رپورتاژ آگهی


ماسک مو برای حجم دادن به موهای نازک

فرقی نمی‌کند موهایتان چقدر پر باشد، نازک بودن تار موها اغلب باعث کم به نظر رسیدن حجم کلی مو می‌شود. علاوه بر این، استایلینگ و حالت دادن به موهای نازک نیز کار بسیار سختی است. اگر شما هم موی نازکی دارید و به دنبال راهکاری اساسی برای حجم دادن به موهایتان هستید، بهتر است معجزه ماسک مو را از دست ندهید. استفاده ترکیبی و هدفمند از انواع ماسک موهای خانگی و آماده، اعجازی برای سلامت و زیبایی موهای شما است.

بهترین ماسک موها برای افزایش حجم مو

نکته مهم برای افزایش حجم و حالت‌پذیری موهای نازک، تقویت آن‌ها با استفاده از ماسک موهای مناسب است. در این زمینه، ماسک مو و ترفندهای بسیاری وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید:

پروتئین تراپی با ماسک مو

یکی از راه‌های افزایش ضخامت تار موها، ترمیم ساختمان پروتئینی کوتیکول است. برای این کار، ماسک موهای آماده و راهکارهایی از قبیل پروتئین تراپی و بوتاکس مو وجود دارد. علاوه بر این، می‌توانید از ماسک موهای خانگی و تقویت کننده نیز کمک بگیرید.

ماسک موی تخم مرغ یکی از بهترین راهکارها برای افزایش ضخامت تار مو محسوب می‌شود. تخم مرغ، منبعی بی‌نظیر از انواع پروتئین و اسید آمینه‌های ضروری است. وجود این ترکیبات مغذی، تار موهایتان را در کمترین زمان ممکن ترمیم و بازسازی می‌نماید. همچنین، به تقویت فولیکول و ریشه مو نیز کمک می‌کند و در افزایش رشد و درخشش کوتیکول‌ها نیز موثر است.

ماسک مو برای حجم دادن به موهای نازک

برای تهیه این ماسک مو، آووکادو رسیده و تازه‌ای را از وسط نصف کنید و نیمی از آن را با چنگال کاملا له نمایید. حالا ۱ عدد تخم مرغ را به همراه ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید و با آووکادو ترکیب نمایید. در آخر، نصف قاشق غذاخوری عسل را به ترکیب مورد نظر بیفزایید و به خوبی هم بزنید تا مخلوطی یکدست ایجاد شود. این ماسک مو را روی پوست سر و تار موها بمالید و برای چند دقیقه ماساژ دهید. در آخر موهایتان را ببندید و با پلاستیک تمیز یا کلاه حمام بپوشانید.
اجازه دهید ماسک مو حداقل ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی موهایتان بماند. این ماسک مو را هفته‌ای ۱ تا دو بار می‌توانید استفاده نمایید.

افزایش ضخامت تار مو با ماسک شیر و روغن نارگیل

این ماسک موی خانگی، برای افزایش ضخامت تار موهای نازک و آسیب دیده معجزه می‌کند. شیر، منبعی فوق العاده از انواع مواد معدنی و پروتئین‌های مورد نیاز تار مو است. روغن نارگیل نیز، قدرت آبرسانی فوق العاده بالایی دارد و تار موها را به صورت عمقی هیدراته می‌کند. ترکیب این دو ماده مغذی، با افزایش ضخامت، هیدراتاسیون و بهبود حالت‌پذیری مو همراه است.

ماسک مو برای حجم دادن به موهای نازک

یک فنجان شیر پاستوریزه را در ظرف تمیزی بریزید و با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب کنید. این ماسک مو را باید روی ساقه موها بمالید و کمی ماساژ دهید تا کاملا جذب شود. سپس موهایتان را با برس دندانه درشت شانه بزنید تا ماسک مو کاملا جذب شود. موهایتان را با کلیپس به آرامی ببندید و و حدود ۱ ساعت صبر کنید تا عملکرد ماسک مو تکمیل شود. برای بهره مندی از مزایای شگفت‌انگیز این ماسک مو، هفته‌ای ۲ تا ۳ بار به صورت مداوم از آن استفاده نمایید.

افزایش رشد مو با اسپری گزنه و رزماری

یکی دیگر از راهکارهای افزایش حجم موها، تحریک رویش تار موهای جدید است. عصاره رزماری، یکی از ترکیبات افسانه‌ای برای رویش مو است که این روزها بیش از همیشه مورد توجه قرار گرفته است. گزنه نیز، به افزایش رشد تار موهای قدیمی و تقویت فولیکول موها کمک می‌کند. ترکیب این دو گیاه جادویی را می‌توانید به عنوان ماسک یا تونر مو پیش از حمام استفاده نمایید.

برای ساخت این ماسک مو، دو شاخه متوسط رزماری تازه را به همراه ۱ قاشق غذاخوری گزنه در ظرف تمیزی بریزید. یک تا دو فنجان آب را به ظرف اضافه کنید و روی گاز بگذارید تا حدود یک ساعت بجوشد و به خوبی دم بکشد. حالا مایع را از صافی رد کنید و در ظرف تمیز شیشه‌ای بریزید تا خنک شود.
ماسک موی شما آماده است و می‌توانید آن را برای یک هفته در یخچال نگهداری و استفاده نمایید. این ماسک را روی ریشه و ساقه موها اسپری کنید و اجازه دهید حداقل ۱ ساعت بماند. برای اثرگذاری بیشتر، پس از مصرف اسپری موهایتان را با کلاه حمام بپوشانید و بگذارید ماسک مو تا صبح روی موهایتان بماند. این کار را دو تا سه بار در هفته تکرار کنید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.

نکات و ترفندهای مهم برای استفاده از ماسک مو

استفاده از ماسک مو در نگاه اول ممکن است بسیار ساده و راحت به نظر برسد. اما برخی نکات تخصصی و حرفه‌ای وجود دارد که دانستن و رعایت آن‌ها، می‌تواند مزایای ماسک مو را به شکل چشمگیری افزایش دهد:

ماسک موهای ترکیبی

اگر قصد دارید درمان حرفه‌ای را پیش بگیرید، بهتر است خودتان را به یک مدل خاص از ماسک مو محدود نکنید. با توجه به تحقیقات انجام شده، استفاده ترکیبی از ماسک موها بسیار موثرتر است. توصیه می‌شود در هفته، ۲ تا ۳ مدل ماسک مو را به صورت یک روز در میان در روتین مراقبت موهای خود قرار دهید. در این زمینه هیچ محدودیتی ندارید، کافی است با توجه به جنس و نیازهای موی خود از ماسک موهای طبیعی و آماده مناسب استفاده نمایید.

ماسک مو برای حجم دادن به موهای نازک

جادوی روغن تراپی

روغن‌های طبیعی، یکی از منابع بسیار مهم برای درمان و تقویت مو به شمار می‌آیند. ترفندی که ما امروزه با اصطلاح روغن تراپی می‌شناسیم، پیشینه‌ای بسیار قدیمی دارد و از هزاران سال پیش تا کنون مورد استفاده بوده است. جالب است بدانید که ترکیب روغن تراپی با ماسک موهای تقویت کننده در روتین مراقبت مو، نتایج فوق العاده‌ای به دنبال دارد. انتخاب روغن مناسب نقش بسیار مهمی در نتایج این ترفند خواهد داشت:

  • اگر می‌خواهید حالت‌پذیری و درخشش تار موهایتان را افزایش دهید، به سراغ روغن زیتون بروید.

  • روغن نارگیل، قدرت آبرسانی و مرطوب‌کنندگی بسیار بالایی دارد و در ترمیم کوتیکولی موثر است.

  • در صورتی که با مشکلاتی از قبیل ریزش مو و تضعیف ریشه سرو وکار دارید، روغن‌های کرچک و سیاهدانه بهترین گزینه برای شما هستند.

ماسک موهای آماده

ماسک موهای آماده، امروزه با تنوعی کم نظیر در بازار موجود هستند. این محصولات ترکیبی از فراورده‌های شیمیایی به همراه عصاره طبیعی هستند. ماسک موها از نظر فرمولاسیون و کاربرد، به صورت اختصاصی تولید می‌شوند و شما می‌توانید با توجه به وضعیت سلامت مو و نیازهای آن، از انواع ماسک موهای حجم دهنده، حالت دهنده، آبرسان، تقویت کننده و … کمک بگیرید.

اگر قصد دارید از ماسک موهای آماده استفاده کنید، حتما باید مطابق بروشور و دستورالعمل تخصصی محصول پیش بروید. همچنین اگر به ماده خاصی حساسیت دارید، بهتر است پیش از مصرف ماسک مو تست پچ انجام دهید تا از هرگونه عارضه جانبی جلوگیری شود.

استفاده از ابزار حالت دهنده

یکی از راهکارهای بسیار راحت و سریع برای حجم دادن به موها، استفاده از ابزارها و لوازم استایلینگ مو است. بیگودی‌های جادویی، تافت، موس مو و برس‌های حجم دهنده از جمله راهکارهای پیش روی شما هستند.

بهترین زمان برای حجم دادن مو با استفاده از این ابزار، بلافاصله بعد از حمام است. ابتدا باید رطوبت اضافی موهایتان را بگیرید و آنها را با برس چوبی صاف کنید. سپس تار موها را به مقدار کافی موس مو آغشته نمایید و دوباره برس بکشید. در ادامه موهایتان را به کمک کلیپس، کش یا تل مو به شکل دلخواه حالت دهید. حالا اسپری تافت را از فاصله ۲۰ سانتی، روی موهایتان بپاشید. کلیپس یا کش مو را باز کنید و از موهای حجیم و خوش حالت خود لذت ببرید.