موهای سفید خود را بدون استفاده از رنگ مو بپوشانید


سفید شدن مو از اتفاقات اجتناب ناپذیر زندگی است که دیر یا زود برای همه پیش می‌آید. باید توجه کنید که داشتن موهای سفید نشانه پیری نیست و برای برخی افراد این اتفاق در سنین بسیار کم و حتی در نوجوانی هم ممکن است پیش آید. توصیه کارشناسان این است که تا حد ممکن از رنگ کردن مو پرهیز کنید و آن را به تعویق بیندازید، اما برای پوشاندن موهای سفید روش‌های ساده‌ای وجود دارد که می‌تواند جایگزین مناسبی برای رنگ مو در مراحل اولیه سفید شدن موها باشد.

متخصصان پوست و مو می‌گویند سفید شدن مو از ۲۱ سالگی پدیده‌ای طبیعی است و بیماری محسوب نمی‌شود. اما به طور عمومی و کلی این اتفاق از اواخر دهه ۲۰ و ۳۰ زندگی شروع می‌شود و به تدریج تعداد موهای سفید بیشتر می‌گردد.

هنوز دانشمندان درمانی قطعی و یا پیشگیری کننده برای سفید شدن مو پیدا نکرده‌اند ولی عوامل موروثی و گاهی تغذیه و عوامل عصبی را در آن دخیل می‌دانند. به هر حال علت سفید شدن مو هرچه که باشد ظاهر آن برای بیشتر افراد جالب نیست و دوست دارند با روش‌های مختلفی آن‌ها را مخفی کرده و از بین ببرند که ساده‌ترین و مضرترین آن رنگ مو است اما اگر دوست ندارید موهای خود را رنگ کنید می‌توانید از ترفندهای خاصی برای مخفی کردن آن‌ها استفاده کنید.

این ترفندها برای کسانی که موهای خود را رنگ می‌کنند نیز کاربردی است چون پزشکان توصیه می‌کنند برای سلامت مو و بدن حداقل ۴ تا ۶ هفته یکبار ریشه موها را رنگ کنید و در این مدت می‌توانید این ترفندهای ساده را برای مخفی کردن ریشه‌های سفید مو به کار ببرید.


جدا کردن موهای سفید

یک روش قدیمی برای کسانی که به تازگی چند تار موی سفید در میان موهای خود مشاهده کرده‌اند کندن موهای سفید است. هرچند گفته می‌شد این کار باعث افزایش موهای سفید می‌شود اما این عقیده ریشه علمی ندارد و شما می‌توانید تارهای مشخص سفید رنگ خود را با موچین و یا قیچی جدا کنید و موقتا از دست آن‌ها خلاص شوید و به این زودی‌ها اسیر رنگ مو نشوید.


جابجا کردن فرق موها

پوشاندن موهای سفید جلوی سر

گاهی تعدادی موی سفید در قسمتی از سر رشد می‌کنند و شما با جدا کردن فرق موها از یک نقطه به نقطه دیگر به سادگی می‌توانید آن‌ها را بپوشانید. این روش برای کسانی که موهای خود را رنگ نکرده‌اند و تعداد محدودی تار موی سفید دارند کاربردی است.


استفاده از اکسسوری‌ها برای پوشاندن موهای سفید

شما می‌توانید تل مو، گیره و انواع اکسسوری‌های مو را به روشی خلاقانه به کار ببرید تا ریشه ریشه سفید موها دیده نشوند. این روش برای خانم‌هایی که موهای خود را رنگ می‌کنند و پس از دو یا سه هفته ریشه موهای سفید آن‌ها مشخص شده بسیار مفید و کاربردی است.


تغییر در مدل مو و فرکردن آن

تارهای سفید مو در میان موهای صاف و بدون حالت بیشتر خود را نشان می‌دهد. پس فر کردن و تغییر دادن حالت موها، بافتن موها و جمع کردن آن‌ها در بالا می‌تواند روش مناسبی برای پنهان کردن موهای سفید در تعداد محدود و کم باشد.


استفاده از ریمل و سایه

برای پوشاندن سفیدی مو چه کنیم

تصور کنید که می‌خواهید به یک عروسی یا مهمانی مهم بروید و ناگهان متوجه می‌شوید ریشه سفید موها کاملا مشخص است و نه فرصتی برای رنگ کردن موها دارید و نه زمان کافی برای تغییر استایل موها.

در این شرایط ساده‌ترین و سریع‌ترین روش برای پوشاندن موهای سفید استفاده از ریمل همرنگ مو است. معمولا رنگ مشکی ریمل روی موهای تیره جواب می‌دهد اما اگر رنگ موهای شما متفاوت و یا روشن‌تر است می‌توانید کمی از سایه چشم همرنگ آن را با برس روی قسمت‌های سفید مو بزنید تا آن را بپوشاند. اما از سایه تیره برای این کار استفاده نکنید چون ممکن است صورت و لباس‌های شما را آلوده و لک کند.