ظاهر شما و این که چه تصوری از خودتان دارید در اعتماد به نفس شما تاثیر بسیار زیادی دارد. در این شرایط استفاده از چند ابزار و وسیله آرایش می‌تواند به بهتر شدن ظاهر و چهره شما کمک کند و با زیباتر کردن شما، احساس اعتماد به نفس را نیز در شما تقویت کند. اما زیبایی یک مساله نسبی است و هر کسی می‌تواند تعریفی متفاوت از آن داشته باشد، چیزی که اهمیت دارد احساس مثبت شما نسبت به خودتان است که با استفاده از چند ابزار و وسیله آرایش می‌تواند افزایش پیدا کند. اما این ابزارها، روش‌ها و ترفندهای آرایشی کدامند و چطور می‌توان با استفاده از آن‌ها اعتماد به نفس را افزایش داد؟ در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز به شما خواهیم گفت که کدام ابزار، ترفند و وسیله آرایش می‌تواند اعتماد به نفس شما را افزایش داده و به حضور موفق و موثر شما در جامعه کمک کند.

حالت دادن به ابروها و آرایش آن‌ها

ابروها تاثیر زیادی در زیبایی و شادابی چهره دارند و داشتن ابروهایی تیره، با خطوط مشخص و زیبا که با فرم چهره و چشمان شما هم هماهنگی خوبی داشته باشد می‌تواند چهره شما را زیباتر و جوان‌تر نشان دهد و اعتماد به نفس شما را نیز بیشتر کند. به طور مثال تمیز کردن موهای اضافی ابروها می‌تواند چشمان شما را باز و شاداب نشان داده و صورت شما را بشاش‌تر و جوان‌تر کند. شما به طور کلی نیازی به ارایش زیاد ابروهای خود ندارید و صرفا با تمیز کردن و مرتب کردن ابروها می‌توانید تغییری چشمگیر در چهره خود ایجاد کنید. اما اگر ابروهای نازک و کم مویی دارید و از ظاهر آن‌ها راضی نیستید می‌توانید با مداد و سایه و وسیله آرایش مخصوص ابرو آن‌ها را زیباتر کنید.

ابزار، ترفند و وسیله آرایش

استفاده از روغن چریش برای درمان خشکی پوست

خشکی پوست مشکلات زیادی را به دنبال دارد و نه تنها باعث التهاب و کدر شدن و تیره شدن پوست می‌شود و شما را مسن و خسته نشان می‌دهد بلکه آرایش کردن آن نیز کار دشواری است و پوسته پوسته شدن آرایش روی آن، ماندگاری آن را کاهش داده و ظاهری نامطلوبی به آن خواهد داد. در این شرایط و با داشتن پوست خشک و پوسته پوسته حفظ کردن اعتماد به نفس کار ساده‌ای نیست اما شما می‌توانید با استفاده از روغن‌های طبیعی این خشکی را از بین ببرید و پوستی شاداب و باطراوت داشته باشید. روشن چریش یکی از این روغن‌های طبیعی است که اثری جادویی در درمان خشکی پوست دارد و شما می‌توانید برای استفاده از این روغن، آن را به لوسیون بدن و صورت خود اضافه کنید.

ابزار، ترفند و وسیله آرایش

رولر کوارتز یک وسیله آرایش برای اعتماد به نفس بیشتر شما

یکی از مدل‌های جدید ابزار و وسیله آرایش رولرهای پوست هستند که انواع مختلفی دارند، برخی از این رولرها برای جوانسازی پوست طراحی شده‌اند که روی آن‌ها سوزن‌های ریزی وجود دارد و به آن‌ها درمارول گفته می‌شود. اما رولرهای دیگری هم وجود دارند که از سنگ کوارتز صورتی یا سبز ساخته می‌شوند و مانند درمارول اثر درمانی ندارند اما استفاده از آن‌ها احساس خوبی به پوست می‌دهد و باعث افزایش جریان خون زیر پوست، شاداب شدن و شفاف شدن پوست می‌شوند. همین شادابی و شفافیت و احساس خوب نه تنها جذب مواد مغذی و مرطوب کننده را در پوست افزایش می‌دهد بلکه تاثیر چشمگیری در افزایش اعتماد به نفس نیز دارد.

ابزار، ترفند و وسیله آرایش

کراتینه کردن موها

داشتن موهای وز و نامرتبی که به سادگی حالت نمی‌گیرند قاتل اعتماد به نفس است. به روش‌های مختلفی می‌توان این موهای وز و نامرتب را حالت داد و مهار کرد اما این حالت دوام چندانی نخواهد داشت و با کمی رطوبت در هوا دوباره وزها بازخواهند گشت. اما شما با کراتینه کردن موها می‌توانید موها را صاف و خوش حالت کرده و این زیبایی را به مدت طولانی‌تری حفظ کنید. کراتینه کردن موها می‌تواند در سالن‌های زیبایی انجام شود و یا شما می‌توانید با استفاده از کرم‌های مخصوص کراتینه کردن مو این کار را با هزینه کمتر در منزل انجام دهید.

ابزار، ترفند و وسیله آرایش

توجه به تغذیه و سم زدایی بدن

یکی از دلایلی که باعث می‌شود ظاهر پوست شما کدر و نازیبا به نظر برسد وجود سموم در بدن است. این سموم از طریق غذاهایی که می‌خورید و آلودگی‌هایی که جذب می‌کنید وارد بدن شده و عملکرد آن را مختل می‌کنند. اما شما با توجه به تغذیه، مصرف کمتر فست فودها و غذاهای پر از قند و چربی، مصرف بیشتر میوه و سبزیجات و نوشیدن آب کافی می‌توانید از تجمع مواد آلوده کننده و سموم در بدن خود جلوگیری کنید. دقت داشته باشید که مصرف چای‌ها و نوشیدنی‌های موسوم به سم زدا تاثیر زیادی در دفع سموم از بدن ندارند و این شما هستید که باید از ورود این مواد به بدن خود جلوگیری کنید.

ابزار، ترفند و وسیله آرایش

رسیدگی بیشتر به پوست در دوران قاعدگی

خانم‌ها در دوران ماهیانه خود، تغییرات چشمگیری در ظاهر پوست خود مشاهده می‌کنند و با نزدیک شدن به دوره قاعدگی، ممکن است پوست آن‌ها کدر، پر از جوش، چرب یا حتی خشک و پوسته پوسته شده و یا دچار تغییر رنگ شود. در این دوره به دلیل تغییرات هورمونی، پوست مستعد آسیب‌های بیشتری است و شما باید بیشتر مراقب پوست خود باشید مثلا اگر با مشکل جوش و چربی اضافی در این دوره روبرو هستید از ماسک‌های جذب کننده چربی استفاده کنید، کمتر از غذاهای کافئین دار استفاده کنید و آب بیشتری بنوشید تا ظاهر پوست شما کمتر تحت تاثیر این تغییرات قرار بگیرد.

داشتن یک برنامه منظم برای مراقبت از پوست

صرف رسیدگی به پوست، خود می‌تواند تاثیر چشمگیری در افزایش اعتماد به نفس شما داشته باشد. اگر شما برنامه منظم و دقیقی برای مراقبت از پوست خود داشته باشید و همه نیازهای آن را در نظر بگیرید و ابزارها و وسیله آرایش به مقدار مناسب و کافی استفاده کنید شاهد تغییرات واضحی در ظاهر پوست خود خواهید شد و بالطبع اعتماد به نفس شما نیز افزایش خواهد یافت. مثلا اگر هر روز دو بار از مرطوب کننده استفاده کنید، هر شب پوست خود را پاک کنید و کرم شب بزنید این احساس مثبت در شما به وجود می‌آید که پوست شما رو به زیباتر شدن و بهبودی است و همین مساله اعتماد به نفس شما را بیشتر خواهد کرد.

ابزار، ترفند و وسیله آرایش

استفاده از اسید هیالورونیک و هومکتانت‌ها

داشتن پوست حساس و مستعد التهاب از مشکلات شایعی است که باعث دردسرهای زیادی می‌شود. التهاب، پوست را با لکه‌های قرمز و جوش‌هایی درگیر می‌کند که ظاهر آن را تحت تاثیر قرار داده و اعتماد به نفس شما را نیز متزلزل می‌کنند. اما این مشکل هم راه حل خود را دارد، پوست زمانی ملتهب می‌شود که لایه بیرونی آن تضعیف شده باشد، این ضعیف شدن باعث از بین رفتن رطوبت پوست شده و التهاب و قرمزی و مشکلات دیگر را به دنبال دارد. اما اگر شما از مرطوب کننده‌های قوی مثل اسید هیالورونیک استفاده کنید و با استفاده از هومکتانت‌ها لایه بیرونی پوست را تقویت کنید به تدریج مشکلات ناشی از التهاب و حساسیت پوستی نیز درمان خواهد شد.

ابزار، ترفند و وسیله آرایش

پذیرفتن زیبایی طبیعی بدون نیاز به ابزار و وسیله آرایش

اگرچه رسیدگی به پوست و آرایش در حد معقول و مناسب برای افزایش اعتماد به نفس ضروری است اما چیزی که اهمیت دارد این است که شما خودتان را دوست داشته باشید و ظاهر و چهره خود را همان طور که هست بپذیرید. چیزهایی هستند که با استفاده از هیچ ابزار و وسیله آرایش قابل تغییر نیستند اما شما قرار نیست بی‌نقص باشید، همه قرار نیست شبیه به هم باشند چون هر کسی ویژگی‌های ظاهری خاصی دارد که او را از دیگران متمایز می‌کند و تا زمانی که شما این ویژگی‌ها را نپذیرید و دوست نداشته باشید هیچ کس دیگری هم چنین احساسی نسبت به شما نخواهد داشت. پس سعی کنید خودتان را همان طوری که هستید بپذیرید و فقط کارهایی را انجام دهید که باعث می‌شود احساس بهتری نسبت به پوست و چهره خود داشته باشید. فراموش نکنید این اعتماد به نفس شما است که تصور دیگران را از شما شکل خواهد داد.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)