مدل موی دم اسبی یکی از محبوب‌ترین مدل‌های مو میان خانم‌ها است. این مدل مو کمک می‌کند چهره شما کشیده و صورتتان جوان‌تر به نظر برسد و با بیشتر فرم‌های صورت سازگار است و هر سنی هم که داشته باشید می‌توانید موهایتان را دم اسبی ببندید. شاید تصور کنید موی دم اسبی چندان مناسب فصل تابستان و روزهای گرم سال نیست اما این مدل تنها یک مدل و شکل محدود نیست و می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد و طوری تنظیم شود که باعث گرم شدن شما نشود. در این مقاله شش مدل موی دم اسبی زیبا و متنوع را که برای روزهای گرم سال مناسب هستند و حتی برای مهمانی‌ها هم می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند به شما معرفی می‌کنیم.

در حقیقت جمع کردن موها به شکل دم اسبی یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با گرما است به شرطی که مدل مناسبی را برای این کار انتخاب کنید و لزومی ندارد حتما موهای خیلی بلندی داشته باشید تا بتوانید موها را دم اسبی ببندید، این مدل مو روی موهای متوسط و بلند بهترین کارایی را دارد و برای موهای خیلی بلند ممکن است کمی سنگین باشد و باعث فشار به قست جلوی موها شود. اگر دم اسبی کردن موها عادت هرروزه شما است اما از تکراری بودن آن خسته شده‌اید و فکر می‌کنید مدل موی دم اسبی ساده به شما نمی‌آید می‌توانید با این مدل‌های زیبا و جذاب غیرتکراری به مدل موهای خود تنوع بدهید.

مدل موی دم اسبی پیچیده شده

موی دم اسبی پیچیده شده

این مدل دم اسبی از نظر ساختاری تفاوت چندانی با دم اسبی ساده ندارد اما چیزی که آن را زیبا و خاص می‌کند تنها به کار بردن یک تکنیک ساده است، این تکنیک پیچیدن دم اسبی با موهای خودتان است. ابتدا موها را با روش معمول جمع کنید و با یک کش نازک محکم ببندید سپس یک دسته از موهایتان را از قسمت زیرین دم اسبی جدا کنید و دور کش بپیچید سپس با یک سنجاق مویی آن را به پایه دم اسبی محکم کنید، این کار چند مزیت دارد؛ هم دم اسبی شما تمیزتر و زیباتر می‌شود و هم کشیده شدن دسته پایین موها به موهای قسمت بالا حجم می‌دهد. برای جذابیت بیشتر این مدل مو می‌توانی دسته مو را قبل از پیچیدن ببافید، خواهید دید که همین چند ثانیه وقت بیشتر برای درست کردن موها آن را چندین برابر زیباتر و مرتب‌تر می‌کند.

مدل موی دم اسبی پشت و رو

موی دم اسبی پشت و رو

این مدل ساده و جذاب دم اسبی هم موهای شما را زیباتر و هم حجیم‌تر نشان می‌دهد و نیاز به زمان  و انرژی زیادی هم ندارد. برای درست کردن موها به این روش کافی است موها را از پشت کمی شل دم اسبی کنید و با کش ببندید، این مدل فقط روی دم اسبی‌های پایین کاربرد دارد و باید موها را در پشت گردن ببندید. با انگشتان خود در قسمت بالای دم اسبی یک شکاف ایجاد کنید و دسته دم اسبی را بگیرید و از این شکاف عبور دهید. به آرامی قسمت پایه دم اسبی را نیز از این قسمت بگذرانید و با دستان خود به دم اسبی حالت مرتبی بدهید. خواهید دید که تنها با چند ثانیه وقت بیشتر مدل موهای شما تا حد زیادی ارتقاء یافته است و حالتی شیک و رسمی پیدا کرده است.

دم اسبی با بافت مخفی

موی دم اسبی بافت فرانسوی

این مدل دم اسبی زیبایی خاص و غافلگیرکننده‌ای به موهای شما می‌دهد اما برای درست کردن موها به این شکل شما باید بافت فرانسوی را به خوبی بلد باشید. برای این کار مانند آن چه که در تصویر می‌بینید بافت فرانسوی را در دو طرف موها آغاز کنید و تا انتها ادامه دهید و انتهای هر بافت را با یک کش کوچک محکم کنید. حال می‌توانید موها را مانند همیشه دم اسبی کنید و با کش ببندید. این روش یک روش ساده اما جالب برای تغییر دادن مدل موی ساده و تکراری دم اسبی است که آن را برای مهمانی‌ها هم مناسب و قابل استفاده خواهد کرد و با ایجاد فضای خالی داخل موها به خنک‌تر شدن شما در روزهای گرم تابستان کمک خواهد کرد.

مدل موی دم اسبی حبابی

موی دم اسبی حبابی

اگر اهل مدل‌های فانتزی برای موهای خود هستید و از مدل معمولی و تکراری دم اسبی خود خسته شده‌اید این مدل ساده و جالب به شما پیشنهاد می‌شود. برای درست کردن موها به شکل دم اسبی حبابی ابتدا موها را در قسمت بالای سر جمع کنید و با یک کش همرنگ محکم ببندید. سپس قسمت‌های مختلف دم اسبی را با چند کش دیگر ببندید. در تصویری که می‌بینید از دو کش استفاده شده است اما شما بسته به بلندی موهای خود می‌‌توانید تعداد بیشتری را ببندید. حال برای ایجاد حالت حبابی در دم اسبی یک دسته از موها را بگیرید و کش‌ها را به سمت بالا حرکت دهید تا موها حجم پیدا کنند. اگر قبل از این کار موها را پوش بدهید نتیجه بهتری خواهید گرفت.

دم اسبی بافته شده

موی دم اسبی بافته شده

شاید در نگاه اول به این مدل مو تصور کنید که درست کردن موها به این شکل نیاز به زحمت و زمان زیادی دارد و حتما باید یک آرایشگر حرفه‌ای آن را انجام دهد اما تنها در چند گام ساده می‌توانید موهایتان را به این شکل زیبا و شیک ببندید. برای شروع کار دو دسته مو از دو طرف بالای گوش‌ها را بگیرید و به دور خودش بپیچید و با یک کش نامرئی کوچک به هم ببندید و محکم کنید. این مرحله را چند بار دیگر انجام دهید، اگر می‌خواهید موهایتان مانند این تصویر باشد باید ۵ بار موها را از دو طرف سر جدا کرده بپیچید و با کش ببندید. این مدل مو نه تنها زیبا و شیک است بلکه از وز شدن موها جلوگیری می‌کند و مانع از ریختن موهای اطراف روی صورت شما خواهد شد.

دم اسبی سنبلی یا استخوان ماهی

موی دم اسبی سنبلی

اگر بافتن مو به شکل استخوان ماهی یا سنبلی را بلد باشید به راحتی می‌توانید این مدل مو را برای خودتان درست کنید. برای این کار ابتدا موها را به صورت دم بالا ببندید و محکم کنید سپس بافت مو را شروع کنید. موها را به دو قسمت تقسیم کرده و از هر قسمت دسته کوچکی را جدا کنید و به نیمه دیگر انتقال دهید. این کار را ادامه دهید تا تمام موها به شکل سنبلی بافته شوند سپس انتهای مو را با کش محکم کنید. این مدل مو برای باشگاه، عروسی و هر زمان دیگری که نمی‌خواهید موهایتان به گردنتان بچسبد مناسب است.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت و زیبایی مو مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)