فیزیک کوانتم چه ارتباطی با آفرینش حساب شده‌ی آینده شما دارد؟ سوال جالبی است. در پاسخ می‌توان گفت در علم  فیزیک کوانتم خیلی چیزها نهفته است که می‌توان آنها را در زندگی روزمره  به کار برد. اجازه دهید نگاهی به یک مثل بسیار ساده شده از فیزیک کوانتم بیاندازیم تا بفهمیم چگونه می‌توانیم از این دانش بهره بگریم و آینده را بر اساس طراحی خودمان بسازیم نه بر اساس پیش فرض‌های قبلی که از دیگران به ما منتقل شده است.

فیزیک کوانتم ، علمی‌ است که توضیح می‌دهد چگونه هر چیزی در جهان هستی، موجودیت پیدا می‌کند. بر اساس دانش فیزیک کوانتم خواهید فهمید که شما طراح و آفریننده‌ی دنیای مادی خود هستید اما ممکن است تا کنون دانش و اطلاعات کافی در مورد این حقیقت به دست نیاورده باشید.  عدم آگاهی شما در مورد اینکه چگونه چیزهای مادی، به صورتی غیرمادی وارد زندگی شما می‌شوند، باعث میشود طبق پیش فرض‌های قبلی ذهنتان فکر کنید که  قربانی زندگی هستید و خیلی از چیزها خارج از کنترل شماست.  در حالیکه چنین نیست.  علت اصلی وقوع اتفاقاتی که در زندگیتان رخ می‌دهد خود شما هستید.  البته این مسئله دو روی سکه است، هم شیر دارد هم خط.

مطالعه‌ی کوتاهی در علم فیزیک کوانتم ، به شما کمک خواهد کرد متوجه شوید که نه تنها چگونه هر چیزی در واقعیت شکل می‌گیرد بلکه به شما کمک می‌کند متوجه شوید چگونه نوع فکر کردن شما باعث ایجاد نتایجی می‌شود که شما در زندگیتان در عمل تجربه‌ می‌کنید.

در دروس معنوی به ما گفته شده اگر چیزی را بخواهید و درخواست نمایید حتی قبل از اینکه به زبان بیاورید، به شما داده خواهد شد. علم فیزیک کوانتم نه تنها این مسئله را اثبات کرده بلکه در قالب یک حقیقت علمی‌ آن را بیان می‌کند.  کار جهان هستی این است که هر آنچه درخواست کنید به شما بدهد. کمی‌ در موردش فکر کنید، وقتی شخصی به شما بگوید همه چیز ممکن است به شرطی که باورش کنی، ممکن است برایتان جالب باشد اما قطعا می‌خواهید برایتان اثبات شود که آیا این حرف درست است یا نه.

اگر یک نفر، شروع کند به اثبات این امر،  آنهم به صورت گام به گام و به روش علمی‌، که چگونه عقاید شما می‌تواند روی دنیای شما تاثیرگذار باشد و آنچه را باور دارید می‌توانید به دست آورید، آیا این مسئله را قبول نخواهید کرد؟

  • فیزیک کوانتم چه می‌گوید؟

یکی از مزایای درک فیزیک کوانتم ، همین است که برایتان ثابت می‌شود چگونه افکار، عقاید و باورهای شما،  می‌توانند بر دستاوردهای شما در زندگی‌تان کنترل داشته باشند.  فیزیک کوانتم به شما کمک می‌کند متوجه شوید این قدرت را دارید که به  طور آگاهانه،  دست به آفرینش زندگی خودتان بزنید. یعنی همان آفرینش حساب شده.

فیزیک کوانتم همچنین به شما نشان می‌دهد که چگونه تمام موجودات در جهان هستی با هم اتصال دارند و همه‌ی ما یک نفر هستیم. فیزیک کوانتم تصور قبلی را که ما موجودات جدا از هم هستیم، باطل می‌کند. همچنین به طور اجمالی نشان می‌دهد که بین ذهن و جسم شما ارتباط وجود دارد و هر دو بر هم تاثیرگذار هستند.  فیزیک کوانتم  به شما نشان می‌دهد که چطور هر چیزی که از ذهن شما برآید در جسم شما رخ می‌دهد.  به بیانی دیگر فیزیک کوانتم می‌گوید که ما  با خداوند یا منبع انرژی جهان، همکار هستیم.

هنگامی‌که به طور کامل متوجه‌ی این بحث شوید،  به شدت شگفت زده خواهید شد که چه قدرت و نیرویی بزرگی در درون شما نهفته است و تا حالا از آن خبر نداشتید و چقدر ساده می‌توانید هرآنچه را که دوست دارید در زندگیتان داشته باشید خلق نمایید.

  • فیزیک کوانتم و آفرینش حساب شده

فیزیک کوانتم

فیزیک کوانتم در واقع علمی‌ است که در مورد چیدمان جهان هستی صحبت می‌کند. این علم می‌گوید چطور این کائنات، آجر به آجر  روی هم ساخته شده است.  یکی از ساختمان‌های جهان هستی، بدن انسانها است. امروزه دیگر بر همگان واضح است که بدن شما از سلول تشکیل شده است. سلول‌های بدنتان  نیز از ملکول تشکیل شده‌اند و این ملکول‌ها از ذرات ریزتری به نام  اتم ساخته شده‌اند، در نهایت  همه‌ی اتم‌های دنیا از جمله اتم‌های بدن شما،  از ذرات ریزتری از جمله الکترون و غیره ساخته ‌شده‌اند. در فیزیک کوانتم خواهیم دید که الکترون‌ها  شکلی از انرژی هستند.  پس  اگر به عمق هر چیزی برویم، متوجه می‌شویم همه چیز از انرژی ساخته شده‌است.

مطالعه‌ی فیزیک کوانتم در واقع ثابت می‌کند که همه چیز در دنیا  از جمله بدن شما، اتومبیل شما، گیاهان، درختان، افکار، نور و  خلاصه تمام جهان هستی،  فشرده‌ای از ذرات  اتمی و یا به عبارتی همان انرژی هستند.

و اما علت تفاوتی که بین چیزهای مادی وجود دارد به دلیل نوع چیدمان ذرات اتمی آنها‌ است. اما در اصل،  همه چیز از این ذرات اتمی‌ ساخته شده و دانستن اینکه این ذرات چگونه کار می‌کنند همان کلید اصلی برای آفرینش حساب شده زندگیتان است. از طریق علم فیزیک کوانتم می‌توان به این کلید دست یافت.

همانطور که گفتیم،  ذرات اتمی‌ فقط  به صورت ماده نیستند بلکه یک میدان انرژی هستند. آنها شبیه به دانه‌های شن نیستند که یک ساحل را تشکیل بدهند چنین مقایسه‌ای اشتباه است. بهترین توضیحی می‌توان برای آنها ارائه داد این است که موجودیت آنها به صورت احتمالی است و در یک زمان چندین احتمال برای حضور آنها وجود دارد.

به بیانی ساده‌تر، الکترون‌ها شبیه یک میدان انرژی هستند که نمی‌توان مکان مشخصی برای محل حضور آنها مشخص کرد بلکه فقط می‌توان احتمال حضور آنها را بدانیم و نه به صورت یک قطعیت.

کمی بحث را ساده‌تر می‌کنیم.  اینگونه در نظر بگیرید که  ‌ذرات اتمی‌،  یکسری بسته‌های انرژی هستند که به آنها کوانتم گفته می‌شود.  هر بسته‌ی انرژی یک کوانتم نام دارد. پس ذرات کوانتمی ، ریزترین و اصلی‌ترین ذرات تشکیل دهنده‌ی جهان هستی می‌باشند.

این بسته‌های انرژی، به صورت بسیار شگفت انگیز رفتار می‌کنند. آنها تحت فرمان ما هستند. از افکار ما گرفته تا اتومبیل ما، همگی از این بسته‌های انرژی ساخته شده‌اند.  در نتیجه اگر ما هر چیزی که در این جهان وجود دارد را آنقدر  ریز کنیم تا برسیم به  ذرات اتمی تشکیل دهنده‌ی آنها، باید بدانیم این ذرات از چه چیزی تشکیل شده‌اند؟

اگر  بگوییم این ذرات از  انرژی ساخته شده‌اند، شاید کاملا درست نباشد. آنها از انرژی ساخته نشده‌اند، آنها خودشان انرژی هستند. در نتیجه اگر بدن فیزیکی خودتان را آنقدر ریزریز کنید تا به خالص ترین بخش وجودتان برسید متوجه خواهید شد شما چیزی نیستید جز یک عالمه انرژی درهم تنیده.  و نیز همچنین سایر چیزهایی که در این جهان وجود دارند نیز انرژی‌های درهم تنیده هستند.

حالا اگر برعکس به قضیه بنگریم، چه؟ خب به این نتیجه می‌رسیم که انرژی ها در اشکال گوناگون وقتی که کنار هم چیده می‌شوند، یک جسم مادی را تشکیل می‌دهند. یعنی انرژی ها ، ذرات اتمی‌ را تشکیل می‌دهند، اتم‌ها نیز  ملکول‌ها را تشکیل می‌دهند و ملکول ها نیز سلول‌های زنده بدن ما را تشکیل می‌دهند.

حالا برگردیم به رفتار این بسته‌های انرژی.  این انرژی‌ها،  به صورت موج در فضا وجود دارند. و همانطور که گفتیم محل مشخصی نیز نمی‌توان برای آنها در نظر گرفت. آنها همیشه در همه نقاط از فضا وجود دارند و در عین حال هم وجود ندارد.  آنها  فقط هنگامی‌که یک مشاهده‌گر یا یک وسیله‌ی مخصوص رصد کردن،  شروع کند به مشاهده‌ی آنها، خودشان را نشان می‌دهند و به صورت ذرات مادی در می‌‌آیند. اما به محض اینکه  ابزار مشاهده‌گر را بردارید،  دوباره به شکل موج در می‌آیند و دیده نمی‌شوند.

پس به عبارتی اگر ما قصد داشته باشین که بسته‌های انرژی را رصد کنیم و برای دیدن آنها متمرکز شویم، آنها خودشان را به صور ذرات مادی به ما نشان می‌دهند، در غیر این صورت به شکل موج هستند و قابل مشاهده نبوده و محل ثابتی نیز ندارند.

ممکن است این بحث کمی‌ گیج کننده باشد که هست، چرا که  این بحث،  اساس تئوری کوانتم در فیزیک را تشکیل می‌دهد. اما کمی‌ صبر داشته باشید تا به ادامه‌ی بحث بپردازیم.

از نظر علمی‌، ثابت شده است که این ذرات کوانتمی‌ توانایی تصمیم گیری دارند. در واقع آنها دارای هوش هستند  و این هوش،  باعث قدرتمند شدن آنها می‌شود.  این هوش موجود در ذرات کوانتمی‌، همان هوش سراسری جهان هستی است که در شما و تمام موجودات جهان هستی وجود دارد.

این هوش موجود،  به خوبی تشخیص می‌دهد که آیا شما قصد مشاهده‌ی این ذرات کوانتمی‌ را دارید یا نه. اگر قصد مشاهده را نداشته باشید آنها نیز از دیدگاه شما پنهان هستند اما اگر قصد دیدن آنها را داشته باشید آنها خودشان را به صورت مادی به شما نشان می‌دهند یعنی به صورتی که برای شما قابل مشاهده باشند در می‌آیند.

حالا کمی‌ فکر کنید، و این مسئله را در ابعاد  بزرگتر مورد بررسی قرار دهید.  این بسته‌های انرژی، دارای این هوش هستند که خودشان را به صورتی که شما مایل باشید به صورت مادی نشان دهند. به بیانی دیگر به هر چه فکر  کنید و روی آن تمرکز کنید، تبدیل می‌شود به واقعیت. این اساس ِ بنیادی‌ترین قانون جهان هستی است.

بنابراین اگر نگاهتان را به دنیا تغییر دهید دنیایی که به آن نگاه می‌کنید، تغییر خواهد یافت.


ترجمه اختصاصی مجله قرمز  از کتاب آفرینش حساب شده

منبع :    Thesecretdeliberatecreation part5 

Thesecretofdeliberatecreation part6