حتما جنیفر آنیستون ستاره سینما و تلویزیون را می‌شناسید. او علاوه بر نقش آفرینی در سریال‌ها و فیلم‌های هالیوودی به خاطر چهره و موهای خاص خود نیز شهرت دارد. اما چهره او همیشه به این زیبایی نبوده است و در گذشته دچار مشکلات پوستی متعددی بوده است که موفق شده با آن‌ها مقابله کند. شاید تصور کنید داشتن پول زیاد مشکلات پوستی را هم درمان می‌کند اما او هزینه خاصی برای این درمان‌ها پرداخت نکرده است و از همان محصولات معمولی استفاده می‌کند که در هر داروخانه ای یافت می‌شود. مجله Real Simple مصاحبه‌ای با جنیفر آنیستون ترتیب داده است و در آن از رازهای زیبایی این ستاره سینما از وی سوال کرده است. در این مطلب ترجمه‌ای از این مصاحبه را می‌خوانید و در ادامه با چند ترفند طبیعی برای درمان آکنه آشنا خواهید شد.

رازهای زیبایی جنیفر آنیستون

Real Simple: آیا خیلی اهل آرایش و زیبایی هستی؟

جنیفر آنیستون: در دهه هشتاد زمانی که نوجوان بودم همیشه از پنکیک استفاده می‌کردم و پوستم را روشن‌تر می‌کردم و در کنار آن آرایش چشم مشکی داشتم اما وقتی که به کالیفرنیا نقل مکان کردم احساس کردم با بقیه متفاوت هستم و آرایشم عجیب به نظر می‌رسد به همین دلیل تصمیم گرفتم که من هم از آن درخشش کالیفرنیایی داشته باشم.

Real Simple: آیا از آرایش روزانه و درست کردن موها برای کار و فیلمبرداری لذت می‌بری؟

جنیفر آنیستون: وای نه خدای من. این کار برای من خیلی سخت است که مجبور باشم ساعت‌ها بی‌حرکت روی صندلی بنشینم و آماده شوم. به جای آن ترجیح می‌دهم ورزش کنم، دوش بگیرم و غذا بخورم.

Real Simple: چطور از پوستت مراقبت می‌کنی؟ تو اکنون ۴۸ سال داری اما پوستت بسیار عالی به نظر می‌رسد.

جنیفر آنیستون : من پوستم را مرتب تمیز می‌کنم. از تونر حاوی اسید هیالورونیک استفاده می‌کنم و تعداد مختلفی سرم زیبایی روی پوستم به کار می برم و در نهایت با یک لوسیون مرطوب کننده کار را تمام می‌کنم. در طول روز نیز از یک اسپری مرطوب کننده صورت استفاده می‌کنم. شب‌ها هم کرم مرطوب کننده Aveeno روی پوستم می‌زنم و صبح با پوستی لطیف و نرم از خواب برمی‌خیزم.

جنیفر آنیستون

Real Simple: آیا برای پوست بدن خود هم برنامه خاصی داری؟

جنیفر آنیستون: بله بعد از هر بار حمام کردن وقتی هنوز پوستم مرطوب و گرم است از لوسیون بدن استفاده می‌کنم تا پوستم نرم و مرطوب باقی بماند.

Real Simple: در گذشته تو مبتلا به آکنه بودی، آیا هنوز هم دچار آکنه می‌شوی؟ چطور آن‌ها را درمان کردی؟

جنیفر آنیستون : بله من در جوانی مبتلا به آکنه شدیدی بودم و هنوز هم گاهی دچار آکنه می‌شوم و قسمت‌های مختلفی از صورتم جوش می‌زند اما برای درمان کمی لوسیون سنگ توتیا روی آن می‌مالم و آکنه به سرعت بهبود پیدا می‌کند.

Real Simple: تو همیشه موهای فوق‌العاده زیبایی داشته‌ای. چطور از موهایت مراقبت می‌کنی؟

جنیفر آنیستون: من هر روز موهایم را شامپو نمی‌زنم و نمی‌شویم بلکه به آن روغن هم اضافه می‌کنم. فرقی نمی‌کند چه روغنی، هرچیزی که چرب کننده و بدون بو باشد موثر است. رنگ کردن مکرر موها باعث آسیب به موهایم شد و مقدار زیادی از حجم آن کاسته شد و اکنون دیگر به زیبایی گذشته نیست. اما در حال حاضر سعی می‌کنم زیبایی آن‌ها را باز گردانم و به همین دلیل رنگ کردن و بلوند کردن زیاد را کنار گذاشته‌ام.

Real Simple: آیا ورزش خاصی انجام می‌دهی؟

جنیفر آنیستون : در حال حاضر باید برای نقش خاصی وزن اضافه کنم به همین دلیل نمی‌توانم ورزش کنم و وقت رفتن به باشگاه را هم ندارم. اما پیش از این هر روز روی تردمیل پیاده‌روی می‌کردم و ورزش‌های روزمره و سبک انجام می‌دادم. یوگا هم ورزش مورد علاقه من است و نقش مهمی در بازیابی آرامش و تمدد اعصاب من داشته‌است.

Real Simple: کدام درمان زیبایی را به بقیه ترجیح می‌دهی؟

جنیفر آنیستون: ماساژ صورت درمان محبوب من است. همچنین به اسکراب بدن هم خیلی علاقه دارم و مرتب آن را انجام می‌دهم.

روش‌های طبیعی و موثر در درمان آکنه

درباره روش‌ها و مواد طبیعی موثر در درمان آکنه حتما بسیار شنیده‌اید و می‌دانید که درمان‌های برگرفته از طبیعت همیشه کمترین عارضه را داشته‌اند. اما برخی از گیاهان و مواد طبیعی تاثیر قوی‌تر و بیشتری در درمان آکنه دارند که در ادامه این گیاهان و نحوه استفاده از آن‌ها را در درمان آکنه و جوش صورت معرفی خواهیم کرد. البته به خاطر داشته باشید که همه آکنه‌ها با این روش قابل درمان نیستند و قبل از هرچیز باید ریشه و علت آکنه مشخص شود مانن اختلالات هورمونی یا استرس، سپس با روش‌های گیاهی نسبت به درمان آکنه اقدام شود:

جنیفر آنیستون

نارون کوهی: نارون کوهی نوعی داروی گیاهی قابض است که از برگ و ساقه نوعی درخت در آمریکای شمالی به دست می‌آید. این ماده به طور طبیعی جوش‌ها را خشک و کوچک می‌کند و برای استفاده از آن کافی است ابتدا پوست خود را پاکسازی کنید سپس مقدار کمی از عصاره آن را با پنبه روی جوش‌ها بمالید تا شاهد اثر آن باشید. این کار را یک بار صبح و یک بار شب انجام دهید تا بهترین تاثیر را داشته باشد.

چای سبز: چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است و خاصیت ضدمیکروبی هم دارد در نتیجه بهترین درمان برای رفع آکنه است. عصاره این چای به بسیاری از محصولات بهداشتی و زیبایی پوست اضافه می‌شود چون اثر درمان بخش آن ثابت شده است. برای استفاده از این پای کافی است یک عدد چای کیسه‌ای سبز تهیه کنید (و یا از مقدار معادل خود چای سبز استفاده کنید) و در آب سرد خیس کنید و آب اضافی آن را بگیرید و روی جوش‌ها قرار دهید و به آرامی بفشارید تا پس از چند دقیقه اثر آن را مشاهده کنید.

بابونه: عصاره این گیاه خوشبو اثر ضدالتهابی دارد و به دو روش می‌توان آن را در درمان آکنه به کار برد. روش اول این است که پس از پاکسازی پوست محتویات چای کیسه‌ای بابونه را خارج کرده و در آب خیس کنید و خمیری بسازید و روی جوش بمالید یا این که روش گفته شده در مورد چای سبز را در مورد بابونه نیز به کار ببرید.

آلوئه ورا: این گیاه فواید زیادی دارد از درمان سوختگی گرفته تا برطرف کردن جوش. آلوئه ورا اثر ضدالتهاب دارد و فرآیند بهبودی زخم و جای جوش را نیز تسریع می‌کند. برای استفاده از آن می‌توانید ژل داخل برگ را خارج کنید و مستقیم روی جوش‌ها بمالید و پس از خشک شدن بشویید یا این که از ژل‌های خالص آماده در بازار استفاده کنید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت پوست مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)