وقتی صحبت از رنگ سال می‌شود همه به رنگ‌های لباس‌ها فکر می‌کنند مثلا طرفداران مد منتظر هستند که ببینند رنگ سال ۲۰۱۹ چه رنگی است تا لباس‌های خود را بر این اساس انتخاب کنند. اما رنگ سال محدود به دنیای مد نیست و دنیای طراحی داخلی هم ترندها و سبک‌هایی دارد که هر سال معرفی می‌شوند و طراحان و علاقمندان سعی می‌کنند کارهای خود را با این سبک‌ها هماهنگ کنند. بر این اساس در هفته‌های اخیر رنگ سال ۲۰۱۹ برای طراحی داخلی معرفی شده است و ما در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز به معرفی رنگ سال ۲۰۱۹ برای طراحی داخلی خواهیم پرداخت و ویژگی‌های این رنگ خاص و زیبا را بیان خواهیم کرد.

رنگ سال ۲۰۱۹

سپتامبر هر سال در صنعت طراحی داخلی یک نقطه عطف محسوب می‌شود چون این ماه  سرآغاز معرفی ترندها و سبک‌های جدید طراحی است و کمپانی‌های بزرگ طراحی این ترندها از جمله رنگ سال و … را معرفی می‌کنند. در ماه سپتامبر امسال نیز با برگزاری رویداد ColourFutures شرکت‌ها، طراحان و مهندسان از سراسر جهان گرد هم آمدند و در مورد سبک‌های آینده به بحث و تبادل نظر پرداختند. کمپانی رنگ دولوکس که از معتبرترین کمپانی‌های رنگ در جهان است و انتخاب‌های آن تاثیر زیادی بر سبک و سلیقه جهانی دارد رنگ خاصی را برای سال ۲۰۱۹ انتخاب کرد، این رنگ خاص رنگ عسلی تیره است.

رنگ سال 2019 برای طراحی داخلی

ویژگی‌های رنگ عسلی تیره

رنگ عسلی تیره یک رنگ بسیار گرم از خانواده رنگ‌های قهوه‌ای است که اگرچه در دسته رنگ‌های خنثی قرار می‌گیرد اما این مساله چیزی از گرما و جذابیت آن کم نمی‌کند. اگر اخبار مربوط به ترندهای جدید دنیای طراحی داخلی را دنبال کنید با انبوهی از سبک‌های عجیب و نامانوسی روبرو خواهید شد که رنگ سال ۲۰۱۹ در بین آن‌ها یک انتخاب آسان و تطبیق پذیر محسوب می‌شود. این رنگ احساسی امن و گرم به فضا می‌دهد و انرژی موجود در آن را بیشتر می‌کند. رنگ عسلی اگرچه رنگی نسبتا تیره است اما فضا را تاریک نمی‌کند و نور را به فضای منزل شما راه می‌دهد.

رنگ سال 2019

هلن ون گنت رئیس مرکز زیبایی شناسی جهانی در انجمن ColourFutures با توصیف رنگ عسلی تیره می‌گوید: “این رنگ در عین حال که یک رنگ آرامش بخش است و بسته به پالت رنگ و روش نورپردازی که در آن به کار برده شود می‌تواند قوی و انرژی بخش هم باشد. رنگ عسلی تیره یک رنگ تطبیق پذیر، باشکوه و بدون زمان (کلاسیک) و جهانی است و در انواع سبک‌های طراحی قابل استفاده است. ما هر سال تلاش می‌کنیم ترندها را به چیزی تبدیل کنیم که مورد پسند مشتریان است و زندگی آن‌ها را غنی‌تر می‌کند. اما معمولا این کار ساده نیست، در حالی که رنگ سال ۲۰۱۹ این محدودیت‌ها را ندارد و این اتفاق یک تغییر مثبت است.”

رنگ سال 2019

رنگ عسلی تیره ذاتی خام و طبیعی دارد که آن را به عنوان یک رنگ گرم خنثی، کاملا تطبیق پذیر و کاربردی می‌کند. ماریان شیلینگفورد مدیر طراحی شرکت دولوکس با بیان ویژگی‌های تطبیق پذیر رنگ عسلی این طور بیان می‌کند: “این رنگ با سبک‌ها و مواد مختلف طراحی دکوراسیون به خوبی هماهنگ می‌شود و طیف کاراملی غنی آن دمای اتاق را چند درجه گرمتر نشان می‌دهد. بنابراین رنگ سال ۲۰۱۹ یک انتخاب عالی برای ساخت فضایی آرام و دنج است، فضاهایی که در آن فکر می‌کنیم، رویا پردازی می‌کنیم، زندگی می‌کنیم و عمل می‌کنیم.”

رنگ سال 2019 برای طراحی داخلی

استفاده از رنگ عسلی تیره در دکوراسیون منزل

رنگ عسلی تیره ترکیبی عالی با رنگ سفید و شیری و استخوانی به وجود می‌آورد و اگر شما دیوارهای منزل خود را سفید یا شیری کرده‌اید می‌توانید با پوشش قسمت‌هایی از دیوارها به رنگی عسلی تیره، گرما و زندگی خاصی به آن بدهید و فضای منزل را با سبک جدید طراحی داخلی هماهنگ و به روز کنید. البته تطبیق پذیری رنگ سال ۲۰۱۹ بیش از این است و با رنگ‌های بسیار دیگری نیز به خوبی هماهنگ می‌شود اما کارشناسان طراحی داخلی چهار پالت مختلف را برای ترکیب رنگ عسلی تیره معرفی می‌کنند، این پالت‌ها هر کدام نام خاصی دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

رنگ سال 2019 برای طراحی داخلی

پالت اول پالت تفکر است، در این پالت شما با ترکیبی از رنگ‌های خنثی، صورتی مات، زرشکی تیره و آبی تیره روبرو هستید که با سطوح چوبی، مبلمان دهه ۱۹۵۰ و طرح‌های گرافیکی همراه شده است. این سبک یک سبک هوشمندانه، سطح بالا و جذاب است که حالتی متفکرانه به فضای منزل شما می‌دهد. پالت دوم برای رنگ عسلی تیره پالت رویاپردازی است که حالتی رمانتیک دارد و با رنگ‌هایی مثل صورتی و آبی پاستل همراه شده و آرامش خاصی به فضای منزل شما می‌دهد. این رنگ‌ها با پارچه‌های نرم، چوب‌های رنگ روشن و گلدان‌های ساده دست ساز همراه می‌شوند و حسی عمیق و احساسی به منزل می‌دهند.

رنگ سال 2019 برای طراحی داخلی، یک رنگ پاییزی خنثی و تطبیق پذیر

 پالت سوم برای رنگ عسلی تیره پالت عشق و زندگی است که احساسات پرشور را در خود به تصویر می‌کشد. در این پالت گرمای رنگ عسلی بیشتر به چشم می‌آید چون با رنگ‌های قوی مثل سبز تیره و زرشکی همراه می‌شود. این ترکیب با سطوح چوبی و طرح‌های گیاهان زیبایی بیشتری به وجود می‌آورد و حس عشق و زندگی به شما می‌دهد. پالت آخر برای رنگ عسلی تیره پالت عمل است که حالتی شوخ طبعانه و جذاب دارد و با رنگ‌های زنده‌ای مثل قرمز و سبز به همراه رنگ‌های خنثایی مثل سیاه و سفید و صورتی و آبی کمرنگ همراه می‌شود. این ترکیب به خانه شما روح می‌دهد و شما با کمک طرح‌های گرافیکی می‌توانید فضا را شخصی‌تر کنید.

رنگ سال 2019

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش سایر مقالات در مجله قرمز شاخه دکوراسیون داخلی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Amara (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)