جنیفر لوپز یکی از ستارگان دنیای سینما و موسیقی است که سال آینده ۵۰ ساله می‌شود اما اگر تصاویر قدیمی و جدید این چهره شناخته شده را مقایسه کنید خواهید دید که او نه تنها پیر نشده است بلکه حتی جوان‌تر و شاداب‌تر از گذشته نیز به نظر می‌رسد. آیا جنیفر لوپز واقعا پیری را شکست داده است؟ راز زیبایی و جوانی او در چیست؟ آیا می‌توان با مراقبت‌های صحیح پیری را نیز به تعویق انداخت و مانند جنیفر لوپز در میانسالی نیز جذاب و زیبا بود؟ در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز راز جوانی و زیبایی جنیفر لوپز را برای شما فاش خواهیم کرد و در ادامه هم به شما خواهیم گفت که ویکتوریا بکهام از چه محصولاتی برای مراقبت از پوست خود استفاده می‌کند.

همه می‌گویند پیری حتما یک روزی به سراغ شما خواهد آمد و این یک حقیقت انکار نشدنی است. البته تغییر بدن در هر دوره سنی اجتناب ناپذیر است و شرایط جسمی شما در چهل سالگی قطعا با بیست سالگی متفاوت خواهد بود. همین تغییر ایجاب می‌کند تا شما در سنین بالاتر توجه بیشتری به سلامت و شادابی بدن خود داشته باشید مثلا شاید خوردن غذاهای پر از شکر و فست فودها در سنین جوانی و نوجوانی به صورت محدود ایرادی نداشته باشد اما پس از چهل و پنجاه سالگی بهتر است مصرف چنین غذاهایی را فراموش کنید و به غذاهای سالم‌تر و کم کالری روی آورید.

ورزش کردن نیز جزو مواردی است که در سنین بالاتر اهمیت بیشتری پیدا می‌کند چون با افزایش سن حجم عضلات کاهش پیدا می‌کند و تنها ورزش و فعالیت بدنی مستمر است که می‌تواند از این اتفاق جلوگیری کند. اما سبک زندگی صحیح چیزی است که از دوران جوانی باید رعایت شود و گاهی برای تغییر و اصلاح آن ممکن است دیر شده باشد. در هر صورت اگر شما هم جزو اافرادی هستید که از پیر نشدن جنیفر لوپز شگفت زده هستید پس از مطالعه بیوگرافی مختصری از او، با رازهای جوانی جی لو در این مقاله آشنا شوید.

بیوگرافی جنیفر لوپز

جنیفر لین لوپز در ۲۴ جولای ۱۹۶۹ در محله برانکس نیویورک به دنیا آمده است. پدر و مادر جی لو اهل پورتوریکو بودند و او یک خواهر بزرگ‌تر و یک خواهر کوچک‌تر دارد. او از پنج سالگی به رقص و آواز علاقمند شد و در این زمینه آموزش خود را آغاز کرد و ژیمناستیک و دومیدانی را نز در مدرسه دنبال کرد. او وقتی سال‌های آخر دبیرستان را می‌گذراند برای نقش‌های کوتاهی تست بازیگری داد و پس از حضور در یک فیلم با بودجه کم به نام My Little Girl در سال ۱۹۸۶ علاقه خود را به ستاره سینما شدن کشف کرد. اما پدر و مادر جنیفر لوپز این رویا را احمقانه خواندند چون معتقد بودند هیچ فردی از نژاد لاتین نتوانسته است به این موفقیت برسد. همین زمان بود که او وارد گروه کر تئاتر موزیکال برادوی شد و موفقیت او به عنوان خواننده، رقاص و طراح رقص از همین جا آغاز شد.

راز جوانی و زیبایی جنیفر لوپز

در دهه ۹۰ او در تعدادی فیلم نقش آفرینی کرد که فیلم “سلنا” معروف‌ترین آن‌ها است. جنیفر لوپز در این فیلم زندگی نامه‌ای، نقش سلنا خواننده موفق لاتین را ایفا می‌کند که توسط یکی از هوادارانش کشته شد. موفقیت جی لو به عنوان خواننده و بازیگر در دهه ۲۰۰۰ نیز ادامه داشت و پس از یک افت در اواخر دهه ۲۰۰۰ با حضور در مسابقه امریکن آیدل او دوباره مطرح شد. در حال حاضر جنیفر لوپز به عنوان یک آیکن مد، ستاره موسیقی و بازیگر سینما نیز شناخته می‌شود که در فیلم‌های متوسط نقش آفرینی کرده است. او با اوجانی نوآ، کریس جاد و مارک آنتونی ازدواج کرده است که ثمره ازدواج سومش یک دوقلوی دختر و پسر است. جنیفر لوپز در حال حاضر با الکس رودریگز بازیکن بیسبال آمریکایی زندگی می کند.

راز جوانی و زیبایی جنیفر لوپز

اما جنیفر لوپز چطور در ۴۹ سالگی همچنان جوان و شاداب است؟ آثار پیری نه در چهره و نه در اندام او مشخص نیست و اگر کسی جی لو را نشناسد هرگز نمی‌تواند سن درست او را حدس بزند. حتی سطح انرژی جنیفر لوپز نیز نسبت به دوران جوانی او کاهش نیافته و می‌تواند رقص‌های سنگین و حرکات بدنی مختلفی را انجام دهد. آیا او راز جوانی را کشف کرده و از فاش کردن آن خودداری می‌کند؟ واقعیت ساده‌تر از این حرف‌ها است و جنیفر لوپز در مصاحبه‌ای که با مجله InStyle داشته است پرده از راز جوانی خود برداشته است. او اذعان می‌کند که ظاهر جوان و زیبا و حس جوانی و انرژی خود را در این سن مدیون دوری جستن از سه چیز است، کافئین، الکل و بی‌خوابی. در کنار دوری گزیدن از این سه مورد، او ورزش‌های سبک، رقص و تمرین با وزنه را نیز در برنامه روزمره خود دارد. جنیفر لوپز می‌گوید: “من از جوانی از خودم مراقبت کردم و حالا نتیجه آن تلاش را می‌بینم.”

همه ما از اهمیت خواب در سلامتی آگاه هستیم اما همیشه فعالیت‌های یگر مثل گشت و گذار در اینترنت و شب نشینی و … را به خواب به موقع ترجیح می‌دهیم. در حالی که کمبود خواب می‌تواند باعث استرس، اختلال در عملکرد مغز و تسریع نشانه‌های پیری شود. الکل نیز باعث مشکلاتی مثل التهاب و خشکی پوست و اختلالات کبدی می‌شود که حتما در مورد آن شنیده‌اید. کافئین هم آثار منفی متعددی روی بدن و پوست دارد اما لازم نیست آن را به طور کامل از برنامه خود حذف کنید بلکه مقدار زیاد آن است که باعث آسیب به بدن می‌شود. مطالعات نشان داده است کسانی که اصلا کافئین مصرف نمی‌کنند آمار مرگ و میر بیشتری نسبت به افرادی دارند که کافئین را به اندازه مصرف می‌کنند. در واقع نوشیدن دو تا سه فنجان چای یا قهوه در روز احتمال سکته، بیماری‌های قلبی و اختلالات گوارشی را کاهش می‌دهد اما بیش از این مقدار می‌تواند اثر منفی داشته باشد.

جی لو به مجله این استایل می‌گوید: “من از کودکی تمایلی به لاغر شدن نداشتم و در فرهنگ خانواده من داشتن اندام قوس دار یک زیبایی محسوب می‌شد. بنابراین من همیشه حس مثبتی نسبت به بدن و خودم داشتم و همیشه خودم بودم.” همین تفکر مثبت و نداشتن استرس در مورد لاغر شدن و افکاری از این دست که ذهن خانم‌ها را درگیر می‌کند در حفظ جوانی و شادابی وی موثر بوده است. بنابراین در مجموعه می‌توان گفت که مصرف غذاهای سالم، فعالیت بدنی مستمر و سلامت ذهنی (با مدیتیشن و دوری از استرس) می‌تواند چهره، بدن و ذهن شما را سالم نگه دارد و جوان ماندن، مثل جنیفر لوپز دور از دسترس نخواهد بود.

محصولات زیبایی و آرایشی که ویکتوریا بکهام استفاده می‌کند

گسترش شبکه‌های اجتماعی اگرچه تاثیرات منفی زیادی در زندگی ما داشته است اما تاثرات مثبت آن نیز قابل چشمپوشی نیست. یکی از این تاثیرات، به اشتراک گذاشته شدن رازهایی است که سلبریتی‌ها را از مردم عادی متفاوت کرده بود. با این اشتراک گذاری دیگر چیزی به اسم راز جوانی و … معنایی ندارد چون سلبریتی‌ها سبک زندگی خود را با طرفداران خود به اشتراک می‌گذارند و همه ما می‌دانیم که زیبایی و بی‌نقصی آن‌ها از کجا سرچشمه می‌گیرد. ویکتوریا بکهام طراح لباس معروف و خواننده سابق که خیلی‌ها او را با همسرش دیوید بکهام می‌شناسند.

راز جوانی و زیبایی جنیفر لوپز

ویکتوریا بکهام در ۴۴ سالگی پوستی شاداب و صاف مانند پوست نوجوانان دارد، او بارها از برنامه‌های آرایشی و مراقبتی پوست خود پرده برداری کرده است و یک مجموعه اختصاصی لوازم آرایشی نیز تحت برند استه لادر به تولید رسانیده است. اخیرا او در مجموعه‌ای از استوری‌های اینستاگرامی برنامه مراقبتی پوست خود را در معرض دید عموم قرار داد. او در سفری که به استرالیا داشت از یک ماساژ صورت با چند محصول مراقبتی رونمایی کرد که این محصولات شامل یک روغن پاک کننده، اسکراب پاک کننده، سرم جوان کننده و کرم درمان دور چشم بودند.

راز جوانی و زیبایی جنیفر لوپز

البته محصولاتی که او در این مجموعه استفاده می‌کند محصولاتی گران قیمت هستند به طور مثال کرم برند Augustinus Bader از یک تکنولوژی جدید بهره می‌برند و قیمت آن ۲۶۵ دلار است. روغن پاک کننده مورد استفاده ویکتوریا بکهام، ترکیبی از شش روغن طبیعی یعنی روغن زیتون، روغن مورینگا، روغن آجیل شمع، روغن گلرنگ، روغن کنجد و روغن آرگان است. این روغن‌ها بسیار مغذی و مرطوب کننده هستند که در عین پاکسازی پوست آن را شاداب و درخشان می‌کنند. پس از استفاده از روغن‌های پاک کننده، به کار بردن یک پاک کننده برپایه آب هم ضروری است و اگر این پاک کننده اثر لایه بردار داشته باشد همه مواد باقیمانده و سلول‌های مرده را از سطح پوست شما خواهد زدود. در ادامه استفاده از یک سرم حاوی آنتی اکسیدان و رتینول باعث از بین رفتن چروک‌های سطحی پوست شدن و علاوه بر فرم دادن به پوست، لکه‌های پوستی، جای جوش و نقاط تیره را نیز از بین می‌برد.

راز جوانی و زیبایی جنیفر لوپز

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت پوست مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)