ناخن‌های بلند زیبا و جذاب هستند اما بلند نگه داشتن ناخن‌ها همیشه ممکن نیست و بیشتر افراد ممکن است به خاطر محدودیت‌های شغلی و شکننده بودن ناخن‌ها مجبور باشند ناخن‌های خود را در حد کوتاه و متوسط نگه دارند. اما با وجود روش‌های مختلفی که به عنوان مانیکور برای ناخن‌های کوتاه معرفی می‌شوند این ناخن‌ها هم می‌توانند زیبا و دوست داشتنی شوند. پس بهتر است برای مدت کاشت ناخن را فراموش کنید و سعی کنید روش‌های مناسب مانیکور برای ناخن‌های کوتاه و متوسط را فرا بگیرید. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز چند مدل زیبا و متنوع مانیکور برای ناخن‌های کوتاه و متوسط معرفی می‌کنیم که باعث می‌شوند ناخن‌های کوتاه شما بلندتر و زیباتر به نظر برسند.

مدل شطرنجی

لاک سیاه و سفید همیشه محبوب و زیبا است به خصوص اگر روی ناخن‌های کوتاه استفاده شود. از طرف دیگر این طرح یاداور مسابقات اتومبیلرانی هم هست و می‌تواند بهترین انتخاب برای علاقمندان به این رشته باشد. این طرح را مانند تصویر با فضای خالی در پایه ناخن ترکیب کنید تا هم ناخن‌ها بلندتر به نظر برسند و هم فرم متعادل‌تر و زیباتری داشته باشند.

مانیکور برای ناخن‌های کوتاه

مدل چند رنگ مانیکور برای ناخن‌های کوتاه

اگر به طرح‌های محو و بدون خطوط و مرزهای مشخص علاقه دارید می‌توانید این مدل چند رنگ مانیکور برای ناخن‌های کوتاه را امتحان کنید. ابتدا ناخن ها را با لاک سفید بپوشانید سپس از دو یا سه رنگ لاک استفاده کنید و با کمک نوک اسفنج که به لاک آغشته شده و روی ناخن کشیده می‌شود طرح‌های محو و چند رنگ را به وجود آورید.

مانیکور برای ناخن‌های کوتاه

مدل ستاره‌ای

تزئین ناخن‌ها با ستاره از روش های کلاسیک و رایج مانیکور به خصوص مانیکور برای ناخن‌های کوتاه است. اما برای جذابیت و زیبایی بیشتر توصیه می‌شود این بار به جای تضاد رنگی از هماهنگی رنگی بهره ببرید. مثلا مانند تصویر زیر ناخن‌ها را با لاک بیاسی کمرنگ بپوشانید و با ستاره‌های بنفش ناخن‌ها را تزئین کنید.

مانیکور برای ناخن‌های کوتاه

مدل خط عمودی متالیک

این مدل شاید ساده‌ترین طرح برای تزئین ناخن‌ها به خصوص ناخن‌های کوتاه باشد چون خط عمودی اثر بلند کنندگی دارد و ناخن‌های کوتاه را بلندتر و کشیده‌تر نشان می‌دهد. در لاک زدن به این شکل شما تنها به یک لاک متالیک و اکلیلی نیاز دارید، ابتدا ناخن‌ها را با بیس کوت بپوشانید سپس با لاک اکلیلی طلایی یا نقره‌ای یا رزگلد یک خط عمودی تمیز وسط ناخن‌ها بکشید و در انتها تاپ کوت بزنید.

مانیکور برای ناخن‌های کوتاه

فرم‌های هندسی رنگارنگ

اگر به دنبال یک طرح مدرن روی ناخن‌های خود هستید و همزمان می‌خواهید کاری کنید که ناخن‌های کوتاه شما بلندتر به نظر برسند طرح‌های هندسی بهترین انتخاب برای شما هستند. این طرح‌ها را در رنگ و شکل دلخواه انتخاب کنید و با ذوق و سلیقه روی ناخن‌ها بکشید. به خاطر داشته باشید که فرم‌های عمودی و مثلث‌ها می‌توانند ناخن‌ها را کشیده‌تر نشان دهند.

مانیکور برای ناخن‌های کوتاه

مدل پلنگی مانیکور برای ناخن‌های کوتاه

طرح پلنگی از طرح‌های محبوب و کلاسیک در دنیای مد است که هرگز از محبوبیت آن کاسته نمی‌شود و از مد نمی‌افتد. اگر از طرفداران این طرح هستید و می‌خواهید آن را علاوه بر لباس‌ها و اکسسوری‌ها در ناخن‌های خود نیز پیاده کنید داشتن ناخن کوتاه بهترین فرصت را برای این کار به وجود می‌آورد. معمولا استیکرهای آماده‌ای با طرح پلنگی در بازار موجود هستند که می‌توانید آن‌ها را روی ناخن بچسبانید اما اگر به هنر دست خود اعتماد دارید رنگ‌های مورد نیاز را تهیه کرده و طرح پلنگی را روی ناخن‌هایتان بکشید.

چند مدل زیبا و متنوع مانیکور

تزئین ناخن‌ها با برگ

اگر به طبیعت علاقمند هستید و یا می‌خواهید حال و هوای فصل بهار و تابستان را روی ناخن‌های خود پیاده کنید بهتر است از مدل مانیکور با برگ برای تزئین ناخن‌های کوتاه خود استفاده کنید. در این روش ابتدا ناخن‌ها را با یک رنگ لاک روشن و کمرنگ پوشش می‌دهید سپس با لاک سبز و قلموی مخصوص طراحی (و یا برچسب‌هایی به شکل برگ) طرح برگ را روی ناخن‌های خود پیاده می‌کنید.

مانیکور برای ناخن‌های کوتاه

مدل یخی مانیکور برای ناخن‌های کوتاه

برای ایجاد حس خنکی و زیبایی بیشتر در ناخن‌ها بهتر است مدل یخی را امتحان کنید. در این مدل ما به دو طیف از رنگ آبی نیاز دارید، ابتدا ناخن‌ها را با بیس کوت شفاف یا همرنگ ناخن پوشش دهید سپس با کمک برچسب یا قلموی مخصوص طراحی طرح‌های مورد نظر خود را با رنگ‌های آبی روشن و تیره روی ناخن‌ها پیاده کنید و در انتها تاپ کوت بزنید.

مانیکور برای ناخن‌های کوتاه

مانیکور مینیمال برای ناخن کوتاه

طرح مینیمال همیشه پرطرفدار است و سادگی و فضای خالی آن بهترین انتخاب برای ناخن‌های کوتاه است چون باعث کشیده‌تر و زیباتر دیده شدن ناخن‌های شما می‌شود در حالی که مدل‌های شلوغ معمولا اثر معکوس دارند. در لاک زدن به این روش کافی است ناخن‌هایتان را با یک رنگ ساده و خنثی پوشش دهید سپس برای جلوگیری از تکرار و ایجاد حالت رمانتیک یک طرح قلب دو تکه را مانند تصویر روی آن‌ها بکشید.

مانیکور برای ناخن‌های کوتاه

مدل رنگین کمانی با فضای منفی

نه تنها طرح رنگین کمان از مدل‌های جدید فصل به شمار می‌رود بلکه فضای منفی در طراحی ناخن نیز جزو ترندهای پرطرفدار این دوره است. حال ترکیب این دو ترند نه تنها کاملا مد روز است بلکه بهترین روش برای تزئین ناخن‌های کوتاه خواهد بود. برای لاک زدن به این روش ابتدا ناخن‌ها را با بیس کوت شفاف بپوشانید سپس مانند تصویر فرم رنگین کمان را با لاک بکشید (حتی می‌توانید از ماژیک رنگی یا چیزهای دیگر هم استفاده کنید) و در انتها تاپ کوت بزنید.

مانیکور برای ناخن‌های کوتاه

طرح چشم برای ناخن‌های کوتاه

طرح چشم مدتی است که به یکی از طرح‌های محبوب و پرطرفدار در دنیای مد و زیبایی تبدیل شده است و این روزها کمتر برندی را می‌توان دید که محصولی با طرح چشم تولید نکرده باشد. شما می‌توانید از این طرح خاص و جالب برای تزئین ناخن‌های خود هم استفاده کنید که البته این طرح برای ناخن‌های کوتاه و متوسط بسیار جذاب‌تر خواهد بود. اگر می‌خواهید طرح ناخن تصویر زیر را داشته باشید ابتدا ناخن‌ها را با رنگ دلخواه پوشش دهید سپس با قلموی مخصوص طراحی، فرم چشم و مژه را روی ناخن‌های خود بکشید.

مانیکور برای ناخن‌های کوتاه

مدل‌های فانتزی رنگارنگ

طرح‌های فانتزی بهترین انتخاب برای خانم‌های هنرمند هستند چون با چنین مانیکوری شما به همه اعلام می‌کنید که ذات خلاق و هنرمندی دارید و چیزهای معمولی و پیش پا افتاده شما را راضی نمی‌کند. اگر ناخن‌های کوتاهی دارید می‌توانید با خلاقیت خود (و یا کپی از طرح‌های آماده) اشکال فانتزی و انتزاعی خاصی را روی ناخن‌ها بیافرینید و زیبایی آن‌ها را چندین برابر کنید.

مانیکور برای ناخن‌های کوتاه

طرح لیمو یک طرح بهاری زیبا

بهترین راه برای انتخاب لاک ناخن مناسب فصل، هماهنگ شدن با آن فصل است. بهار نیز فصل میوه‌های نوبرانه و خوشمزه است و این میوه‌ها می‌توانند برای تزئین ناخن‌های شما هم به کار روند و به جذابیت ناخن‌های کوتاه شما بیفزایند. لیمو هم به عنوان یکی از میوه‌های فصل هم طرح زیبایی دارد و هم کشیدن آن ساده است. برای این کار کافی است که ناخن‌ها را با رنگ دلخواه بپوشانید و طرح لیمو را با قلموی مخصوص طراحی ناخن  ویا با کمک برچسب‌های آماده روی ناخن‌ها ایجاد کنید.

مانیکور برای ناخن‌های کوتاه

طرح دورنگ با رنگ‌های خنثی

اگر در انتخاب رنگ‌های لاک ناخن خود محتاط و محافظه کار هستید بهتر است سراغ رنگ‌های خنثی و نزدیک به رنگ پایه ناخن بروید. این رنگ‌ها ناخن‌های کوتاه را بسیار زیباتر می‌کنند و برای تنوع و تزئین بیشتر می‌توانید از ترکیب دو رنگ خنثی استفاده کنید مانند این تصویر که رنگ‌های صورتی پایه ناخن  وآبی خیلی روشن را برای تزئین ناخن‌های کوتاه به کار برده است.

مانیکور برای ناخن‌های کوتاه

طرح مشکی و آبی اکلیلی

معمولا گفته می‌شود که رنگ مشکی لاک برای ناخن‌های کوتاه مناسب نیست چون باعث می‌شود ناخن‌ها کوچک‌تر به نظر برسند اما اگر رنگ مشکی با رنگ‌های روشن‌تر و اکلیلی همراه شود این مشکل حل خواهد شد و دیگر ناخن‌ها تحت الشعاع تیرگی رنگ لاک مشکی قرار نخواهند گرفت. در این مدل مانیکور زیبا کافی است که ناخن‌ها را با رنگ مشکی پوشش دهید سپس با رنگ آبی یا رنگ دلخواه خود طرح‌های مورد نظر را روی این زمینه مشکی ایجاد کنید. در انتها نیز از اثر اکلیلی برای زیباتر کردن ناخن‌ها بهره ببرید.

مانیکور برای ناخن‌های کوتاه

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه دست و ناخن مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)