آیا پوشاندن کک و مک صورت ضروری است؟ دنیای آرایش و زیبایی به سمتی می‌رود که در آن هر چیزی در شکل طبیعی و اصلی خود زیباتر تلقی می‌شود و دوران کرم پودرهای پوشاننده و پوست‌های بی‌نقص با ظاهر مات و پلاستیکی به سر آمده است. پس می‌توان گفت که پوشاندن کک و مک ها دیگر ضرورتی ندارند چون این پدیده، یک عارضه پوستی مثل جوش و لک نیست که نیاز به مخفی کردن داشته باشد بلکه می‌تواند نشانه‌ای از زیبایی طبیعی و چهره خاص و متفاوت شما باشد. اما چطور می‌توان بدون پوشاندن کک و مک آرایش کرد؟ آیا برای این کار باید کرم پودر را کنار بگذارید؟ در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز به شما خواهیم گفت که چطور آرایش خود را انجام دهید تا هم پوست شفاف و درخشانی داشته باشید و هم نیازی به پوشاندن کک و مک ها نداشته باشید.

آیا پوشاندن کک و مک ها ضروری است؟

اگر عروسی سلطنتی مگان و هری را دنبال کرده باشید حتما آرایش ساده عروس شما را هم شگفت زده کرده است. پوست مگان مارکل تیره است و کک و مکهای زیادی دارد اما او در این مراسم طوری آرایش خود را انجام داده بود که پوستش صاف و طبیعی و درخشان به نظر برسد بدون آن که به پوشاندن کک و مک نیازی داشته باشد. با این کار آرایش او در حداقل ممکن به نظر می‌رسید و حت از نمای نزدیک هم طبیعی و زیبا دیده می‌شد. همین مثال نشان می‌دهد که شما نیازی به پوشاندن کک و مک خود ندارید چون این کک و مک‌ها عیب و ایراد تلقی نمی‌شوند و می‌توانند نشانه سلامت و زیبایی چهره شما باشند. پس بهتر است به کک و مک‌ها به عنوان نشانه خاص چهره خود (مثل خال و … ) نگاه کنید و از این به بعد برای پوشاندن کک و مک های خود تلاش نکنید. اما این کار به معنای کنار گذاشتن آرایش نیست. بلکه شما می‌توانید مثل مگان مارکل آرایشی کامل و ملایم داشته باشید و حتی از کرم پودر هم استفاده کنید بدون آن که کک و مک‌های خود را زیر آن مخفی کنید. ما در این مقاله روش این کار را در چهار گام ساده به شما آموزش خواهیم داد.

پوشاندن کک و مک

با یک پرایمر کار خود را آغاز کنید

اولین قدم برای انجام هر نوع آرایشی، آماده سازی پوست است. آرایش شما چه کامل باشد و چه مختصر، زمانی زیباتر به نظر خواهد رسید که پوست شما در بهترین شرایط ممکن باشد. به همین دلیل لازم است که قبل از شروع آرایش در چند مرحله پوست خود را آماده کنید. این مراحل می‌تواند شامل لایه برداری، مرطوب کردن و پرایمر زدن باشد. لایه برداری با برداشتن سلول‌های مرده و شاخی شده پوست سطحی یکدست به وجود می‌آورد و باعث می‌شود که آرایش شما زیباتر و طبیعی‌تر به نظر برسد. در گام بعدی برای مرطوب کردن پوست می‌توانید از سرم‌های مرطوب کننده، ماسک مرطوب کننده و یا کرم مرطوب کننده (و یا ترکیبی از این موارد) استفاده کنید اما بهتر است مرطوب کننده شما طوری باشد که به سرعت جذب شود چون باقی ماندن آن روی پوست حالتی چرب و براق به آن می‌دهد و ماندگاری آرایش شما را کاهش می‌دهد. این مورد به خصوص برای خانم‌هایی که پوست چرب دارند ضروری است.

پوشاندن کک و مک

در گام آخر برای آماده سازی پوست نوبت به استفاده از پرایمر می‌رسد. پرایمر مزایای زیادی دارد، این ماده روزنه‌های پوستی را پر می‌کند و پوست را یکدست کرده و زمینه مناسبی برای استفاده از کرم پودر فراهم می‌کند. اما برای خانم‌هایی که به آکنه دچار هستند استفاده از پرایمر توصیه نمی‌شود چون این ماده با بستن روزنه‌های پوستی ممکن است به بدتر شدن آکنه و یا ایجاد جوش‌های جدید منجر شود. اما خانم‌هایی که پوست خشک دارند بهتر است استفاده از پرایمر را جدی بگیرند چون این ماده مانع از پوسته پوسته شدن آرایش شده و ماندگاری آن را افزایش می‌دهد.

از فونداسیون با پوشش کامل استفاده نکنید

پس از آماده سازی پوست نوبت به استفاده از کرم پودر می‌رسد. اگر قصد پوشاندن کک و مک های خود را ندارید و می‌خواهید آرایش شما کاملا طبیعی به نظر برسد باید از کرم پودرهایی استفاده کنید که پوشش کاملی ندارند. کرم پودرهایی که پوشش کامل دارند اگرچه همه عیوب پوستی را پوشش می‌دهند اما جایی برای کک و مک‌ها هم باقی نمی‌گذارند و ظاهر آرایش شما را مصنوعی جلوه می‌دهند. به همین دلیل بهتر است از کرم‌پودرها و فونداسیون‌های سبک با بافت مایع استفاده کنید تا پوشش کاملی نداشته باشند و کک و مک‌های شما را نشان دهند، نگران مشخص بودن جوش و لک پوستی خود نباشید چون در مرحله بعدی به آن‌ها رسیدگی خواهیم کرد. همچنین می‌توانید به جای فونداسیون از کرم‌های مرطوب کننده و ضدآفتاب رنگی که همرنگ پوست شما باشد استفاده کنید. کرم‌های چندکاره ب‌ب و سی سی هم گزینه مناسبی برای این کار هستند و علاوه بر یکدست کردن پوست می‌توانند به مرطوب ماندن و حفاظت از آن درمقابل آفتاب کمک کنند، موردی که در پوست‌های دارای کک و مک بسیار مهم و کلیدی است. البته اگر کرم پودر شما کمی پوشانندگی دارد نگران نباشید کافی است روی قسمت‌های دچار کک و مک از مقدار کمتری کرم پودر استفاده کنید تا از پوشاندن کک و مک ها جلوگیری شود.

پوشاندن کک و مک

با یک کانسیلر لک‌های پوستی را بدون پوشاندن کک و مک محو کنید

اگر از کرم پودر با پوشانندگی کم و یا مرطوب کننده و ضدآفتاب رنگی استفاده کرده باشید عیوب پوستی شما همچنان مشخص هستند و به راحتی می‌توان تیرگی زیر چشم، جوش‌ها، جای جوش‌ها و لک‌های پوستی احتمالی را که در صورت شما وجود دارند مشاهده کرد. واضح است که هدف شما از این نوع آرایش نشان دادن کک و مک‌ها است و هیچ کسی به نشان دادن جوش‌ها و لک‌های پوستی خود علاقه ندارد و تیره بودن زیر چشم هم می‌تواند شما را خسته و بیمار نشان دهد. پس در این مرحله شما برای پوشاندن این عیوب پوستی نیاز به یک کانسیلر دارید، شما باید این کانسیلر را فقط و فقط روی نقاطی که دچار مشکل هستند یعنی زیر چشم‌ها، روی جوش‌ها و لکه‌های پوستی بزنید و محو کنید. فراموش نکنید که رنگ کانسیلر شما باید کاملا با رنگ کرم پودر و رنگ پوست شما هماهنگ باشد چون هر نوع عدم هماهنگی می‌تواند باعث خراب شدن آرایش شما شود. بهترین نوع کانسیلر برای پوشش دادن تیرگی زیر چشم کانسیلر مایع است اما اگر با زیر چشم خود مشکلی ندارید و مشکل شما فقط جوش و لک‌های کوچک است کانسیلر مدادی بهترین گزینه برای شما است و در صورت دچار بودن به هر دو مشکل بهتر است از کانسیلر مایع استفاده کنید.

پوشاندن کک و مک

از یک اسپری درخشان کننده برای تثبیت آرایش استفاده کنید

حال که آرایش پوست شما به اتمام رسیده است شما با یک پوست یکدست و طبیعی روبرو هستید که عیوب آن پوشیده شده است اما کک و مک‌ها سر جای خود هستند و هرچند کمی کمرنگ‌تر به نظر می‌رسند اما باعث طبیعی شدن آرایش شما و سالم‌تر دیده شدن چهره شما شده‌اند. حال به عنوان فوت آخر کوزه گری شما باید از یک اسپری تثبیت کننده آرایش که اثر درخشان کنندگی هم دارد استفاده کنید. واضح است که آرایش شما به تثبیت نیاز دارد تا ماندگاری آن افزایش یافته و بر اثر گرما، تعریق و رطوبت از بین نرود اما اسپری‌های پودری و مات کننده برای این نوع آرایش چندان مناسب نیستند و اگر این تثبیت کننده کمی درخشش و زیبایی اضافی هم به چهره شما بدهد عالی خواهد شد. این کاری بود که مگان مارکل برای عروسی سلطنتی انجام داده بود و شما هم می‌توانید با این کار درخششی طبیعی و جذاب به آرایش خود بدهید و روی کک و مک‌های خود تاکید کنید بدون آن که آرایش شما غلیظ و غیرطبیعی به نظر برسند.

پوشاندن کک و مک

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)