در دنیای مد و زیبایی امروز همه چیز به سمت طبیعی شدن می‌رود دیگر داشتن موهای خاکستری و سفید یک تابو و ایراد محسوب نمی‌شود و در نوع خود می‌تواند زیبا هم باشد. حتی در میان چهره‌های مد و بازیگران معروف میانسال هالیوودی هم می‌توان افرادی را مشاهده کرد که موهای خاکستری طبیعی و زیبایی دارند بنابراین شما هم می‌توانید رنگ مو را برای همیشه کنار بگذارید و موهای خاکستری طبیعی و زیبایی داشته باشید. اگر هنوز در این مورد تردید دارید بهتر است این مقاله اختصاصی از مجله قرمز را بخوانید تا با مزایای داشتن موهای خاکستری آشنا شوید. در ادامه نیز چند نکته برای شما بیان می‌کنیم که با رعایت آن‌ها می‌توانید موهای طبیعی و سفید زیباتری داشته باشید.

چرا موهای خاکستری طبیعی سالم‌تر و زیباترند؟

همان طور که می‌دانید رنگ کردن موها علاوه بر نیاز به هزینه و وقت زیاد، عوارض متعددی هم برای بدن دارند. رنگ مو یک ماده شیمیایی قوی است که بدون ضرر نیست و وقتی شما هر چند هفته یک بار آن را روی پوست و موی خود استفاده می‌کنید این مواد سمی جذب بدن شما شده و در دراز مدت عوارض خطرناکی به دنبال خواهد داشت. تا جایی که چون رنگ مو به عنوان یکی از عوامل سرطان‌زا ر بدن انسان شناخته شده است و پزشکان و متخصصان توصیه می‌کنند بیش از ده بار در سال موهای خود را رنگ نکنید تا از این عوارض خطرناک در امان بمانید. بنابراین اگر رنگ مو را به طور کامل ترک کنید خطرات ناشی از آن هرگز شما را تهدید نخواهد کرد بنابراین داشتن موهای خاکستری طبیعی می‌تواند عاملی تاثیرگذار در سلامتی و طول عمر شما باشد.

علاوه بر این با در نظر گرفتن ترند جدید آرایش و زیبایی داشتن موهای سفید به روزتر هم هست چون همان طور که گفتیم مدل‌های طبیعی برای آرایش و زیبایی این روزها محبوب‌تر هستند و خروج از محدوده طبیعی و داشتن ظاهری مصنوعی دیگر زیبا قلمداد نمی‌شود. به طور مثال زنان آفریقایی-آمریکایی در کشور ایالات متحده چند سالی است که زیبایی طبیعی موهای فر خود را پذیرفته‌اند و کمتر از گذشته به دنبال صاف کردن یا تغییر حالت موهای خود هستند، این تغییر را شاید بتوان امری فرهنگی قلمداد کرد اما با این فلسفه می‌توان زیبایی موهای خاکستری را نیز توجیه کرد.

موهای خاکستری و سفید

این مساله برای آقایان اهمیت و اثر بیشتری دارد و جالب است بدانید که در طی یک نظرسنجی که در سال ۲۰۱۶ انجام شد ۷۲ درصد از زنان معتقد بودند مردانی که موهای خاکستری و جوگندمی دارند جذاب‌تر هستند پس آقایان بهتر است برای حفظ جذابیت خود هم شده رنگ مو را کنار بگذارند و موهای خاکستری خود را بپذیرند. اما این تصمیم برای خانم‌ها کمی پیچیده‌تر است اما همان طور که گفتیم موی سفید مخصوص زنان بالای ۴۰ و ۵۰ سال نیست و اکنون خیلی از بیست ساله‌ها هم موهای سفید دارند پس داشتن موهای سفید، خاکستری یا جوگندمی به معنای پیر بودن شما نیست، بنابراین اگر تصمیم گرفته‌اید موهای خاکستری خود را حفظ کنید در عملی کردن این تصمیم تردید به خود راه ندهید حتی اگر آرایشگر شما یا اطرافیان شما نظری خلاف این تصمیم داشته باشند چون داشتن ظاهری طبیعی و بدنی سالم بیش از نظر دیگران اهمیت دارد و علاوه بر این می‌توانید پولی را که برای خرید رنگ مو و رفتن به آرایشگاه هزینه می‌کردید برای کارهای مفیدتری خرج کنید.

توصیه‌هایی برای داشتن موهای خاکستری جذاب و زیبا

شاید مهم‌ترین دلیل شما برای رنگ کردن موهای سفید این باشد که احساس می‌کنید این رنگ خاکستری و سفید به صورت شما نمی‌آید و یا موهای شما در این رنگ کم حجم به نظر می‌رسند و تا زمانی که ریشه موهای سفید رشد کنند موهای شما دورنگ و نازیبا به نظر خواهند رسید. اما با رعایت چند نکته در مورد آرایش و مراقبت از موهای سفید می‌توانید موهایی زیبا و جذاب مانند ستارگان سینما داشته باشید.

زمان لازم را در نظر بگیرید: بلند شدن ریشه سفید موها زمان‌بر است مگر این که بخواهید به آرایشگاه بروید و در یک جلسه موهای قهوه‌ای خود را به موهای نقره‌ای پلاتینی تبدیل کنید. بنابراین باید صبور باشید و زمان کافی به موها بدهید تا رشد کنند و قسمت رنگ شده آن‌ها خارج شود. پس اگر شش ماه است به ریشه موها دست نزده‌اید و ناگهان به یک مهمانی دعوت می‌شوید باید به تصمیم خود متعهد باشید تا در آینده بتوانید در وقت و پول خود صرفه جویی کرده و زندگی سالم‌تری داشته باشید.

موهای خاکستری و سفید

در مورد تصمیم خود با یک آرایشگر مشورت کنید: چگونگی فرآیند سفید کردن موها به عوامل متعددی بستگی دارد مثلا این که موهای شما چه جنس و بافتی دارد، رنگ طبیعی موهای شما در گذشته چه بوده است و از چه رنگی برای پوشاندن موهای سفید خود استفاده می‌کرده‌اید. پاک کردن رنگ‌های قبلی مو بدون آسیب به موها نیاز به تخصص دارد و اگر کارهایی مثل فر دائمی یا کراتینه کردن را روی موهای خود انجام داده باشید این فرآیند پیچیده‌تر می‌شود. بنابراین برای انجام صحیح این کار لازم است با یک آرایشگر ماهر مشورت کنید.

ابتدا سراغ رنگ‌های روشن بروید: شاید این  توصیه به نظر شما عجیب باشد به خصوص اگر تاکنون از رنگ‌های خیلی تیره مثل قهوه‌ای و مشکی استفاده کرده باشید. اما کارشناسان زیبایی معتقدند اضافه کردن هایلایت به موها می‌تواند به مخفی ماندن ریشه‌های سفید مو کمک کند و تا زمان سفید شدن کامل موها ظاهر زیبایی به آن‌ها بدهد. رنگ سفید نزدیک‌ترین رنگ به بلوند است و ریشه‌های سفید به خوبی با موی بلوند ترکیب می‌شود اما بهتر است این کار را در منزل انجام ندهید و انجام آن را به یک متخصص آرایش بسپارید.

تا قرار بعدی آرایشگاه دو ماه صبر کنید: در مدت دو ماه حدود ۳ تا ۵ سانتیمتر از ریشه سفید موهای شما رشد خواهد کرد و در گام بعدی به جای ترمیم این ریشه‌ها باید کاری کنید که این سفیدی به خوبی با موهای شما ترکیب شده و ظاهر نامناسبی پیدا نکند. در این زمان می‌توانید از رنگ‌های نیمه موقت برای پوشش دادن ریشه‌های سفید استفاده کنید (چون این رنگ‌ها به ساقه مو نفوذ نمی‌کنند و با چندبار شستشو از بین می‌روند) یا طبق روشی که در قسمت قبلی گفته شد موهای تیره خود را هایلایت کنید.

موهای خاکستری و سفید

از رنگ‌های موقتی استفاده کنید: علاوه بر رنگ‌های موقت شما می‌توانید از پودرهای سایه همرنگ موها و یا محصولات دیگری که برای تیره کردن ریشه موها در بازار موجود هستند استفاده کنید. این مواد به سادگی با شامپو زدن از بین می‌روند و شما می‌توانید فرآیند سفید کردن موهای خود را بدون اختلال انجام دهید. در هر صورت باز هم لازم است که هر دو ماه یک بار به سالن‌های زیبایی مراجعه کنید و از آرایشگر بخواهید موهای شما را طوری ترمیم کند که ریشه‌های سفید آن دست نخورده باقی بماند.

کاری با موهای خود نداشته باشید: این کارها برای سفید کردن مو شاید دردسر زیادی برای شما داشته باشد و شما ترجیح دهید به جای آن، کاری با موهای خود نداشته باشید و اجازه دهید موها رشد کنند و قسمت سفید آن‌ها تا حدی بلند شود که بتوانید موها را از مرز آن کوتاه کنید، البته این کار ساده نیست و ممکن است برای مدت طولانی موهای شما چندان زیبا و جالب نباشد. پس از سفید شدن کافی موها لازم است در نگهداری آن‌ها دقت کافی داشته باشید. موهای سفید بیشتر مستعد خشکی و شکنندگی هستند به همین دلیل استفاده از نرم کننده را فراموش نکنید و از شامپوی حاوی رنگ آبی یا بنفش استفاده کنید تا سفیدی موها تن زرد به خود نگیرد.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت و زیبایی مو مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)