حتما دیده‌اید که دوست و همکار شما ترکیب رنگی خاصی را برای لباس‌هایش به کار می‌برد که به او می‌آید در حالی که همین ترکیب با ظاهر شما سازگاری ندارد. علت این عدم هماهنگی در تفاوت رنگ پوست و مو در افراد مختلف است که باعث این هماهنگی یا عدم هماهنگی می‌شود. رنگ پوست، رنگ مو و رنگ چشم عناصر بسیار مهمی است که مشخص می‌کنند لباسی به شما می‌آید یا خیر اما در این میان تضاد بین رنگ پوست و مو در آقایان یک عنصر تعیین کننده در پوشاک مردانه است بنابراین زمانی که مفهوم رنگ در استایل مردانه و تضاد رنگی را فرا می‌گیرید لازم است درک درستی از تضاد رنگی میان پوست و موی خود نیز داشته باشید تا انتخاب صحیحی انجام دهید. در این مقاله خواهید خواند که رنگ پوست و مو و تضاد آن چه نقشی در استایل مردانه دارد؟ در ادامه با ترفندهایی آشنا خواهید شد که استایل شما را گرانقیمت‌تر نشان خواهد داد.

تضاد بالا میان رنگ پوست و مو

رنگ پوست و مو در استایل مردانه

اگر پوست روشن و موی تیره داشته باشید (و یا پوست تیره با موی روشن یا سفید که کمتر اتفاق می‌افتد) که تضاد ظاهری قابل توجهی با هم دارند در این دسته قرار می‌گیرید و لازم است که این تضاد را در پوشش خود هم رعایت کنید تا هماهنگی زیبایی در استایل شما پدید آید. به طور مثال یک دست کت و شلوار تیره سرمه‌ای یا مشکی و یک پیراهن سفید و یا کت و شلوار ذغالی به همراه پیراهن آبی روشن می‌تواند این تضاد را در لباس‌های شما هم پیاده کند و با ظاهر طبیعی خود بیشتر هماهنگ شوید بنابراین بهتر است سراغ ترکیب‌های رنگی نزدیک به هم نروید تا بیش از حد رنگ پریده به نظر نرسید. اگر به دنبال یک رنگ مناسب برای کراوات خود هم هستید بهتر است سراغ رنگی بروید که کاملا در کنار رنگ پیراهن شما مشخص به نظر برسد مثل قرمز یا رنگ تند دیگری که مورد علاقه شماست.

تضاد کم میان رنگ پوست و مو

رنگ پوست و مو در استایل مردانه

آقایانی که پوست روشن و موهای روشن دارند مثلا رنگ موهایشان به طور طبیعی بور است که با پوست روشن آن‌ها تضاد کمی دارد در این دسته قرار می‌گیرند. آقایان موقرمز و آقایانی که دچار تاسی و کم مویی هستند هم جزو افرادی هستند که تضاد کمی میان رنگ پوست و موی آن‌ها وجود دارد. این افراد بر خلاف دسته اول می‌توانند از طیف‌های رنگی نزدیک به هم و حتی استایل تکرنگ هم بهره بگیرند و بهتر است از تضادهای شدید رنگی در استایل خود پرهیز کنند چون با ظاهر روشن و کم تضاد آن‌ها هماهنگی خوبی نخواهد داشت. به طور مثال یک پیراهن آبی تیره به همراه یک دست کت و شلوار تیره و یا پیراهن روشن با کت و شلوار خاکستری روشن بهترین انتخاب برای این افراد است. برای کراوات هم بهتر است از رنگی استفاده نکنید که توجه را از صورت شما به لباس‌های شما معطوف کند و کراواتی مناسب شما است که رنگ آن نزدیک به رنگ پیراهن شما باشد مثلا رنگ زرد با پیراهن سفید و یا آبی روشن با پیراهن آبی.

تضاد متوسط میان رنگ پوست و مو

رنگ پوست و مو در استایل مردانه

برخی از آقایان به هیچ یک از دو دسته بالا تعلق ندارند یعنی تضاد متوسطی بین رنگ پوست و موی آن‌ها وجود دارد مثلا موی مشکی یا قهوه‌ای و پوست سبزه دارند که بیشتر آقایان ایرانی هم در این دسته قرار می‌گیرند. همچنین اگر پوست روشن با موهای سفید و جوگندمی دارید جزو این دسته محسوب می‌شوید. از آن‌جایی که افراد این دسته تنوع طیفی بالایی دارند و تضاد میان رنگ پوست و مو در آن‌ها دقیقا شبیه به هم نیست مشخص کردن یک راهنمای کامل و جامع برای این افراد ساده نیست. مردان این دسته ممکن است به دو گروه اول که در بالا اشاره شد نزدیک باشند که در این صورت باید دستورالعمل‌های مربوط به آن‌ها را نیز مد نظر قرار دهند اما نکته مثبت این دسته این است که آن‌ها به راحتی می‌توانند تضاد رنگی کم یا زیاد و یا متوسط را در پوشاک خود به کار ببرند اما ترجیحا توصیه می‌شود به حدود نهایی این تضاد نزدیک نشوید و حالت‌های مختلف را تست کنید تا ببینید دقیقا کدام ترکیب و نوع تضاد برای شما مناسب‌تر است.

با این ترفندها لباس‌های گران‌تری بپوشید

لباس‌ها را اندازه کنید: مهم‌ترین مشخصه افراد ثروتمند این است که لباس‌هایشان کاملا اندازه است چون آن را به خیاط سفارش داده‌اند. برای این که لباس‌های شما گران به نظر برسد لزوما نباید لباس‌های سفارشی بپوشید بلکه می‌توانید نزدیک‌ترین سایز به خود را تهیه کنید و آن را به خیاط بدهید تا تغییرات لازم را در مورد آن اعمال کرده و اندازه شما کند. این مورد در مورد کت و شلوار رسمی اهمیت بسیار بیشتری دارد و شما به همین سادگی می‌توانید یک کت و شلوار با قیمت معمولی را به کت و شلواری گران قیمت و سطح بالا تبدیل کنید.

با درخشش و افت پارچه آشنا شوید: وقتی پارچه‌ای را در دست می‌گیرید بسته به جنس و وزن آن مقداری آویزان می‌شود که به آن مقدار افت پارچه گفته می‌شود. یک پارچه گران و باکیفیت انعطاف پذیری بیشتری دارد در حالی که پارچه‌های ارزان خشن‌تر و سفت‌تر هستند و راحت چروک می‌شوند بنابراین با شناخت این فاکتور می‌توانید لباس مناسب با ظاهری گران‌تر تهیه کنید. فاکتور بعدی درخشندگی پارچه است که به میزان نوری که از آن منعکس می‌شود بستگی دارد. پارچه‌های گران‌تر انعکاس و درخشش کمتری دارند (البته استثناهایی هم وجود دارد مثل اطلس و ابریشم) در مقابل پارچه‌های ارزان به دلیل داشتن پلی استر بالا درخشان‌تر هستند و گاهی اگر لباسی درست اتو نشود ممکن است براق و ارزان به نظر برسد. بنابراین هنگام خرید لباس سراغ لباس‌هایی بروید که پارچه مات‌تر و به ظاهر گران‌تری دارند.

مارک روی لباس را بکنید: نام برخی از برندها پرستیژ بالایی دارد اما شما نباید به یک بیلبورد تبلیغاتی متحرک تبدیل شوید. وجود لوگوهای بزرگ روی لباس‌ها به خصوص کت و شلوار آن‌ها را ارزان‌تر نشان می دهد. البته اندازه لوگو و نوع آن نیز در این مورد تعیین کننده است مثلا تفاوت زیادی بین لوگوی سوسمار روی پولوشرت لاکوست و یک نام درشت روی یک تیشرت ارزان قیمت وجود دارد.

به یراق آلات لباس‌ها توجه کنید: شاید به این مورد کمتر توجه کرده باشید اما وقتی نام برند و لوگوی مهمی روی دسته فلزی زیپ لباس درج شده باشد معنای آن این است که این لباس گران قیمت، اصل و تایید شده است. این مورد در دکمه‌های لباس هم رعایت می‌شود و عبارت M.O.P به معنای این است که دکمه شما از جنس پلاستیک نیست و کیفیت بالایی دارد. مورد بعدی استفاده از دکمه سردست باکیفیت است، شاید این موارد به نظر کم اهمیت برسند اما تفاوتی اساسی در لباس‌ها ایجاد می‌کنند و باعث می‌شوند استایل شما شیک، گران و سطح بالا به نظر برسد.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک آقایان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Men Real Style (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)