هیچ چیز بدتر از آن نیست که به خانه وارد شوید و پس از دراوردن کفش همه از بوی پا شما شاکی شوند، تازه اگر به مهمانی بروید که این خیلی بدتر است و تبدیل به یک موضوع شرم آور خواهد شد. اما اصلا نگران نباشید چون از آنجایی که هر چیزی چاره‌ای دارد من برای شما چند درمان خانگی در نظر گرفتم که هم طبیعی هستند و هم آسان. به این ترتیب شما می‌توانید برای همیشه از شر بوی بد پا خلاص شوید. پس به جای شرمساری و ناراحتی تنها چند دقیقه را با ما باشید.

رفع بوی پا با خیساندن در چای سیاهچای سیاه درمانی

اسید تانیک موجود در چای سیاه باکتری‌هایی را که موجب بوی پا می‌شوند از بین می‌برند و منافذ را می‌بندد که باعث کاهش عرق پا می‌شود. دو کیسه چای سیاه را در مقداری آب به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید. کیسه‌ها را بیرون بیاورید و چای را با دو لیتر آب رقیق کنید. بگذارید مخلوط خنک شود، سپس پای خود را برای مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در آن خیس کنید. هر روز آن را تکرار کنید تا زمانی که بوی پا از بین برود.

استفاده از پماد آنتی بیوتیک برای رفع بوی پاپماد ضد باکتری برای بوی پا

عرق به تنهایی بو نمی‌دهد. بوی بد پا زمانی اتفاق می‌افتد که باکتری‌ها شروع به واکنش با عرق کنند که منجر به تعفن می‌شود. پس چگونه باکتری‌ها را می‌کشید؟ خب من به شما توصیه می‌کنم که قبل از رفتن به رختخواب، پاها و ناخن‌های خود یک لایه نازک پماد ضد باکتری مانند نئوسپورین بمالید، جوراب بپوشید و سپس به خواب بروید. به هنگام صبح باکتری‌ها از بین رفته‌اند و مشکلات بوی پا نیز رفع می‌شود.

استفاده از یک روغن مالشی معطرروغن مالشی خوشبو

اسانس روغنی اسطوخودوس نه تنها بوی خوبی دارد بلکه به کشتن باکتری‌ها نیز کمک می‌کند. چند قطره از این اسانس روغنی را روی پای خود بمالید و قبل از رفتن به رختخواب آن را مالش دهید. برای نتیجه بهتر یک جفت جوراب بپوشید.

از روی کمک بگیریدشکلات سیاه منبع روی

برخی از کارشناسان معتقدند افزودن روی به رژیم غذایی شما می‌تواند به رفع بوی پا کمک کند. منابع عالی این ماده معدنی عبارتند از غذاهای دریایی، گوشت گاو، اسفناج، لوبیا، بلغور جو دوسر، غلات صبحانه غنی شده، قارچ، بادام و بادام زمینی. یکی دیگر از منابع عالی آن شکلات سیاه است و البته همه شما در مورد نقش شکلات در پیشگیری از حمله قلبی کاملا آگاهی دارید پس به این دلیل هم شکلات سیاه مصرف کنید.

خنثی کردن بوی پا با سرکهرفع بوی پا با سرکه سیب

آب گرم یا سرد را در یک تشت مخصوص پا بریزید، ۱/۳ آن را سرکه سیب اضافه کنید و پاها را در آن بخیسانید. اسید موجود در سرکه بوی پا را خنثی کرده و به کشتن باکتری‌ها کمک می‌کند.

مقداری نشاسته ذرت روی پا بپاشیدنشاسته ذرت

پودر نشاسته ذرت عرق را جذب می‌کند، که باعث می‌شود پای شما شادابی خود را حفظ کند. یک بار یا دو بار در روز نشاسته را به هر مقدار که می‌خواهید روی پاهایتان بپاشید سپس جوراب بپوشید.

اسکراب پا با عطر نعناع بسازید

اسکراب پا خانگی

این اسکراب بوی پا را از بین خواهد برد و احساسی جدید به آن خواهد بخشید. نعناع پوست را خنک و بدون بو می‌کند در حالی که دانه‌های شکر پوست مرده را برمی‌دارند. طرز تهیه اسکراب پا خانگی به این صورت است: ۱ قاشق غذاخوری آرد جو دوسر، ۱ قاشق غذاخوری آرد ذرت، ۱ قاشق غذاخوری شکر و ۲ قاشق چایخوری نعناع خشک شده را در یک کاسه با هم ترکیب کنید.  ۱ قاشق غذاخوری ماست طبیعی، آب یک عدد لیمو و ۵ قطره اسانس روغنی نعناع را به آن اضافه کنید. به خوبی مخلوط کنید تا به شکل یک خمیر دانه دار درآید. مخلوط اسکراب پا را روی روی پاهایتان ماساژ دهید (این اسکراب پا مقداری پای اطراف را  کثیف می‌کند بنابراین پیش از استفاده پای خود را در یک کاسه بزرگ یا تشت مخصوص پا قرار دهید).

نمک اپسومنمک اپسوم

نمک اپسوم به عنوان یک رطوبت گیر برای کاهش عرق پا و کشتن باکتری عمل می‌کند. ۲ فنجان نمک اپسوم را در ۱ تا ۲ گالن آب گرم در یک سطل یا تشت کوچک مخلوط کنید. پاهای خود را به مدت ۱۵ دقیقه در آن بخیسانید. این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

اسپری خوشبو کننده پا بسازیداسپری خوشبو کننده پا

۱۲۰ میلی‌لیتر آب جوش را به ۲ قاشق غذاخوری مریم گلی خشک شده اضافه کنید. مریم گلی دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی است که به کاهش بو کمک می‌کند. به مدت ۱۵ روی آن را گذاشته تا دم کند، سپس مریم گلی را جدا کرده و اجاز می‌دهیم دم کرده خنک شود. ۴ قاشق غذاخوری هاماملیس و ۱۰ قطره اسانس روغنی اسطوخودوس به آب مریم گلی اضافه کنید. در یک بطری اسپری ریخته و آن را در یخچال بگذارید. قبل از استفاده خوب تکان دهید. پس از حمام یا هر زمان که نیاز داشتید، روی پا اسپری کنید. ظرف ۱۰ روز آن را استفاده کنید.

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: ریدرزر دایجست