خرید لوازم آرایشی یکی از چالش‌های مهم زندگی خانم‌ها است چون در کنار عوامل مختلف دیگر همیشه این احتمال وجود دارد که رنگ لوازم آرایشی با رنگ پوست و موی آن‌ها همخوانی نداشته باشد و ترکیب زیبایی را به وجود نیاورد. واضح است که این محدودیت در خرید آنلاین لوازم آرایشی بیشتر است چون در این شرایط امکان تست رنگ لوازم آرایشی و مشاهده آن از نزدیک وجود ندارد و احتمال خطا و هماهنگ نبودن رنگ لوازم آرایشی با رنگ پوست بسیار بیشتر است. اما رنگ‌هایی وجود دارند که به همه می‌آیند و نیازی به تست کردن هنگام خرید ندارند. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز ما به شما خواهیم گفت که کدام رنگ لوازم آرایشی نیاز به تست کردن ندارد و شما با اطمینان می‌توانید آن‌ها را به صورت خرید آنلاین یا حضوری تهیه کنید.

خرید موفق لوازم آرایشی به عوامل متعددی بستگی دارد که کیفیت، برند معتبر و تناسب آن با جنس پوست و سبک آرایش تعدادی از این عوامل هستند. رنگ لوازم آرایشی مورد نظر شما نیز باید هماهنگی کاملی با رنگ پوست شما داشته باشد به طور مثال رنگ‌هایی که میزان گرمی زیادی دارند روی پوست‌های سرد جلوه مناسبی ندارند و پوست را رنگ پریده و بیمار نشان می‌دهند. اما برخی از رنگ‌ها که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد روی هر نوع پوستی با هر طیف رنگی و تیرگی و روشنی جلوه زیبا و جذابی ایجاد می‌کنند، این رنگ‌ها لزوما رنگ‌هایی خنثی نیستند بلکه رنگ‌هایی جهانی و تطبیق پذیر هستند که برای همه مناسب هستند. پس زمانی که در انتخاب رنگ لوازم آرایشی خود مردد هستید می‌توانید لوازم آرایشی با این رنگ را بدون نیاز به تست کردن تهیه کنید و با خیال راحت در برنامه آرایشی روزمره خود بگنجانید.

چند رنگ لوازم آرایشی

سایه چشم مسی و هلویی متالیک

سایه چشمی که ته رنگ آبی در خود داشته باشد باعث می‌شود چشمان شما خسته و کسل به نظر برسد و در مقابل سایه‌هایی که طیف زرد در خود دارند با هر نوع رنگ پوستی سازگاری ندارند. اما سایه‌ای که طیف مسی و هلویی داشته باشد و بافت آن متالیک و براق باشد با هر نوع رنگ پوست و هر سبک آرایشی هماهنگی دارد و می‌تواند سایه روزمره شما باشد. این رنگ زیبا رنگدانه‌های آبی اطراف چشم (ناشی از عروق خونی و خستگی) را به خوبی خنثی می‌کند و طیف گرم آن با رنگ طبیعی پوست کاملا هماهنگی دارد و حالتی سالم و شاداب به چهره می‌دهد. پس اگر به دنبال یک سایه خوشرنگ هستید که بدون تست کردن بتوانید آن را بخرید رنگ مسی و هلویی متالیک را به شما توصیه می‌کنیم.

چند رنگ لوازم آرایشی

رژ لب مایع صورتی نیمه شفاف

انتخاب رنگ رژ لب یکی از انتخاب‌های پیچیده و وسواس برانگیز برای خانم‌ها است و حتی در خرید حضوری هم پس از امتحان ده‌ها رنگ رژ لب نمی‌توان بهترین گزینه را تشخیص داد. در این شرایط یک رنگ ملایم، ساده و تطبیق پذیر همان چیزی است که به آن نیاز دارید، یک رژ لب مایع صورتی نیمه شفاف را در هر شرایطی می‌توان استفاده کرد چون رنگ خاص و چشمگیری روی لب ایجاد نمی‌کند و تنها جلوه‌ای براق و شاداب به آن می‌دهد و شما می‌توانید فارغ از رنگ پوست خود آن را به تنهایی و یا روی رژ لب دیگری که دارید استفاده کنید و به آن درخشش و زیبایی بیشتری بدهید.

چند رنگ لوازم آرایشی

رژگونه با رنگ سرد و انعکاس گرم

رنگ رژگونه تاثیر زیادی در جذابیت و شادابی چهره دارد و همه خانم‌هایی که به استفاده از کرم پودر با پوشش بالا علاقمند هستند باید رژگونه را نیز در برنامه آرایشی خود قرار دهند. برخی از رژگونه‌ها حالت قرمزی تندی روی گونه‌ها ایجاد می‌کنند که مناسب پوست‌های روشن نیست، برخی دیگر از رژگونه‌ها نیز حالت کدر و سردی دارند که جلوه و درخشش مناسب را به چهره نمی‌‌دهد. اما رژگونه‌ای که رنگ زمینه سردی داشته باشد و درخشش آن از نوع گرم باشد این مشکل را نخواهد داشت و با هر نوع پوستی هماهنگ خواهد بود مثل یک رژگونه صورتی با درخشش طلایی که با پوست‌های گرم و سرد به خوبی سازگار است.

چند رنگ لوازم آرایشی

هایلایت کننده هولوگرامی طلایی-هلویی

هایلایترها این روزها به یکی از لوازم آرایشی ضروری روزمره برای خانم ها تبدیل شده‌اند اما پیدا کردن یک هایلایتر با رنگ مناسب کار ساده‌ای نیست و همیشه این احتمال وجود دارد که رنگ هایلایتر خیلی روشن باشد و یا اثر روشن کنندگی روی پوست نداشته باشد. اگر به دنبال یک هایلایت کننده تطبیق پذیر و مناسب برای هر نوع پوست هستید توصیه می‌کنیم سراغ انواع استیکی هایلایتر که طیف طلایی و هلویی دارند بروید. این هایلایت کننده‌ها اگر درخششی از نوع هولوگرامی (متالیک سرد براق) داشته باشند با هر نوع پوستی سازگاری خواهند داشت و حتی خانم‌هایی که پوست خیلی روشن دارند هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

چند رنگ لوازم آرایشی

رنگ لوازم آرایشی تیره مثل خط چشم مشکی

اگر تجربه استفاده از انواع مختلف خط چشم را داشته باشید احتمالا دیده‌اید که برخی از خط چشم‌های مشکی کاملا مشکی نیستند و حالتی شبیه به زغالی یا سرمه‌ای روی چشم ایجاد می‌کنند که این مساله ممکن است به خاطر رنگدانه‌های خود خط چشم و یا رنگ پوست شما باشد. اما یک خط چشم ژلی مشکی دقیقا همان رنگی را روی پوست شما ایجاد می‌کند که از آن انتظار دارید و نیاز به تجدید و زدن چند لایه هم ندارد. خط چشم مشکی گزینه مورد علاقه همه خانم‌ها است و هر کسی با هر رنگ پوستی می‌تواند به شکل دلخواه خود از آن برای آرایش چشم استفاده کند.

چند رنگ لوازم آرایشی

برق لب با تن سرد رنگ لوازم آرایشی

داشتن لب‌های قرمز نشانه سلامت، جوانی و زیبایی است و لب‌های خشک و رنگ پریده باعث می‌شود خسته و بیمار به نظر برسید. بنابراین سرخ کردن لب‌ها همیشه باعث شادابی و جوانی چهره می‌شود و هر کسی چه رنگ پوست تیره داشته باشد چه روشن با یک برق لب رنگی زیبا می‌تواند لب‌های خود را شاداب و درخشان نشان دهد. اگر برق لب شما ته رنگ سرد و جذابی مثل صورتی، زرشکی و یا رنگی نزدیک به رنگ لب‌ها داشته باشد در هر شرایطی می‌توانید از آن استفاده کنید و لب‌های خود را زیباتر و برجسته‌تر نشان دهید بدون آن که نیاز به آرایش کامل لب داشته باشید.

چند رنگ لوازم آرایشی

برنزه کننده با ته رنگ هلویی و صورتی

برنزه کننده نیز جزو لوازم آرایشی پرکاربردی است که از آن برای عمق بخشیدن به چهره استفاده می‌شود. شما با استفاده از برنزه کننده می‌توانید چهره خود را شکل دهید، گونه‌ها را برجسته‌تر کنید، پیشانی‌ را باریک‌تر کنید و یا چانه و فک را به فرم دلخواه خود تغییر دهید. اما مساله مهم در استفاده از برنزه کننده، انتخاب رنگ آن است. برنزه کننده‌ای که بیش از حد براق نباشد، بیش از حد نارنجی و یا قهوه‌ای نباشد بهترین گزینه برای شما است و شما بدون نیاز به تست کردن می‌توانید آن را تهیه کنید. چنین برنزه کننده‌ای را می‌توان به عنوان یک وسیله آرایشی چندکاره برای آرایش چشم و کانتور کامل نیز به کار برد.

چند رنگ لوازم آرایشی

کرم‌های حفاظتی و مرطوب کننده بیرنگ

همه ما به استفاده از انواع کرم‌های حفاظتی مثل ضدآفتاب و مرطوب کننده نیاز داریم. ضدآفتاب‌های رنگی و اخیرا مرطوب کننده‌های رنگی و کرم‌های چندکاره دیگر مثل کرم‌های ب‌ب و سی سی و … هم جزو کرم‌هایی هستند که طرفداران زیادی دارند اما رنگی بودن این کرم‌ها باعث محدودیت در استفاده از آن‌ها می‌شود و همیشه این احتمال وجود دارد که رنگ کرم با رنگ طبیعی پوست سازگاری نداشته باشد و حالتی نارنجی یا گچی یا تیره روی آن به وجود آورد. به همین دلیل توصیه می‌شود اگر قصد خرید این نوع کرم‌های حفاظتی و چندکاره را دارید ترجیحا از نوع سفید و بیرنگ آن انتخاب کنید چون این نوع کرم‌ها به خوبی روی پوست جذب می‌شوند و هیچ رنگی از خود به جا نمی‌گذارند در نتیجه هر کسی با هر رنگ پوستی می‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: The Every Girl (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)