رپورتاژ آگهی


اگر علاقمند سبک مدرن و امروزی در منزل خود هستید، به احتمال زیاد اسم مدل ال را بسیار شنیده اید. مبلمان ال انواع مختلفی دارد که با توجه به دکوراسیون داخلی نقش بخصوص خود را در منزل شما ایفا می کند. انتخاب مبل مناسب عواملی همچون نوع خانه و فضای کوچک و بزرگ  و …نیز در آن تاثیر می گذارد.

امروزه با گذشت زمان و پیشرفت طراحی مد و دکوراسیون داخلی انواعی از مبلمان تولید می شوند که بصورت یک تکه و کامل نیستند. این مدل مبل ها بصورت بخش بخش بوده و با نشیمن های جدا در اتاق پذیرایی شما قرار می گیرد. شما می توانید هر تکه را با توجه به فضای خود چیدمان کنید و این مدل مبل ها به مبلمان ال شکل معروف هستند. یکی از انواع مبلمانی که می توانید به صورت کاربردی در فضای منزل چیدمان کنید مبل ال است. مبل ال با داشتن ویژگی های منحصر به فردش با قرار گرفتن در محیطی مناسب و استفاده از اکسسوری های مربوطه چیدمانی زیبا را می توانید به وجود آورید.

نکات خرید مبل ال

مبل ال چیست؟

مبل ال مبلی است که نشیمن آن بصورت ال انگلیسی در کنار هم چیدمان می شود. طراحی مبل ال به گونه ای است، که با ایجاد نشیمن بیشتر فضای کمتری از منزل شما را اشغال می کند.

مبلمان ها به سه دسته کلی مبل راحتی، مبل کلاسیک، مبل سلطنتی تقسیم می شوند که در این بین مبل ال در دسته مبل های راحتی قرار می گیرد. این نوع مبلمان به علت راحتی زیادی و جمع و جور بودن مناسب هر متراژ فضایی بوده و حتی می توانید در منازل کوچک هم چیدمان کنید. این سبک از مبلمان دارای تنوع های بسیاری بوده است، به همین علت این سبک از مبلمان علاقمندان بسیاری پیدا کرده است و بسیاری این مبل را اولویت خرید خود قرار می دهند.

نکات خرید مبل ال

اگر قصد خرید مبل ال را دارید باید نکاتی را در هنگام خرید و انتخاب مبل رعایت کنید.

ویژگی های مبل ال

  • در نگاه اول مبل ال به نظر بزرگ و حجیم به نظر می آید، اما اتفاقا این مبل با ایجاد نشیمن بیشتر مناسب خانه های کوچک بوده است.
  • مبل ال با داشتن قیمتی مناسب نسبت به مبلمان های دیگر مقرون به صرفه تر است. اگر بخواهیم قیمت هر تکه را جدا حساب کنیم باز هم مبل ال دارای قیمت مناسب تری است.
  • مبلمان ال به علت داشتن سبکی مدرن و راحتی با هر دکوراسیونی می توانید آن را چیدمان کنید و به راحتی با تعویض رویه و اضافه کردن کوسن به آن تنوعی در منزل خود ایجاد کنید.
  • یکی از کاربرد های مبل ال قابلیت دو کاربره شدن آن به تخت است و به راحتی می توانید به عنوان تختی برای مهمان در نظر بگیرید.
  • برخی از مدل های ال با داشتن کشو، فضایی را به منزل شما اضافه می کند و به راحتی می توانید منزل خود را از به هم ریختگی نجات دهید.
  • اگر به دنبال ایجاد دکوراسیونی مدرن و در عین حال راحت هستید، مبل ال می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.
  • اگر در منزل خود علاقه به تغییر دکوراسیون دارید و میخواهید مبلمان خود را با توجه به سلیقه خود چیدمان کنید، این مبل مناسب شما نمی باشد. این مدل مبل را باید در قسمتی از خانه چیدمان کنید که به راحتی می توانید عبور کنید. یکی از نکات داشتن فضای مناسب در اطراف مبل ال است که بتوانید به راحتی پشت آن را تمیز کنید.

با بیان کردن برخی از ویژگی های مبل ال شاید از خود سوال کنید که آیا مبل ال مناسب منزل شما است یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اولین نکته اندازه فضای چیدمان شما است. در واقع این مبل با داشتن ابعادی استاندارد نیازمند ابعادی مناسب است تا از ویژگی های منحصر به فرد آن به نحو احسن استفاده کنید.

با توجه به اینکه مدل های متنوعی در بازار موجود است، شما می توانید مبل ال خود را با توجه به دکوراسیون داخلی خود انتخاب کنید. در اولین قدم شما باید اندازه قسمتی از منزل را که قرار است چیدمان کنید را بدانید و با توجه به این اندازه، ابعاد ال را مشخص کنید.

چیدمان مبل ال در فضای منزل

برای چیدمان مبل ال باید فضایی متناسب با این چیدمان داشته باشید. در واقع همه چیدمان شما به ابعاد اتاق مدنظرتان بستگی دارد. اگر از آن دسته افرادی هستید که به دنبال چیدمانی با دکوراسیون مقرون به صرفه هستید، مبل ال می تواند بهترین انتخاب باشد.

گوشه اتاق

گوشه اتاق یکی از مناسب ترین مکان ها برای چیدمان مبل ال است. با قرار گیری در کنج اتاق دیگر نیازی به تکان دادن مبل ال ندارید و رفت و آمد های شما به راحتی انجام می شود.

رو به دیوار

این چیدمان مناسب کسانی است که می خواهند مبل ال خود را در مقابل تلویزیون چیدمان کنند و فضای دلنشینی را بوجود آورند. اگر مبل ال شما دارای شزلون هم باشد به راحتی می توانید روی مبل خود استراحت کنید و از تلویزیون دیدن لذت ببرید.

وسط خانه

اگر در منزل خود دارای فضای بزرگی هستید، می توانید مبل ال خود را در وسط خانه چیدمان کنید.این چیدمان می تواند جدا‌کننده ناهار خوری و ست مبلمان شما در فضای نشیمن شود.

نکات خرید مبل ال

قیمت مبل ال

مبل ال با توجه به متریال به کار رفته در آن قیمت گذاری می شود. این متریال شامل جنس پارچه، چوبی که در کلاف آن به کار رفته و… می شود. طراحی و اندازه و تعداد نشیمنی که به مبل اضافه می شود، از عواملی است که در قیمت مبل تاثیر می‌گذارد. این مبل هرچقدر هم دارای ویژگی های بیشتری شود، باز هم مبل ال به نسبت مبل های دیگر مقرون به صرفه تر است.

سخن پایانی

بنابراین ما در وبلاگ مبلمان باروس سعی کرده ایم تمام نکاتی که در هنگام خرید مبل ال را رعایت کنید را برایتان بیان کنیم، پس با در نظر گرفتن این نکات با کیفیت ترین و مناسب ترین مبل ال را داشته باشید.