کیف دوشی یکی از انواع پرکاربرد کیف زنانه و مردانه است که حمل آسان و بدون درگیری دست آن را به یکی از محبوب‌ترین مدل‌های کیف تبدیل کرده است که بالاترین سطح از راحتی و کاربردی بودن را به شما ارائه می‌دهد. مدل کیف دوشی می‌تواند کاربردهای متعددی داشته باشد، کیف روزمره شما باشد یا به عنوان کیف محل کار مورد استفاده قرار گیرد و یا با مدل مناسب به عنوان کیف مجلسی به کار رود. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز تاریخچه مختصری از کیف دوشی زنانه را بیان خواهیم کرد و در ادامه نیز با هفت مدل از جدیدترین مدل‌های کیف دوشی زنانه آشنا خواهید شد.

تاریخچه مختصر کیف دوشی

کیف دوشی هم مانند هر اکسسوری یا کیف دیگر تاریخچه خاص خود را دارد. در زبان انگلیسی معمولا نام کیف‌ها از دو قسمت تشکیل می‌شود که قسمت اول توصیف کننده نوع بند کیف و قسمت دوم نیز مشخص کننده شکل کیف است. در مورد کیف دوشی نیز همین قانون صدق می‌کند و CrossBody اصطلاحی است که فرم این کیف را توصیف می‌کند یعنی بند آن به صورت ضربدری از بدن عبور می‌کند پس این نوع کیف باید بند بلندی داشته باشد. ایده اولیه این کیف در دهه ۱۸۶۰ میلادی آغاز شد یعنی زمانی که پستچی‌ها و نامه‌برها در سرویس‌های پستی کار می‌کردند و محموله خود را در چنین کیف‌هایی حمل می‌کردند. هدف از طراحی این مدل کیف‌ها این بود که دستان نامه‌بر هنگام کار و حمل نامه‌ها آزاد باشد تا بتواند کارهای عمومی خود مثل راندن وسیله نقلیه را به راحتی انجام دهد.

مدل کیف دوشی

این مزیت مهم به اضافه امکان ایجاد تنوع در سایز کیف باعث شد تا هم طراحان مد و هم مشتریان به دنبال وارد کردن مدل کیف دوشی به دنیای مد و استفاده روزمره باشند. برند Globe Canvas/ De Martini نخستین برندی بود که این کار را انجام داد و کیف‌های دوشی در مدل‌های متنوع را به بازار ارائه داد. اکنون پس از چند دهه شاهد این هستیم که کیف دوشی به یک کیف ضروری روزمره هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها تبدیل شده است.

مدل کیف دوشی دورنگ ساده

این مدل کیف دوشی ساده با بند زنجیری ترکیبی گزینه مناسبی برای استفاده روزمره و همین طور مهمانی‌ها است. قسمت داخلی این مدل کیف شبیه به کیف پول طراحی شده است و فضای کافی و مناسب برای قرار دادن کارت‌های اعتباری و پول نقد دارد. این کیف از دو رنگ خنثی و ملایم ترکیب شده است که قابلیت تطبیق پذیری آن را افزایش می‌دهد. جیب بیرونی این کیف هم با رنگ متفاوت خود، فضای مناسبی برای تلفن همراه شما به وجود آورده است.

مدل کیف دوشی

مدل کیف دوشی مخمل ستاره دار

مخمل این روزها در دنیای مد و پوشاک حرف اول را می‌زند و راه خود را به اکسسوری‌هایی مثل کیف هم باز کرده است. جنس مخمل کیف شما را گران و سطح بالا نشان می‌دهد و چنین کیفی با بند زنجیری و رنگ زرشکی زیبا (رنگ‌های دیگر مثل مشکی یا کرم هم چنین اثری دارد) بهترین گزینه برای مهمانی‌های شبانه است. تزئینات ظریف ستاره‌ای روی این کیف هم به ظرافت و زیبایی آن افزوده است و می‌تواند بهترین انتخاب برای خانم‌های شیک و خوش سلیقه باشد.

مدل کیف دوشی

کیف دوشی چرم با استایل بوهمیایی

اگر به دنبال یک کیف کاربردی برای استفاده روزمره هستید مدل کیف دوشی چرم با استایل بوهمیا یا سنتی همان چیزی است که نیاز دارید. این مدل کیف دوشی از چرم دست دوز باکیفیت تهیه شده است و بهترین اکسسوری برای هماهنگ کردن با یک دامن یا مانتوی بلند و گلدار و چیندار است. چنین کیفی را می‌توانید با یک جفت کفش یا بوت تخت و همرنگ هم ست کنید و از جواهرات بدلی رنگارنگ با سبک سنتی هم استفاده کنید تا استایل بوهمیای شما کامل شود.

مدل کیف دوشی

مدل کیف دوشی چرم ساده زینی

اگر استایل کلی شما کلاسیک و مینیمال است نگران نباشید، شما هم می‌توانید از کیف دوشی استفاده کنید به شرطی که از مدل‌های ساده و چرم استفاده کنید. این مدل کیف زینی دوشی با رنگ مشکی یکدست و بند چرمی ساده خود بهترین گزینه برای کسانی است که کیف دوشی را برای محیط کار یا محیط‌های جدی و رسمی دیگر نیاز دارند و می‌خواهند کیف خود را برای چندین سال متوالی استفاده کنند بنابراین به کیفی بادوام و ساده که هرگز از مد نیفتد نیاز دارند.

مدل کیف دوشی

کیف دوشی زنجیردار مجلسی ساده

کیف‌های دوشی زنجیردار معمولا کاربرد مجلسی دارند حال اگر از جنس مخمل و با یراق آلات فلزی هم باشند جنبه مجلسی آن‌ها بر جنبه روزمره خواهد چربید. این مدل کیف صورتی مخمل با قفل حلقه‌ای و بند زنجیری هم همه شرایط یک کیف مجلسی زیبا را دارد اما می‌تواند به عنوان کیف روزمره هم به کار رود مخصوصا اگر در رنگ‌های ملایم یا تیره مثل بژ، صورتی چرک یا مشکی باشد که بتوانید آن را با بقیه لباس‌های خود به راحتی هماهنگ کنید.

مدل کیف دوشی

کیف دوشی پوست ماری

بسیاری از خانم‌ها به طرح‌های حیوانات مثل پلنگی و پوست ماری علاقه دارند و دوست دارند لباس‌ها و اکسسوری‌های خود را از این طرح‌ها انتخاب کنند. طرح پوست ماری هم جزو طرح‌هایی است که (البته نوع مصنوعی آن) روی انواع اکسسوری‌ها مثل بوت و کیف هم پیاده می‌شود. این کیف‌ها می‌توانند از جنس چرم طبیعی یا مصنوعی باشند که حالت لاکچری در استایل به وجود می‌آورند و کمک می‌کنند لباس‌های شما گران و سطح بالا به نظر برسد.

مدل کیف دوشی

کیف دوشی چرم دسته‌دار حلقه‌ای

بیشتر مدل‌های کیف دوشی بند قابل تعویض دارند و اگر این بند را از آن جدا کنید آن را به یک کیف دستی جمع و جور تبدیل خواهید کرد همچنین می‌توانید بندی متفاوت به آن متصل کنید. اما یکی از مدل‌های جدید و جالب کیف دوشی مدلی است که بند حلقه‌ای قابل جدا شدن دارد و این حلقه به اندازه کافی بزرگ هست که روی بازو قرار بگیرد. اگر هم بخواهید می‌توانید این حلقه را جدا کنید و کیف دوشی خود را به کیف دستی تبدیل کنید یا آن را با یک بند معمولی تعویض کنید.

مدل کیف دوشی

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه جواهرات و اکسسوری و مدل‌های جدید لباس  مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)