وقتی صحبت از آرایش چشم گربه‌ای می‌شود حتما تصویری از خط چشم‌های گربه‌ای در ذهن شما تداعی می‌شود اما مانیکور چشم گربه با چیزی که تصور می‌کنید تفاوت زیادی دارد. مانیکور چشم گربه یکی از روش‌های جدید آرایش ناخن است که سبک خاصی دارد و نتیجه کار شبیه به چشمان زیبای یک گربه خواهد بود که به شما خیره شده است. این روش مانیکور حالتی دراماتیک و شیک به ناخن‌های شما می‌دهد که برای موقعیت‌های مختلف هم مناسب و هماهنگ است. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز با روش انجام مانیکور چشم گربه آشنا خواهید شد. در ادامه نیز چند مدل رمانتیک لاک ناخن را به شما معرفی خواهیم کرد که برای مهمانی‌ها و آرایش روزمره شما بسیار مناسب هستند.

مانیکور چشم گربه چیست؟

مانیکور چشم گربه یک روش جالب برای آرایش ناخن است که درخششی سه بعدی به ناخن‌های شما می‌دهد. این نوع آرایش ناخن از نظر رنگی محدودیتی ندارد و شما می‌توانید آن را با هر رنگ لاکی بسازید و جلوه چشم گربه را در آن ایجاد کنید همچنین می‌توانید از نگین‌های مخصوص برای این کار استفاده کنید و حالت چشم گربه را روی این نگین به وجود آورید. البته  در نظر داشته باشید که شما نمی‌توانید با لاک‌های معمولی این نوع مانیکور را انجام دهید و  برای این کار به لاک‌های مغناطیسی مخصوص و کیت مخصوص مانیکور چشم گربه نیاز دارید.

روش انجام مانیکور چشم گربه

کیت مخصوص مانیکور چشم گربه شامل یک رنگ لاک است که این لاک حاوی دانه‌های ریز اکلیلی است. در کنار این لاک شما به تاپ کوت و یک آهنربای کوچک مخصوص نیاز دارید. ابتدا ناخن‌ها را آماده کنید و بیس کوت بزنید سپس لاک اکلیلی مذکور را روی همه ناخن‌ها بزنید و روی آن از تاپ کوت استفاده کنید. سپس آهنربای مخصوص را بردارید و آن را در جهت دلخواه نزدیک ناخن‌ها بگیرید تا دانه‌های مغناطیسی داخل لاک در آن جهت حالت بگیرند. حالت کلاسیک برای مانیکور چشم گربه ایجاد جهت عمود برای اکلیل‌های روی ناخن است اما شما می‌توانید خلاقیت به خرج دهید و این خط را در زاویه‌های دیگری جهت دهید و فرم دلخواه خود را بسازید. به این ترتیب پس از خشک شدن کامل لاک مانیکور چشم گربه شما آماده است و می‌توانید از درخشش جذاب و رنگی آن لذت ببرید.

مانیکور چشم گربه

البته یک روش دیگر هم برای مانیکور چشم گربه وجود دارد که مخصوص انجام روی یک یا دو ناخن است و برای انجام آن شما به قاب‌های مخصوص آرایش ناخن و لاک ژلی مغناطیسی نیاز دارید. در این روش ابتدا ناخن‌ها را آماده می کنید و بیس کوت می‌زنید. سپس آن‌ها را با دو لایه لاک مشکی پوشش می‌دهید و قاب مخصوص آرایش ناخن را روی ناخن مورد نظر می‌چسبانید سپس لاک مغناطیسی ژلی را روی قاب می‌ریزید و با آهنربا به اکلیل‌های آن جهت می‌دهید.

مانیکور چشم گربه

چند مدل مانیکور رمانتیک و جذاب

در این بخش چند مدل لاک و مانیکور رمانتیک و زیبا برای آرایش ناخن‌های شما را معرفی خواهیم کرد.

مدل کهکشانی: لاک مدل کهکشانی یادآور شب‌های پرستاره است و رنگ‌های زیبای آسمان شب مثل سرمه‌ای، کرم، صورتی، بنفش و …  آن را تشکیل می‌دهند. از نقطه‌های سفید هم می‌توانید به عنوان ستاره‌ها استفاده کنید و مانیکور رمانتیک خود را کامل کنید.

مانیکور چشم گربه

مدل صورتی دورنگ: رنگ صورتی از رنگ‌های محبوب در لاک ناخن است که اتفاقا در مانیکور رمانتیک هم کاربرد زیادی دارد. اگر لاک صورتی ساده برای شما تکراری شده است بهتر است از دو طیف مختلف صورتی کنار هم استفاده کنید و به ناخن‌های خود عمق بدهید.

مانیکور چشم گربه

مدل قلبی دورنگ: قلب نمادی از عشق و علاقه و بهترین فرم برای لاک ناخن رمانتیک است. برای ایجاد این مدل لاک شما به برچسب‌های قلبی شکل نیاز دارید که باید با دو رنگ متفاوت مثل سفید و قرمز یا مشکی و قرمز و یا صورتی و قرمز طرح مورد نظر را روی آن پیاده کنید.

مانیکور چشم گربه

لاک قرمز مات و براق: لاک یکدست براق قرمز شاید تکراری و دم دستی به نظر برسد، لاک مات قرمز هم به تنهایی تخت و کسل کننده است اما ترکیب این دو بافت از یک رنگ زیبایی خاصی به ناخن‌های شما می‌دهد و بهترین روش برای ایجاد یک لاک رمانتیک ساده و زیبا است.

مانیکور چشم گربه

فرنچ قرمز قلبی: اگر لاک فرنچ لاک مورد علاقه شما است اما می‌خواهید یک مدل رمانتیک برای مانیکور انتخاب کنید این مدل ساده و زیبا را که ترکیبی از فرم قلب و فرنچ ناخن است به شما پیشنهاد می‌کنیم. البته این مدل برای ناخن‌هایی که فرم گرد و بادامی دارند مناسب‌تر است.

مانیکور

مدل گیلاسی: طرح و فرم میوه‌ها روی ناخن‌ها همیشه زیبا و مد روز هستند و شما می‌توانید از هر میوه‌ای برای این کار استفاده کنید اما پیشنهاد ما فرم گیلاس به همراه طرح‌های هندسی و شطرنجی است که زیبایی و جذابیت خاصی به ناخن‌های شما می‌دهد.

مانیکور چشم گربه

مدل خالدار: اگر مدل‌های ساده و مینیمال را برای آرایش ناخن می‌پسندید می‌توانید از طرح خالدار مشکی روی زمینه همرنگ ناخن استفاده کنید و بافتی جذاب و رمانتیک به ناخن‌های خود بدهید که با لباس‌های خالدار شما نیز هماهنگی خواهد داشت.

مانیکور چشم گربه

مانیکور چشم و لب: اگر به دنبال مدل‌های احساسی و رمانتیک خاصی برای آرایش ناخن‌های خود هستید می‌توانید از فرم چشم و قلب کمک بگیرید. برچسب‌های مخصوص ناخن به شکل مژه و لب و … روی زمینه سفید ناخن به سادگی این بافت و فرم را برای شما به وجود می‌آورند.

مانیکور چشم گربه

مدل مارپیچی: اگر به لاک‌های خنثی علاقه دارید اما می‌خواهید طرح و بافت خاصی هم روی آن‌ها به وجود آورید می‌توانید این مدل ساده و خاص را امتحان کنید. ابتدا ناخن‌ها را با بیس کوت و یا لاک همرنگ ناخن پوشش دهید سپس طرح مارپیچی را با لاک مشکی به سادگی روی ناخن‌ها بکشید.

مانیکور چشم گربه

مدل سایه روشن: مانیکور سایه روشن از مدل‌های کلاسیک آرایش ناخن است که حالتی زیبا و جذاب روی ناخن ایجاد می‌کند. این مدل مانیکور با اسفنج روی ناخن‌ها پیاده می‌شود و شما از هر رنگ و ترکیب رنگی می‌توانید برای این کار استفاده کنید.

مانیکور چشم گربه

مدل تیپ بنفش: رنگ کردن تیپ ناخن با رنگی متفاوت از روش‌های ساده و مینیمال آرایش ناخن است که حالتی رمانتیک و جذاب به ناخن می‌دهد مخصوصا اگر رنگی زیبا مثل بنفش را برای این کار انتخاب کنید. همچنین می‌توانید پایه ناخن را نیز با فرم هلالی به رنگ سفید درآورید و ناخن‌ها را زیبا و سالم نشان دهید.

مانیکور چشم گربه

مدل رمانتیک مینیمال: مدل‌های مینیمال و ساده مانیکور همیشه پرطرفدار هستند و شما با کمترین مقدار لاک ناخن می‌توانید این کار را انجام دهید. اگر ناخن‌های شما به خودی خود زیبا و بی‌نقص است تنها یک نقطه گرد کوچک با لاک قرمز یا زرشکی حالتی رمانتیک و شیک به ناخن‌های شما می‌دهد که با تاپ کوت کامل می‌شود.

مانیکور چشم گربه

مدل مرمری: مدل مرمری مانیکور یکی از زیباترین مدل‌های آرایش ناخن است که به سادگی هم قابل انجام است. اگر به مدل مرمری طبیعی علاقمند هستید می‌توانید از رگه‌های سفید و خاکستری (با تکنیک ناخن‌های مرمری که در مقالات قبلی مجله قرمز آموزش داده شده است) روی زمینه صورتی استفاده کنید و طرح مرمری جذابی را روی ناخن‌ها پیاده کنید.

مانیکور چشم گربه

مدل قلب کوچک: اگر مدل مینیمال را می‌پسندید اما می‌خواهید سبک مانیکور شما رمانتیک‌تر و جذاب‌تر شود می‌توانید به جای نقاط گرد کوچک از قلب‌های کوچک برای آرایش ناخن‌های خود استفاده کنید. در این حالت بهتر است زمینه ناخن‌های شما خالی و یا در رنگ خنثی و نزدیک به رنگ پایه ناخن باشد تا این قلب‌ها جلوه بهتری داشته باشند.

مانیکور چشم گربه

فرنچ اکلیلی: خانم‌های علاقمند به سبک فرنچ می‌توانند با کمک لاک‌های اکلیلی حالتی رمانتیک‌تر به مانیکور خود بدهند و جذابیت آن را بیشتر کنند. برای زیبایی بیشتر می‌توانید تیپ ناخن‌ها را با حالتی اریب تا پایه ناخن ادامه دهید و شکلی متفاوت نسبت به فرنچ‌های معمولی و کلاسیک ایجاد کنید.

مانیکور چشم گربه

مدل مارپیچ سه رنگ: مزیت تزئین‌های مارپیچ روی ناخن‌ها نسبت به طرح‌های دیگر این است که طرح مارپیچ را به سادگی با دست و بدون نیاز به ابزارهای خاص می‌توان روی ناخن‌ها پیاده کرد. برای جذابیت بیشتر این طرح را روی زمینه سفید و چندرنگ اجرا کنید، از لاک اکلیلی هم برای این کار کمک بگیرید تا مانیکور شما جلوه بیشتری پیدا کند.

مانیکور چشم گربه

مدل نگین دار قلبی: اگر وقت و حوصله کافی برای مانیکورهای پیچیده و وقت گیر ندارید و نمی‌خواهید برای این کار به آرایشگر هم پولی بپردازید بهتر است از نگین‌های آماده قلبی شکل برای تزئین ناخن‌ها استفاده کنید. ابتدا ناخن‌ها را با رنگ دلخواه پوشش دهید سپس نگین‌های رنگارنگ را روی ناخن‌ها بچسبانید و تاپ کوت بزنید.

مانیکور چشم گربه

طرح گل سرخ: گل سرخ یکی از زیباترین و رمانتیک‌ترین گل‌ها است که نماد عشق و زیبایی هم هست. این طرح زیبا می‌تواند زینت بخش ناخن‌های شما هم باشد و برای این کار بهتر است از برچسب‌های آماده مخصوص تزئین ناخن با طرح گل سرخ استفاده کنید تا وقت کمتری از شما گرفته شود.

مانیکور چشم گربه

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه دست و ناخن مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)