همیشه سادگی بهترین و بدون ریسک‌ترین انتخاب است و این قانون در مورد آرایش ناخن هم صادق است و مدل ساده ناخن چیزی است که در این دنیای پر از شلوغی و جنون تنوع، زیبا به نظر می‌رسد و مایه آرامش است. پس در دوره‌ای که مدل‌های عجیب و غریب و شلوغ آرایش ناخن مد شده است شما می‌توانید با انتخاب مدل ساده ناخن هم در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید و هم کلاسیک و سطح بالا باقی بمانید. مدل‌های مدرن آرایش ناخن را به سادگی با چند برچسب و یکی  دو رنگ لاک می‌توان انجام داد بدون این که نیازی به رفتن به سالن زیبایی و هزینه‌های گزاف باشد. در این مقاله ما ده مدل ساده ناخن که در منزل هم می‌توانید در کمترین زمان انجام دهید به شما معرفی خواهیم کرد.

برای اجرای این مدل‌های ساده آرایش ناخن در منزل شما چند وسیله مهم نیاز دارید که اولین و اساسی‌ترین آن لاک ناخن است، رنگ لاک و تعداد آن بسته به مدلی که انتخاب کرده‌اید متفاوت است اما همیشه می‌توانید بر اساس سلیقه خود آن را تغییر دهید. موارد دیگر بیس کوت و تاپ کوت هستند که برای دوام و زیبایی بیشتر لاک ناخن و آسیب کمتر به ناخن‌ها لازم است آن‌ها را تهیه کنید. شابلون‌های طراحی ناخن معمولا برای طرح‌های پیچیده و حرفه‌ای به کار می‌روند و برای مدل ساده ناخن معمولا به آن‌ها نیازی ندارید و با برش دادن برچسب‌های ساده می‌توانید طرح‌های این مدل‌ها را پیاده کنید. البته برخی برچسب‌های آماده مثل ستاره و دایره ممکن است به دردتان بخورد. قبل از اقدام به لاک زدن حتما ناخن‌ها را با سوهان و بافر شکل دهید و آماده کنید و بیس کوت را بزنید سپس بر اساس روش گفته شده در ادامه این مقاله عمل کنید و مدل دلخواه خود را پیاده کنید.

مدل اول: مدل ساده ناخن موسوم به کسوف

ده مدل ساده ناخن و مانیکور

جین سون چوی طراح ناخن معروف و صاحب برند لاک جین سون نام کسوف را برای این مدل جذاب انتخاب کرده است یعنی زمانی که ماه میان خورشید و زمین قرار می‌گیرد الهام بخش این طرح ساده و زیبا بوده است که مراحل مختلف کسوف را می‌توانید روی تک تک ناخن‌ها پیاده کنید. برای این کار شما به دو رنگ لاک مشکی و نارنجی نیاز دارید همه ناخن‌ها را به جز ناخن شست دو لایه لاک نارنجی بزنید. پس از خشک شدن لاک، سه برچسب به شکل دایره تهیه کنید و هرکدام را روی سه ناخن وسط مطابق شکل بچسبانید و این سه ناخن را همراه با ناخن انگشت شست دو لایه لاک مشکی بزنید و برچسب‌ها را بکنید و در انتها تاپ کوت بزنید.

مدل دوم: مدل ساده ستاره دار

ده مدل ساده ناخن و مانیکور

اگر لاک مورد علاقه شما لاک خنثی و رنگ ناخن است اما دوست دارید تنوعی به این مدل ساده بدهید از برچسب‌های آماده ستاره‌ای استفاده کنید. ابتدا ناخن‌ها را آماده کنید و لاک همیشگی رنگ ناخن خود را در دولایه بزنید تا سطح ناخن یکدست شود. پس از خشک شدن برچسب‌های ستاره‌ای را در رنگی متضاد با رنگ لاک مثل مشکی یا رنگ تیره دیگر (اگر رنگ پایه ناخن شما تیره است از برچسب روشن استفاده کنید) تهیه کنید و به صورت نامنظم روی ناخن‌ها بزنید. روی همه ناخن‌ها برچسب نزنید حداکثر ۳ برچسب برای هر دست کافی است. در آخر هم تاپ کوت را فراموش نکنید.

مدل سوم: مدل دورنگ مات و متالیک

ده مدل ساده ناخن و مانیکور

در لاک‌های دورنگ علاوه بر تضاد رنگی می‌توان از تضاد بافت هم در لاک ناخن استفاده کرد یعنی استفاده از لاک براق و متالیک با لات مات. برای لاک زدن به این روش کافی است دو رنگ لاک که یکی متالیک و یکی مات باشد تهیه کنید (در این تصویر از قرمز مات و طلایی متالیک استفاده شده است)، ابتدا همه ناخن‌ها را با لاک مات پوشش دهید، پس از خشک شدن برچسب‌ها را طوری برش دهید که یک مثلث بین آن خالی باشد و آن را روی ناخن‌ها بچسبانید. سپس لاک متالیک را بزنید و برچسب‌ها را جدا کنید. به جای شابلون می‌توانید از برچسب متالیک هم استفاده کنید.

مدل چهارم: مدل خط اکلیلی عمودی

مدل ساده ناخن

ساده‌ترین مدل لاک زدن این است که روی لاک یکدست خود یک خط عمودی بکشید. این خط باعث می‌شود ناخن‌ها بلندتر و خوش‌فرم‌تر به نظر برسند. برای لاک زدن به این شکل دو رنگ لاک نیاز دارید، اگر رنگ پایه خنثی باشد رنگ دوم می‌تواند اکلیلی و متالیک باشد (در این مورد رنگ سفید و نقره‌ای اکلیلی پیشنهاد شده است) ابتدا همه ناخن‌ها را با دو لایه لاک سفید پوشش دهید سپس لاک اکلیلی را بردارید و خطوطی عمودی از کوتیکول تا نوک ناخن بکشید (مراقب لرزش دست خود باشید)  و در انتها تاپ کوت بزنید.

مدل پنجم: مدل هلالی تیره

ده مدل ساده ناخن و مانیکور

اگر چیزی جسورانه‌تر از مدل‌های معرفی شده در بالا را می‌خواهید اما به مدل‌های ساده هم متعهد هستید این مدل هلالی را به شما توصیه می‌کنیم. برای لاک زدن به این شکل شما به لاک پایه و یک رنگ دیگر متضاد با آن نیاز دارید و هلال‌ها را نیز باید با برچسب و یا قلم مخصوص طراحی شکل دهید. ابتدا ناخن‌ها را با دولایه لاک پایه بپوشانید و با رنگ دوم هلال‌ها را روی ناخن ایجاد کنید و در انتها تاپ کوت را فراموش نکنید.

مدل ششم: مدل ساده ناخن دورنگ

ده مدل ساده ناخن و مانیکور

رنگ‌های خنثی برای لاک همیشه پرطرفدار بوده‌اند و در مدل‌های ساده ناخن هم بسیار استفاده می‌شوند. برای یک مدل ساده و زیبا شما می‌توانید از دو طیف هماهنگ رنگ‌های خنثی مثل قهوه‌ای و کرم استفاده کنید و مانند تصویر با کمک شابلون و برچسب فرم هلالی اریب روی ناخن‌ها را ایجاد کنید.

مدل هفتم: مدل ساده تک دایره‌ای

ده مدل ساده ناخن و مانیکور

این مدل ساده زیبایی و جذابیت خاصی دارد که به راحتی با دو رنگ لاک و چند برچسب دایره‌ای کوچک ایجاد می‌شود. ابتدا ناخن‌ها را با رنگ پایه بپوشانید و پس از خشک شدن برچسب دایره‌ای را درست در مرکز ناخن‌ها بچسبانید سپس از رنگ دوم استفاده کنید و ناخن‌ها را با آن بپوشانید و برچسب‌ها را جدا کنید. تاپ کوت فراموش نشود.

مدل هشتم: مدل ساده دودایره‌ای

ده مدل ساده ناخن و مانیکور

برای این مدل ساده ناخن تقریبا به هیچ لاکی نیاز ندارید و می‌توانید با دو رنگ برچسب دایره‌ای ساده که روی هم همپوشانی دارند آن را ایجاد کنید. در این مدل از تاپ کوت مات استفاده شده است اما شما می‌توانید از هر رنگ دلخواه برای برچسب به همراه تاپ کوت براق هم استفاده کنید.

مدل نهم: مدل تیپ متالیک دورنگ

ده مدل ساده ناخن و مانیکور

مدل‌های فرنچ و لاک زدن روی تیپ ناخن همیشه پرطرفدار است اما این مدل ورژنی مدرن‌تر و جذاب‌تر است که برای آن به دو طیف لاک متالیک مثل نقره‌ای روشن و تیره نیاز دارید. برای زدن لاک به این شکل ابتدا لاک پایه ناخن را بزنید، برای زدن تیپ هم می‌توانید از برچسب و یا قلم مخصوص طراحی استفاده کنید.

مدل دهم: مدل ساده دورنگ با مثلث متالیک

ده مدل ساده ناخن و مانیکور

برای زینت دادن مدل ساده لاک همرنگ ناخن خود می‌توانید از این ایده کمک بگیرید. ابتدا ناخن‌ها را با لاک پایه پوشش دهید و تیپ را به صورت هلالی مورب به کمک برچسب ایجاد کنید، رنگ مشکی رنگ پیشنهادی ما برای تیپ ناخن است. در انتها برچسب متالیک را به شکل مثلث برش دهید و روی ناخن بچسبانید. تاپ کوت را هم فراموش نکنید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه دست و ناخن مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Bydrie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)