بیشتر خانم‌ها موهای فر دوست دارند و از روش‌های مختلفی برای فرکردن موها استفاده می‌کنند. برخی از این روش‌ها از طریق حرارت دادن موها انجام می‌شود و ساقه مو با از دست دادن رطوبت خود بر اثر حرارت و داغ شدن حالت مورد نظر را می‌گیرد. فر کردن مو با روش‌های حرارتی با ابزارهای مختلفی انجام می‌شود که اگر آن را درست انجام ندهید به موهای خود آسیب خواهید زد. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز نکات مهم و روش‌های انجام صحیح فرکردن موها با ابزارهای حرارتی را به شما آموزش خواهیم داد.

فرکردن موها با فرکننده حرارتی

فرکننده را داغ کنید: بیشتر ابزارهای حرارتی به زمان نیاز دارند تا داغ شده و آماده استفاده شوند پس حداقل ده دقیقه قبل از شروع به کار دستگاه را روشن کنید و اجازه دهید داغ شود. اگر دستگاه به دمای مناسبی نرسیده باشد فرهای به دست آمده مدت زیادی دوام نخواهند داشت. اما برخی دستگاه‌های فرکننده مو تنظیماتی دارند که مانع از آسیب به مو می‌شود و این عبارت روی جعبه محصول نوشته شده است. دمای مناسب برای موهای نازک ۱۶۰ درجه و برای موهای ضخیم ۲۲۰ درجه است.

مطمئن شوید موها کاملا خشک شدهاند: استفاده از ابزارهای حرارتی داغ روی موهای خیس و نمدار به آن‌ها آسیب جدی وارد می‌کند چون آب روی مو مستقیما به بخار تبدیل می‌شود و اگر چند بار این کار را انجام دهید موهای شما کدر و شکننده خواهند شد. قبل از استفاده از فرکننده حرارتی موها را سشوار کنید به خصوص اگر موهای ضخیمی دارید که خشک شدن آن زمان زیادی طول می‌کشد اما تنظبمات سشوار را روی دمای پایین قرار دهید.

موها را شانه کنید تا گرههای آن باز شود: از نوک موها شروع کنید موها را شانه کنید تا گره‌های آن کاملا باز شود سپس به تدریج به ریشه موها برسید و موها به راحتی شانه شوند. این روش شانه زدن آسیب به مو را به حداقل می‌رساند.

از اسپری و سرم محافظ مو استفاده کنید: اگر همیشه و مرتب از ابزارهای حرارتی حالت دهنده مو استفاده می‌کنید باید از سرم‌های محافظت کننده مو استفاده کنید. این محصولات با ایجاد یک لایه محافظ روی ساقه مو از آسیب به مو تا حد زیادی جلوگیری می‌کنند و مانع از کدر شدن و وز شدن مو می‌شوند و کمک می‌کنند پس از فرکردن موها، موهایی درخشان و براق داشته باشید. این محصولات را می‌توانید از داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم آرایشی تهیه کنید و قبل از استفاده از ابزارهای حرارتی روی موها به صورت یکنواخت اسپری کنید.

موها را به چند قسمت تقسیم کنید: برای فرکردن موها آن‌ها را به قسمت‌های کوچکی تقسیم کنید، هرچه این قسمت‌ها کوچک‌تر باشند نتیجه بهتر و طبیعی‌تری خواهید گرفت حتی اگر موهای نازکی داشته باشید. برای جدا کردن موها از بالای یک گوش تا بالای گوش دیگر را با انگشت جدا کنید و قسمت جلو را بالای سر جمع کنید. قسمت پایین را به چند قسمت تقسیم کرده و کار فرکردن را شروع کنید، وقتی سمت پایین تمام شد سراغ قسمت بالا بروید. به خاطر داشته باشید که هرچه قسمت‌های بزرگ‌تری را فر کنی فرهای شما شل‌تر و بازتر خواهد شد.

فرکردن موها را آغاز کنید: با قسمت‌های کوچک مو از نیمه پایین سر شروع کنید و موها را به دور فرکننده حرارتی بچیپید، این که پیچیدن موها را از نوک یا ریشه مو آغاز کنید بستگی به نوع و طراحی ابزار شما دارد و باید به دفترچه راهنمای ابزار خود مراجعه کنید.

فرکننده حرارتی را در محل مناسب نگه دارید: پس از پیچیدن موها دور فرکننده باید کمی صبر کنید تا حرارت آن به موها حالت بدهد. حدود ده ثانیه کافی است، اگر بیشتر صبر کنید موها می‌سوزند و اگر کمتر صبر کنید موها حالت نمی‌گیرند که البته این زمان برای ابزارهای مختلف متفاوت است. پس از این زمان موها را باز کنید و با سنجاق به سر خود متصل کنید تا ددر همان حالت خنک شوند، اگر به نظرتان موها حالت خوبی نگرفته و هنوز صاف هستند دوباره این کار را انجام دهید. پس از تمام شدن یک قسمت از موها سراغ بخش بعدی بروید، این کار را ادامه دهید تا تمام موها فر شوند.

فرها را کمی باز کنید: این مرحله اختیاری است. پس از خنک شدن موها با انگشتان خود فرها را باز کنید تا به چند بخش تقسیم شوند، اگر می‌خواهید فرهای بازتر داشته باشید می‌توانید موهای خود را شانه کنید.

با اسپری مو موها را تثبیت کنید: اگر موهای طبیعی شما صاف باشند پس از فرکردن این احتمال وجود دارد که فرها باز شده و حالت خود را از دست بدهند. برای جلوگیری از این حالت پس از این که موهای شما حالت دلخواه را گرفتند از اسپری مو استفاده کنید و از فاصله زیاد آن را روی موها بزنید تا حالت آن‌ها تثبیت شود.

برای فرکردن موها ابزار حرارتی را ده ثانیه نگه دارید

فرکردن موها با اتو مو

اتو مو را داغ کنید: مانند روش قبل عمل کنید.

مطمئن شوید موهایتان کاملا خشک شده باشند: در این مرحله نیز مانند روش قبل عمل کنید، البته می‌توانید از موس روی موهای نمدار خود استفاده کنید تا هنگام خشک شدن بهتر حالت بگیرند و فرهای بهتری داشته باشید.

از سرم و اسپری محافظ مو استفاده کنید: مانند روش قبل عمل کنید.

موها را به چند قسمت تقسیم کنید: در این مرحله نیز مانند روش فرکننده حرارتی عمل کنید.

فرکردن را آغاز کنید: یک دسته از موها را با دست بگیرید و صاف کنید و مطمئن شوید که موها گره ندارند سپس چند سانتی متر پایین‌تر از ریشه مو را وسط اتو مو قرار دهید و نیم دور بپیچانید، سپس اتو مو را به سمت نوک مو بکشید. فرم در دست گرفتن اتو مو شکل فر موها را تعیین خواهد کرد و اگر فرکردن موها را از وسط یا نزدیک به نوک مو شروع کنید فرهای متفاوتی خواهید داشت. هرچه اتو مو را کندتر حرکت دهید فرهای فشرده‌تری خواهید داشت و هرچه سریع‌تر حرکت دهید فر شما بازتر خواهد بود و هرچه قسمت بزرگ‌تری از موها را بردارید فرهای درشت‌تر و بازتری خواهید داشت.

فرها را کمی باز کنید: مانند روش قبل عمل کنید.

از اسپری مو استفاده کنید تا فرها تثبیت شوند: در این مرحله نیز مانند روش قبل عمل کنید.

پس ار فرکردن مو از اسپری استفاده کنید

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت و زیبایی مو مطالعه کنید.

منبع: WikiHow (ترجمه اختصاصی از مجله قرمز)