یوگا برای صورت

 

بالا کشیدن ابروها

داشتن ابروهای بالا و کشیده باعث جوانی و زیبایی چهره است اما با افزایش سن به تدریج عضلات بالای ابرو ضعیف شده و ابروها پایین می‌آیند که باعث ایجاد چروک‌هایی در بالای چشم هم می‌شود. اما شما با حرکت یوگا برای صورت می‌توانید ابروهای خود را بدون نیاز به جراحی و تزریق بالا بکشید:

  • لبخند بزنید، نوک سه انگشت هر دست خود را زیر هر یک از ابروها بگذارید تا چشمانتان کاملا باز شود. همزمان با لبخند زدن سعی کنید اخم کنید تا در خلاف جهت انگشتانتان به ابروها نیرو وارد شود. این کار را ادامه داده و نفس عمیق بکشید.
  • حال پلک بالای خود را محکم ببندید و کره چشم را به سمت بالا حرکت دهید.
  • برای بیست ثانیه به این حالت بمانید و همزمان با لبخند زدن به تنفس عمیق ادامه دهید، سپس رها کنید. این حرکت را سه بار تکرار کنید.

بالا دادن گونه‌ها

با افزایش سن گونه‌ها به تدریج به سمت پایین آویزان می‌شوند و باعث ایجاد چروک‌های عمیق در سطح پوست می‌شوند. اما بالا دادن گونه‌ها با چند حرکت یوگا برای صورت از این اتفاق جلوگیری کرده و نه تنها باعث برجسته‌تر شدن لب بالا می‌شود بلکه جوانی و شادابی چهره را به آن باز می‌گرداند:

  • لبخند بزنید و دهانتان را به شکل یک O بزرگ و کشیده باز کنید.
  • لب بالا را روی دندان‌های بالایی خود بکشید و همزمان لبخند بزنید تا گونه‌ها به سمت بالا کشیده شوند. انگشت سبابه خود را به آرامی زیر چشم و بالای گونه‌ها فشار دهید و گونه‌ها را رها کنید تا به فرم طبیعی خود برگردند.
  • دوباره با گوشه لب‌ها لبخند بزنید تا گونه‌ها برجسته شوند. سعی کنید گونه‌ها را همزمان با لبخند زدن به سمت چشمان خود حرکت دهید. این حرکت را ده بار تکرار کنید.
  • انگشت سبابه خود را در فاصله دو سانتی‌متری صورت بگیرید و سعی کنید گونه‌ها را با لبخند زدن به انگشت خود برسانید. بیست ثانیه به همین حالت باقی بمانید سپس عضلات را شل کنید.
  • این حرکت را سه بار تکرار کنید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت پوست مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)

دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

پاک کننده صورت طبیعی
۱۰ پاک کننده صورت که می‌توانید خودتان درست کنید
36
موی نازک
اگر موی نازک دارید این ۹ اشتباه آرایش مو را انجام ندهید
176
ضرورت و اهمیت استفاده از کرم مرطوب کننده برای تمام انواع پوست
نقش کلیدی مرطوب کننده ها در روتین مراقبت پوستی
1,232
روغن نارگیل
آیا روغن نارگیل برای پوست و بیماری‌های پوستی مفید است؟
1,735
روغن میوه نسترن
روغن میوه نسترن (رزهیپ) چه فوایدی دارد، روشهای استفاده از آن چیست؟
6,448
سبک جدید کانتور
با سبک جدید کانتور کردن در سال ۲۰۱۹ آشنا شوید
3,703

مقالات سلامت

غذاهای تحریک کننده سردرد
غذاهای تحریک کننده سردرد که باید از آنها پرهیز کنید
23
مضرات دمپایی لا انگشتی
دمپایی لا انگشتی (دمپایی ابری) را به این ۱۱ دلیل هرگز نپوشید
69
کولونوسکوپی
کولونوسکوپی ؛ دلایل، نحوه انجام، آمادگی پیشرفته و روشهای جایگزین
55
رفع جوش چرکی
رفع جوش چرکی با ۴ درمان طبیعی و سریع و روشهای موثر دیگر
75
آمیلوئیدوز
آمیلوئیدوز بر چند نوع است، روشهای تشخیص و درمان آن چگونه است؟
62
داروی رمدسیویر درمانی قدرتمند برای غلبه بر بیماری کرونا
136

مقالات آشپزی

خوراک برنج و مرغ در فر
خوراک برنج و مرغ در فر با ادویه ایتالیایی و طعم عالی
64
سیب زمینی برشته در فر
سیب زمینی برشته در فر با حداقل روغن و سرشار از ادویه
171
طرز تهیه نان خامه ای
طرز تهیه نان خامه ای به صورت حرفه‌ای و با ارائه همه نکات لازم
204
پنیر موزارلا
طرز تهیه پنیر موزارلا تازه و خانگی برای انواع غذاها با همه نکات لازم
289
خواص و طرز تهیه آب استخوان
خواص آب استخوان یا آب قلم و طرز تهیه آن در خانه به بهترین روش
445
نان سفید خانگی
نان سفید خانگی به روشی آسان برای تهیه انواع ساندویچ و اسنک
346

مقالات تغذیه

شیوه نگهداری غذای تازه
۱۲ غذای تازه که هرگز نباید با هم نگهداری شوند
30
سلامت ریه
سلامت ریه را با این ۲۰ خوراکی تضمین کنید
38
کلسیم پیروات
کلسیم پیروات چه فوایدی دارد و چگونه مصرف می‌شود؟
42
خواص ریحان
ریحان گیاهی شگفت انگیز با خواصی بی نظیر طبق بررسی های علمی
64
خواص جوانه
خواص جوانه حبوبات و غلات و طرز تهیه آنها در خانه به چندین روش متنوع
80
مکمل ملاتونین
مکمل ملاتونین چه فوایدی دارد، دوز توصیه شده و عوارض آن چیست؟  
150