اگر با انواع طرح و مدل لاک ناخن آشنایی داشته باشید احتمالا نام لاک مرمری را شنیده‌اید. لاک ناخن مرمری از زیباترین انواع لاک است که البته درست کردن آن کار ساده‌ای نیست و احتیاج به زمان و حوصله دارد اما همه می‌توانند آن را انجام دهند. ناخن‌های مرمری انواع مختلف دارند دو رنگ، چند رنگ و رنگین کمانی است که هر کدام با تغییر در تعداد رنگ‌های لاک و جزئیات روش کار به شکل متفاوتی ایجاد می‌شوند که در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز روش‌های ساخت ناخن‌های مرمری را مطالعه خواهید نمود.

آماده کردن مقدمات برای درست کرن ناخن‌های مرمری

لاک پایه شفاف و اصلی روی ناخن‌ها بزنید: مثل همیشه از مراحل پایه مانیکور شروع کنید، ناخن‌ها را آماده کرده و با سوهان و بافر آن‌ها را یکدست و مرتب کنید و هر نوع لاک اضافه و قدیمی را از روی ناخن‌ها به کمک لاک پاک کن پاک کنید. سپس با یک لایه برق ناخن ساده یا بیس کوت روی همه ناخن‌ها را پوشش دهید تا هم لاک شما دوام بیشتری داشته باشد و هم سطح ناخن‌ها یکدست و صاف شود. سپس رنگ لاکی را که می‌خواهید زمینه ناخن‌های مرمری شما باشد در دولایه رو ناخن‌ها بزنید و صبر کنید تا خشک شوند.

از کثیف شدن انگشتان پیشگیری کنید: لاک زدن به سبک مرمری همیشه باعث آلوده شدن اطراف ناخن به لاک می‌شود و بهتر است قبل از شروع کار از این اتفاق پیشگیری کنید، برای این کار می‌توانید از وازلین ساده یا از چسب‌های مخصوص این کار استفاده کرده، گوش پاک کن را به آن آغشته کرده و اطراف ناخن و پشت ناخن را با آن بپوشانید.

یک ظرف کوچک انتخاب کنید: یک استکان شیشه‌ای کوچک و یا لیوان کاغذی کوچک یکبار مصرف بردارید. در نظر داشته باشید که این احتمال وجود دارد که ظرف شما لک شود و این لک هیچ وقت تمیز نشود پس ظرفی بردارید که خراب شدن آن برایتان مهم نباشد. فراموش نکنید که لاک ناخن ماده‌ای سمی است و نباید از ظرف‌هایی که در آن غذا یا نوشیدنی می‌خورید استفاده کنید. داخل این ظرف را تا سه چهارم از آب خالص پر کنید، آب دارای املاح باعث خشک شدن سریع لاک شده به شما فرصت کافی برای کار نمی‌دهد.

چند ورق روزنامه بردارید: روی سطحی را که می‌خواهید لاک زدن را در آن انجام دهید با چند ورق روزنامه بپوشانید تا از لک شدن سطوح پیشگیری شود.

لاک ناخن خود را انتخاب کنید: یک یا چند لاک با رنگ‌های متفاوت بردارید. بهتر است این کار را با لاک‌های ارزان‌تر خود انجام دهید چون این کار مقدار زیادی لاک را هدر می‌دهد همچنین لاک‌های نو انتخاب بهتری هستند چون دیرتر خشک می‌شوند. در بطری‌های لاک را شل کنید تا به راحتی باز شوند.

یک قطره لاک داخل آب بریزید: پس از ریختن این قطره خواهید دید که لاک روی سطح آب پخش می‌شود. اگر این اتفاق نیفتاد ظرف را بچرخانید تا لاک روی سطح آب برسد. برخی انواع لاک ته نشین می‌شوند و باید چند قطره دیگر را داخل آب بریزید تا شناور شوند. برای لاک ناخن‌های مرمری شما تنها به یک رنگ لاک در این مرحله نیاز دارید، اگر لاک پایه شما سفید است لاک سیاه و اگر لاک پایه شما سیاه است لاک سفید را قطره قطره بریزید.

با یک رنگ دیگر ادامه دهید: قطره دوم را از لاکی با رنگ دیگر در وسط دایره قبلی بریزید. اگر همین دور رنگ برایتان کافی است قطره بعدی را با لاک قبلی بریزید اما اگر رنگ‌های بیشتری می‌خواهید به کار خود ادامه دهید تا به طرح مورد نظر برسید اما مراقب خشک شدن لاک‌ها روی سطح آب باشید.

با خلال دندان دایره‌ها را جابجا کنید: پس از رسیدن به طرح دلخواه یک خلال دندان بردارید و با آن دایره‌ها را با هم مخلوط کنید تا طرح‌های متنوعی شبیه به مرمر یا رنگ کمان یا گل یا اشعه خورشید درآورید.

ناخن‌های مرمری چندرنگ

لاک زدن به سبک مرمری

ناخن خود را داخل آب فرو کنید: انگشت خود را به آرامی داخل طرحی که با لاک ایجاد کرده‌اید فرو کنید و چند ثانیه داخل آب نگه دارید که این زمان بسته به نوع لاک شما ممکن است تا یک دقیقه هم لازم باشد.

به آرامی آن را بیرون آورید: پس از آن که مطمئن شدید لاک کاملا روی ناخن شما نشسته است آن را به آرامی از داخل آب خارج کنید و با خلال دندان اضافات لاک را از اطراف ناخن برش دهید تا جدا شود. سپس ناخن خود را محکم تکان دهید تا هرگونه قطره آب که رو یا زیر لاک باقی مانده خارج شود در غیر این صورت ممکن است سطح ناخن شما حباب بزند.

اطراف ناخن را تمیز کنید: اگر از وازلین استفاده کرده‌اید با یک گوش پاک کن که به لاک پاک کن آغشته کرده‌اید اطراف ناخن و انگشتان را که به لاک آلوده شده پاک کنید. اما اگر از چسب استفاده کرده‌اید باید تا خشک شدن کامل لاک ناخن‌های مرمری صبر کنید.

همه این مراحل را برای ناخن‌های بعدی تکرار کنید: پس از آن که کار یک ناخن به اتمام رسید همه این مراحل را برای ناخن‌های بعدی نیز تکرار کنید البته لازم نیست همه ناخن‌ها طرح یکسانی داشته باشند و می‌توانید طرح ناخن‌های مرمری را تنها برای یک یا دو ناخن خود انجام دهید.

پس از اتمام کار و خشک شدن لاک، تاپ کوت بزنید: پس از آن که ناخن‌های مرمری شما به زیبایی شکل گرفت و لاک در سطح ناخن‌ها خشک شد یک لایه تاپ کوت روی ناخن‌ها بزنید تا براق و مقاوم شوند.

ناخن‌های مرمری تک رنگ

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه دست و ناخن مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WikiHow (ترجمه‌ اختصاصی توسط مجله قرمز)