همیشه گفته می‌شود که رنگ لباس باید با ویژگی‌های ظاهری فرد هماهنگ شود مثلا رنگ پوست، رنگ مو و رنگ چشم در کنار استایل شخصی و ذوق و سلیقه تعیین کننده رنگ لباس شما هستند. شاید پیدا کردن رنگ لباس مناسب برای مومشکی‌ها یا بلوندها به دشواری پیدا کردن رنگ مناسب برای موقرمزها نباشد. افراد موقرمز به دلیل داشتن رنگ‌دانه‌های تند در پوست و مو با محدودیت‌های بیشتری در انتخاب رنگ لباس مواجه هستند و ممکن است هر رنگی برایشان مناسب نباشد. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز خواهید خواند که رنگ مناسب برای موقرمزها جهت استفاده در لباس‌ها چه رنگ‌های است.

هرچند رنگ قرمز جزو مهم‌ترین ترندهای رنگی سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به شمار می‌رود و گفته می‌شود که این رنگ به همه می‌آید اما شاید بتوان موقرمزها را به عنوان یک اقلیت استثنا در این مورد در نظر گرفت. موقرمزها محدودیت زیادی ر انتخاب رنگ لباس‌های خود حس می‌کنند اما خوشبختانه قوانین قدیمی و خسته کننده در این مورد منسوخ شده‌اند و نیاز به بازبینی دارند. اگر نگاهی به استایل خیابانی چهره‌های موقرمز دنیای مد بیندازید خواهید دید که آن‌ها با انتخاب بهترین رنگ‌ها توانسته‌اند به شیکپوشی خود اضافه کنند. البته نمی‌توان انکار کرد که هر رنگی به موقرمزها نمی‌آید و این افراد باید رنگ مناسب برای موقرمزها را بشناسند، رنگ‌هایی که باعث زیباتر دیده شدن رنگ پوست و موی این افراد می‌شوند و بیشترین هماهنگی را با ظاهر آن‌ها دارند، این رنگ‌ها کدامند؟

رنگ مشکی یک رنگ جهانی

رنگ مناسب برای موقرمزها چیست؟

واضح است که رنگ مشکی اولین و بهترین انتخاب است که به همه می‌آید و در کمد لباس همه پیدا می‌شود. اگرچه رنگ قرمز ممکن است روی پوست افراد بلوند خیلی تیره به نظر برسد یا افراد صاحب موی مشکی را شبیه ستاره‌های راک و گات کند. اما کسانی که موی قرمز دارند به راحتی می‌توانند از مشکی به عنوان رنگ اصلی لباس‌های خود استفاده کنند. در این شرایط رنگ مشکی بهترین جلوه را خواهد داشت و خسته کننده به نظر نخواهد رسید و نیازی نیست برای تنوع از اکسسوری‌های رنگی استفاده کنید چون موهای قرمز شما در کنار پوست روشن کار اکسسوری را انجام خواهند داد. البته به جای اکسسوری رنگی می‌توانید از اکسسوری‌ها یا لباس‌هایی با رنگ‌های خنثی و ملایم مثل کرم یا طیف‌های گرم دیگر هم استفاده کنید تا مشکی کمی سردتر به نظر برسد.

رنگ سبز یک رنگ مناسب برای موقرمزها

رنگ مناسب برای موقرمزها چیست؟

اگر در چرخ رنگ نقطه مقابل رنگ قرمز را پیدا کنید به رنگ سبز خواهید رسید چون سبز رنگ مکمل قرمز است و این مکمل بودن باعث می‌شود سبز یکی از بهترین انتخاب‌ها برای رنگ لباس افراد موقرمز باشد. در مورد طیف رنگ سبز هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما می‌توانید از انواع سبز مثل سبز چمنی یا سبز زمردی یا حتی سبز ارتشی و سبز لجنی هم استفاده کنید. این سبز لازم نیست همه لباس‌های شما را شامل شود، شما می‌توانید از هر رنگ دلخواهی برای لباس‌های خود استفاده کنید و قسمتی را که در تماس مستقیم با موها قرار دارد مثل شال یا بلوز را در رنگ سبز انتخاب کنید تا به این شکل موها در زیباترین رنگ ممکن به نظر برسند و استایل شما نیز تکراری و یکنواخت به نظر نرسد.

آبی تیره یک رنگ سرد زیبا

رنگ مناسب برای موقرمزها چیست؟

یکی از آسانترین انتخاب‌ها برای افراد موقرمز انتخاب لباس به رنگ آبی تیره است. این رنگ را تقریبا می‌توان در دسته رنگ‌های خنثی قرار داد که می‌توان آن را در لباس‌های جین بیش از هر لباس دیگری مشاهده کرد. شلوار جین یا کت جین آبی تیره هم لباسی است که در کمد هر کسی پیدا می‌شود. طیف آبی به دلیل خاصیت تضادی که با ته رنگ نارنجی در موهای قرمز دارد گزینه بسیار مناسبی است. بنابراین اگر رنگ مشکی رنگ مورد علاقه شما نیست و یا در موقعیتی نیستید که بتوانید سبز بپوشید رنگ آبی تیره یا همان سرمه‌ای بهترین گزینه برای شما است که باعث می‌شود موهای قرمز شما خوشرنگ و درخشان به نظر برسد و نگران نامتعادل شدن رنگ‌های استایل خود نیز نخواهید بود. این لباس را می‌توانید با طیف‌های دیگر رنگ آبی مثل آبی آسمانی یا آبی نفتی هم کامل کنید.

رنگ سفید و دیگر رنگ‌های خنثی

رنگ مناسب برای موقرمزها چیست؟

بلوندها نمی‌توانند از رنگ سفید خالص استفاده کنند چون رنگ پریده به نظر می‌رسند مومشکی‌ها نیز در صورت پوشیدن رنگ سفید مانند ارواح در فیلم‌های ترسناک دیده خواهند شد اما موقرمزها هرچقدر هم که رنگ پوست روشنی داشته باشند این محدودیت را ندارند چون رنگ قرمز موهای آن‌ها تعادل لازم را در استایل برقرار می‌کند. رنگ‌های روشن و خنثی دیگر مثل توسی روشن، کرم، شیری و آبی آسمانی و طیف‌های روشن دیگر هم این شرایط را دارند اما اگر تصمیم گرفتید که این رنگ‌ها را در لباس‌های خود به کار ببرید بهتر است از یک لباس با رنگ دیگر هم به عنوان کامل کننده استایل خود استفاده کنید تا تعادل تیرگی و روشنی کافی برقرار شود مثل یک اکسسوری مشکی یا با طیف مشابه و تیره‌تر.

رنگ زرد یک رنگ مناسب برای موقرمزها

رنگ مناسب برای موقرمزها چیست؟

اگر فیلم لالالند را دیده باشید حتما لباس شاخص او که یک پیراهن ساده زیبای زرد رنگ است توجه شما را جلب کرده است. اما استون یکی از موقرمزهای معروف هالیوود است که در این لباس زرد رنگ بسیار زیبا به نظر می‌رسید. در نتیجه رنگ زرد یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افراد موقرمز است. موقرمزها معمولا پوستی با ته رنگ قرمز و زرد دارند در نتیجه رنگ زرد با پوست آن‌ها هماهنگی خوبی خواهد داشت. از طرف دیگر موی قرمز طیف نارنجی دارد و با رنگ زرد در یک خانواده قرار می‌گیرد و این هارمونی باعث زیبایی ترکیب لباس و رنگ مو خواهد شد و تنالیته زرد داخل موهای شما را درخشان‌تر نشان خواهد داد. همه طیف‌های زرد از لیمویی گرفته تا زرد قناری این هماهنگی را دارند. پس اگر موهای قرمز دارید و به دنبال یک لباس مجلسی زیبا و هماهنگ برای خودتان هستید سراغ رنگ زرد بروید و با یک رژ لب قرمز استایل خود را کامل کنید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز اصول شیک پوشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)