پرنس هری فرزند کوچک‌تر پرنس چارلز ولیعهد انگلستان است که چند ماه پیش با مگان مارکل بازیگر آمریکایی سریال‌های تلویزیونی ازدواج کرد و بیش از همیشه مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. استایل پرنس هری مثل بیشتر مردان بریتانیایی و البته مثل همه اعضای خاندان سلطنتی انگلستان سطح بالا و جذاب است و با وجود این که چهره چندان زیبایی ندارد اما همیشه شیک پوش و مرتب به نظر می‌رسد. اما راز این شیک پوشی در چیست؟ پرنس هری لباس‌های خود را چطور انتخاب می‌کند و چگونه آن‌ها را با هم هماهنگ می‌کند؟ در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز به استایل پرنس هری خواهیم پرداخت و رازهای شیک پوشی او را برملا خواهیم کرد و به شما خواهیم گفت که چطور می‌توانید مانند پرنس هری شیک پوش شوید.

تضاد رنگی کم در استایل پرنس هری

همان طور که می‌دانید پرنس هری مثل بسیاری دیگر از مردان اروپایی به طور طبیعی موقرمز است و موقرمزها محدودیت زیادی در انتخاب رنگ‌های لباس خود دارند. اما او این محدودیت‌ها را به خوبی درک کرده و از مناسب‌ترین ترکیب‌های رنگی در لباس‌های خود بهره می‌برد. پرنس هری پوست روشن و موی روشن دارد و در دسته مردانی قرار می‌گیرد که تضاد رنگی پوست و موی آن‌ها کم است. اگر مقالات قبلی مجله قرمز را در مورد تناسب رنگ پوست و مو و لباس مردانه مطالعه کرده باشید می‌دانید که افراد با تضاد رنگی کم باید لباس‌هایی با تضاد رنگی کم بپوشند به همین دلیل هم او بیشتر با پیراهن سفید و کت در رنگ‌‌هایی مثل آبی، سرمه‌ای، خاکستری، توسی کمرنگ و … دیده می‌شود و کمتر می‌توانید او را با کت و شلوار مشکی و پیراهن سفید ببینید.

چطور مثل پرنس هری لباس بپوشید

ریش پرنس هری

پرنس هری تقریبا از زمانی که تصمیم به ازدواج گرفت نسبت به ریش گذاشتن هم اقدام کرد و همین تغییر کوچک باعث شد که تناسب چهره و جذابیت او بسیار بیشتر شود. او ریش‌هایش را در حد متعادلی (حدود ۴ میلی‌متر) نگه می‌دارد و آن‌ها را زیاد بلند نمی‌کند. این مدل از ریش تنها به یک بار اصلاح در هفته نیاز دارد و رعایت نظافت و نگهداری آن بسیار ساده است. با ریش گذاشتن، صورت بچگانه و بدون فرم پرنس هری تغییری اساسی کرد و حالتی مردانه و خطوطی مشخص به خود گرفت که به جذابیت چهره او افزود. البته واضح است که ریش گذاشتن به این شکل ممکن است برای همه مناسب نباشد اما برای هری به خوبی جواب داده است.

چطور مثل پرنس هری لباس بپوشید

مدل موی کوتاه ژولیده اما جذاب

موهای پرنس هری کوتاه و حالت دار هستند اما او آن‌ها را به شکل ژولیده و نامرتب طوری آرایش می‌کند که هم حجیم‌تر و پرپشت‌تر به نظر برسند و هم به این شکل اعتماد به نفس خود را به اطرافیانش نشان می‌دهد. اما چطور موهای ژولیده هری باعث به هم خوردن تیپش نمی‌شود؟ راز موفقیت او در انتخاب لباس‌ها است، وقتی لباس‌های شما مرتب و شیک و کلاسیک باشند لازم نیست حتما موهای اتو کشیده و مرتبی داشته باشید. در این شرایط داشتن موهای نسبتا نامرتب و به همریخته از ارزش‌های شما کم نمی‌کند و مهم‌تر از همه این که قسمت‌های تاس شده پشت سر را هم به خوبی می‌پوشاند.

چطور مثل پرنس هری لباس بپوشید

ایجاد تعادل بین مد روز بودن و سبک محافظه کارانه

کت و شلوارهای پرنس هری توسط برن Gieves & Hawkes تولید می‌شود، یک خیاطی بسیار قدیمی که لباس‌های چندین نسل از مردان خاندان سلطنتی انگلستان را تامین می‌کند. اما مثل هر عضو جوان دیگری از خاندان سلطنتی او به استایل مدرن هم علاقه دارد و یکی از مدل‌های کت محبوب او، کت سرمه‌ای دو دکمه‌ای است که بسیاری از مواقع به تن می‌کند. او گاهی حای سراغ طیف‌های روشن‌تر سرمه‌ای هم می‌رود مثل کت و شلوار آبی رنگی که در روز اعلام نامزدی خود با مگان مارکل به تن کرده بود. فیت کت‌های پرنس هری نسبتا تنگ است اما نه خیلی تنگ، چون همه کت‌های او سفارشی دوخته می‌شوند و کاملا اندازه تن او هستند.

چطور مثل پرنس هری لباس بپوشید

پوشیدن پیراهن مردانه رسمی با لباس‌های غیررسمی

به جز موقعیت‌های کاملا رسمی که به کت و شلوار و کراوات نیاز است، هری از پیراهن مردانه رسمی به روشی متفاوت استفاده می‌کند. او دکمه بالایی پیراهن خود را باز می‌گذارد و آستین‌های آن را تا می‌کند و همراه با این پیراهن از شلوارهای پارچه‌ای یا حتی جین به همراه کمربند غیر رسمی نیز استفاده می‌کند. او با این کار پیراهن مردانه را به عنوان تیشرت مورد استفاده قرار می‌دهد و گاهی روی آن از یک کت اسپورت نیز استفاده می‌کند تا کمی به رسمی بودن استایل خود اضافه کند.

چطور مثل پرنس هری لباس بپوشید

 

پوتین‌های شیک پرنس هری

پوتین‌ مدل صحرایی نوعی بوت بنددار از جنس جیر است که یک نوع کفش رسمی مردانه به شمار می‌رود اما پرنس هری آن‌ها را با هر لباسی می‌پوشد و از این نظر هیچ محدودیتی برای خود قائل نیست. شاید فکر کنید پوتین مخصوص زمستان و هوای بارانی است که در انگلستان بسیار رایج است اما بوت‌های جیر مدل صحرایی را در تابستان و هوای گرم هم می‌توان استفاده کرد و علت نامگذاری این بوت‌ها هم دقیقا همین ویژگی است. پرنس  هری این بوت‌ها را در رنگ‌های مختلف مثل سرمه‌ای، خاکستری و بژ مورد استفاده قرار می‌دهد و هر بار رنگ آن‌ها را با رنگ کمربند خود هماهنگ می‌کند.

مثل پرنس هری لباس بپوشید

استفاده از اکسسوری‌ها و جواهرات مردانه

هری علاقه خاصی به استفاده از دستبندهای مردانه دارد و از گذشته به کرات از آن‌ها استفاده می‌کرده است. این دستبندها در واقع نشانه و نماد استایل شخصی او هستند و او حتی گاهی با هفت عدد از این دستبندها روی مچ دست خود مشاهده شده است. داشتن نشانه و نمادی خاص که استایل را شخصی کند از اصول شیک پوشی است و هر کسی که می‌خواهد شیک پوش به نظر برسد بهتر است یک اکسسوری و جواهر خاص را برای این منظور به کار ببرد. دستبندهای فلزی، منجوقی و هر نوع دیگری از اکسسوری و جواهرات که با استایل شما هماهنگ باشد می‌تواند نقش این نشانه را برای شما ایفا کند.

چطور مثل پرنس هری لباس بپوشید

ساعت مچی اسپورت اما شیک

همه به ساعت مچی باکیفیت نیاز دارند و در واقع استفاده از چنین ساعتی به همه اعلام می‌کند که شما فردی دقیق، زمان شناس و شیک پوش هستید که به ظاهر خود اهمیت می‌دهد و مرد عمل است. پرنس هری هم مثل بسیاری دیگر از سلبریتی‌ها از ساعت رولکس استفاده می‌کند. مدلی که او معمولا به دست دارد مدل Rolex Explorer II ref. 216570 است که یک مدل اسپورت از ساعت‌های رولکس است. البته برای شیک پوش شدن به سبک هری لازم نیست حتما شما هم ساعت رولکس داشته باشید چون مدل‌های مشابه این ساعت هم کارایی مناسبی دارند و هم به اندازه کافی شیک و زیبا هستند.

چطور مثل پرنس هری لباس بپوشید

جذابیت پرنس هری با عینک آفتابی کلاسیک

هری از عینک آفتابی برند پرسول استفاده می‌کند که یک برند لاکچری ایتالیایی است و از قدیمی‌ترین کمپانی‌های تولید کننده عینک آفتابی در جهان به شمار می‌روند. این برند نخستین بار توسط استیو مک کوئین ستاره دهه ۷۰ سینما معروف شد (ستاره‌ای که آنقدر محبوب و شیک پوش بود که حتی یک شاهزاده هم می‌خواهد مانند او باشد). عینک‌های این برند کاملا کلاسیک و سطح بالا هستند اما نشانه‌های ظریفی از طغیان جوانی را هم می‌توان در آن‌ها مشاهده کرد. البته واضح است که این عینک‌ها قیمت بالایی دارند و هر کسی نمی‌تواند قیمت آن را بپردازد.

چطور مثل پرنس هری لباس بپوشید

شناخت زمان مناسب برای تغییر

اگر از دنبال کنندگان خاندان سلطنتی باشید حتما متوجه شده‌اید که استایل هری در سال‌های گذشته تغییر کرده است. پیش از این او از لباس‌هایی با رنگ‌های روشن مثل پولوشرت‌های رنگی و پیراهن‌های پشم برای موقعیت‌های روزمره استفاده می‌کرد اما از زمان آشنایی با مگان مارکل او مهارت بیشتری در شیک پوشی به دست آورد و در روی هم پوشیدن لباس‌ها بسیار ماهر شد. این روزها او همیشه با یک پیراهن مردانه که زیر ژاکت‌های بافتنی کشمیر پوشیده شده و با یک کت اسپورت همراه شده است مشاهده می‌شود. او گاهی هم از شالگردن استفاده می‌کند اما همه رنگ‌های به کار رفته در لباس‌های او رنگ‌های نزدیک به خنثی هستند و هیچ تضاد چشمگیری در آن‌ها مشاهده نمی‌شود. ممکن است او این خوش سلیقگی را از مگان مارکل آموخته باشد اما چیزی که واضح است این است که هری زمان مناسبی را برای تغییر استایل خود انتخاب کرده است.

چطور مثل پرنس هری لباس بپوشید

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک آقایان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Men Real Style (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)