ریانا یکی از معروف‌ترین چهره‌های حال حاضر دنیای موسیقی است که در چند فیلم هم افای نقش کرده است. این ستاره متولد باربادوس که به تازگی وارد سی سالگی شده است فعالیت هنری خود را از ۱۵ سالگی شروع کرد و در مدت کوتاهی به شهرت رسید. اگرچه عمده شهرت ریانا به خاطر فعالیت در زمینه موسیقی و خوانندگی است اما استایل و زیبایی او نیز در این شهرت نقش مهمی ایفا می‌کند. او که موسس برند لوازم آرایشی فنتی بیوتی است مدتی پیش یک ویدئوی ده دقیقه‌ای از آرایش روزمره خود منتشر کرد که به شدت مورد توجه قرار گرفت. در این ویدئو رازهای زیبایی ریانا و روش آرایش او کاملا توضیح داده شده و ما قرار است در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز از راز زیبایی ریانا پرده برداریم و به شما بگوییم که این ستاره موسیقی پاپ چطور آرایش خود را انجام می‌دهد.

قسمت عمده آرایش روزمره ریانا تفاوت چندانی با آرایش روزمره دیگر افراد ندارد و همین مساله باعث شده است که زیبایی او واقعی و قابل دستیابی به نظر برسد چون بیشتر ستارگان هالیوود خودشان آرایش خودشان را انجام نمی‌دهند و به سراغ متخصصان و هنرمندان آرایش می‌روند. ریانا نیز اگرچه بارها سراغ این هنرمندان رفته است اما معتقد است که هر زنی باید بتواند خودش آرایش خودش را انجام دهد و به خصوص برای بخش‌های خاصی از آرایش خود شما بهترین کارشناس هستید. او می‌گوید: “من از کودکی به تماشای آرایش کردن مادرم و دیگر زنان علاقه داشتم و همین مساله باعث شد که در این کار تبحر پیدا کرده و نکات زیادی را فرا بگیرم. من موقع آرایش کردن روی آرایش ابروها و کانتور کردن بینی وقت زیادی می‌گذارم و این قسمت‌ها را طوری انجام می‌دهم که اصلا مشخص نباشند.” قابل انکار نیست که انتشار ویدئوی آرایش ریانا سروصدای زیادی را بین علاقمندان به آرایش به پا کرد و همه علاقمند بودند که ترفندهای او را فرابگیرند. ریانا پوست تیره‌ای دارد اما ترفندهای آرایشی او برای همه قابل اجرا هستند و شما با هر نوع و رنگ پوست و نژاد و ویژگی‌های فیزیکی می‌توانید نکات تازه‌ای از او یاد بگیرید. در ادامه این مقاله هشت ترفندی را که ریانا برای آرایش خود به کار می‌برد بیان خواهیم کرد. طبیعی است که ریانا از برند شخصی لوازم آرایشی خود برای آرایش استفاده کند و همه محصولاتی که در این ویدئوی آموزشی به کار می‌برد از برند فنتی بیوتی هستند.

راز زیبایی ریانا

روش استفاده از فونداسیون به سبک ریانا

ریانا کار آرایش خود را (البته پس از آماده سازی پوست) با زدن کرم پودر آغاز می‌کند. او برای پوشش دادن تمام صورت از سه قطره (سه بار فشار دادن پمپ) کرم پودر استفاده می‌کند که مقداری نسبتا زیاد است. کرم پودری که او به کار می‌برد یکی دو درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست او است و حالتی درخشان و شاداب به چهره او می دهد. او برای زدن کرم پودر از اسفنج آرایشی استفاده می‌کند و پوششی کامل روی چهره خود به وجود می‌آورد. استفاده از کرم پودر زیاد روی صورت سبک خاص ریانا است که به پوشش دهی بیشتر به روشی غیرمعمول اما موثر منجر می‌شود.

راز زیبایی ریانا

کانتور کردن به سبک ریانا

ریانا می‌گوید کانتور کردن چهره پس از پوشش دادن کامل آن با فونداسیون اهمیت بسیار زیادی دارد اما او معتقد است روش‌هایی که در کلیپ‌های آموزشی یوتیوب و اینستاگرام و … مشاهده می‌کنید الگوی مناسبی برای این کار نیستند و شما باید کانتور کردن را به سبک خودتان و مناسب چهره خودتان انجام دهید چون هر کسی فرم چهره متفاوتی دارد. اگر به خاطر داشته باشید ریانا در سال‌های اخیر دچار اضافه وزن شده بود که این چاقی چهره را با کمک کانتور کردن پنهان می‌کرد و کمتر کسی متوجه چاقی چهره او شد. او از استیک‌های کانتور به رنگ شکلاتی استفاده می‌کند و توصیه می‌کند که موقع کانتور کردن، گردن را فراموش نکنید، چون گردن کشیده و لاغر شما را لاغر و خوش اندام نشان خواهد داد.

راز زیبایی ریانا

کانسیلر همیشه بهترین گزینه است

او برای پوشش دادن لکه‌های پوستی و تیرگی زیر چشم و … از کانسیلر استیکی استفاده می‌کند و معتقد است که کانسیلر بهترین راه حل برای مخفی کردن این مشکلات پوستی است. ریانا قبل از استفاده از کانسیلر آن را با دستان خود گرم می‌کند تا نرم و قابل استفاده شود سپس مقداری از آن را زیر چشمان خود می‌کشد و با استفاده از اسفنج آرایشی آن را محو می‌کند. او می‌گوید: “همه ما می‌دانیم که کانسیلر برای پوشاندن تیرگی دور چشم، پف زیر چشم، بی‌خوابی و تصمیمات بد زندگی ساخته شده است.”

راز زیبایی ریانا

تثبیت کردن آرایش به سبک ریانا

پس از استفاده از فونداسیون، کانتور و کانسیلر ریانا سراغ تثبیت کردن آرایش خود می‌رود و برای این کار از پودر تثبیت کننده بی‌رنگ استفاده می‌کند. او معتقد است هر آرایشی نیاز به تثبیت کردن دارد و شما بدون استفاده از تثبیت کننده نمی‌توانید از منزل خارج شوید. اگر این تثبیت کننده را در کیف روزمره خود قرار دهید کار شما بسیار ساده‌تر خواهد شد و در طول روز می‌توانید از آن استفاده کنید. ریانا می‌گوید: “اگر تثبیت کننده در کیف من جا نشود چاره‌ای ندارم جز این که کیفم را عوض کنم!”

راز زیبایی ریانا

استفاده غیرمعمول از محصولات آرایشی

ریهانا علاقه زیادی به آرایش دارد و همین مساله باعث شده است که او دوست داشته باشد با لوازم آرایشی کارهایی تفریحی و خلاقانه انجام دهد. به طور مثال وقتی نوبت استفاده از برنزه کننده می‌رسد او آن را روی همه قسمت‌های صورتش می‌مالد تا به قول خودش چهره‌ای گرم‌تر داشته باشد. سپس او از همان برنزه کننده به عنوان سایه چشم هم استفاده می‌کند تا به چشمانش عمق بدهد و آن‌ها را جداب‌تر کند. در ادامه او از یک سایه روشن‌تر با ته رنگ صورتی زیر چشم‌هایش استفاده می‌کند و مقداری از آن را روی گونه‌هایش نیز می‌مالد. او می‌گوید اگر می‌خواهید رژگونه را درست استفاده کنید حتما لبخند بزنید چون با این کار محل صحیح برای رژگونه زدن مشخص می‌شود.

راز زیبایی ریانا

پوشاندن پف زیر چشم با سایه تیره رنگ

ریانا اعتراف می‌کند که خواب کافی ندارد و همین مساله باعث ایجاد پف زیر چشم‌هایش می‌شود. او برای پوشش دادن این پف‌ها از یک سایه قهوه‌ای تیره استفاده می‌کند. این سایه تیره نه تنها پف‌ها بلکه تیرگی‌های زیر چشم و چین و چروک‌ها را نیز می‌پوشاند و چهره‌ای سر حال و شاداب به او می‌دهد. برای این که چشم‌های ریهانا بازتر به نظر برسد و خستگی اطراف چشم‌هایش مشخص نباشد او کمی سایه اکلیلی طلایی رنگ به گوشه چشم‌هایش می‌زند تا به قول خودش حالتی خوشمزه و جذاب به آن‌ها بدهد.

راز زیبایی ریانا

استفاده از چند لایه هایلایت کننده

ریانا علاقه خاصی به استفاده از هایلایت کننده دارد و همه ما او را با آرایش براق و درخشان می‌شناسیم. او از استفاده از هایلایت کننده در مقدار زیاد هراسی ندارد و حتی از چنین لایه و رنگ مختلف هایلایت روی هم استفاده می‌کند تا درخشش و براقی بیشتری به چهره‌اش بدهد. در ویدئوی آموزشی ریانا، او از سه رنگ مختلف هایلایت استفاده می‌کند و دلیل این کار را علاقه زیاد به هایلایت می‌داند، علاقه‌ای که شاید همه ما به این وسیله آرایشی داریم اما جرات و جسارت کافی برای داشتن چهره‌ای درخشان و براق نداریم.

 

 

استفاده از هایلایت کننده روی بدن

یکی از نکات جالب توجه ویدئوی آموزشی ریانا، لحظه‌ای است که او هایلایت را روی شانه‌های خود استفاده می‌کند تا آن‌ها را براق نشان دهد. علاقه ریانا به هایلایت‌های رنگی در حدی است که در گذشته یعنی زمانی که هنوز در کارائیب زندگی می‌کرد برای خودش هایلایت می‌ساخت. او سایه‌های چشم اکلیلی را در رنگ‌های مختلف پودر کرده و با روغن بدن مخلوط می‌کرد و در یک ظرف نگهداری می‌کرد تا از آن برای آرایش استفاده کند. اما با برند لوازم آرایشی او و ابداعات آن دیگر نیازی به این کار نیست، محصول جدید برند فنتی بیوتی موسوم به بادی لاوا (یعنی گدازه بدن) این کار را به بهترین شکل انجام می‌دهد. او برای این کار از برس کابوکی استفاده می‌کند و روغن براق را روی شانه‌هایش می‌زند تا جلوه‌ای درخشان به آن‌ها بدهد، کاری که شما هم می‌توانید انجام دهید تا در مهمانی‌ها به معنای واقعی کلمه بدرخشید.

راز زیبایی ریانا

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)