چشم‌ها بدون تردید مهم‌ترین بخش چهره شما هستند و آرایش چشم هم یکی از مهم‌ترین بخش‌های آرایش است که نقش مهمی در جذابیت و زیبایی چهره دارد. آرایش چشم هم به خودی خود از چند قسمت مختلف تشکیل می‌شود مثل سایه، ریمل، خط چشم و … که در کنار هم یک ترکیب منسجم و زیبا را به وجود می‌آورند. روش‌های مختلفی برای آرایش چشم وجود دارد که بسته به فرم چشم‌ها، میزان حساسیت چشم، سلیقه و سبک آرایش می‌تواند متفاوت باشد اما رعایت برخی از نکات برای آرایش چشمان حساس ضروری است. در این مقاله مهم‌ترین نکات برای داشتن آرایش چشم بی‌نقص و زیبا برای چشمان حساس را برای شما بیان می‌کنیم. در انتها نیز با یه مفهوم جدید به نام پرایمر خط چشم آشنا می‌شوید.

کارشناسان آرایشی توصیه‌های متعددی برای داشتن آرایش چشمان حساس دارند مثلا اولین توصیه این است که همه قسمت‌های آرایش چشم را باهم انجام ندهید مثلا اگر سایه زده‌اید یک ریمل برای کامل کردن آرایش کافی است و لازم نیست خط چشم هم بکشید، البته تا زمانی که روش درست آرایش و مواد آرایشی باکیفیت را بشناسید آرایش کامل چشم هم می‌تواند برای شما مناسب باشد. همچنین لازم نیست هر ترند آرایشی جدیدی را امتحان کنید، فقط چیزهایی را به عنوان آرایش روزمره چشم خود انتخاب کنید که می‌دانید برای شما مناسب هستند و باعث تحریک چشم هم نمی‌شوند. البته اگر چشمان شما شما با یک ریمل ساده هم قرمز می‌شود نوع محصولی است که انتخاب کرده‌اید و روشی که آن را استفاده کرده‌اید اشکال دارد. بسیاری از آرایشگران استفاده از قطره چشم را قبل از آرایش توصیه می‌کنند اما این روش نمی‌تواند یک راه حل دائمی و صددرصد موثر باشد و باید به نکات دیگری هم توجه کنید. این‌ها نکاتی هستند که کارشناسان آرایشی از شما می‌خواهند تا رعایت کنید تا آرایشی زیبا و بدون آسیب و تحریک چشم داشته باشید.

داخل پلک‌ها خط چشم نکشید

خط چشم داخل پلک‌ها می‌تواند تاثیری شگرف روی زیبایی چشم داشته باشد و مژه‌ها را پر و چشم‌ها را درشت نشان دهد. اما برای کسانی که چشمان حساسی دارند این کار می‌تواند تحریک کننده باشد و باعث قرمزی چشم و حتی درد و ترشح اشک در چشم شود. به همین دلیل کارشناسان زیبایی توصیه می‌کنند که اگر چشمان حساسی دارید داخل پلک‌ها خط چشم نکشید و خط چشم را بیرون از چشم و در نزدیک‌ترین خط ممکن به لبه مژه‌ها بکشید. به این ترتیب می‌توانید مژه‌ها را پرتر نشان دهید و آرایش چشم زیبایی داشته باشید. البته همیشه ممکن است بین خط چشم و لبه پلک‌های شما فاصله ایجاد شود اما این فاصله زمانی خود را بیشتر نشان می‌دهد که خط چشم شما مشکی باشد اما اگر از خط چشم با رنگ‌های دیگر مثل سرمه‌ای یا قهوه‌ای استفاده کنید و لبه آن را محو کنید این فاصله چندان به چشم نخواهد آمد.

 

به ریمل اهمیت دهید

ریمل نقش مهمی را در آرایش چشم ایفا می‌کند اما در عین حال می‌تواند دشمن چشمان حساس هم باشد. خیلی از خانم‌ها پس از ریمل زدن احساس سوزش و قرمزی در چشمان خود دارند و به همین دلیل ریمل زدن را کنار می‌گذارند اما اگر از ریمل مناسبی استفاده کنید و آن را درست به کار ببرید مشکل شما تا حد زیادی حل خواهد شد. ریمل مناسب برای چشم حساس ریملی است که توسط متخصصین چشم تایید شده باشد و عبارت ophthalmologist-tested روی آن درج شده باشد (عبارت Safe for Sensitive Eyes یا مناسب برای چشمان حساس هم نشان دهنده یک ریمل مناسب و غیرحساسیت‌زا است) البته در نظر داشته باشید کسانی که چشمان حساس دارند نسبت به گردوغبار و آلودگی واکنش شدیدی نشان می‌دهند و غدد اشکی فعال می‌شوند در نتیجه این احتمال وجود دارد که ریمل خیس شود و بریزد. برای جلوگیری از این اتفاق از ریملی استفاده کنید که در کنار غیرحساسیت‌زا بودن ضدآب هم باشد و نریزد.

آرایش چشم

برس‌های باکیفیت برای آرایش چشم تهیه کنید

برس آرایش برای چشمان حساس از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، فرقی نمی‌کند از برس‌های موی مصنوعی استفاده کنید یا موی طبیعی، مساله مهم این است که موهای برس باید به اندازه کافی نرم باشند و موقع لمس کردن احساس زبری و خشن بودن در موهای آن نداشته باشید. چنین برسی به احتمال زیاد باعث تحریک چشمان شما نخواهد شد. تنها مساله مطرح در مورد برس‌های آرایش چشم کیفیت آن نیست بلکه روش مراقبت و تمیز نگه داشتن برس هم اهمیت زیادی دارد. برس‌ها را در جایی قرار دهید که گردوغبار روی آن ننشیند، بعد از هربار استفاده نیز آن را به دقت با شوینده مناسب (شامپو بچه و روغن زیتون) بشویید و خشک کنید.

آرایش چشم

خط چشم‌های ماژیکی بهترین دوست شما هستند

اگر چشمان حساسی دارید اما هنوز یک خط چشم ماژیکی در مجموعه لوازم آرایشی خود ندارید هرچه زودتر آن را تهیه کنید. این نوع خط چشم بهترین انتخاب برای آرایش چشم حساس است چون باعث تحریک چشم نمی‌شود و با استفاده از آن می‌توان خط چشم را خیلی دقیق و حرفه‌ای کشید. این نوع خط چشم رنگبندی متنوعی هم دارد و خط چشم خود را با آن به هر شکلی که بخواهید می‌توانید ترسیم کنید. اگر از رنگ‌هایی غیر از مشکی هم استفاده کنید می‌توانید روی پلک پایین هم خط بکشید و با کمک کمی ریمل و سایه چشم آرایش خود را بدون تحریک و قرمزی چشم کامل کنید.

آرایش چشم

پرایمر خط چشم و تاثیر ان در ماندگاری آرایش چشم

حتما می‌گویید این هم یک زیادی روی جدید برای کسانی که نمی‌دانند پول خود را چطور دور بریزند. شاید اینطور باشد اما پرایمر خط چشم مزایای زیادی برای آرایش چشم شما خواهد داد. حتما شما نیز پس از کشیدن خط چشم احساس کرده‌اید که این خط چشم به اندازه کافی مشکی نیست و جلوه کاملی روی چهره شما ندارد، این مشکل روی پوست‌های تیره بیشتر محسوس است چون وقتی پوست شما تیره است رنگ مشکی روی آن چندان خودنمایی نمی‌کند. در این زمان است که پرایمر خط چشم به کمک شما می‌آید، این نوع پرایمر درواقع یک مداد سفید است که روی لبه پلک‌ها کشیده می‌شود (بسته به این که چه نوع خط چشمی می‌خواهید بکشید پرایمر را روی پلک‌های امتداد دهید) و زمینه سفید و یکدستی را برای شما فراهم می‌کند، پس از آن شما می‌توانید خط چشم دلخواه خود را روی لبه پلک‌ها و درست روی خط پرایمر بکشید و از رنگ مشکی واقعی آن روی چشم‌های خود بهره ببرید. این پرایمر علاوه بر ایجاد جلوه بهتر رنگ مشکی روی چشم با درست کردن زمینه مناسب، باعث می‌شود خط چشم بهتر جذب شود و ماندگاری بیشتری روی صورت شما داشته باشد. اگر از این پرایمر به همراه پودر سایه برای تثبیت خط چشم خود کمک بگیرید خواهید دید که پس از ساعت‌ها آرایش شما مثل لحظه اول تازه و بی‌نقص به نظر می‌رسد، پس دیگر ضرورتی هم ندارد از خط چشم ضدآب استفاده کنید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)