جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
مدیریت زمان

تمرکز بر زمان ، مدیریت انرژی

زمان یکی از مواد اولیه، برای تولید هر محصولی در زندگی‌ ست. با ارزش ترین دارایی شما، زمان است، ارزش این دارایی از پول هم  بیشتر است. پس روی زمان خود، به درستی سرمایه گذاری کرده و برای اینکه بیهوده هدر نرود، یک سیستم ایجاد کنید. به دیگران اجازه ندهید برای زندگی شما برنامه ریزی کنند. آیا می‌دانید شما در یک هفته، ۱۶۸ ساعت در اختیار دارید؟ زمان زیادی‌ست نه؟

  • به نظرتان اینهمه زمان در هفته کجا می‌رود؟

برای پاسخ به این پرسش، از همین امروز سعی کنید روز خود را با یک هدف معین و واضح آغاز کنید. تصمیم بگیرید چه چیزی برایتان از بیشترین اولویت برخوردار است. چه هدفی هست که بیشترین لذت را در شما ایجاد می‌کند  و با فکر کردن به آن لبخند می‌زنید؟  این همان هدفی ‌است که دارای اولویت شماره یک است. هدفی‌ست که برایش انجام دادنش حاضرید به خیلی چیزهای دیگر بگویید نه. اگر این هدف را یافتید،  زمان خود را بر روی آن سرمایه گذاری کنید.

انرژی خود را مدیریت کنید. مغز شما با اینکه فقط ۲ در صد از حجم کل بدنتان را اشغال کرده، اما ۲۰ در صد از انرژی بدن را صرف می‌کند.  این یعنی که اگر بدنتان کم انرژی باشد، مغزتان نیز از کمبود انرژی رنج می‌برد.

تمرکز ذهنی داشتن، شبیه داشتن ماهیچه‌های قوی است تا بتوانید  با قدرت بیشتر کارها را انجام دهید. شما با اختصاص دادن زمانی برای استراحت، ماهیچ های ذهن را تقویت خواهید کرد. ذهن شما نیز شبیه به اره‌ای است که باید تیز شود تا با کیفیت تر کار کند. بهتر است کارهایتان را بخش بندی کنید و بین هر بخش، ۲۰ دقیقه زمان،  برای استراحت ذهنی خود اختصاص دهید.

طبق تحقیقات انجام شده، مغز ما حداکثر می‌تواند بین ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه، متمرکز باقی بماند. پس از این مدت، به یک وقفه‌ی ۲۰ یا ۳۰ دقیقه‌ای احتیاج دارد تا خودش را بازیابی کند. در این زمان استراحت، مغز از نظر بیولوژیکی خودش را ترمیم می‌کند.

وقتی این واقعیت را متوجه شوید و بپذیرید که بدن شما هم دارای جزومد است و انرژی اش کم و زیاد می‌شود، راحت‌تر می‌توانید فعالیت‌های خود را بر اساس این جزر و مد تنظیم نمایید و  به نتیجه بهتری در هر کاری می‌رسید.

کارهایی که تمرکز ذهنی تان را بازیابی می‌کنند کارهای معمولی  مثل قدم زدن در طول اتاق،  بیرون رفتن ، حرف زدن با دوست یا همکارتان است.  در زمان بازیابی ذهنی،  قدرت خلاقیت و ایده پردازی ذهنتان بالا می‌رود. کار کردن بدون توقف به مدت طولانی، بی شک سطح کاری شما را پایین می‌ آورد. اما بر عکس، هر چه تمرکز بیشتری روی یک کار داشته باشید، کیفیت آن بالاتر می‌رود.

ازهمین امروز شروع کنید. بر آنچه انجام می‌دهید کاملا آگاه باشید. بدین ترتیب در آخر هر هفته، متوجه خواهید شد زمانتان کجا رفته و از همه مهم‌تر، کارهایتان را به طور تمام و کمال انجام داده اید.  زمان و مدیریت انرژی

  • هر کاری را هدفمند انجام دهید

هدفمند کار کردن تکنیک جدیدی نیست اما اینکه یک سیستم کاری برای خودتان طراحی کنید  تا به طور هدفمند کارهایتان انجام شود، یک تکنیک جدید است.

کاری که یک سیستم انجام می‌دهد این است که اهداف شما را به سمت واقعی شدن سوق می‌دهد.  

سیستم، یک ماشین واقعی‌سازی رویاها است. سیستم به شما کمک می‌کند تا بر روی اهداف بلند مدت، متمرکز باقی بمانید بدون اینکه نیاز داشته باشید به موفقیت‌های کوچک برسید تا انگیزه شما برای رفتن به سوی هدف بلند مدت تحلیل نرود.

تمرکز داشتن بر روی هر کاری، یعنی داشتن بهترین عملکرد. یعنی کنترل داشتن بر روی زمان خود. با یک برنامه ریزی  روزانه و هفتگی، و نیز ساختن یک سیستم منظم،  زندگی شما دستخوش تحولات مثبت شگرفی می‌شود.

ذهن شما برای داشتن تمرکز، یک محدوده زمانی دارد. شما قرار است در این محدوه زمانی که ذهنتان از بیشترین تمرکز برخوردار است، مشکلات را پیدا کنید،  راه حل‌ها را ارائه دهید، تصمیم‌های مهم بگیرید،  و بیشترین خلاقیت‌ها را داشته باشید.

هر زمانی که در طی شبانه روز،  از همیشه مهیج تر و شاداب تر باشید ، همان  زمان را برای انجام کارهایی که به تمرکز نیاز دارد اختصاص دهید. در این زمان است که انرژی ذهنی شما در بالاترین سطح است و بهترین فعالیت ذهنی را خواهید داشت.

زمان هدفمند

 

  • کارها را در ذهن مجسم کنید

کشیدن نقشه‌ی کارها، جهت یابی برای زندگی‌ست. سردرگم نخواهید بود.  کارهایی که نشود آنها را تجسم کرد، نمی‌توان تحت کنترل داشت. تجسم کارها، حواس پرتی‌هایی که مغز ما درگیرش می‌شود را کاهش می‌دهد.

در ضمن هر بار فقط یک کار را انجام دهید تا به اتمام برسد.

تمرکز،  اصل پایه‌ای برای موفقیت است. تفاوت بین کسانی که در کاری به موفقیت می‌رسند و آنها که نمی‌رسند، در تمرکز بر روی آن کار است. مهم نیست که آنها چه میزان استعداد دارند، چقدر منابع در اختیار دارند یا چه حد انرژی دارند،  اگر تمرکز نباشد، موفقیتی هم حاصل نمی‌شود.  بسیاری از دستآوردهای ارزنده، نتیجه‎‌ی قدمهای کوچکی بوده که در یک راستا  برداشته شده اند.

سه تا از کارهای مهمی را که فردا باید انجام دهید، تعیین کنید سپس آنها را بنویسید و بر اساس اولویتی که دارند به آنها شماره بدهید.

چارلز دیکنز می‌گوید ‌: من هرگز نمی‌توانستم کارهایی که انجام دادهام  را بدون وقت شناسی، اولویت بندی و سعی و تلاش، انجام دهم.

تصویر سازی زمان و کارها

  • گذشته را تجزیه تحلیل کنید

زمانی را برای تحلیل و بررسی بر روی شیوه انجام کارهایتان در طول یک هفته گذشته، اختصاص دهید.  همه چیز را به خوبی بررسی کنید. از خود بپرسید آیا میشد در زمان کمتری  آن کارها را انجام دهم؟ کجای کارم اشتباه بوده؟  چرا؟  کدام کارها ارزش انجام دادن را داشته‌اند و کدام نه؟

سپس بر اساس پاسخ‌هایی که بدست می‌‌آورید، سعی کنید در آینده کارهایی را که ارزشمند تر بوده بیشتر انجام دهید و کارهای کم ارزش را رها کنید. هر روز حدود ۲۰ دقیقه برای ارزیابی کارهای روز آینده صرف کنید تا زمان خود را به بهترین نوع ممکن مصرف نمایید.

روز خود را با هدف شروع و با هدف تمام کنید.

 

 ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله Thomas Oppong

منبع : journal.thriveglobal

۰ ۰ vote
Article Rating
دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

درمان جوش صورت؛ راهنمای کامل درمان جوش با اصلاح رژیم غذایی
38
روغن رزهیپ
روغن رزهیپ ؛ ضد چروک برای همه و ضد آکنه برای پوست‌های مستعد آکنه!
116
ضد جوش قوی
این سرم ویتامین سی یک ضد جوش قوی و طبیعی است!
105
جوان سازی پوست
بهترین سرم ویتامین سی کدام است و چه ویژگی‌هایی دارد؟
126
درمان جوش
چگونه برای همیشه جوش و آکنه را ازبین ببریم؟
294
آکنه چیست
رژیم غذایی ضد آکنه؛ مقصر اصلی هورمون‌ها هستند یا رژیم غذایی شما؟
127

مقالات سلامت

مراقبت از بیمار کرونایی
۸ روش مراقبت از خود به هنگام وجود بیمار کرونایی در خانه
51
کمبود خواب
کمبود خواب و هورمون‌ها؛ آیا مقصر کمبود خواب ما هورمون‌هایمان هستند؟
97
پریکاردیت
پریکاردیت چیست و چگونه می‌توان آن را درمان کرد؟
126
نوشیدن زیاد آب
نوشیدن زیاد آب و مصرف آب اضافه بر نیاز را با این ۹ علامت شناسایی کنید
125
ورزش و اختلالات هورمونی
اثر ورزش بر اختلالات هورمونی زنان مانند تنبلی تخمدان و کم کاری تیروئید هاشیموتو
164
خستگی آدرنال
خستگی آدرنال؛ بلایی که استرس مزمن سر جسم و روح ما می‌آورد!
139

مقالات آشپزی

اشترودل سیب اصل اتریشی
اشترودل سیب اصل اتریشی را به بهترین روش در خانه درست کنیم
23
کیک شکلاتی گیاهی
کیک شکلاتی گیاهی و بدون گلوتن با دستورالعملی آسان
333
خشک کردن ریحان
خشک کردن ریحان به چندین روش مختلف برای افراد مبتدی
1,912
کدو سبز شکم پر
کدو سبز شکم پر با رویه پنیری برای میانه تابستان
583
خوراک برنج و مرغ در فر
خوراک برنج و مرغ در فر با ادویه ایتالیایی و طعم عالی
690
سیب زمینی برشته در فر
سیب زمینی برشته در فر با حداقل روغن و سرشار از ادویه
1,195

مقالات تغذیه

رژیم لاغری
رژیم لاغری کاملا رایگان
22
درمان جوش صورت؛ راهنمای کامل درمان جوش با اصلاح رژیم غذایی
38
دلیل پرخوری
زنان و گرسنگی کاذب؛ آیا پرخوری ما گردن هورمون هایمان است؟
55
رژیم تنبلی تخمدان
رژیم تنبلی تخمدان؛ آیا با تغییر در رژیم غذایی می‌توان این سندروم را کنترل کرد؟
197
آکنه چیست
رژیم غذایی ضد آکنه؛ مقصر اصلی هورمون‌ها هستند یا رژیم غذایی شما؟
127
فیبر غذایی
فیبر غذایی چیست و میزان مصرف توصیه شده آن چقدر است؟
100