این روزها نمی‌توان کسی را پیدا کرد که کیم کارداشیان را نشناسد، چهره‌ای که هرچند در دسته هنرمندان و مدل‌ها قرار نمی‌گیرد اما به عنوان مهم‌ترین اینفلوئنسر سال‌های اخیر شناخته می‌شود. قابل انکار نیست که کیم کارداشیان این روزها یکی از چهره‌های مهم و تاثیرگذار دنیای مد و زیبایی است و هر کاری که او انجام می‌دهد، هر لباسی که می‌پوشد و هر سبکی که برای آرایش صورت و موهای خود انتخاب می‌کند به سرعت محبوب و پرطرفدار می‌شود. البته در این مقاله قرار نیست با خانواده کارداشیان همراه شویم و جدیدترین جنجال‌هایی را که عمدا یا غیرعمدی به پا می‌کنند تحلیل کنیم بلکه در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز قرار است به سبک آرایش کیم کارداشیان بپردازیم و ببینیم که او چطور از فونداسیون استفاده می‌کند.

پاتریک تا آرایشگر اختصاصی کیم کارداشیان است و آرایش‌های بی‌نقص و کاملی که هر روز روی صورت کیم مشاهده می‌کنید کار این هنرمند آرایشگر است. پاتریک تا در حال حاضر از معروف‌ترین و بااستعدادترین آرایشگرها در غرب آمریکا است که کار آرایش چهره‌هایی مثل جنا دوان، اولویا مان، رزی هانتینگتون، کریسی تیگن و البته کیم کارداشیان را به عهده داشته است. اما او چطور چنین آرایش بی‌نقصی را با کرم پودر و کانسیلر روی صورت کیم اجرا می‌کند؟ این سوالی است که ذهن همه را به خود درگیر کرده است و ما موقع دیدن صورت و آرایش کیم کارداشیان از خود می‌پرسیم که “چرا آرایش من این طور بی‌نقص و زیبا نیست؟” راز پاتریک تا در استفاده از محصولات و مراحل مناسب است، از مراقبت پوست گرفته تا کانتور و پودرهای تثبیت کننده، همگی تاثیر زیادی در زیبایی نهایی آرایش شما دارند، در ادامه پاتریک تا رازهای بی‌نقص بودن آرایش کیم کارداشیان را در پنج گام بیان می‌کند.

رازهای کیم کارداشیان در آرایش

گام اول، پاکسازی پوست

همه ما می‌دانیم که مراقبت از پوست تاثیر زیادی در زیبایی آن دارد و تا زمانی که پوست به خودی خود سالم و زیبا نباشد نمی‌توان با آرایش آن را زیباتر کرد. اولین قدم برای آماده سازی پوست پاکسازی آن است تا چربی‌های اضافی و آلودگی‌هایی که روی سطح آن وجود دارد از بین برود و زمینه‌ای تمیز و یکدست برای آرایش به وجود می‌آورد. پوستی مناسب آرایش است که نه تنها تمیز و پاکیزه باشد بلکه باید اسیدیته متعادلی هم داشته باشد تا پوست دچار خشکی و تحریک نشود، به همین دلیل در کنار یک پاک کننده استفاده از تونر هم ضرورت دارد. در این شرایط یک پاک کننده سه کاره که کار پاک کردن آرایش (صورت و چشم) و کار تونر را هم انجام می‌دهد انتخابی عالی برای آماده سازی است. به خصوص خانم‌هایی که زمان کمی برای آماده شدن دارند می‌توانند با استفاده از این نوع محصولات چندکاره در وقت خود صرفه جویی کرده و زمان آرایش خود را کاهش دهند. چند قطره این محلول را روی پنبه یا پدهای مخصوص آرایشی بریزید و تمام صورت را با آن پاک کنید. سپس حدود سی ثانیه صبر کنید تا پوست خشک شود سپس سراغ گام بعدی بروید.

رازهای کیم کارداشیان در آرایش

گام دوم، استفاده از سرم مرطوب کننده

گام بعدی مرطوب کردن پوست است. حتما به خوبی می‌دانید که آرایش روی پوست خشک ظاهر و بافت نامناسبی خواهد داشت و ماندگاری آن نیز کمتر خواهد بود. به همین دلیل مرطوب کردن پوست قبل از استفاده از فونداسیون اهمیت زیادی دارد و آرایشگر کیم کارداشیان هم به خوبی از این نکته آگاه است. در این مرحله شما دو انتخاب دارید، می‌توانید از کرم مرطوب کننده روزمره خود استفاده کنید و یا سراغ سرم‌های مرطوب کننده که این روزها بسیار محبوب شده‌اند بروید. کرم‌های مرطوب کننده هر چقدر هم که بدون چربی و سبک باشند پوست را براق خواهند کرد و جذب آن‌ها به زمان زیادی نیاز دارد. در نتیجه فرآیند آرایش شما طولانی خواهد شد. در حالی که سرم‌های مرطوب کننده اگرچه گران قیمت‌تر هستند اما به سرعت جذب می‌شوند و اثر مرطوب کنندگی قوی و ماندگاری دارند و شما حداکثر یک دقیقه بعد از استفاده از سرم مرطوب کننده می‌توانید آرایش خود را آغاز کنید. اگر از سرم خاص دیگری هم استفاده می‌کنید مثل سرم‌های ضدآکنه یا روشن کننده و … این مرحله زمان این کار است. ظاهرا کیم کارداشیان مشکل خاصی در پوست خود ندارد و فقط با یک سرم مرطوب کننده آن را برای آرایش آماده می‌کند.

رازهای کیم کارداشیان در آرایش

گام سوم، فونداسیون محبوب کیم کارداشیان

حال مرحله اصلی آرایش آغاز می‌شود. کیم کارداشیان از فونداسیونی استفاده می‌کند که پوشش دهی متوسطی دارد و کیفیت آن در حد عالی است. برند محبوب فونداسیون کیم کارداشیان برند آرمانی است که فونداسیون‌هایی با کیفیت عالی تولید می‌کند و بافت آن‌ها کاملا ابریشمی و طبیعی است. پس از زدن این کرم پودر شما احساس سنگینی یا مات بودن روی چهره خود ندارید و رنگ‌های به کار رفته در مجموعه این فونداسیون‌ها کاملا طبیعی هستند و تفاوتی با رنگ پوست شما ندارند. البته لازم است که رنگ فونداسیون را کاملا نزدیک و مشابه رنگ طبیعی پوست خود انتخاب کنید تا ظاهر آرایش شما غیرطبیعی به نظر نرسد. در هر حال پس از انتخاب فونداسیون نوبت به استفاده از آن می‌رسد، پاتریک تا برای زدن فونداسیون روی صورت کیم کارداشیان، از یک اسفنج اشکی مرطوب استفاده می‌کند و آن را روی همه قسمت‌های صورت حتی اطراف چشم و روی پلک‌ها و تمام گردن کیم هم به کار می‌برد تا صورت او جدا از بقیه بدن وی نباشد و همه قسمت‌های یکدست و هماهنگ به نظر برسد. لازم است بدانید که در این مرحله آرایش به پایان نرسیده است بلکه هنوز دو گام دیگر باقی است و شما باید در مراحل بعدی عیوب صورت را بپوشانید و در نهایت آرایش خود را تثبیت کنید.

رازهای کیم کارداشیان در آرایش

گام چهارم، کانسیلر و کانتور

همه حتی کیم کارداشیان هم عیوب و لک‌هایی روی صورت خود دارند که تنها با کرم پودر محو نمی‌شود و به استفاده از کانسیلر نیاز دارد. پاتریک تا برای پوشاندن عیوب صورت کیم از چند نوع کانسیلر استفاده می‌کند، نوع اول کانسیلر یک نوع کرم فشرده روشن کننده است و مثل هایلایت عمل می‌کند و برای استفاده از آن نیازی به برس نیست. او این کانسیلر را با انگشت زیر چشم‌ها می‌زند تا حرارت دست آن را ذوب کرده و بافتی طبیعی به کانسیلر بدهد سپس با پد اشکی آن را محو می‌کند. در ادامه او مقدار دیگری از کانسیلر را روی نوک بینی، زیر ابروها، بالای لب و روی چانه می‌زند و با اسفنج اشکی آن را محو می‌کند.

رازهای کیم کارداشیان در آرایش

همان طور که گفتیم این تنها کانسیلری نیست که پاتریک تا به کار می‌برد، در مرحله بعد او سراغ یک کانسیلر مایع می‌رود و با برس مخصوص کانسیلر آن را دوباره روی ناحیه زیر چشم، روی بینی، روی پیشانی، بالای لب و روی چانه می‌زند و با کمک اسفنج اشکی همان این آرایش را ترکیب و محو می‌کند. البته او کانسیلر روی بینی را محو نمی‌کند تا در مرحله بعدی سراغ آن برود. مرحله آخر گام چهارم آرایش کیم کارداشیان، استفاده از کانتور است. کانتور یا همان برنزه کننده مات نوع پودر فشرده در رنگی تیره‌تر از پوست است که به صورت عمق می‌دهد. تا این کانتور را زیر گونه‌ها و اطراف پیشانی و کناره خط موها می‌کشد تا صورت کیم کشیده‌تر به نظر برسد و در نهایت بینی او را با دو خط موازی در کناره‌ها باریک کرده و آرایش او را کاملا ترکیب و محو می‌کند.

رازهای کیم کارداشیان در آرایش رازهای کیم کارداشیان در آرایش

گام پنجم، تثبیت آرایش

حال که همه مراحل اصلی آرایش به پایان رسیده است نوبت به تثبیت آن می‌رسد، همان طور که می‌دانید تثبیت آرایش برای ماندگاری و دوام آن در طول روز ضروری است و هر آرایش کاملی باید با این مرحله به پایان برسد. پاتریک تا برای تثبیت آرایش از یک پودر تثبیت کننده مات رنگی استفاده می‌کند و این پودر را با اسفنج‌های مخصوص ابتدا روی ناحیه زیر چشم و گونه‌ها می‌زند و سپس روی پیشانی و بینی و تمام قسمت‌های صورت محو می‌کند. در مرحله آخر او یک پودر برنزه کننده مات را زیر گونه‌ها و اطراف پیشانی و کناره‌های بینی می‌زند تا کانتور کیم کارداشیان تثبیت و کامل شود.

رازهای کیم کارداشیان در آرایش

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)